RadekGS: demontáž hrušky ti už poradil desperado (v tom mým fotonávodě je to vcelku podrobně).
Vyměnit gufero /na obr. č.4/ není žádný problém. Já osobně bych ale při téhle porci kilometrů /v případě, že teče velký gufero/ vyměnil i velký ložisko /na obr. č.3/a kuželíkový ložisko /na obr. označený červeně/, a to už chce trochu vybavení - hlavně kvalitní stahovák na velký ložisko(není tam totiž moc místa na zaklesnutí "paken" stahováku mezi ložiskem a ozubeným kolem), a potom přípravek (stahováček) na vytažení vnějšího kroužku kuželíkového ložiska. Taky budeš potřebovat horkovzdušnou pistoli - bez nahřívání ti to nepůjde. Až všechno stáhneš, tak očisti hřídel; novej vnější kroužek kuželíku a hřídel flákni do mrazáku a velký ložisko a vnitřek kuželíku nahřej horkovzduškou. Pak všechno na hřídeli spasovat, do deklu natlačit nový gufero, dotáhnout dekl šrouby na 35Nm /imbus klíč č.7/ .
Nalejt olej, nasadit kolo, brzdič, čidlo ABS............ pochválit se, že se ti to tak hezky povedlo a jezdit
Jak to zase budu někomu dělat, tak to nafotím a hodím na stránky.
Tak mám hotovo
Podle Tondova návodu jsem vyměnil obě gufera na klice ,dal novou lamelu spojky,vrátil převodovku a včera ujel prvních pár kilometrů. Všechno šlape perfektně,jediný co mě vyděsilo,byl olej v airboxu. Tak jsem ho nechal vykapat a zkusil to znovu projet. Vždycky po dvou kilometrech vypustim z airboxu malýho panáka oleje *pissed*.
Jediný vysvětlení,který mě napadá je,že jsem špatně nasadil to vnitřní gufero na kliku a teď se mi tlačí olej tím odvětrávacím otvorem mezi gufery právě do airboxu. Ale nevím jestli je to možný.Prosím,ujistěte mě,že se mýlím a že to nemusím znovu celý rozdělávat
bmwivo napsal:
....gefero od spojky do motoru se musí osadit jen s rantlem osazení, ne dál, pak se ucpe odvětrávací otvor....
To jsem dodržel. Mě by spíš zajímalo kam ten odvětrávací otvor vede. Jestli je možný,aby se v případě netěsnosti toho 1.ho gufera mohl dostávat právě tím odvětráním olej až do airboxu. Jinak si to totiž neumím vysvětlit
Odvětrává se to přes klikovku - je v ní kanálek, kterej ústí do prostoru mezi guferama a potom pokračuje tím kanálkem v horní části v bloku a gumovou hadicí do airboxu. Jestli se ti dostává olej do airboxu, tak jsi ten otvor určitě neucpal. Nemáš v motoru víc oleje - stačí blbý dvě deci a už to lítá do airboxu.
Tonda napsal:
Odvětrává se to přes klikovku - je v ní kanálek, kterej ústí do prostoru mezi guferama a potom pokračuje tím kanálkem v horní části v bloku a gumovou hadicí do airboxu. Jestli se ti dostává olej do airboxu, tak jsi ten otvor určitě neucpal. Nemáš v motoru víc oleje - stačí blbý dvě deci a už to lítá do airboxu.
Díky Tondo,přesně to jsem potřeboval vědět . Olej mám přesně uprostřed okýnka,takže to vypadá,že moje teorie o netěsnosti prvního gufera by logicky mohla být správná. Neměl jsem na to nasazování gufera žádný přípravek,takže jsem ho tam rovnal palcem. Vypadalo to,že sedí dobře,ale bůhví... Zkusím najezdit víc kilometrů a pokud se bude airbox pořád plnit,tak asi nezbyde než to znova rozkuchnout. Mě klepne. Ale už to mám zmáknutý,tak by to neměl být problém. Ještě musím vymyslet nějaký udělátko na nasazení toho gufera. Možná by stačila šikovně uřízlá pet lahev Jak to nasazujete vy?
Upravil RadekGs dne 01.06.2008 21:49
Já ho nasadím lehce z jedné strany, a pak si pomůžu spárovou měrkou(0,30mm) - prostě břit gufera !!!opatrně!!! objedu po hřídeli a pomale tlačim dovnitř. Až je břit na hřídeli po celým obvodu, tak gufero pomaličku opatrně doklepnu.
