Měl sem to po repasi hned na první cvak ale byl sem mu to vrátit jelikož sem to ůplně přitvrdil a ten píst co tlačí na pružinu vylezl moc,vykoukl O kroužek a vyteklo to.Tak to znovu rozebral a nastavil na 2 volné cvaky aby tam byla vůle.
Já měl na Kalaharce asi 15 cvaků, ale rozhodně jsem kvůli tomu nenechával tlumič repasovat. Ono se to první roky uvolnilo a pak už to zůstávalo skoro stejný, i když v terénu jsem začal jezdit až později. Většinou jsem jezdil spíš naměkko, s nákladem pár cvaků přitvrdit a do terénu tak půlku, na cestovatelské terénní tempo to bohatě stačilo (předek na středu). Když motorka déle stála, povoloval jsem to.
Už jsem to někde psal, na 1150ADV jsem sám sebe letos v Rumunsku překvapil zjištěním, že komfort v terénu není ve tvrdém pérování. Osvědčilo se mi spíš měkčí ale pohrát si s útlumem. Hovořím ale o cestovním, nikoliv sportovním tempu. Motorka ty díry žehlila úplně fantasticky, jel jsem rychleji a s jistotou a rezervou.
Ono je taky Ivane rozdíl jak jezdíš naložený.Já,moja,kufry plný tak že mám co dělat abych motorku zhodil ze stojanu,centrál toho měl fakt plný brejle a na tochu větší nerovnosti třeba železniční přejezd šel na doraz.Ted po opravě je to ůplně o něčem jiným,podotýkám že tlumič je zrepasován kompletně tedy i vnitřek takže je teoreticky jako nový. Jinak třeba u motokrosu se repasuje tlumič každý rok takže si myslím že když sem ho nechal udělat v 80ti tisících tak sem určitě nic nepokazil...
Já jezdím 90% kiláků sám, ale taky 90% kiláků plně naloženej - 3 kufry, tankvak, na delší cesty lodní vak na zadním sedadle - taky jsem měl občas problém to shodit ze stojanu. Je fakt, že ta moje bývalá motorka jezdí u nás, má přes 100 tisíc a původní tlumič. V přímém srovnání s novou motorkou je utahanost tlumiče již trochu znát, ale není to nic výrazného. Repasí se určitě nic nepokazí.
Snad to má i účinek ta moje domácí úprava. 1350 km za víkend a jsem zatim spokojen. Zbytek ukáže čas.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mám otázku a nechcem zakladať nové vlákno..
z eBay som si zohnal nové ( vraj 15.000 km ale sú ako nové a vyzerajú 100% funkčné ) tlmiče , tie moje majú skoro 80.000 a nutne potrebuju repas - minimálne zadný . v blízkej dobe teda budem meniť . zaujímalo by ma ako postupovať a na čo si dať pozor. stačí heslovite ( dole koleso, sedadla, výfuk, podložiť kyvku, potom odmontovať to a to..... )
Možno že je postup úplne jednoduchý ale radšej sa opýtam ako keby som sa mal učiť na vlastných chybách
Vďaka za rady prípadné foto
Glock-plastik fantastik :-)
TomasTT napsal(a):
Já viděl opravený tlumič na Adventure a ten člověk říkal, že to museli uříznout v místě kde to bylo zapertlovaný a pak tam navařit na konec něco aby to šlo zavřít a tvrdil, že už to víckrát nechce vidět. To tělo je prý jak z alobalu.
mě ho repasoval Pan Procházka z čerčan, a to je machr ještě mi udělal vevnitř tvrdší odskok, měl jsem tam nákej teflonovej kroužek v zandeli a proto vytek. jinak tam udělal závit, takže je tet rozebíratelnej, cena za rozebíratelnost cca 1500kč a 1500kč díly a práce a už má nalítáno 20 000km
vymenil som staré za nové, staré dám zrepasovať neskôr budú ako ND
previezol som sa len pár metrov, možno trochu tvrdší zadok . Uvidím pri nejakom dlhšom výjazde
Glock-plastik fantastik :-)
Cycli napsal(a):
Rozebranej, vložena 8 mm podložka pod pružinu, smontováno a namontováno do motorky. Nevyzkoušeno. Bardějov ukáže.
A když už to tady píšu, tak vyhlašuji ANKETU (na to se vždycky tak krásně chytáte, než kdybych se Vás jen na to zeptal ). Když povolíte zadní tlumič na šteluňgu a začnete utahovat, kolikrát Vám to "cvakne" na prázdno, než začne zabírat.
Mě 9x, což je 4,5 otáčky. Jsem zvědav jestli mě někdo překoná.
Mne ten štelung ide voľne od polohy LOW do polohy STANDARD, "cvaky" som nepočítal. Potom začína zaberať a pri polohe HIGH ide už dosť ťažko. Na tlmiči to mení prepätie pružiny v celkovom ozsahu cca 1cm.
jak se dolévá olej, co tu někdo psal na foru.. ještě jsem to nerozebral takže nevím co a jak. chybí mi tam olej nebo je pružina unavena.. 19 cvaků pružinu koupim asi HP.. jinou jsem nenašel.. 1100 gs.. dííky
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.