maqrtek napsal:
ten měřák seženes v každym shopu kde se zabejvaj řetězama a určitě nebudu za 30 babek... je to kus plastu lisovanej na požadovanej rozměr řetězu, žádná amerika ale funguje to parádně
Myslím , že ani žádný měřák není zapotřebí. Když na zadní rozetě , v ose kola zatáhneš za řetěz a je vidět mezi řetězem a rozetou , tak je to zralé na výměnu. Podle kvality jednotlivých komponentů , někdy snesou rozety i samotnou výměnu řetězu bez výměny rozet.
Mám problém, zjistil jsem, že mám řetězovku nerovnoměrně prověšenou kolem 1cm max. hodnoty jsou nad sebou (když mám min prověšení dole max. je nahoře), koupil jsem to s touto řetězovkou (ČZ 520 ORM) já jsem na ní najel cca 5000km, ale jak dlouho tam byla to netuším, ale jelikož, je to dovoz z IT, tak typuju, že to tam dal prodejce u nás, tímto se chci zeptat,
jestli mám zkoušet řetěz nějakým způsobem zkoušet propnout?
nejspíše budu potřebovat novou řetězovku co nejdřív, nebo ještě do konce sezony vydrží (najedu max. 3000km)?
co mám s sebou udělat, aby se mi to nepovedlo znovu (jestli je to moje vina)?
Takhle vypadá moje řetězový kolo asi je taky K.O. že?
DAGR přiložený následující obrázek:
Na K.O. řetězovku jsem jsem koukal nedávno na KTM advetůra. Chybělo tam asi 15 zubů a moto jezdila úpně normálně. kdybychom si toho nevšimli tak nevím co by se stalo. myslím že to po silnici dá 3tis.
S kámošem jsme se vraceli z UA a jeho trans měl řetěz jak žvejkačku a dojeli jsem v poho 1tis km
Toho bych se nebál. pokud ti řetěz nepraskne tak by to mělo být ok. kolik má nejeto ta sada? kámoš měl na transu původní cca přes 30tis km (ale dvouvál)
Já jsem na motořetězy.cz pořídíl akční sadu na dakara a to: pastorek/rozeta - 16/47 od firmy Grosskopf(kámoš jezdí závodně motokros a je s touhle firmou navýsost spokojenej) no a řetěz jsem dal ČZ 520 ORM. Cena i s poštovným bratru kolem 1900,-Kč. Po cca 3 000 km je sada beze změn, řetěz jsem nedopínal, nebylo třeba. A to se s tím moc nemažu, docela za to taham.
A co se týče průtahu řetězu: měřím šuplerou/pro strojaře: posuvným měřítkem / Řetěz by se měl měnit při protažení o 2% délky. Délka nového článku řetězu 520 je 15,875mm, po protažení o 2% je 16,1925mm. Takže změřím 10 článků a pokud je to víc jak 162mm, řetěz de do šrotu. Prakticky je to faktická hranice životnosti, protože pak je řetěz jako kšandy.
A když už píšu sloh, tak ještě ke spojování. Mám rozebiratelnou spojku,kterou po odmaštění článku a nasazení zamáznu pro sichr silikonem, dělaj to tak starý enduráci.
BMW F 650 GS Dakar 2004 dvousvíce
D-A-G-R napsal:
Mám problém, zjistil jsem, že mám řetězovku nerovnoměrně prověšenou kolem 1cm max. hodnoty jsou nad sebou (když mám min prověšení dole max. je nahoře), koupil jsem to s touto řetězovkou (ČZ 520 ORM) já jsem na ní najel cca 5000km, ale jak dlouho tam byla to netuším, ale jelikož, je to dovoz z IT, tak typuju, že to tam dal prodejce u nás, tímto se chci zeptat,
jestli mám zkoušet řetěz nějakým způsobem zkoušet propnout?
nejspíše budu potřebovat novou řetězovku co nejdřív, nebo ještě do konce sezony vydrží (najedu max. 3000km)?
co mám s sebou udělat, aby se mi to nepovedlo znovu (jestli je to moje vina)?
Takhle vypadá moje řetězový kolo asi je taky K.O. že?
no nedela to tomu soukoli co je predtim uplne dobre..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Rozeta na obrázku rozhodně neni dojetá na konec nemá ani pořádně vyběhlé zuby ve směru tahu řetězu takže si myslím,že v kolech problém nebude-mimochodem ptrnější je vždycky opotřebení na malém kolečku-což je asi logický -netřeba vysvětlovat.
A co se týká neorvnoměrného průvěsu-pokud ti to děla diferenci 1cm tak to neřeš.Opravdu špatnej řetěz je fakt když v jednom místě máš správnou vůli a po otočení kolem se ti řetěz defakto uplně napne-pak je nepravidelně nataženej v jednom místě a hrozí jeo prasknutí-při extremním zatížení,ale hlavně to nedělá dobře ložisku na sekundárním kolečku.
Asi tak,chtělo by to vidět,ale neřek bych že máš řetězovku na výměnu.
měřil jsem to podle těchto stránek http://www.contra...bs_pc.html tzn., od středu do středu a vždy to bylo 159,8mm a od zadní rozety to jde max. 1mm, vždy jsem to tak na BMW měřil, na předchozích jsem to nechával až když jsem musel pořád dopínat, takže jsem to vůbec neměřil, a tady mě překvapilo, že měření je O.K ale že je nerovnoměrně vytahaný, asi to udělám tak, že ho dopnu, tak aby všechno bylo v toleranci a radši koupím měrku, ať mám jistotu, třeba jenom blbě měřím
D-A-G-R napsal:
měřil jsem to podle těchto stránek http://www.contra...bs_pc.html tzn., od středu do středu a vždy to bylo 159,8mm a od zadní rozety to jde max. 1mm, vždy jsem to tak na BMW měřil, na předchozích jsem to nechával až když jsem musel pořád dopínat, takže jsem to vůbec neměřil, a tady mě překvapilo, že měření je O.K ale že je nerovnoměrně vytahaný, asi to udělám tak, že ho dopnu, tak aby všechno bylo v toleranci a radši koupím měrku, ať mám jistotu, třeba jenom blbě měřím
Rozeta vypadá ještě dobře, ale napadá mě jedna věc. Zkoukni jestli nemáš zadní kolo malinko šikmo k podélné ose motky/měřím šuplerou ráfek vzhledem ke kyvce/. Sice je u osy stupnice na štelovákách dorazů v kyvce, ale může malinko kecat. A potom je rozeta opotřebovávaná trochu do šišata. Zní to divně, ale už jsem to viděl naživo.
BMW F 650 GS Dakar 2004 dvousvíce
TomR1 napsal:
A co se týká neorvnoměrného průvěsu-pokud ti to děla diferenci 1cm tak to neřeš.
rozdil 1cm pruvesu se ti zda malo?
to mne teda moc ne... podle mne to je SKORO na vyhozeni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
D-A-G-R napsal:
a jaká by měla být maximální hodnota průvěsu, aby se nic v motoru neničilo?
mne bylo z nekolika stran receno, ze by to proste nemelo skubat.
ja bych ten cca cm videl jako SPIS HORSI, nikoliv katastrofalni variantu.
ale chapu, ze to je vopruz... mne je taky lito vyhazovat retez s jinym nez katastrofalnim pruvesem
takze jedina terapie, co na mne zabrala, byl Scott, u kteryho se ten retez temer neprotahuje.
Po 25 tisicich s CZ 252 SDZ jsem napinal snad 5x, mozna vicekrat min, nez se sprejem.
Nikdy predtim jsem nevyhodil retez s 1cm pruvesem ( proste mne chytala silena setriva (taky sada s origo rozetou stoji cca 5-6k).
Upravil hicks dne 18.07.2012 11:19
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2