Tak včera jsem byl na brzdě a celkem zděšení co mě s toho vylezlo, sice bylo horko a dusno, takže žeprej to může být i >5% pod normálním stavem.. ale tak drbatou a poskákanou křivku jsem fakt nečekal... A taky jsem nějak nepochopil, naco má GS lamdu, když kromě volnoběhu a max otáček má trvale chudou směs - jsem dotedka myslel,že lamda je tam od toho aby směs byla v celé rozsahu co nejvíc ideální....
Tak začínám mít takový nepříjemný pocit, že se o to přečipování začnu zajímat víc...
Upravil Otasek dne 31.07.2008 22:45
V Autecu mají křivku z podolí, kde se jela "naše" oblíbená kombinace asi před rokem a půl. Je to docela výrazné, zkusím to z DK vytáhnout. Minulý týden jsme instalovali nový Hexacone s vylepšenou verzí svodů ACS a jsem zvědavý na výsledek, Dyno máme domluvené.. Někdo to testoval v Anglii a výsledky jsou prý lepší než s Revolution. Každopádně sérii nemá smysl testovat, to se člověk jen naštve
R1150GS proti sériové R1200GS modely do roku 2008:
Tady je nějaká americká 1200GS, což může být zavádějící protože mají kvůli EPA snížené výkony ale i tak, tohle má být se svody Krummer a Revolution koncovkou, celkem by to odpovídalo těm 12hp co se udává s KN filtrem v téhle kombinaci (info od našeho dodavatele svodů - ACS).
A to samé s KN filtrem a Power Commanderem:
Jinak po zkušenostech co jsem slyšel na téma PowerCommander u 1150GS bych do toho NIKDY nešel...
Jen pro info, tohle je Hexacone (nerez+titan+karbon):
na téma powercommander a 1150 GSA by vám nejlépe odpověděl Gik, který to měl, nevím, jestli ještě pořád má nacpané do motorky. Neexistoval nikdo, kdo by s tím dokázal zacházet tak, aby to mělo slibovaný efekt. Vždycky jsem říkala, že se zvýšil rámus motorky, rapidně vzrostla spotřeba. Výkon se pravda, trochu snížil, ale myslím, že časem se dostal na původní. Věřím, že pokud to ještě z motorky neodstranil, tak vám udělá přednášku, třeba i s praktickou ukázkou.
R 1200 GS
Honda 125 Dylan
Otasek napsal:
Tak včera jsem byl na brzdě a celkem zděšení co mě s toho vylezlo, sice bylo horko a dusno, takže žeprej to může být i >5% pod normálním stavem.. ale tak drbatou a poskákanou křivku jsem fakt nečekal... A taky jsem nějak nepochopil, naco má GS lamdu, když kromě volnoběhu a max otáček má trvale chudou směs - jsem dotedka myslel,že lamda je tam od toho aby směs byla v celé rozsahu co nejvíc ideální....
Tak začínám mít takový nepříjemný pocit, že se o to přečipování začnu zajímat víc...
Pravda, pravda jen samé mínusové hodnoty. Má to prý pouze BMW. Kroutil jsem nad tím hlavou taky. Jinak není to o čipování, ale o softwarové úpravě v řídící jednotce. To samé dělají třeba v Autecu když najdou nějakou chybu. Přeřídíš předstih, obohatíš směs nezávisle na lambda sondě, dostaneš se do plusu, výfuky ti změní barvu a jede to úplně jinak. Až budu mít svody hotové tak bych taky rád na brzdu, teda když mě poradíte kam.
Tak u mě to byla pouze zvědavost.... KN jsem nasadil hned ze začátku, kdy jsem GS neměl vůbec v paži - takže nějaký rozdíl jsem nepoznal (teda zprvu se mě zdálo, že to dokonce jede hůř než předtím) a tedka mě to zajímalo, jak vlastně ten průběh vypadá v realitě..bo jezdím většinou v oblasti 3-4000 (90-120) a tam je to ochuzení směsi dost markantní, takže malé poštelování by si to určitě zasloužilo a pak co se děje okolo 5000 - tak to soudruzi vůbec neodladili.. dál už v tom chytají saze, ale tuhle oblast využívám jen velmi zřídka - takže o ladáku příliš neuvažiju, ikdyž s tím spodkem by to něco udělat mohlo...
Samotný KN bez svodů a koncovky je nesmysl. To je fakt horší než sériový filtr.
Jinak toho člověka se zkušenostmi s PowerCommanderem jsem měl na mysli taky Gika.. Ovšem PC jsme používali na cruiserech se skvělými výsledky, takže to asi bude prostě problém boxerů nebo nevím. Sám mám na WS novou řídící jednotku Dyna s měnitelnou křivkou předstihu, kolega měl na 1800 hondě power commander a asi 110hp, všechno bezproblémů. BMW je asi problém. Hlavně nechápu proč to tam dávat, když to se svodem a koncovkou jede víc, než normální člověk potřebuje.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
NJN asi sem byl mladej blbej... mě bylo řečeno že KN tomu pomůže.. a co se týče údržby tak určitá "výhoda" opratelnosti tu je.. jen by to chtělo přeměřit, co to vlastně s motorem udělá...jestli to není fakt horší než předtím - asi koupím papírák a uvidím... třeba to poznám...
Hm to BMW je asi fakt divna motorka powercommander jsem mel na jinych motorkach a vzdy to bylo po ladeni super....jinak ze by KN bylo horsi nez orig.se mi nejak moc nezda,kluci z DK racingu rikali,ze tim nemuzu nic zkazit ba naopak a ze to ladak a svody nepotrebuje,naopak ladak a svody ale potrebuji otevreny filtr,ja mel ten jen KN a lauf orig.ale zadnej rozdil jsem nepozoroval.Do 1150ADV si dam KN opet
Nevím pánové, ale mnohokráte jsem četl a ostatně i na vlastní kúži vícekrát vyzkoušel, že na silniční motorce, bylo pod KN filterm vždy více prachu a jiného bordelu než-li pod papírákem, uvnitř airboxu.
Na R1 i XX byla vždy znatelná vrtva prachu / stačilo máznout prstem / na vnitřní spodní straně airboxu pod filtrem, s papíráky nikdy ani mikro FŇ. Tytéž zkušenosti mají i soudruzi s goldama, kdy pod filtrem je vždy prach, a postupně se většina vrací k papírákúm.
Já osobně jsem to zažil na svých motorkách při více KN pokusech, a od té doby jsem osobně přesvědčen, že KN filtr MÉŇE filtruje nečistoty a navíc nijak neprospívá olej z filtru lamba sondám , a od té doby se řídím heslem " své motky mám rád, tak proto dávám seriové papírové filtry". Pár imaginárních koní či kw, mi za prach v motoru a urychlení zanášení a poškozování lambd nestojí.
Nikomu svúj názor nenutím, jen konstatuji fakta a zkušenosti z minula, přít se nehodlám, nechť si každý udělá pokus sám : papír+KN a podle toho co najde pod filtrem za stejné kilometry, se rozhodne.
Wing>
KN se mě po stránce filtrace osvědčil skvěle.. off po brutálně prašných polích a lese.. na flltru po 300km několika milimetrová vrstva bordela, v podstatě z poloviny byl ocpaný.. a za filtrem a airboxu čisto.. ani smítko.. papírák by to určo zvládnul taky..ale dávej každý 200-500km nový filtr.. KN se vypralo a jelo se dál
Většinou se mě ho povede přemazat, ale nějaký extra vliv sem nepozoroval.. tekda už jezdím jen onroad..takže se zasírá minimálně..ale každých 5000 mu dopřeju údržbu a všechno OK
Airbox mám vevntř celý od olejových par..takže když šáhnu prstem tak cítím jestli tam nějaký prach je anebo ne.. a nikdy nic..
[quote]Otasek napsal:
Tak včera jsem byl na brzdě a celkem zděšení co mě s toho vylezlo, sice bylo horko a dusno, takže žeprej to může být i >5% pod normálním stavem.. ale tak drbatou a poskákanou křivku jsem fakt nečekal... A taky jsem nějak nepochopil, naco má GS lamdu, když kromě volnoběhu a max otáček má trvale chudou směs - jsem dotedka myslel,že lamda je tam od toho aby směs byla v celé rozsahu co nejvíc ideální....
Tak začínám mít takový nepříjemný pocit, že se o to přečipování začnu zajímat víc...
[/quote
Na chip bych se vykašlal, už jsem to sem dával, nicméně - graf GS 05 po a před výměnou svodů, výfuku a filtru:
No však právě proto, mě se to taky subjektivně zdá lepší než to bylo předtím, proto bych se vykašlal v první fázi na nějaký elektronický úpravy a použil osvědčené postupy. Až potom, když by to stejně nestačilo bych se na jeho místě vrhnul do dalších úprav
Aha, já viděl jen ten první text. Přišlo mi to víc než dobrý, výkon naprosto v pohodě a krouťák ve 2500 otáčkách perfektní.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já jsem byl u Tomáše Sulka v Dragharu, naprostá spokojenost, je to kluk co jezdí závody Dragstrů a myslím si, že věcem kolem motorů rozumí víc než dost...
Název : DragHar 007 - Tomáš Sulek
Adresa : Vlčkovická 50
Obec : Plačice
PSČ : 50004
Region : Královéhradecký kraj
Země : Česká republika
Telefon : 777 131 406
Fax : 495 533 789