mitas fakt ne.rozhoduji se mezi tkc 80, metzeler tourance a do vyberu gum jsem zaradil jeste metzeler karoo 2.pockam si co milos v rumunsku/ku va jel bych hned taky/ a na rozhodovani mam jeste mesic cas.
Do téhle debaty se už nebudu vkládat, vypsal jsem se už na jiném fóru, akorát je vidět, co člověk, to názor.
Pozor - neplést si zkušenost s jednou gumou a porovnání dvou různých druhů! Samozřejmě jsou TKC dobré gumy a v terénu proti Touranckám výrazně lepší. Kdo nezná v terénu Mitasky E09, bude TKC chválit. Ale kdo měl možnost je dlouhodobě porovnat, do terénu myslím zvolí Mitas. Ivan
sem psal, ze moje cestovani je tak 90 na 10 ve prospech silnice.na to abych jel sem tam nekdy polni ci lesni cestu, mozna i kousek louky si prece nebudu kupovat mitas 09.nikomu nevyvracim, ze jsou mitasky spatne.kdo jezdi prevazne teren tak je mitas asi dobra volba.ale co silnice? na to uz jsou nazory rozdilne.
Mitas 09 na silnici super. Na Alpu jsem jezdil Michelim T 66 a po nich Mitas 09. Michelin není špatnej, ale Mitas je na tom o chlup líp. Jelikoš nemají až takovou životnost, tak do teď jezdim Mitas 07 a ty jsou srovnatelný s T 66 a o chlup horší jak 09, ale mají obrovskou životnost. A zas třeba Mitas 08 nebrat, s těma jsem nebyl vůbec spokojenej. Na vodě smekaj jak prase. Akorát Mitasi hučej.Toť moje vlastní zkušenosti.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mám Metzeler Karoo T. Zatím mi přijdou velice podobné, jako TKC80. Na silnici za sucha i mokra naprosto OK. V vehčím terénu bez problému. Ve větším blátě je asi E-09 lepší. Podle mě je to dobrá volba pro ježdění cca 70% silnice 30% terén. Uvidíme jak dllouho vydržej. Zatím na nich mám tak 2 tis. km.
Včera jsem nazul poprvé na BMW Mitas E - 09 tak se už těšim do RO, jak je vyzkoušim. Potom poreferuji. Na Transalpu byly vynikající v terénu i na dálnici, za mokra i sucha, na štěrku i čistý silnici, ale přestal jsem je dávat jen kvůli výdrži. Ted se budu o jejich kvalitách přesvědčovat znovu a na BMW. I když přesvědčený jsem. 90% mích známých je na Baworech maj a chválej.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
na TKC mám po nedělní rallly zdárně 11.000km a mám asi na další 2.000
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc napsal:
na TKC mám po nedělní rallly zdárně 11.000km a mám asi na další 2.000
A kolik ti zbejvá na prostředku??
asi 3 mm, radši se mrkni na fotky z rally , už jsem je poslal
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
poslal jsi mi mail a v něm tvou adresu, tam jsem poslal kolem poledne
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
na info.......cz
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Už jste zkoušeli nebo viděli nový Metzeler karoo T ???
Zajímalo by mě jak se budou chovat v terénu a na silnici.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
Už jste zkoušeli nebo viděli nový Metzeler karoo T ???
Zajímalo by mě jak se budou chovat v terénu a na silnici.
Taď mám od loňského prosince na Advenčru Karoo T a před tím jsem tam měl TKC 80. Na GS 1100 pak Tourance. Tak že malé srovnání:
Na suchém asfaltu:
Není velký rozdíl mezi všemi třemi gumami. Karoo T mě mile překvapily, jak držej i ve velkých náklonech. Nikdy se mi zatím nestalo, že by guma "ustřelila" To TKC 80 párkrát ano.
Hodnocení:
Tourance 1-2
Karoo T 1-2
TKC 80 3
Na mokrém asfaltu:
Karoo T na mokru ze všech tří gum asi nejlíp a nevidím rozdíl s TKC80. Tourance na mokru mají tendenci v zatáčkách (zejména je-li vzorek pod 50%)
Hodnocení:
TKC 80 1-2
Karoo T 1-2
Tourance 3
Lehký terén:
Dnes jsem shodou okolností dal na Karoo T tak 50 km offroad. Nenašel jsem rozdíl mezi nima a TKC80. Na polních cestách držej dobře. Tourance jsem na suchým a lehkým terénu taky neměl problém. V okamžiku, kdy je bláto nebo mokrá tráva, tak s Tourance je docela problém.
TKC 80 1-2
Karoo T 1-2
Tourance 3
Těžší terén (bláto, sjezdy, výjezdy, kameny,...):
Tady Tourance opravdu ne (i když znám pár borců, co na nich sjedou snad všechno). Přenos hnací síly kola v bahně u Karoo T i TKC80 je velice podobný, obě však nemají samočistící schopnost a tak se zejména na jílu zanáší. Je to ale kompromis za jejich dobré vlastnosti na silnici. S Karoo T zatím nemám problém vyjet, sjet či projet vše, co jsem jezdil na TKC80. Je to hodně podobný. Subjektivně se mi zdají Karoo T o něco lepší. Nemám moc zkušeností s Mitaskou E-09, ale v těžším terénu je asi o něco lepší.
Karoo T 1
TKC 80 2
Tourance 3
Životnost
Offroad gumy se na asfaltu bohužel poměrně rychle sjížděj. Hodně záleží na naložení motorky a stylu jízdy. Na Karoo T mám najeto cca 4 tis km a věřím, že alespoň dvojnásobek vydržej. Hodnotit tedy finálně nemohu. Špunty se nesjížději lineárně.
Tourance 1
Karoo T 2-3
TKC 80 2-3
Závěrem:
Pokud se jezdí převážně silnice doplněná občas o polňačky , pak Tourance je velmi dobrá volba i s ohledem na jejich relativně dlouhou životnost.
Osobně nevidím velké rozdíly mezi TKC80 a KarooT. Možná bude trochu problém se životností KarooT. Mám pocit, že se sjíždějí o něco rychleji, než to bylo u TKC80, ale na finální hodnocení je zatím brzo. Obě gumy jsou velmi dobrý kompromis mezi silniční gumou a specializovanou gumou na offroad. Pokud jezdíte tak 70% silnice 30% offroad jako já, tak obě gumy jsou asi to nejlepší, co na trhu je.
Až sjedu Karroo T, tak tam dám určitě E-09. Abych měl srovnání. Trochu je probléím s rozměrem (E-07 je jen do 140), ale zase tak těžký kamenitý terény nejezdím (zatím) abych si obouchal zadní ráfek.
paji, se zájmem jsem si přečetl tvoje hodnocení, nikdy jsem neměl Karoo T, ale tak nějak si je představuju, to samé říká mnoho lidí....
ale mám jiný názor na chování na mokrém asfaltu mezi Tourance a TKC 80, kde je dáváš přibližně nastejno a konkrétně obě relativně stabilní. Já mám na mokrém asfaltu veliké problémy s kontineltálkami, jsou podstatně horší než Tourance. Ale je to subjektivní názor, náš asfalt není příliš kvalitní ve srovnání
s klasickým západoevropským, často klouže i na suchu, cha cha. Ale v dešti je to hrůza. Je nutno ovšem vzít v potaz i naše teploty a tedy logicky a povinně i jinou směs
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
By mě zajímalo co do toho asfaltu dávate.Stojm na křižovatce,dám nohy na zem a normálně se mi rozjíždí od sebe.......Za mokra jsem neměl tu čest u vás jezdit .... naštěstí.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis