RadimV napsal:
díky za komentaře,
výšku mám 176cm. Ohledně cestování, dá se s ní podniknout např. cesta 1000km ve dvou? Mám na mysli přesun na sever evropy a tam si zajezdit. Snížení sedla lze přímo konfigurovat ? Moto chci kupovat novou, s tím, že bych manželku využil jako plátce dph. Řidičák na moto nemá, ale to by ničemu vadit nemělo. Nákup Možná v Německu, ceny se mi zdají být trochu lepší. Jenom si teď říkám 80-90% silnice, a zbytek šotolina, polní cesty. Teď trochu váhám GS nebo ST.
jezdime jen ve 2 a na Gibraltar, Orkneje atd jsme dojeli naprosto bez problemu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
milanek napsal:
co se tyce zaludnosti a nezaludnosti motorek to je vicemene blbost - okolo silnic je mraky pomnicku i kluku co neustali fichla ,
no presneji... OVLADANI osmikila, zvlast v zatackach, je trochu OBTIZNEJSI, nez 1150/1200.
Klicem je teziste vepredu a hejbat i zadkem.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
nicmene je potreba rict ze to neni chyba ale vlastnost !:-) kdyby 99% motorek melo nadrz pod sedlem a jen baworaci ne tak by tezkej predek byla taky "chyba" - mne osobne trvalo si na to zvykknout tak 500km a ted uz o tom ani nevim - jako zacatecnik bude mit tu vyhodu ze nebude vedet ze jiny moto maji "tezsi predek" a proto to nebude nevyhoda :-))
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
milanek napsal:
nicmene je potreba rict ze to neni chyba ale vlastnost !:-) kdyby 99% motorek melo nadrz pod sedlem a jen baworaci ne tak by tezkej predek byla taky "chyba" - mne osobne trvalo si na to zvykknout tak 500km a ted uz o tom ani nevim - jako zacatecnik bude mit tu vyhodu ze nebude vedet ze jiny moto maji "tezsi predek" a proto to nebude nevyhoda :-))
to neni jen o tezisti, ale i o 21 vepredu.
nektere manevry jsou tam proste obtiznejsi.. ale jde to zvladnout
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jeste jeden argument a uz se nehadam :-) - transalp ma ve predu taky 21ku a je do zatacek vesely a hravy :-) jinak ted o dovci sem mel na padaku pred motorem asi 5kg krabicu s klicema a naradim a dost vyrazne se to zlepsilo - podle mne je to oboje , ta motor ma tak lehky a vykonny motor + nadrz vzadu + 21ku kolo az je na predek lehka az moc - ale jak rikam nic na co se neda zvyknout , rozhodne si na to zvykne rychlejc nez na sedlo :-))))
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
milanek napsal:
jeste jeden argument a uz se nehadam :-) - transalp ma ve predu taky 21ku a je do zatacek vesely a hravy :-) jinak ted o dovci sem mel na padaku pred motorem asi 5kg krabicu s klicema a naradim a dost vyrazne se to zlepsilo - podle mne je to oboje , ta motor ma tak lehky a vykonny motor + nadrz vzadu + 21ku kolo az je na predek lehka az moc - ale jak rikam nic na co se neda zvyknout , rozhodne si na to zvykne rychlejc nez na sedlo :-))))
jenomze proste osmikilo takove trochu je... pomuze mit vyssi predpeti vzadu..
secteno podtrzeno beda, jak se 800 nakloni dozadu.. to pak jezdi fakt dost neprijemne.
(nic noveho pod sluncem)
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
milanek napsal:
co se tyce zaludnosti a nezaludnosti motorek to je vicemene blbost - okolo silnic je mraky pomnicku i kluku co neustali fichla ,
no presneji... OVLADANI osmikila, zvlast v zatackach, je trochu OBTIZNEJSI, nez 1150/1200.
Klicem je teziste vepredu a hejbat i zadkem.
Asi mám blbej dotaz, ale můžeš to upřesnit? Podle toho, co jsem četl ve všech možných recenzích, má osmikilo mít dobré ovládání a má být hodně čitelná. K tomu těžišti, mám to chápat více palců vpředu - horší ovládání v zatáčkách ( těžiště jde dozadu) ?
Mimochodem dnes jsem se vracel z Dánska, kde jsem byl na otočku, překvapilo mne, že dánové jezdí na malých skůtrech na cyklistických stezkách. Provoz neuvěřitelně klidný v porovnání s Německem. Nicméně tam si enduro a dál na sever skutečně najde využití. Ale da dálka. :-(
no jak to vysvetlit ............ kdyz budes chcit jet strelbu ven z ostry zatacky a budes mit nizkej kvalt a poradne zprudka nalozino muze se ti stat ze predni kolo jaksi nebude mit snahu byt na silnici :-)) - samozrejme to neni o tom ze bys vyslovene vyjizdel zatacku po zadnim ale prilak na predku je uz pomerne bidny a ma to snahu te tahat pryc ze zatacky (rozumej - si dlouhej ) , samozrejme na drapacich a na mokru je to jeste horsi - to bych se o to radsi vubec nepokousel :-) - je to vec zvyku jak psali kluci pomuze tomu kdyz se zmeni jizdni styl , pritvrdi zadek / spusti predek , nalozis si nejaky blbiny na predek atd. atd. , v principu staci kdyz do zatacky pojedes tak nejak 800kove :-) - tj. neakcelerovat hned ve vyjezdu ale o chlup pozdejc kdy uz to kolo neni zatizeny nejvetsima bocnima silama , musis se to do ty zatacky lip polozit prikrcis se dopredu atd. - je to o zvyku kdyz na to vlezes z nejaky nizky tezky a klidne silny motorky a nebo jinyho endura (coz jsou krome ktm vsechno netahnouci blata) tak to proste poznas hned v prvni zatacce - nevim jak lip to uz popsat , kazdopadne je to hrebec a hrebci se proste vzpinaji :-)) , ale zeptej se sam sebe - jen proto ze momentalne neumis na koni si preventivne koupis misto hrebce osla ? :-))
Upravil milanek dne 12.08.2012 22:13
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Milanku jezdim denne zacinajicim driftem zatacky a nevim, s cim mam s tebou souhlasit.
ustrelovani predku neni myslim rozhodne problem..
problem je, ze to je... 90/90/21.. TEDY VRATKE. ma to trochu snahu naklanet se, naklanet se.. PADAT
rozhodne smyk dopredu extra nehrozi...
-----
SAMOZREJME AKCELEROVAT NAPROSTO NORMALNE A UZ VE VYJEZDU.. PROSTE SI JEN DAT POZOR, AT NENI ODLEHCENEJ PREDEK MOC. ALE TO JE VSUDE.
Upravil hicks dne 12.08.2012 22:19
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
RadimV napsal:
Asi mám blbej dotaz, ale můžeš to upřesnit? Podle toho, co jsem četl ve všech možných recenzích, má osmikilo mít dobré ovládání a má být hodně čitelná. K tomu těžišti, mám to chápat více palců vpředu - horší ovládání v zatáčkách ( těžiště jde dozadu) ? :-(
vice palcu vepredu -- jine chovani predku a take UZSI kolo.
ovlada se to... trochu narocneji.. a ma to lehci predek.
takze vic si dat pozor at se naklonis dopredu a NEMIT VZADU CHCIPLOU PRUZINU A MALE predpeti.
Neboj, jezdi to skvele.. i palbu.
Jenom to musis proste trochu vic umet nez na 1150/1200.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
na tom se proste musi jet jinak se to vysvetluje naprd - ja osobne mel hlavne problem ve vyjezdech - mel sem predtim 36kw zdechlinu a v kazdym vyjezdu jsem tak daval automaticky plnej :-)- coz nebylo na 800ce ze zacatku dobrej napad :-) , ted sice nevim co je jinak proste to jde a predtim to neslo :-) , nezda se mi ze vy to vyslovene padalo - 120000km na jawach cloveka nauci co je nesedici podvozek :-) , jinak ale je otazka v porovnani s cim to vic pada - velky bawa jsou v porovnani s 800kou neco mezi autem a autobusem ten styl jizdy je naprosto jinej a 800ka se samo podvozkove nechyta, alepodle mne to nejde srovnavat s timhle typem moto ja osobne to radim podvozkove mezi typy transalp,kle nebo nova tenerka a na tyhle "vysoky" hajtry to neztraci nic - spis naopak
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
milanek napsal:
nauci co je nesedici podvozek :-) , jinak ale je otazka v porovnani s cim to vic pada - velky bawa jsou v porovnani s 800kou neco mezi autem a autobusem ten styl jizdy je naprosto jinej a 800ka se samo podvozkove nechyta,
zase nesouhlasim...
12ka je mrstna.. Borisova 1150 celkem taky.. jenom to ma vepredu telelever a jiny kolo.
Jinak se neda rict, ze by se to chovalo nejak uplne jinak.
A ani bych nerekl, ze se 800 podvozkove nechyta.. zvlast kdyz upgradnes cartridge.
---
jinak na plnej v zatacce samo pozor.. myslim plnej do okamziku, kdyz ti uz zacina driftovat zadni kolo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mne uz to nebavi :-) mam najeto zatim jen 10tis co jsem vypozoroval to jsem napsal jestli to je necim jinym tak jsem hold blby pozorovatel :-) - at se na tom proste sveze
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
ale neboj, my uz jsme jizdni vlastnosti s Morabem rozpitvali na tisic zpusobu.
Osmikilo je proste narocnejsi motorka, co ma jak vyhody, tak nevyhody.
Kdyz ji poradne nastavis a das do potrebuje, jezdi bajecne
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ten pocit že predné koleso nemá až taku prilnavosť neni tím že je to 21ka. Ja som mal
ten istý pocit aj na BUELL u /ulysses/a nemá 21ku . Je to presne ťažiskom, aj na motokrosovej motorke v zákrute musíš sediet na nádrži a nohu nevystrkuješ preto aby si si pomohol komickým odstrkávaním ako na kolobežke, ale aby si predné koleso ZAŤAŽIL. Toto je samozrejme extrém, ale 800 je akože enduro a podla toho sa na tom treba chovať a nesedeť na tom ako pečiatka.
Inak ja mám 650 a po mojej uprave ,ju mám stále radšej . Jazdím 80 % s manželkou, 10 sám a 10 šotolinu. 19 koleso , nižšie zdvihy - v zákrutách sa to vo dvojici preklápa ako bicykel /5cm nižšie ťažisko idealne vo dvojic/i. Z každej zákruty plný kotol ,a neponára sa tak pri brzdení. Včera v daždi v horách som sa na tom cítil uplne isto a na kopci sme museli vždy počkať na kamošov / 1150 a varadero /
A tú šotolinu uplne bez problémov aj so ženou a do blata kde už 21ka pomože ju aj tak nenosím. Na to mám iného adepta.
Ja uvažujem o novej 700 ked už alebo Tiger 800 nie xc, ale zatial nemám dovod meniť.
Mam předpětí vzadu téměř na doraz páč jezdím dost ve dvou a když jedu sám tak to neměním a nepoznám žádné potíže ,je fakt že jezdím jak běloch ne žádnou střelbu (kdybych chtěl závodit na silnici tak jsem koupil hayabusu a ne cest enduro) Měli by jste vyzkoušet dominátora ,to je nevyzpytatelný stroj proti 800ce osmikilo má dle mne i proti dakaru víc posazenou př.vidli kolměji a je to poznat na lepším ovládání a eliminuje to 21 kolo. já jsem s 800 co se jízdy týká spokojen zvlášť při srovnání s předchozími motorkami.Vřera se mi dokonce zadařilo v jedné vracečce škrtnout stupačkou lehce o silnic (ve dvou) a to jsem si myslel že to na tak vysoké mašině není možný a že kdo to tvrdí tak kecá
Hele lidi... jak to tady čtu netačim se divit. Dotaz zněl jestli je osmikilo vhodny pro člověka, který nemá na motorkách najeto ani prd (skůtr se nepočítá). Osmikilo, ať si je místníma tatíkama s dvanáctistovkama nazývaný jako "malý GSko", je **** velká a vysoká motorka. To že je mrštná, neznamená, že je idální pro začátečníka.
Nevím na čem jste kdo začínal, na osmikilu mám teď najeto asi 1000km (před tím zkušenosti z 4 jinejch motorek a 65000km) a několikrát mě celkem překvapila.
Podle mě je jak 8kilo tak 12kilo na začátek blbost (věk nevěk), to, že to tu někdo přežil, neznamená, že je to dobrej nápad (stejně jako sposuta lidí šukala v thajsku bez šprcky a ajc nechytla, ale přesto to dobrej nápad taky není).
Nemám zkušenosti s 650 twinem, ale jako jediný GS na začátek bych označil 650 jednobuch. Koupit jetej na rok, najet deset tisic a po roce se ztrátou 10-15 tis. prodat, určitě to výjde levněc než spadlý nový vosmikilo.
Jak se řiká každej si jednou na motorce musí spadnout, a je lepší když to není z moc velký motorky v moc velký rychlosti.
Jovan napsal:
Hele lidi... jak to tady čtu netačim se divit. Dotaz zněl jestli je osmikilo vhodny pro člověka, který nemá na motorkách najeto ani prd (skůtr se nepočítá). Osmikilo, ať si je místníma tatíkama s dvanáctistovkama nazývaný jako "malý GSko", je **** velká a vysoká motorka. To že je mrštná, neznamená, že je idální pro začátečníka.
Nevím na čem jste kdo začínal, na osmikilu mám teď najeto asi 1000km (před tím zkušenosti z 4 jinejch motorek a 65000km) a několikrát mě celkem překvapila.
Podle mě je jak 8kilo tak 12kilo na začátek blbost (věk nevěk), to, že to tu někdo přežil, neznamená, že je to dobrej nápad (stejně jako sposuta lidí šukala v thajsku bez šprcky a ajc nechytla, ale přesto to dobrej nápad taky není).
Nemám zkušenosti s 650 twinem, ale jako jediný GS na začátek bych označil 650 jednobuch. Koupit jetej na rok, najet deset tisic a po roce se ztrátou 10-15 tis. prodat, určitě to výjde levněc než spadlý nový vosmikilo.
Jak se řiká každej si jednou na motorce musí spadnout, a je lepší když to není z moc velký motorky v moc velký rychlosti.
s tim bytostne nesouhlasim.... pokud je nekdo posuk, at si koupi S-klasse a neleze na motorku.
Nehlede na to, ze povazuji za DO OTACEK VYHNANOU 250ku snad nebezpecnejsi nez 800/1200, co tahne plynule a nemusi to clovek neustale drzet pod krkem aby se projel.
--
a to nemluvime o vseruzne elektronice, co na 800 ale hlavne 1200 chrani zacatecnikovi zadek.
Upravil hicks dne 14.08.2012 12:18
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já myslím že to dotazatel zvládne bez problémů. Zas tak náročná motorka na jezdce to rozhodně není....
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
Já myslím že to dotazatel zvládne bez problémů. Zas tak náročná motorka na jezdce to rozhodně není....
Začínali jste někdo na velký motorce? Nejde o to, že člověk znalý pouze auta motorku neuzvedne, nezatočí, nebo bude jezdit moc rychle. Jde o to, že v krizovejch situacich bude mit ty motorky plny ruce (i když je nemusi zavinit vlastní vinou).
Pro nezkušenýho jezdce se blbě učí "klopit zatáčky" na takovýhle krávě, pak bejvaj dlouhý (třeba do protisměru, třeba tam nikdo nepojede).
Jás jsem si prošel i to 250, a abych se přiznal vůbec toho nelituju. Chápu, že když někdo loví druhou mízu, tak je rok na něčem menšim ztrátou "životního času" a člověk už se vidí v tom Rumunsku nebo v Portugalsku a připadá mu, že už vloni bylo pozdě. Ale uvědomte si, že tady doporučujete jednu z kategorie největších motorek (nepočítám "pětitunový" cruisery) pro začátečníka.
To, že to na 90% asi přežije bez následků, max to někde složí a odře není ješte argument pro to, že je to super nápad.