Tak to jsem to v podstatě dělal stejně,akorát jsem to pak místo měrkou rovnal tenkým voskovým papírkem namazaným olejem. Tak snad to bude v poho. Třeba se v tom airboxu jen uvolňujou ze stěn zbytky oleje co tam byl předtím. Měl jsem ho tam snad půl litru. Uvidím až natočím pár kiláků. Možná to jen moc sleduju
Zdar Chlapáci! Pokusím se oživit tohle vlákno. Mám podobný problém s únikem oleje, navíc mi od koupě 1150 GS zabírá spojka až na konci a s krátkým chodem. Po výměně kapaliny se nic nezměnilo, v nádobce bylo trocha šponek. Další věc je, že při dem. starteru a kontrole lamely tam byla vůle bud na drážkách nebo ložisku mrkve převodovky. ( najeto 56 000 km, rok 2000) Prosím o názor zdejších tachnických guru, zda stačí výměna gufer a lamely (popř ložisek převodovky), nebo s ohledem na chod spojky i přítlačák, nebo je krátký chod zapříčiněn jen mastnou lamelou. Dodám, že spojka zatím neklouže. Díky Kolous
Jestliže máš "šponky" v nádobce, tak se ti přidírá nebo už zadřelo vypínací ložisko v pístku spojkového válečku. Ty šupinky v nádobce bývají z toho, jak se celý pístek s přidřeným ložiskem protáčí ve válečku - ony ty "šupinky" vyvzlínají zespodu z válečku až nahoru do nádobky. Pak ti může unikat kapalina okolo těsnění válečku, které se postupně ničí. Prvně to budeš muset rozebrat - jinak nic moc nepoznáš. Co se týká té vůle - klidně můžeš už mít i vůli na drážkách hřídele a nová vstupní hřídel tě nemine. Ale jak říkám - prvně to rozeber a uvidí se. Věcí, které můžou dělat "neplechu" je víc.
Upravil Tonda dne 17.09.2013 13:16
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Díky, tak nějak počítám, že to bude na dlouhé zimní večery. Myslíš, že ten krok spojky mám hledat ve válečku nebo mastné lamele? Bych si když tak chystal finanční rezervu na přítlačák.
Tonda napsal:
Buď ti teče olej ze simeringů na klice za setrvákem nebo gufero na vstupní hřídeli převodovky a nebo z obou míst. Teď mám v dílně 1150, kde se vysypalo ložisko na vstupu převodovky (tam je simering samosebou KO), ale tečou i simeringy na klikovce. Spojka ale neklouzala a i po 75000km je naprosto v pořádku, takže půjde zpátky. Jestli ti potečou gufera za setrvákem, tak budeš potřebovat přípravek na zajištění setrváku (já ho mám) nebo si budeš muset nějak vypomoci (kus smotanýho hadru mezi blok a setrvák nebo kus dřeva....) Ten přípravek jde ale jednoduše vyrobit. Ještě jednu radu k simeringům na klice jestli je budeš dělat: jsou tam simeringy dva (určitě dej originální); když je budeš nandávat, tak ten zadní na doraz a ten přední jen zároveň s hranou bloku (nedoklepávat!!! až na to osazení - simering má šířku 7mm a díra na něj hluboká k osazení 10mm) Mezi gufery je totiž kanálek odvětrání motoru, když to přední gufero natlačíš dál, tak si ten kanálek ucpeš a tím pádem potom provozem poškodíš motor).
Pár fotek:
Vstupní hříídel převodovky - gufero vyměníš v pohodě
přípravek na setrvák
slintající simeringy za setrvákem
kanálek odvětrání motoru - odvod do airboxu
Hodně zdaru
Ahoj vespolek, když jsem narazil na tohle vlákno, zjistil jsem, že jsem objednal a vyměnil pouze jedno gufero, to labirintové zvenku u setrváku.... Vevnitř jsem si druhého prostě vůbec nevšiml... není možné, že na R1100/94 by bylo jenom jedno? asi nesmysl, co...?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0404&mospid=51667&btnr=11_1846&hg=11&fg=21
když zpětně koukám na rozpis dílů, tak v tabulce popis pro gufero č.7 prostě chybí . Uvažuju správně, že abych to dal do pořádku, tak nově osazený labirintový gufero můžu pravděpodobně vydloubnout a shánět ještě k tomu vnitřní gufero... řekněme pro 1150GS? bude stejné? děkuji moc, jestli někdo nevíte.... Ahoj, Mel
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy - ahoj, buď v klidu, nic jsi neudělal špatně. Ty staré bloky bez olejového termostatu mají jen jeden simering.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ahoj, to znamená, že když mám 1997 R1100RT, tak ten odvětrávací kanálek nejde ucpat??
Ptám se proto, že mi docela hodně fučí vzduch nalévacím víčkem (když ho povolím samozřejmě), dokonce to zašlo tak daleko, že jsem byl po jedné rychlejší vyjížďce jak olejnička. Měřili mi kompresi, ta je 11 na obou válcích, ale airbox je suchej jak sahara. Údajně v Rakousku měnili spojku a tak jsem si říkal, jestli neucpali to odvětrání.
Prosím Tě neřeš "foukání" z nalévacího otvoru. Kdysi si mne odvezl jeden majitel zámku na své sídlo, jel Mercedesem po okreskách jako totální hov.do, že jeden válec jeho BMW nemá kompresi. Vytáhl 1150 Rockstera, nastartoval, oddělal víčko oleje a řekl "no vidíš", pak ho dal zpět a večerní tmou se proháněl po zámeckých cestičkách až kamínky létaly a výfuk byl doruda rozpálený, tedy jeden svod byl víc, což byl jeho druhý argument. Přitom ten člověk má firmu na renovace veteránů a dělá úplné zázraky. Tak jsem mu řekl ať na to kašle, že motor je v pořádku a ať mne odveze domů.
Ivan napsal:
Prosím Tě neřeš "foukání" z nalévacího otvoru. Kdysi si mne odvezl jeden majitel zámku na své sídlo, jel Mercedesem po okreskách jako totální hov.do, že jeden válec jeho BMW nemá kompresi. Vytáhl 1150 Rockstera, nastartoval, oddělal víčko oleje a řekl "no vidíš", pak ho dal zpět a večerní tmou se proháněl po zámeckých cestičkách až kamínky létaly a výfuk byl doruda rozpálený, tedy jeden svod byl víc, což byl jeho druhý argument. Přitom ten člověk má firmu na renovace veteránů a dělá úplné zázraky. Tak jsem mu řekl ať na to kašle, že motor je v pořádku a ať mne odveze domů.
Ahoj, nechci to řešit. Jenom mě sere, že i po výměněobou gumových těsnění na víčku, se tam pořád objevuje olej. Netvrdím, že nějak markatně, ale objevuje. Taky bych ten motor nerad zkur..l tím že by to bylo ucpaný. Kdybys viděl, jak jsme já i RT vypadali po tom, co ta zátka olej neudržela.... Během 20ti km vyteklo tak 1/4 litru oleje a ten byl všude. Kapalo z ní jak z houby.
Tonda napsal:
Melizoy - ahoj, buď v klidu, nic jsi neudělal špatně. Ty staré bloky bez olejového termostatu mají jen jeden simering.
Děkuji moc za informaci... docela jsem si oddechl. Čirou náhodou, nevíte ještě někdo kam přesně patří filcová ucpávka ke spojkové tyčce? původně jsem jí tam neměl, nebo někam vysublimovala. Koupil jsem jí spolu s gufery a teď nevím, jestli patří někam ke spojkové pružině, nebo na stranu ložiska....
PS, dá se spojková tyčka nasunout do namontované převodovky a znovu vyndat? Pro někoho hloupá otázka, ale rád bych předešel jejímu (opakovanému) ohnutí. (Při sundávání staré převodovky jsem nepoužil vodící trny)
Díky ještě jednou, Mel
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Filcová ucpávka patří přímo na tyčku spojky (na novější tyčce je udělaný zápich pro tu plst). Starší tyčky ten zápich nemají a ucpávka se tam nepoužívá.
Tyčka se dá do namontované převodovky zasunout (pak se teprve dá vypínací váleček, manžetka a vypínací páka - seřídí se stavěcím šroubem správná vůle)). Bohužel, jak bývá tyčka někdy hodně zaklesnutá a "přirostlá" k pružině, tak vyndat moc dobře nejde (někdy vůbec - pak zase až po demontáži převodovky).
Vyfotil jsem ti to v dílně: starší provedení tyčky a novější provedení. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...