Včera před odjezdem do Zlína jsem nastartoval normálně motorku a tlačím ji z garáže. V tom se ozvala rána a motor měl divný zvuk. Zastavím ho a hned mi to došlo. