Řešíte něco, co je téma na zimní večery
Co je lepší - kardan nebo řetěz? BMW nebo KTM? Modrá nebo červená? Pivo nebo víno?
Každý má své výhody a nevýhody. Fakt je, že i když jsme v naší partě fakt dávali R1150GSA děsně do těla, bahno, kamení, písek, náročné offroady, přehřívání při ježdění v lese atd - tak maximální poruchu, kterou si na kardanu pamatuju, bylo 2x kapající zadní gufero jednoho kamaráda. Jinak nic. 1200GS jsou mnohem náchylnější ale podle mě proto, že jsou víc určené na silnici a míň na rasování v terénu. Koukněte se, jak je udělaná ta guma co to má chránit vzadu. Jen nastrčená na háčku, žádná svorka nic. HP2 je udělaná hodně podobně a podle mě tam je všechno podřízené váze. Je to stroj určený pro někoho, kdo s tím bude zacházet jako se závodním nářadím - jedu se projet do terénu a pak holt na stojan, očistit, všechno zkontrolovat, vyměnit co je potřeba - jako na ostrém enduru. Jen se nepočítají motohodiny a pochopitelně to stojí víc. Rozhodně nepovažuju HP2 za motorku, která by měla vydržet všechno bez údržby a byla určená na ježdění tisíce kilometrů. Koukněte se někdy, jak se o ně starají v motosport týmu BMW nebo jak o ně pečují týmy z Hechlingenu na amatérských crosscountry závodech - po rozjížďce rozebrat, vyměnit fůru věcí a znova postavit aby byla připravená na další. Jeden z důvodů, proč třeba v týmu TTAG přestali jezdit na HP2 a nechali si jen stroje G650X, byla právě náročnost na servis. U G jsou nároky mnohem nižší a při vytrvalostním ježdění je to znát na výsledku. Podle mě jen málo z nás může tohle hodnotit, protože takhle nikdo nejezdíme ale koukněte se na další příklad - rallye. Co udělá amatérský závodník bez mechanika, když dojede do bivaku? Vymění pneumatiky, když je to potřeba nebo i celá kola, řetězovku každých pár dnů, každých pár dnů rozebere vidle a zkontroluje gufera a stírátka a preventivně to vymění, každý den se mění olej, filtr... HP2 je v tomhle hodně podobná ale lidi si myslí, že třeba ta vidle vydrží celou sezónu bez údržby a přitom stačí jednou nechat zaschnout bláto nebo jen špínu a gufera se prodřou a začnou rosit. Kardan je při takovém ježdění jednoznačně odolnější a nevyžaduje takovou údržbu ale vyžaduje kontrolu té manžety. Když se to neudělá, stačí trocha písku nebo kamínek a křížák je v háji, viz zkušenost našeho kamaráda z Maroka. Byla to "jen" kousek ohrnutá manžeta. Jen...
Takže si myslím, že HP2 a stejně tak brzy 450ka budou motorky určené na zábavu nebo sportovní ježdění čistě offroad ale vyžadují téměř profesionální péči a denní kontroly a servis. Kdo to nedělá, nemůže se divit že to nebude spolehlivý. Když na to mám, musím počítat s častými výměnami toho, co na běžné motorce vydrží 5x tolik a to platí i o řetězovce. Když si vezmu WR s nejlepšíma vidlema a závodní řetězovou sadou a budu s tím jezdit den v dunách, musí se večer rozhodit a vyčistit a zkontrolovat a opotřebované věci vyměnit, protože další den bych mohl zůstat někde s ohoblovanou hliníkovou rozetou a vyteklou vidlí. Ve srovnání s tím mě přijde sériová 1200GS jako skutečně skoro bezúdržbová a 1150GS jako totálně nezničitelná.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jarda BMW GSA napsal:
Záleží na tom, k čemu a jak to používáš. Pneumatiky taky můžeš po pár týdnech zábavnýho lítání vyhodit a jinej na nich jezdí i několik sezon. To se nedá srovnávat. Vem si , co zaplatíš za řetězovký sady, abys ujel 40 tis.km!!! Celej zadní převod včetně všech ložisek a čidla nestojí víc, než třicet litrů. A nestaráš se o to celou tu dobu jeho životnosti. Někomu to vydrží 100tis, někomu 40tis. Ale i těch 40 jde v porovnání k tomu, co s tou motorkou člověk vyvádí!!!
S tím bych až tak zase nesouhlasil. Jak píšeš řetězovka vydrží 40.000km když se o ní staráš,ale je to spotřební materiál jako třeba destičky. Jenže kardan a diferák ne za cenu třiceti tisíc. Když budeš jezdit v bordelu,tak se ti odporoučí za stejnou dobu jako řetězovka a cena opravy je nesrovnatelná. Proto si myslím,že prostě záleží na tom,k čemu je ta která motorka "vymyšlená" a nesprávný používání je jí na škodu a dělá to jen díru do peněženky. To je jako když si koupíš SUV,nebo nějakej pseudojeep(Honda CRV,Hundai Tucsson atd) budeš s ním jezdit někde ve velkym terénu a pak si stěžovat,že to nic neprojede a nic nevydrží.
Nehledě na to,že kardan neni až zase tak bezúdržbovej,protože olej v diferáku se mění a né,že je to na celou životnost.
Je to přesně jak píšeš každá věc je určená k určitému použití a stěžovat si,že to nevydrží,když s tím děláš něco jinýho je debilita.
Ja nejezdim na GSA zadny motokros, uz jen proto ze to neumim, ale myslim ze jezdim presne to na co by ta motorka mela byt urcena, viz treba promoutional materialy, reklamy a tak. Jen proste myslim, ze je tam par veci udelanych spatne, poplatne dnesni dobe. Jinak ta vymena loziska nevyjde zavratne draze, je to cca 3 000,- me na 30 000km, vymena retezovky, retez, pastorek na V stromu cca 6500,- na 25 000km, a me alespon odpada ta poskakovani se sprejem kolem motorky. Ale asi se shodnem na tom, ze by to mohli delat lepe a ne cim dal hure...
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Souhlasím s adventure73, měli by to dělat líp ale to je tak se vším bohužel...
Každopádně bych nevěřil reklamám, to se obecně nevyplácí nikdy
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Souhlasím s adventure73, měli by to dělat líp ale to je tak se vším bohužel...
Každopádně bych nevěřil reklamám, to se obecně nevyplácí nikdy
S tím taky souhlasím,že by se mělo vše zlepšovat a poznatky z provozu by se měly odrazit ve zlepšeních ve výrobě. Ale je to bohužel jinak.
A s tou reklamou je to taky tak. Je sice hezký,že nafotěj GSA někde ve skoku z duny,ale je to jen proto aby přitáhli lidi. Na každodenní dojíždění do práce přes poušť to prostě neni.
TomasTT napsal:
Souhlasím s adventure73, měli by to dělat líp ale to je tak se vším bohužel...
Každopádně bych nevěřil reklamám, to se obecně nevyplácí nikdy
S tím taky souhlasím,že by se mělo vše zlepšovat a poznatky z provozu by se měly odrazit ve zlepšeních ve výrobě. Ale je to bohužel jinak.
A s tou reklamou je to taky tak. Je sice hezký,že nafotěj GSA někde ve skoku z duny,ale je to jen proto aby přitáhli lidi. Na každodenní dojíždění do práce přes poušť to prostě neni.
TomasTT napsal:
Souhlasím s adventure73, měli by to dělat líp ale to je tak se vším bohužel...
Každopádně bych nevěřil reklamám, to se obecně nevyplácí nikdy
S tím taky souhlasím,že by se mělo vše zlepšovat a poznatky z provozu by se měly odrazit ve zlepšeních ve výrobě. Ale je to bohužel jinak.
A s tou reklamou je to taky tak. Je sice hezký,že nafotěj GSA někde ve skoku z duny,ale je to jen proto aby přitáhli lidi. Na každodenní dojíždění do práce přes poušť to prostě neni.
no ani snad nemyslim skaka pres dunu... me by stacilo kdyby to bylo schopno obcas projet potokem, bahnem a vyjet kopec... a chvilku to jezdilo bez nutnosti neco kontrolovat...
Tak to si kup pořádný boty,nebo kolo,protože všechno už se dělá plný drátů a švábů. A s těma to bez kontrolování asi nepůjde...
TomasTT napsal:
Souhlasím s adventure73, měli by to dělat líp ale to je tak se vším bohužel...
Každopádně bych nevěřil reklamám, to se obecně nevyplácí nikdy
S tím taky souhlasím,že by se mělo vše zlepšovat a poznatky z provozu by se měly odrazit ve zlepšeních ve výrobě. Ale je to bohužel jinak.
A s tou reklamou je to taky tak. Je sice hezký,že nafotěj GSA někde ve skoku z duny,ale je to jen proto aby přitáhli lidi. Na každodenní dojíždění do práce přes poušť to prostě neni.
no ani snad nemyslim skaka pres dunu... me by stacilo kdyby to bylo schopno obcas projet potokem, bahnem a vyjet kopec... a chvilku to jezdilo bez nutnosti neco kontrolovat...
Tak to si kup pořádný boty,nebo kolo,protože všechno už se dělá plný drátů a švábů. A s těma to bez kontrolování asi nepůjde...