...Peacemaker, buď v klidu, kup klidně u koho chceš, píšeš to dobře, je fakt, že já bych volil raději motorex, protože přísady pro spojku v ol. lázni, JASO MA, jsou zbytečné.
Jediné co jestě kupuji je viskozní přísada, která pošetří motor při studených ranních startech, kdy bezpečně zajistí mazání takzv. na sucho, než se rozvede olej úplně všude, ale nesmí olej naředit při vyšších teplotách, to je třeba Visco Stabil od Liq.Moly a pod.
raptor napsal:
aha no ak sa riadis tym co ti aky vyrobca doporuci tak potom super
suzuki slovakia doporucuje do svojich motoriek castrol.. napriek tomu by som si tam ja castrol v zivote nenalial
silkolene je rolls royce medzi olejmi.. jedina jeho chyba je ze ho v stredoeuropskom regione nikto nepozna
Nejsem zase tak "chytrej" jak si myslíš. Jen jsem se zeptal,protože to fakt nevím. A zároveň vím,že NE všechno,co doporučují výrobci je nejlepší. Ale většinou to maji vyzkoušený na svých produktech a sází na jistotu,že to bude takhle fungovat. I když je mi jasný,že z části jde taky jen byznys a domluvu mezi dvěma výrobci o společné strategiji prodeje a prezentace. A taky ne všude se to striktně dodržuje. Třeba Honda MCH používá Castrol přesto že Honda dává přednost Repsolu,protože se majitelé obou firem znaji...
Chtěl jsem jen říct,že by se na tom nemělo šetřit ale zase je zbytečný vyhazovat za drahý oleje který se neuplatní v tomhle motoru (GS). A hlavně je seženu i příště v dostupném obchodě nebo servisu abych měl na dolévání,nebo výměnu. A nemusel kvůli tomu lítat kdoví kam.
marek321 napsal:
tak preco namiesto nafty do dieslov neleju fritak napr. taxikari? ja mam par kamosov a viem, ze najmenej dvom sa auto posralo - tvrdia ze to bolo experimentmi s palivom. A podla taxikarov som vzdy auto vyberal - oni potrebuju auto k zivobytiu a nemozu si dovolit kupit srot, co sa rozsype za prvym rohom. A ked tam neleju fritak oni, tak to nebudem robit ani ja. Inak proti tomu nemam vyhrady - mame znameho farmara v Rakusku, co si oficialne vyraba repkovy olej na hektolitre ako palivo, ale leje to do strojov a traktorov - do auta by si to nikdy nedal. Neviem, pripada mi to trochu zvratene, takato logika...fritak patri do fritezy a motorak do motora. I ked i na motoraku sa daju usmazit rezne, nie? Otazka je, ako to bude chutit...asi tak ako tomu motoru fritak. Takze asi tak....inak marketing je silna zbran a treba si nan davat pozor, aby jeden zbytocne neprehlupil...ako ja so "super-extra-fantastickym olejom vyvinutym specialne pre vzduchom chladene V-twiny..." - O.K., boxer nie je V-twin, asi v tom bola chyba
co myslíš že je bionafta?a teď je namíchaná do každý nafty a jezděj na to všichni.
v německu na řepkovej olej jezdí hodně aut, protože tam maj i firmy co ti auto upraví, celá úprava je v tom, že namontujou předehřívání paliva aby olej lépe tekl, ale dnes už se to moc nevyplatí bo je olej taky drahej
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
pretoze pokial viem FUCHS je vlastna patri pod SILKOLENE a to je prosim pekne znacka ktora ma rafineriu kde sa robia iba motorkove oleje pokial viem
ja lejem to mojej motorky FUCH TITAN GT 20w50 mineral API CE/SG
psychicky by som asi nebol schopny dat do mojej lasky nieco lacne z lujza
Fuchs je dobrý a plně dostačující olej pro BMW.Cena je fakt kolem 80Kč/l,akorát bych chtěl podotknout,že se jedná o 15w50!Já tuhle značku používám aspoň 3roky a to i do převodovky a kardanu.
BMW R 1100GS vzor kačer
15W-50, pripadne 10W-50 to jsou jeste mineraly? Pocital bych, ze 10W-? uz bude syntetika.
Tady v Irsku BMW dava Castrol 10W-40 a pry to maji zkonzultovany s vyrobcem. Vzhledem k teplotam to je asi OK.
Rekl bych, ze zhledem ke studenym startum a teplotam kolem nuly by byla 10W nebo 15W pro me lepsi, ale kazdopadne chcu 50tu, protoze na jihu v lete je 40 malo.
Myslite, ze 10W-50 a 20W-50 budou mit stejny vlastnosti pri vyssich teplotach a bude stejna spotreba oleje a huceni motoru?
Druha vec je, ze 10W-50 a 15W-50 jsou trochu exoticky oleje a v nekterych krajich tak lehce sehnat nepujdou.
Ja len tolko, ze je blbost miesat oleje roznych znaciek a zakladov (tym myslim mineral, syntetika). Rozne znacky pouzivaju rozne prisady, ktore pri zmiesani nemusia urobit nic, ale tiez mozu oxidovat a poskodzovat niektore casti motora, hlavne tie gumove (gufera a pod.). Miesat oleje roznych zakladov (mineral/syntetika) je uplna hovadina, meni sa tym podstatne kvalita oleja. Nemam nic proti oleju od Louisa, ak sa da ako jedina napln a dolieva sa, ale miesat ho s niecim inym, nechapem zmysel takehoto pocinu... Ked nemozem doliat to, co tam prave je, tak si kupim olej strednej, pripadne vyssej triedy na dolievanie, najlepsie polosynt. (lepsie do horsieho neuskodi).
Přiznám se, trochu nerozumím tomu přehnanému šetření na oleji a lití jakýchkoliv patokú do motoru ne právě laciné motorky, jakou Bawor bezesporu je. Vždy sem se řídil heslem " olej je laciný a motor drahý" a to v x motorkách za posledních 25 let co jezdím a nikdy nebyl problém s motorem . V Bawci mám full synt Shell 15W-50 Ultra 4Tpro motorky, a je to olej pro nejtěžší použití . Navíc při výměnném intervalu 10tkm je cena oleje v motoru nepodstatná položka. Jestli má přísadu na spojku nebo nemá a jestli je laciný nebo drahý neřeším. Do motoru to nejlepší a pokud možno stále to stejné. Soudruh co" tzv opravuje motorky v servisu BMW" na Slovensku, po mém osobním nalití výše uvedeného oleje do 12gsa, prohlásil, že tak klidný a tichý chod na Boxeru za 5 let co tam dělá, neslyšel. Lejou tam stále minerál Castrol 20W-50. Je to jen múj osobní názor, a nikomu ho nenutím. Radši dám top olej, co je určený i pro závodní použití , ale servis provedu sám, a zbylé / a ne malé ušetřené / finance projezdím v benzínu. BMW zdar přátelé.
Upravil W dne 17.06.2008 21:58
Já tam tři roky lil Denicol http://moto-hruso.../4049.html Ted uš mám kůpené ten zázračné Motorex tak su zvědavé co to s kačerem udělá...Má 100 tisíc tak mu trochu přimáznu.
Kupredu spatki ni krok...
Wing napsal:
Přiznám se, trochu nerozumím tomu přehnanému šetření na oleji a lití jakýchkoliv patokú do motoru ne právě laciné motorky, jakou Bawor bezesporu je. Vždy sem se řídil heslem " olej je laciný a motor drahý" a to v x motorkách za posledních 25 let co jezdím a nikdy nebyl problém s motorem . V Bawci mám full synt Shell 15W-50 Ultra 4Tpro motorky, a je to olej pro nejtěžší použití . Navíc při výměnném intervalu 10tkm je cena oleje v motoru nepodstatná položka. Jestli má přísadu na spojku nebo nemá a jestli je laciný nebo drahý neřeším. Do motoru to nejlepší a pokud možno stále to stejné. Soudruh co" tzv opravuje motorky v servisu BMW" na Slovensku, po mém osobním nalití výše uvedeného oleje do 12gsa, prohlásil, že tak klidný a tichý chod na Boxeru za 5 let co tam dělá, neslyšel. Lejou tam stále minerál Castrol 20W-50. Je to jen múj osobní názor, a nikomu ho nenutím. Radši dám top olej, co je určený i pro závodní použití , ale servis provedu sám, a zbylé / a ne malé ušetřené / finance projezdím v benzínu. BMW zdar přátelé.
Zas tak úplně s tebou nemůžu souhlasit. Jsem pro vše co jsi napsal až po ten full synt Shell 15W-50. Myslím si,že na tenhle olej neni boxer stavěnej. Je to vzducháč a má tudíž větší tolerance aby se mohly součástky v motoru tepelně roztahovat při větší teplotě nebo zatěži. A syntetika je řídkej olej,kterej to nemusí stíhat utěsnit. Syntetickej olej je především určenej do vysokootáčkových motorů a to boxer neni. Ale jestli s tím máš dobrý zkušenosti,tak je to jen dobře. Já leju polosyntetiku a mám s ní lepší zkušenosti než s minerálem. Takže taky nedodržuju doporučení výrobce...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
včera jsem si byl konečně dokoupit výbavu u Louise ve Vídni a nekoupil jsem si vůbec nic. Teda až na 1l oleje, za pár drobných na dolívání (nechci zase někde na benzínce kupovat autoolej). Používáte ho někdo? Já dávám Motorex Legend, ale mám problém se sehnáním (musím zase napsat Cyclimu). Za ty prachy... http://www.louis....r=10038505
no se ani nedivím tam totiž nic nemaj léépe řečeno nic co by bylo dobrý a za rozumnou cenu co je fakt dobrý je fakt drahý zbytek je kšunt za pár peněz
jo moje 12 let starý kožený gatě se značkou louis to byla kvalita ale ted , nemůžu si pomoct ale oblečení už nakupuju už jen tady boty taky helmu sem koupil v louis pač tady nebylo zastoupení schuberth prostě louis už není co býval .
jinak ten olej
Kdysi jsem vlastnil cb 750 a hydroštely mě vyléčily ze šetření na oleji odted už jenom castrol navíc do báva 20-50 seženeš na benzince a mě to ted zežralo cca 2dcl na 2500km a to jsem to dusil paso nepaso
tak že o penězích to zas tak není
navíc smiřuju se se skratkou Budeš Mit VelkéVýdaje