problem je, že si s sebou notebook neberu, mam jen Csx60 co ukazuje souradnice, predpolkadal sem ze do mapy zabodnu spendlik, souradnice opisu do GPS a pojedu podle toho... zda se ze tak jednoduche to neni. Nicmene garmin se da nastavit na custom elipsoid, jen zjistit ty spravne udaje
Kazdopadne zajimala by mne velikost te odchylky... jestli to je zanedbatelne, nebo jde o desitky / stovky kilometru...
jarax přeji Vám oběma ať to dobrodružství vyjde podle plánu
Ladash Tvého ewbu mi připomíná Thomase z naší cesty do Iránu a věz, že je dobré když Tě doplňuje flegmo-cool-kliďas, je to potřeba
GPS - netrap se tolik, nakonec se jezdí spíš podle náhodně okolodjoucích pastevců apod. Jedno obyčejné GPS abys mohl určit souřadnice a zaslat je i bez mapy satelitem je nutné v případě akutní nutnosti, jinak se naučíte komunikovat a orientovat "per hubam" a "per rukam"
Hodně štěstí
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc napsal:
jarax přeji Vám oběma ať to dobrodružství vyjde podle plánu
Ladash Tvého ewbu mi připomíná Thomase z naší cesty do Iránu a věz, že je dobré když Tě doplňuje flegmo-cool-kliďas, je to potřeba
GPS - netrap se tolik, nakonec se jezdí spíš podle náhodně okolodjoucích pastevců apod. Jedno obyčejné GPS abys mohl určit souřadnice a zaslat je i bez mapy satelitem je nutné v případě akutní nutnosti, jinak se naučíte komunikovat a orientovat "per hubam" a "per rukam"
Hodně štěstí
čeče, jak jsem si tudle diskusi pročítal tak jsem si už myslel, že neexistuje cestování s papírovou mapou když jedeš někam dál, ale už je to skoro jen o satelitech a mimozemšťanech co ti pomáhají z vesmíru a ty si jen vykuřuješ doutník a kroutíš řidítkama, ale je vidět, že ruky a nohy se při dorozumívání používají pořád a je to to "správné cestování" jako když ještě GPS nebylo jako houska na krámě...
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Inak samozřejmě cestovatelům hodně zážitků, bez poruch a ve zdraví se vrátit dom....P.S. a kolama dolů!!!
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Doc napsal:
jarax přeji Vám oběma ať to dobrodružství vyjde podle plánu
Ladash Tvého ewbu mi připomíná Thomase z naší cesty do Iránu a věz, že je dobré když Tě doplňuje flegmo-cool-kliďas, je to potřeba
GPS - netrap se tolik, nakonec se jezdí spíš podle náhodně okolodjoucích pastevců apod. Jedno obyčejné GPS abys mohl určit souřadnice a zaslat je i bez mapy satelitem je nutné v případě akutní nutnosti, jinak se naučíte komunikovat a orientovat "per hubam" a "per rukam"
Hodně štěstí
čeče, jak jsem si tudle diskusi pročítal tak jsem si už myslel, že neexistuje cestování s papírovou mapou když jedeš někam dál, ale už je to skoro jen o satelitech a mimozemšťanech co ti pomáhají z vesmíru a ty si jen vykuřuješ doutník a kroutíš řidítkama, ale je vidět, že ruky a nohy se při dorozumívání používají pořád a je to to "správné cestování" jako když ještě GPS nebylo jako houska na krámě...
kdepak mencas@
to nejkrásnější na cestování jsou lidi a příroda, no a ty lidi, vůně jejich jídel, jejich koření je něco, co nikde na netu a u Touratechu nenajdeš
co se týká přírody, OK, můžeš jezdit na trenažéru třeba přes Himaláje, ale vůně tam nejsou.....
takže .... cesta ...vždycky je o lidech, jejich obyčejích, jídlech, kostelech, kadidlech, cestách, přístřeší a tak... a to nikde v cestopisu nenajdeš
stejně tak je to v praxi s GPS, čím více je lidí a mají GPS a satelit, tím více je možné a skoro jisté, že domorodce nebudeš potřebovat, ale....
nakonec je možná lepší mít malou partu a být "nucen" často se dávat do hovoru s domorodci, protože takto "zapadneš" mezi místní a budeš mít příležitost je poznat z blízka
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc napsal:
jarax přeji Vám oběma ať to dobrodružství vyjde podle plánu
Ladash Tvého ewbu mi připomíná Thomase z naší cesty do Iránu a věz, že je dobré když Tě doplňuje flegmo-cool-kliďas, je to potřeba
GPS - netrap se tolik, nakonec se jezdí spíš podle náhodně okolodjoucích pastevců apod. Jedno obyčejné GPS abys mohl určit souřadnice a zaslat je i bez mapy satelitem je nutné v případě akutní nutnosti, jinak se naučíte komunikovat a orientovat "per hubam" a "per rukam"
Hodně štěstí
čeče, jak jsem si tudle diskusi pročítal tak jsem si už myslel, že neexistuje cestování s papírovou mapou když jedeš někam dál, ale už je to skoro jen o satelitech a mimozemšťanech co ti pomáhají z vesmíru a ty si jen vykuřuješ doutník a kroutíš řidítkama, ale je vidět, že ruky a nohy se při dorozumívání používají pořád a je to to "správné cestování" jako když ještě GPS nebylo jako houska na krámě...
kdepak mencas@
to nejkrásnější na cestování jsou lidi a příroda, no a ty lidi, vůně jejich jídel, jejich koření je něco, co nikde na netu a u Touratechu nenajdeš
co se týká přírody, OK, můžeš jezdit na trenažéru třeba přes Himaláje, ale vůně tam nejsou.....
takže .... cesta ...vždycky je o lidech, jejich obyčejích, jídlech, kostelech, kadidlech, cestách, přístřeší a tak... a to nikde v cestopisu nenajdeš
stejně tak je to v praxi s GPS, čím více je lidí a mají GPS a satelit, tím více je možné a skoro jisté, že domorodce nebudeš potřebovat, ale....
nakonec je možná lepší mít malou partu a být "nucen" často se dávat do hovoru s domorodci, protože takto "zapadneš" mezi místní a budeš mít příležitost je poznat z blízka
tak pod tehle se Docu dovolím také podepsat...
plný souhlas...GPS jsem nikdy neměl, vždy jsem jezdil na papírovou mapu a tak to asi i zůstane...tedy možná, člověk nikdy neví....ale přijde mi to s mapou a poptávání na cestu s místními nějak víc "adventure"...
KTM 1190 Adventure R
Doc a shimansky .... chlapci krásně jste mi to osvětlili a su velice rád, že i takto se dnes cestuje a papír vs. GPS nevymřel já teda když jedeme grupa na skútrech tak se nám lidi sami nabízejí, že jim možeme přespat na zahradě apod. takže tam je komunikace až moc, když ještě dojdou a vypráví zážitky z mládí-kolikrát je to na dvojitou dáfku brufenu, protože někteří jedinci jsou opravdu vytrvalí vypravěči a melou pantem dokad člověk nenastartuje motorku a neodjede už se těším na GSo abych si ozkoušel jestli to má take takovej ohlas u domorodců když někam dojedeš ...a hlavně tu vůůůůni jak psal Doc
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
jarax napsal:
problem je, že si s sebou notebook neberu, mam jen Csx60 co ukazuje souradnice, predpolkadal sem ze do mapy zabodnu spendlik, souradnice opisu do GPS a pojedu podle toho... zda se ze tak jednoduche to neni. Nicmene garmin se da nastavit na custom elipsoid, jen zjistit ty spravne udaje
Kazdopadne zajimala by mne velikost te odchylky... jestli to je zanedbatelne, nebo jde o desitky / stovky kilometru...
Od experta Garmin jsem dotal tuto odpověď:
Problem je trochu komplexnejsi, nez jen na uroni elispoidu.
Pokud by slo pouze o zmenu elipsoidu, pak se daji zapocitat rozdily v souradnicich X,Y,Z u obou elipsoidu, ktere jsou na interntu cetne publikovany. Dle meho nazoru to me dva problemy:
(1) Pulkovo byl pouzivan v ramci zemi Varsavske smlouvy a jeho definice byla regionalne upravovana pro jednotlive zeme, resp. regiony Varsavske smlouvy.
(2) Mapa je krom elipsoidu matematicky popsana kartgrafickym zobrazenim, ci projekci. Takze krom verze Pulkova elipsoidu je potreba jeste znat zobrazeni mapy.
jarax napsal:
problem je, že si s sebou notebook neberu, mam jen Csx60 co ukazuje souradnice, predpolkadal sem ze do mapy zabodnu spendlik, souradnice opisu do GPS a pojedu podle toho... zda se ze tak jednoduche to neni. Nicmene garmin se da nastavit na custom elipsoid, jen zjistit ty spravne udaje
Kazdopadne zajimala by mne velikost te odchylky... jestli to je zanedbatelne, nebo jde o desitky / stovky kilometru...
Od experta Garmin jsem dotal tuto odpověď:
Problem je trochu komplexnejsi, nez jen na uroni elispoidu.
Pokud by slo pouze o zmenu elipsoidu, pak se daji zapocitat rozdily v souradnicich X,Y,Z u obou elipsoidu, ktere jsou na interntu cetne publikovany. Dle meho nazoru to me dva problemy:
(1) Pulkovo byl pouzivan v ramci zemi Varsavske smlouvy a jeho definice byla regionalne upravovana pro jednotlive zeme, resp. regiony Varsavske smlouvy.
(2) Mapa je krom elipsoidu matematicky popsana kartgrafickym zobrazenim, ci projekci. Takze krom verze Pulkova elipsoidu je potreba jeste znat zobrazeni mapy.
Zkuste ziskat jetste tyto upresnujici informace.
...to je odpověď jak od Einsteina kurňa člověk co vyježďuje na motorce aby byl ještě půl geodeta
Upravil mencas dne 30.06.2008 22:53
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Tak Jarax měl menší nehodu a endura má naháče. Naštěstí jinak se nic nestalo:
Dnes 130 km pouští. Zdánlivě rovná poušť skrývá svoje tajemství.
Jarax si takového tajemství v podobě vyschlého koryta potoka všímá příliš pozdě. Následuje přehlídka postavení moto na přední, boční přemet následovaný ukázkou parakotoulu pro místní pastevce. Nutno podotknout, že demontáž předního světla, plexi a budíku je možné předvést i elegantnějším způsobem. Po zbytek výpravy tak Jaraxovo moto mění svou podobu a z dravého endura se rázem stává “naháč”. Pozitivní je, že vše podstatné zůstalo v pořádku a můžeme pokračovat v cestě.
Spíme u jezera Hyargas Nuur, kousek od nás spí stádo velbloudů. Zítra nás čeká dalších 200 km pouští. Benzín i vodu máme, teď už jen zbývá nedělat moc chyb. http://mototrip.i...
jarax napsal:
problem je, že si s sebou notebook neberu, mam jen Csx60 co ukazuje souradnice, predpolkadal sem ze do mapy zabodnu spendlik, souradnice opisu do GPS a pojedu podle toho... zda se ze tak jednoduche to neni. Nicmene garmin se da nastavit na custom elipsoid, jen zjistit ty spravne udaje
Kazdopadne zajimala by mne velikost te odchylky... jestli to je zanedbatelne, nebo jde o desitky / stovky kilometru...
Od experta Garmin jsem dotal tuto odpověď:
Problem je trochu komplexnejsi, nez jen na uroni elispoidu.
Pokud by slo pouze o zmenu elipsoidu, pak se daji zapocitat rozdily v souradnicich X,Y,Z u obou elipsoidu, ktere jsou na interntu cetne publikovany. Dle meho nazoru to me dva problemy:
(1) Pulkovo byl pouzivan v ramci zemi Varsavske smlouvy a jeho definice byla regionalne upravovana pro jednotlive zeme, resp. regiony Varsavske smlouvy.
(2) Mapa je krom elipsoidu matematicky popsana kartgrafickym zobrazenim, ci projekci. Takze krom verze Pulkova elipsoidu je potreba jeste znat zobrazeni mapy.
Zkuste ziskat jetste tyto upresnujici informace.
...to je odpověď jak od Einsteina kurňa člověk co vyježďuje na motorce aby byl ještě půl geodeta
Hmm, no problém byl, že se dotyčný ptal na něco, co je fakt docela jiná liga. Přeloženo do běžné řeči je to asi takhle:
Otázka: mám nějakou tištěnou mapu označenou u měřítka "Pulkovo", jak z té mapy odečtu souřadnice do GPS?
Odpověď: Pulkovo byl systém používaný před mnoha lety v komunistických zemích a každá země používala různé varianty, musí se zjistit, v které variantě je ta mapa, aby se to dalo upřesnit.
Normální uživatel GPS se s něčím takovým asi nikdy nesetká ale při cestování do exotických zemí a práci s historickými mapami, člověk musí občas řešit takovéhle složitější věci. Běžné třeba je, že z některých zemí jsou jediné topografické podklady ve formě skenů starých vojenských map ruského původu, tedy v azbuce. Nic jiného prostě neexistuje a proto se takové věci řeší, protože to je alespoň částečně použitelné. Holt když někdo chce jet kupříkladu do Lybie offroad nebo chce sehnat topografickou mapu třeba Uzbekistánu, tak moc variant není.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jsme doma, cely, zivy a zdravy... kazdopadne to byl mazec a doufam, ze neco takoveho jeste zopakuju, Fotoreport uz tvorim, mejte strpeni
BMW slape jak hodinky i po uprave celni masky padem v pousti. Krome vyklepane hadice chlazeni, coz povazuji za drobnou zavadu, kterou jsem zvladl opravit stahovaci paskou a klestema za 15 min, zadne problemy.
Jak jsem psal na F800 je treba pro seriozni offroad dodelat:
Must:
1) ochrana motoru - mel jsem maly od TT, mam promaskly svod od letajicich sutru Takze rozhodne dokoupit velky, nebo lidova tvorivost. Na druhou stranu tam kde susplech byl, vydrzel. Afrika ma 2mm plech nebo co to je a po mongolsku to vypada jak cednik...
2) padaky - must. Ty od TT se osvedcily, ale podminkou je i ta horni cast. V dobe odjezdu nebyly k dispozici, tak nastoupila lidova tvorivost a pomoc pratel. Zasadne nedoporucuji napriklad padaky Givi, ktere sice hezky vypadaji, ale kryji jen motor, a uz pri prvnim padu prijdete o chladic - nejvice exponovana cast motorky
3) rafky - seriove rafky na prednim kole stoji za prd, je pravda, ze jsme na tomu na kamenitych poustich davali dost kladu, ale meli by jste je videt... vypadaj jak otevrena plechovka
4) zvyseni riditek
5) ochrana predniho svetla - koupil sem fakt hodne sutru od predjezdce, nikdy bych tomu neveril
Nice to have:
1) lepsi packy, je to divoka strikacka a nekdy je treba "jemna prace". Mam vario od Wunderlich, sou super
2) vyssi plexi a lepsi sedlo na delsi presuny, ale dalo se to
3) pevnostni hadice k chladici
4) ohybaci radici a brzdova packa od TT (nemel sem, tak jsem zhavil a vyklapaval)
Z vybavy nejcasteji pouzivane:
1) trojnohe zidlicky od Louise, za 3 eura je to nejlepsi pomer vykon /cena
2) gafa
3) hadice na precerpavani benzinu
4) startovaci kabely (kvuli africe
5) nuz Forester
Povestna spolehliva afrika nas usetrila ze znamych poruch pouze opravy lozisek, jinak jako obvykle: pumpa, rele, regulator dobijeni. Na druhou stranu, na vse jsme byli plus minus pripraveni.
...jo a co se male nadrze tyce, krome prejezdu pouste (250 km) jsem nepouzi kanystr. Ani v te pousti nebylo treba, byla to spise chyba v planovani. Dojezd motorek Afrika vs BMW je v terenu shodny. Do 100 km/h je spotreba magickych 4,5 l a to i v terenu, takze je dojezd na 16 l okolo 350 km. Pri dlouhych a rychlych presunech nad 120 km /h ale v dojezdu bere prim Afrika, protoze u BMW roste spotreba s rychlosti, nad 140 to je 7-8 litru a pak je dojezd na 16 l 200 km Tipuju, ze to je odporem vzduchu, u Horneta jsem mel obdobny problem, po pridani lepsiho plexi mi ve vyssich rychlostech spotreba klesla skoro o litr na sto (nutno overit)