Přesně jak psal Štěpán, všechny nižší kvalty než 6tka si poberou i 2 tis ot a výš, ale na moji 1150GS mám dlouhou šestku a dlouhodobé ježdění cca 80km/h abych točil 2500 ot mě připadne trápení motoru. Já jezdím v otáčkách od 3tis do cca 5tis a myslím si že svoje báwo nijak nek...ím
To je zase debata... Mám 1150ADV a:
1. Na šestku se motor při 2500-3000 ot. netrápí!
2. Nevím proč bych na tyhle otáčky jel "dlouhodobě", to je rychlost zrovna o ničem, ale když už to tak vyjde, při klidné jízdě nemám důvod podřazovat.
3. Kdysi v návodu k 1100GS bylo napsáno "klesnou-li otáčky pod 1500, zařaďte nižší převodový stupeň". To mi přišlo zejména na 4-5-ku jako blbost a nedodržoval to, ale když jsem to vyzkoušel, tak to na rovině popř. z mírného kopce, při klidné jízdě a pozvolném zrychlování fungovalo.
4.Otáčky, kdy jde podtočený motor tvrdě a "rampluje" snad všichni poznáme...:
Klapající "ventily" nemusí být a asi ani nebudou ventily, běžné jsou např. vstřiky. Na přesné určení je dokonalé lékařské naslouchátko, ideálně takové na tyčce, kterou se dotýkáš míst na motoru a na druhé straně slyšíš všechno dokonale a všechny pazvuky hodně zesíleně... Ale tyhle motorky vydávají tolik "normálních" zvuků, že to dělá třeba i mně a už to nevnímám.