Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F650GS
Strana 2 z 3:   1    2    3  
 
napínání řetězu x zatížení motorky
rampik
#21 
Přidané 03.07.2012 08:34

Příspěvků: 33
Registrace: 23.04.08
Ještě mi napadlo, že by se nebezpečí přepínání při houpnutí mohlo eliminovat nastavením zadního tlumiče. Když se jede naloženej, tak je to hlavně po asfaltu, tak ho prostě dát na tvrdo.

R
 
hicks
#22 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 03.07.2012 08:49
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
rampik napsal:
Ještě mi napadlo, že by se nebezpečí přepínání při houpnutí mohlo eliminovat nastavením zadního tlumiče. Když se jede naloženej, tak je to hlavně po asfaltu, tak ho prostě dát na tvrdo.

R


no ale to hoavne predpeti..dat predpeti na malo a utlum na hodne neni dobre imho,
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
mara
#23 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 03.07.2012 09:08
Avatar člena


Příspěvků: 3168
Registrace: 05.03.08
Nejste si jistí jak se správně starat o řetěz?
Pronásledují vás noční můry o přešponovaném řetězu?
Máte snad strach, že váš řetěz je málo napnutý a tak chudák sebou ve vzduchu plácá?
Chcete mít konečně klid?

PŘEČTĚTE SI NÁVOD K OBSLUZE ....nebo ten obrázek na kyvce
už konečně


Mařa & BMW R 1150 GS Adventure
http://marags.raj...
http://www.youtub...marekondra
 
michal krtek
#24 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 03.07.2012 19:28

Příspěvků: 570
Registrace: 18.09.11
[quote]mara napsal:
Nejste si jistí jak se správně starat o řetěz?
Pronásledují vás noční můry o přešponovaném řetězu?
Máte snad strach, že váš řetěz je málo napnutý a tak chudák sebou ve vzduchu plácá?
Chcete mít konečně klid?

PŘEČTĚTE SI NÁVOD K OBSLUZE ....nebo ten obrázek na kyvce
už konečně

[/quoteTO NEJDE MI SME ****AMOTNÍGrinhilariousGrinlol
Upravil michal krtek dne 03.07.2012 19:28
 
Monsty
#25 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 11.07.2012 20:05

Příspěvků: 53
Registrace: 24.05.11
Ahoj,mám pořád dilema jak mám měřit a nastavit dobré napnutí řetězu.Na obrázek se můžu dívat jak chci je tam 35-45 ale v jakém místě vidlice tuto vzdálenost měřit a jestli horní hranu nebo spodní hranu řetězu to netuším.Byl bych rád kdyby jste mi poradili..pray Jestli když stojí motorka na hlavním stojanu má být řetěz "takový" volný nebo tam je měnší vůle.. Díky vím,že jsem máča,ale dosti mě to trapíGrinShock
Upravil Monsty dne 11.07.2012 20:06
 
rampik
#26 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 11.07.2012 20:19

Příspěvků: 33
Registrace: 23.04.08
Ahoj.
Po tom co jsme to tady s kolegy řešili jsem si udělal následující závěr:

- měřit při nezatížené motorce na rovině
- na středovém stojanu (já mám při tom zadní kolo ve vzduchu)
- měřit v místě, kde je největší propnutí (udělal jsem si liháčem značku na kyvku Smile do budoucna)
- měřít na osu řetězu
- napnout dle předpokládaného provozu (jedn jezdec x plná zátěž)
- po napnutí pootočit kolem a zkontrolovat to i v jiném místě řetězu

zdar

R
 
hicks
#27 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 11.07.2012 20:43
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
rampik napsal:
Ahoj.
Po tom co jsme to tady s kolegy řešili jsem si udělal následující závěr:

- měřit při nezatížené motorce na rovině
- na středovém stojanu (já mám při tom zadní kolo ve vzduchu)
- měřit v místě, kde je největší propnutí (udělal jsem si liháčem značku na kyvku Smile do budoucna)
- měřít na osu řetězu
- napnout dle předpokládaného provozu (jedn jezdec x plná zátěž)
- po napnutí pootočit kolem a zkontrolovat to i v jiném místě řetězu

zdar

R


podle mne ne ne ne.. konzultovat reprom... na to byt na bocaku imho.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
rampik
#28 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 11.07.2012 20:59

Příspěvků: 33
Registrace: 23.04.08
no ale povolovat zadní kolo a dopínat budeš buď na střeďáku nebo na houpačce ne ?

R
 
rampik
#29 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 11.07.2012 21:02

Příspěvků: 33
Registrace: 23.04.08
když jsme u toho...
mají vůbec všechny GS oba stojany ?
 
hicks
#30 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 11.07.2012 21:13
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
rampik napsal:
no ale povolovat zadní kolo a dopínat budeš buď na střeďáku nebo na houpačce ne ?

R


ne... delam to normane na bocaku... a pisou to i v riders manualu a repromu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
xHackerM
#31 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 11.07.2012 21:25
Avatar člena


Příspěvků: 6192
Registrace: 22.05.09
rampik napsal:
když jsme u toho...
mají vůbec všechny GS oba stojany ?

Dakary to nemají, jen klasický GS. Asi kvůli váze v terénu to tam nedávali.

Jinak v manuálu pro F650GS (Dakar) je postup takový, že na centrálním stojanu. Je to i logický, dost blbě by se kontroloval levý napínák, když na tu stranu motorka padá.
 
jan_v82
#32 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 07.08.2022 09:39

Příspěvků: 53
Registrace: 07.12.21
Zdar borci, trochu oživím tohle téma. Dokáže mi nkdo vysvětlit proč když otáčím zadním kolem tak je v jednom místě řetěz víc napnutý a pak zase volnější?
Upravil jan_v82 dne 07.08.2022 09:40
 
Slavek-xxx
#33 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 07.08.2022 10:50
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
Je nepravidelne vytahanej, coz se da snadno vyresit vymenou retezove sady. Ale taky muze byt hnuta hridel, coz by se mohlo stat, pokud v minulosti retez prasknul a namotal se na ni. Ale spis je to jen tim retezem...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
jan_v82
#34 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 07.08.2022 13:25

Příspěvků: 53
Registrace: 07.12.21
Aha to mě nenapadlo, ono se to pak blbě řeší nějaké napnutí atd.
 
bmwgsa
#35 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 07.08.2022 18:46

Příspěvků: 860
Registrace: 16.10.13
Ohnuta hridel z prevodovky... nepravidelne vytahanej retez jsem fakt jeste nevidel... Grin ale ohnutou hridel mockrat..
 
jan_v82
#36 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 07.08.2022 19:41

Příspěvků: 53
Registrace: 07.12.21
bmwgsa napsal:
Ohnuta hridel z prevodovky... nepravidelne vytahanej retez jsem fakt jeste nevidel... Grin ale ohnutou hridel mockrat..


Cena opravy? Víme?
 
vsezved
#37 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 07.08.2022 21:42

Příspěvků: 221
Registrace: 07.08.15
Když jsem měl F650gs, tak mi chvíli trvalo, než jsem se naučil starat o řetěz. Nejprve jsem čistil řetěz drátěným kartáčem a tím jsem poškodil gumičky na řetězu. Poté jsem měl též problém s nepravidelným vytaháním řetězu. Řetěz nebylo možno správně našponovat. Při mírném pootočení kola bylo hned napnutí úplně jiné. Problém vyřešen výměnou řetězové sady. Někde těsnící gumičky zcela chyběli a tím docházelo k mnohem většímu opotřebení.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
 
bmwgsa
#38 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 08.08.2022 07:30

Příspěvků: 860
Registrace: 16.10.13
ohnutá hřídel vznikla u zákazníka vždy naprosto jednoduše - špatně napnutý řetěz a vždy si při nějaké terénní jízdě někde skočil. Došlo k prudkému napnutí již tak přešponovaného řetězu a tím k ohnutí hřídele..
 
patol
#39 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 08.08.2022 17:47

Příspěvků: 644
Registrace: 20.12.12
HO_VN82 napsal:
bmwgsa napsal:
Ohnuta hridel z prevodovky... nepravidelne vytahanej retez jsem fakt jeste nevidel... Grin ale ohnutou hridel mockrat..


Cena opravy? Víme?

Stačí prešponovať reťaz a skočiť v správnom okamžiku aby sa narovnala Grin

Ale nie, ja sa stretávam (na inych značkách) skôr s nepravidelným vytahanim reťaze , hlavne keď už má dosť nalietane, alebo sa o ňu zle stará. Najjednoduchšie je zobrať fixku a otáčať a merať.....ak sa to pravidelne opakuje, je to reťaz -vymena reťazového kitu. Ak je vždy na inom mieste, tak je to ta hriadeľ - vymeniť
 
patol
#40 
napínání řetězu x zatížení motorky
Přidané 08.08.2022 17:56

Příspěvků: 644
Registrace: 20.12.12
A zlé staranie o reťaz môže znamenať aj prehnané staranie o motorku nespravnym spôsobom. Taká wapka dokáže zlikvidovať nie len aj zapuzdrené ložiská, ale aj vyplaviť mazivo z vnútra článkov reťaze , ktorá sa potom vyderie a logicky "natiahne". Zaujímavé je, že "vyťahaná" reťaz má vlastne pôvodnú dĺžku samotných článkov , ale zväčší sa ich vzájomná vzdialenosť vo vydratých čapoch uloženia
 
Strana 2 z 3:   1    2    3  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 52
Členové on-line: 3
DanielS, Ku Ba, kim

Registrováno: 8,708
Nejnovější člen: JSOB

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.67 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI