Tak to je celkem v pohode cena, pokud to obsahovalo fakt vsechno. Ja jen doufam ze clovek objedna a vymeni vsechno jak ma pokud budu spokojeny, dam referenci. Zatim se pristupem jevi v pohode, snad to bude umet i se sroubovakem
radovant napsal:
Dobre vedet Jeste takova otazka - menit celou sadu, nebo staci jen lamelu? A asi i gufero, jak jsem tady cetl.
Diky,
R
Jestli má ta 1100 opravdu 100000km a nejezdila offroad, tak si ty přítlačáky, pokud nemají příčné praskliny a "vyžhavená" zamodralá místa nechej změřit - dost často jsou úplně OK a stačí dát jen novou lamelu (platí pro 1100 a 1150, kde se na materiálu ještě nešetřilo). Záleží na tom, jak dlouho už se s takhle klouzající spojkou jezdí (jestli dlouho, tak budou talíře už taky "spálené" ). U 1200 je to na komplet výměnu spojky při jejím prokluzování skoro pokaždé (tak 9 z 10ti) - tam jsou přítlačáky skoro vždy totálně odvařené. Jestliže to budeš měnit vše, tak hlavně ať ti to mechanik dobře poskládá a dodrží postup z manuálu - musí se dodržet postavení barevných značek na jednotlivých komponentech spojky kvůli vyvážení (u 1100 a 1150).
Caution:
Offset the color marks on the clutch housing, driven
plate and housing cover through 120° in each case.
Upravil Tonda dne 03.09.2012 00:28
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tondo, diky moc za radu. Uvidim jak na tom bude. doted jsem sedlal "mokrospojkovou" hondu CB a GS mam teprve prvnich par kilometru Takze snad mi tech 1600km jete ustoji (zatim je na tom kolem 300 co prokluzuje) a pristi tyden bude spojka vymenena. Moc se mi totiz tu cestu na Honde absolvovat nechce (i kdyz ji mam rad, ale je to holka jen tak na pobaveni na kratke trasy )
Upravil radovant dne 03.09.2012 00:25
servisak napsal:
Na 1200 komplet spojka se všema guferama na motor a komplet převodovka bylo i s prací cca 24 000Kč
Hmmm, no to zase budou Vanoce, to se bude tezko vysvetlovat. Ale nadlit si ji zrejme budu muset.
cece to nebude tak hrozny, lameli dela snad i lukass okolo 2000kc jako druho vyrobu oiginal snad 4000 ja kupoval pred lety i kardan a ten stal snad 12000kc nebo tak nejak
Upravil basto dne 03.09.2012 00:41
spea - ToM napsal:
Kolik takova sranda prijde v pripade, ze to budu chtit na jedenactce udelat preventivne? Zatim zadny problem nepozoruji, ale jsem na 100tis km, takze me to stejne ceka. Myslim tim vymenu vseho, co by se pri takoveto rozborce, kdyz uz to bude rozdelane, menit melo.
Kasli na to.Me Tonda meril lamelu pri cca.106000km a rikal ze da odhadem jeste asi 20000km.Od te doby motorka jezdila vetsinu v terenu a porad v pohode.
spea - ToM napsal:
Kolik takova sranda prijde v pripade, ze to budu chtit na jedenactce udelat preventivne? Zatim zadny problem nepozoruji, ale jsem na 100tis km, takze me to stejne ceka. Myslim tim vymenu vseho, co by se pri takoveto rozborce, kdyz uz to bude rozdelane, menit melo.
Kasli na to.Me Tonda meril lamelu pri cca.106000km a rikal ze da odhadem jeste asi 20000km.Od te doby motorka jezdila vetsinu v terenu a porad v pohode.
spea - ToM napsal:
Kolik takova sranda prijde v pripade, ze to budu chtit na jedenactce udelat preventivne? Zatim zadny problem nepozoruji, ale jsem na 100tis km, takze me to stejne ceka. Myslim tim vymenu vseho, co by se pri takoveto rozborce, kdyz uz to bude rozdelane, menit melo.
Kasli na to.Me Tonda meril lamelu pri cca.106000km a rikal ze da odhadem jeste asi 20000km.Od te doby motorka jezdila vetsinu v terenu a porad v pohode.
Ja jsem totiz znejistel pote, kdy jsme si zde precetl, ze to nekomu pri razeni na petku proklouzne. Priznam se, ze jsem ten pocit mel nekolikrat taky. Prave pri razantni jizde a zpravidla pri razeni na vyssich stupnich. Neni to rozhodne pravidlem, ale uz jsem si proste parkrat rekl, ze zrejme neni nenco v poradku. Protoze to bylo skutecne za ten rok co motorku mam cca 4-5 a zcela nepravidelne, tak jsem tomu doposud neveneoval pozornost.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Mi to zaclo klouzat kdyz jsem razantne pridal. Nejdriv na 5 pri asi 120. Vcera jsem ujel asi 500km a zaclo to klouzat i na nizsi a i pri pridani na dalnici do kopce. Je potreba fakt jemnounko. Nejel jsem pro jistotu ani vic nez 120. Musi to jeste 1000 vydrzet abych se vratil domu
Tak už došlo i na mě,potřebuji poradit a odhodlal jsem se napsat,mám problém se spojkou resp.totálně sjetou lamelu a potřebuji novou,na netu jsem našel tuto http://www.tipmoto.com/dily-moto/motory/spojka/79561-lamela-spojka-novy-dil.html a jelikož nová stojí 3500 kč a tato vypadá jako orig. Sachs je to docela cenově příznivá alternativa-máte někdo zkušenost? Děkuji.
Už jsem to tady někde psal, před rokem jsem řešil stejný problém a protože jsem blízko Kostelce nad Orlicí, tak jsem poptal fi. Renovak a oni mně lamelu přenýtovaly. Dávají na ni údajně specoš směs-žádný obyč Ferodo. Majitel má taky GS-o, tak si myslím, že proto to dělají. Ale záleží na tom, jak vypadají tvoje přítlačáky. Za lamelu jsem dal tuším okolo 500Kč. http://www.renova... Zkus je poptat mailem.
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
Na moji motorce menil chlapek nakonec i pritlacak, nejake ty gufera. Lamelu tam mam od siebenrock olejoresistentni. rozdil ceny byl dost, normalni stala asi 60 euraku, tohle me prislo na 170. ale zas pry ten sintermetal vydrzi dyl. Ja bych asi na lamele nesetril, koupil novou a neriskoval ze tam povoli neco jine, vzhledem k tomu kolik prace da vymena, muze se to vymstit
jo a cele me to vyslo na 830 euro a to tam menil i jedno lozisko v prevodovce.
Taky bych dal lamelu novou. Není neobvyklé, že už je po těch porcích kilometrů "volnější" (vymačkané) drážkování v lamele (v otvoru pro vstupní hřídel převodovky). S přibývajícími kilometry se potom ta vůle může zvětšovat, a když se ti potom taková lamela protočí na hřídeli a smete ti drážkování i na ní, tak máš potom opravu za dost vysokou částku - né, že by to byla úplně častá závada (to né), ale zase úplně neobvyklá není (i několik lidí tady z fóra si tu zkušenost prožilo). Takže, když už budeš chtít tu lamelu mermomocí renovovat, tak ten střed lamely musí být fakt stoprocentně v pořádku.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Mhm, a co říkáte na keramickou lamelu z katalogu TT? Jezdí to někdo a je schopný posoudit funkci a výdrž?
To je pro normálního mototuristu asi chujovina řešit, když standartní generacemi vyzkoušená lamela vydrží ~ 100k.
Montoval jsem "keramiku" několikrát (na různé modely GS) a zatím jsou majitelé spokojeni. Vždy jsem to ale měnil komplet: lamela + přítlačáky + pružina.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Melizoy napsal:
Mhm, a co říkáte na keramickou lamelu z katalogu TT? Jezdí to někdo a je schopný posoudit funkci a výdrž?
To je pro normálního mototuristu asi chujovina řešit, když standartní generacemi vyzkoušená lamela vydrží ~ 100k.
Těch 100K je ale na silnici, ale při huntování v písku je životnost podstatně nižší. Keramika prý nemá problém ani s tímto režimem.