Ja myslim,ze kdyz das do prevodovky o panaka min,tak se nic nestane.Nebo tam das trosek ty stary.Ja tam daval 75W-140 a nasel jsem zbytek 80w-90 tak jsem to tim dolil.Ale veslo se tam tak 0,03.Ono ti to uplne dosucha nevytece.A tech 0,03 neni zas nic tak vyznamnyho.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
Ja myslim,ze kdyz das do prevodovky o panaka min,tak se nic nestane.Nebo tam das trosek ty stary.Ja tam daval 75W-140 a nasel jsem zbytek 80w-90 tak jsem to tim dolil.Ale veslo se tam tak 0,03.Ono ti to uplne dosucha nevytece.A tech 0,03 neni zas nic tak vyznamnyho.
...Vevis, Vevis, to jsem tě měl za rozumnýho kluka, jak můžeš radit takové nesmysly, už to zde asi začíná být zvykem...
MotoPaja napsal:
Chlapi mám technický dotaz, budu zjara měnit náplně a třeba ta 75W-140 se mi hodně líbí, ale je šíleně drahej a vzhledem k tomu, že do miláčka má patřit 0,8 a 0,25 do kardanu tak nevím nevím. Jak to řešíte? Kupujete jen litrovku nebo 2 a o tu druhou se pak podělíte se sousedama?
Nedoporučuju Ti vymýšlet jestli se do převodovky vleze tolik nebo tolik, jestli nestačilo nalít tam míň než říká výrobce atp Už vůbec bych nedoporučoval míchat jednotlivý oleje. Převodovej je sice drahej, ale dělá to jen pár stovek! Navíc, jestli dobře počítám, 2 litry koupíš jen poprvé a dalších 400 000km, při předpokládané výměně převod oleje každých 20 000km, už budeš kupovat jen litrovku To jde, ne?
No dobre nesmysl to treba je,ale ze by kvuli 0,03 oleje mel vzniknout problem,tomu neverim.Uznavam,ze to neni presne podle manualu a predpisu,ale je to muj nazor.A taky si nejsem uplne jistej jestli treba ve znackovym servisu by si s tim delali hlavu.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Je jasný, že 0,03 nebo 0,05l oleje paseku nenadělá a každý se snaží ušetřit, ale na motoru bych nikdy neslevil, ať si pápne co mu chutná Jinak značkový servisy raději nezmiňovat, často je to
pánové ja tam rozleju presne litr.kopuju ten castrol 75w-140 je sice dražší cca 700kč za litr ale je to nejlepší do prevodovky tak ho tam dávám a když ho člověk mění po 20 000km tak to tak nebolí jinak sem letos myslel ze tam budu potřebovat toho panaka dolejt,tak jsem si dojel do servisu kde kupuju ten olej a koupil jsem 1 deci na víc rozlejvanýho za 70kč a stejně se mi tam už nic nevešlo
basto mne nikdy liter nevysiel, vzdy to bolo nieco malo nad liter
je to asi tym ze necham vzdy poriadne odkapat kardan a ked vylievam z prevodovky tak aj ponaklanam aby ho co najviac vytieklo
v kardane menim olej kazdych 7tkm (vzdy ked aj v motore) ... ano ano viem ze je to zbytocne a servisne intervaly su uplne niekde inde ale ja si skratka nepomozem.. do kardanu ide 2 deci co je zanedbatelny peniaz a ten pocit je na nezaplatenie...
v prevodovke menim kazdu druhu vymenu motoroveho oleja (14tkm)
na toto som skratka magor ale zijem s tym
pouzivam samozrejme castrol 75w140 hypoidny namiesto predpisanej 80w90
Milosch napsal:
... Navíc, jestli dobře počítám, 2 litry koupíš jen poprvé a dalších 400 000km, při předpokládané výměně převod oleje každých 20 000km, už budeš kupovat jen litrovku To jde, ne?
no to si nejsem tak úplně jistej, on ten olej když bude pár let stát otevřenej na poličce tak to asi nebude to pravý, byť to je synťák
jinak díky za rady, kdybych chtěl tak moc šetřit koupím si PP90H za 70,- a je vystaráno , rád bych tam dal ale tu 75W-140, jen mi přijde škoda nechat zkazit na poličce takovej dobrej (a drahej) olej
osobně jsem taky uvažoval nad tím, že v převodovce by se těch 0,05l ztratilo no ale uvidíme ... ideální by bylo sehnat rozlejvanej
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
peet napsal:
ABS maj jen srabi, stejně jako v autě AIRBAGY
Copak si měl na Jawině na který každej začínal nějaký ABS
opravdu nevím na co by na Jawě bylo ABS na takový Jawě která by alespoň brzdila (natožpak blokovala) jsem ještě nejel
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
raptor napsal:
peet dakujem za vysvetlenie ale necitim sa byt srab pretoze moja motorka ma ABS
uz som pochopil preco menis brzdovku ako na klaviri.. nemas ABS
ale po tvojej reakcii mam pocit ze tu brzdovu kvapalinu cerpas zo svojej hlavy
No promiň, ale já to samozřejmě myslel jako srandu, mrzí mě, žes to pochopil jinak, ale takhle vostrej si bejt nemusel, proti tobě sem nenapsal absolutně to nejmenší, ale aspoň vidim, že nemáš smysl pro humor a příště budu na tvoje příspěvky reagovat pouze velice seriozně.
Připadá mi to jako kdybych měl na autě napsáno: NEMÁM AIRBAG, CHCI UMŘÍT JAKO CHLAP, a tys to viděl a urazil ses, že když máš Airbagy tak si myslim, že si máslo.
Ještě jednou se ti omlouvám, ale asi bys neměl všechno považovat za urážku a provokaci.
Zdravím, tak v manuálech píšou všude pouze požadavek na olej (motor.+převod.+kardan) specifikaci API. Pro BMW,Moto Guzzi a Harley Davidson (mimochodem vše skvělé moto) doporučují automobilové oleje vzhledem ke konstrukci těchto motorů. Já osobně jezdím (auto i moto) a doporučuji Paramo oleje. Ani už nevím kolik set tisíc km ujeto s auty. Dnes jsem pořídil 15W-50 za 326Kč 4 litry + za 102Kč litr 85W-140 Hypoid. Samozřejmě vše má specifikaci viz.servisní manuál 1100GS tj. motor.API SE/CC převod.+kard.API GL 5 Hypoid (mimochodem Paramo je dodavatelem velmi známých komerčních značek olejů, ale samozřejmě s jejich etiketou stojí 3x tolik!). Motor jezdí super na Brisk DR14TC (opět mimochodem největší světový výrobce svíček - dodává např.Lamborghini, Audi, Volvo atd...) Zkrátka, už pár let jezdím na naše produkty za rozumnou cenu a jsem spokojený.
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
R 1100gs ma predepsano API-SG nebo SH.Ja tam leju SJ.Vyssi specifikacej asi nic nezkazim,ale nizsi bych tam nelil.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Brnak Jim napsal:
Jo a je to rok 1994,že by nástupce se 4 ventily měl předepsanej "horší " olej,tomu nevěřím
Jsem Pardubák, takže kupuju v podnikové prodejně. Vkládám: BMW AG Motorcycle Division
Service Data
R 1100 RT/R 1100 RS/R 1100 GS/R 1100 R/R 850 R - Designation Data Measuring unit or
specification
Oilcapacities: Brand-name HD oil for
petrol engines of API classification
SE, SF, SG;
combination with CC or CD
specification
Engine (incl. filter)
Engine (without filter renewal)
3.75 litre
5.50 litre
Gearbox:
fresh fill 1.0 litre
change 0.8 litre
Rear wheel drive:
fresh fill 0.25 litre
change 0.23 litre
Valve clearance
measured cold, i.e. at max. 35 °C E 0.15 / A 0.30 mm
Ignition
Static ignition
disconnect at
6° b TDC
Spark plugs
Electrode gap
limit of wear
Bosch FR5DTC
0.8mm
1.0mm
Engine idle speed 1000 +150 1/min
CO value (without catalytic converter) 1.5 ±0.5 Vol %
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
Pizzy napsal:
Dnes jsem pořídil 15W-50 za 326Kč 4 litry + za 102Kč litr 85W-140 Hypoid. Samozřejmě vše má specifikaci viz.servisní manuál 1100GS tj. motor.API SE/CC převod.+kard.API GL 5 Hypoid
15W-50 je Mogul Super ne? Taky jsem na něj koukal, ale právě ta specifikace mě odradila. JInak R1150GS má API SF,SG,SH
Převodovou 80W-140 neznám, vím jen že dělají 75W-90 ale ten má jen GL4+
Tak jsem právě koukal na katalog Parama a mají tam M7ADSIII (co lejem do auta ) taky ve 20W-50 API SF, ta 15W-40 nebo kterou lejem do toho auta stojí točená asi 37Kč/litr
Upravil MotoPaja dne 30.01.2009 15:38
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?