No vidis ted me napada, lozisko mam porad puvodni od vyroby. Ma za sebou 100tkm.
Je to normalni?
Uz mam doma asi 2 roky pripraveny novy a nejak ho nepotrebuju.
No nechci tě strašit ale tohle jsem si myslel taky ,když v 76tis nebyla na ložisku žádná vůle ale pak v ložisku praskla klec a zničila gufero všechen olej vytek a bylo vymalováno
1150 gsa
Takže gufera sem dnes koupil dvě, jedno dvoubřité a druhé jednobřité. Které tam dát? Jinak jsem kvedlal kolem a vůle tam není absolutně žádná je to možný?
Olej je lepší 75W90 api GL 5 nebo 75W140 api GL 5. Odpoledne se do toho chci dát. Jen pro potvrzení, jak dlouho může laikovi trvat výměna toho gufera a výměna oleje v převodu když servismen mi řekl že u nich to bude trvat min.3hod a to ještě zítra nebo až pozítří
Měl jsem za to že v domácích podmínkách by to mohlo trvat tak 1,5hod.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Jo a ještě jeden dotaz, mám křížky když bude křížek vyvlíklej z kardanu máznout grafitkou a i ložiska nebo je na to jiná vazelína?
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Jestli myslis "nekolikahran" kterej je "pod" prachovkou tak ano, namazat grafitovou vazelinou.
Oleje co jsi vypsal, jestli se nepletu, jsou naprosto stejny, uz se to tu resilo.
Jako laik se vejdes bohate do 1,5 hodiny, pokud se teda nezaseknes u vyndavani staryho gufera. Ale me moje laicka technika nezklamala.
Jo a vule, tu taky nemam zadnou. Nebyla tam ani kdyz jsem motorku koupil se 7600km a neni ani ted.
Alda - nepoznáš to nijak - pouze tě to může upozornit zvětšující se vůlí nebo hlukem. To co napsal Medvěd se stane nečekaně a bez varování - prostě praskne klec (únava materiálu - třeba díky vniknutí vody a následné rzi v mazivu) a je konec, šlus, finito, ende. Prostě dál se nejede. V horším případě se ložisko šprajcne a protočí se na hřídeli, tak jak jsem psal výše. Mockrát jsem ložisko měnil třeba okolo 20000km, taky ve 30000km, taky okolo 40000km............prostě se nedá říct, kdy to odejde - na mém předchozím R1200GSA to bylo cca v 9500km (měnila se celá rozvodovka v záruce). Záleží na více věcech - jak se motorka používá, kde jezdí (asfalt, offroad), jestli jezdí často za deště, jestli parkuje (parkovala) venku a často na dešti, jestli jezdí přetěžovaná, jestli jsou kilometry na tacho pravé a ne 2x přetočené apod. Jezdí za mnou kluk, který má motorku od cca 10000km dovezenou z Holandska a teď má cca 120000km a má původní ložisko v rozvodovce i originální spojku i ložiska v převodovce - nevím sám jak to je možné, když to jiným lidem měním běžně v půlce.
Luky GS - originální gufero je s prachovkou - tedy "dvoubřité". Drážkování samozřejmě máznout. Olej je opravdu jedno, jestli kvalitní 75W90 API GL5 nebo 75W140 API GL5.
Sundat kolo, zad. brzd. třmen, svěsit rozvodovku, vypustit olej (nechat dobře vykapat), vyměnit gufero, dát nový olej, brzdu, kolo - v pohodě s kafíčkem (když bude vytíkat olej ) něco přes hoďku.
Upravil Tonda dne 17.09.2012 14:22
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
No ja mam taky puvodni i tu spojku, to ses divil kdyz to melo najeto 78tkm a ted to ma 100
Ale je fakt ze jsem na motorku dost hodnej, to bude presne tim
Tak mám domluvenej 1L Valvoline 75W90 gl5, doufám že to bude v pohodě když to není Castrol.
S tou vůlí jste mě uklidnili, snad to bude jen to gufero. Ještě bych Vás zneužil o jednu odpověď, když jsem přezul ze špuntů na Anakee 2 tak mi začlo připadat že motorka je trošku tvrdší a trochu vibruje ve směru jakoby nahoru a dolů. Může to dělat špatně vyvážený kola?
Upravil LukyGs dne 17.09.2012 14:41
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
Tak mám domluvenej 1L Valvoline 75W90 gl5, doufám že to bude v pohodě když to není Castrol.
S tou vůlí jste mě uklidnili, snad to bude jen to gufero. Ještě bych Vás zneužil o jednu odpověď, když jsem přezul ze špuntů na Anakee 2 tak mi začlo připadat že motorka je trošku tvrdší a trochu vibruje ve směru jakoby nahoru a dolů. Může to dělat špatně vyvážený kola?
Můžou. Projevuje se to hlavně u předku. Pokud jsi to jen přezul a nevyvažoval,tak je to ono.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Dělal to pneuservis a měli to i na vyvažovačce. Otázka je jestli to dovážil na "chlup" protože to dělal před zavíračkou. Dojel jsem tam na špuntech a nou problem nic nebylo cítit, od kamaráda sem koupil Anakee2(kupované letos mnou) co je měl měsíc a něco v garáži a po přezutí je prostě ten pocit že motorka víc třepe. Doufám že to bude tím vyvážením když to na špuntech nedělalo a všimnul jsem si toho hned po rozjetí ale myslel jsem že su zhýčkanej ze špuntů a něco si namlouvám, dělá to až od rychlosti cca 100-110 a vejš, do stovky je to v pohodě.
Jo a zadek mám fouklej na 2,8 a předek na 2,4. Jely jsme s manželkou tak sem na ten zadek foukl radši trochu více
Upravil LukyGs dne 17.09.2012 14:54
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Tonda napsal:
Je blbý, když se stane to, že praskne klec pro kuličky nebo se ložisko z nějakého důvodu zadře a "zastaví" se naráz - váha a setrvačnost motorky udělá to, že se ložisko protočí na hřídeli a hřídel se tím zničí. I to jde ale zrenovovat. Několikrát jsem to dělal.
A tohle by taky šlo? To už je asi jen na vystavení na poličku trofejí... NE?
BIGR přiložený následující obrázek:
[172.62Kb]
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Takže gufero vyměněno, celkem to opravdu bylo na 1,5hod.
Po vypuštění starého oleje ho vyteklo 1,95dcl a počítám že tak 1,5ml se vycákalo na kolo a pneu za jízdy. Teď jen doufám že to bylo jen tím že tam toho oleje bylo moc. Vůle na kole nulová a co mě štve je že přes všechnu horlivost jsem zapoměl zakvedlat tím mnohohranem na výstupu koncového převodu co je do něj nasazen kardanovej kříž, bylo u něj pár kapek oleje ale to nevím jestli vyteklo z převodu nebo to tam dokázalo nacákat při tom úniku kolem toho prstýnku.
Upravil LukyGs dne 18.09.2012 01:15
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Tonda napsal:
Je blbý, když se stane to, že praskne klec pro kuličky nebo se ložisko z nějakého důvodu zadře a "zastaví" se naráz - váha a setrvačnost motorky udělá to, že se ložisko protočí na hřídeli a hřídel se tím zničí. I to jde ale zrenovovat. Několikrát jsem to dělal.
A tohle by taky šlo? To už je asi jen na vystavení na poličku trofejí... NE?
To se totálně vysypalo ložisko za kolem, že už to brousilo o "domeček" pro jehlové ložisko na hřídeli s pastorkem? Už jsem to párkrát takhle vysypaný dělal a nic zásadního se neporušilo.
Jak vypadá povrch hřídele kola v místě pro jehlovou objímku? Jestli je neporušený (pro jistotu nechat změřit průměr a ovalitu), tak ty odřeniny tvrdochromu v místě na hřídeli, "kde se nic neděje" a odřeniny "domečku" pro jehlové ložisko u pastorku ničemu nevadí. Z té fotky to moc nejde poznat.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Je blbý, když se stane to, že praskne klec pro kuličky nebo se ložisko z nějakého důvodu zadře a "zastaví" se naráz - váha a setrvačnost motorky udělá to, že se ložisko protočí na hřídeli a hřídel se tím zničí. I to jde ale zrenovovat. Několikrát jsem to dělal.
A tohle by taky šlo? To už je asi jen na vystavení na poličku trofejí... NE?
To se totálně vysypalo ložisko za kolem, že už to brousilo o "domeček" pro jehlové ložisko na hřídeli s pastorkem? Už jsem to párkrát takhle vysypaný dělal a nic zásadního se neporušilo.
Jak vypadá povrch hřídele kola v místě pro jehlovou objímku? Jestli je neporušený (pro jistotu nechat změřit průměr a ovalitu), tak ty odřeniny tvrdochromu v místě na hřídeli, "kde se nic neděje" a odřeniny "domečku" pro jehlové ložisko u pastorku ničemu nevadí. Z té fotky to moc nejde poznat.
Víc nevím dneska to teprve dostanu do rukou. Jen tak pro zajímavost jsem se ptal jak se to na první pohled jeví. Na co přijde oprava tý hřídele? Jestli to vůbec má smysl se s tím zabývat...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Každopádně tohle se je lepší vyměnit preventivně v těch 50-60000km pak si člověk ušetří spoustu nečekanejch problémú jako jsem měl já , naložená motorka sobota večer a 200km od domova tma jek v pr.. pod motorkou volej
1150 gsa
Medved napsal:
Každopádně tohle se je lepší vyměnit preventivně v těch 50-60000km pak si člověk ušetří spoustu nečekanejch problémú jako jsem měl já , naložená motorka sobota večer a 200km od domova tma jek v pr.. pod motorkou volej
To na fotce není z mojí motorky. Já si na své vyměnil ložiska a gufera před dvěma roky. Teď mám najeto přes 75000 km a pro změnu jsem načapal prasklinu na unašeči kola. Díky Tondovi jsem na to přišel včas a budu teď řešit tule "příhodu".
Jen jsem se ptal pro zajímavost jestli to má cenu opravovat tem rozvod na fotce,ale mne to naštěstí netrápí.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Dnes jsem to jel testnout, najel jsem 60km a nic neteče
Jen se mi zdá že se trošku hřeje ta hruška, po cca 18km svižné jízdy byla docele horká ale možná to moc sleduju protože před tím sem to nikdy nesledoval a po jízdě na ni nešahal. Hřeje se i zadní kotouč oproti předku je docela horkej. Může to zahřívání koncového převodu způsobovat olej Valvoline nebo to nemám řešit?
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Valvoline je dosti široký pojem??? zadní převod je dosti choulostiv na nevhodný olej?? Origo se domnívám , že je castrol spec. z hlavy neznám. Dle mne CASTROL SAF-XO SAE 75W-90 to tam leju.
Upravil easyrider dne 18.09.2012 20:39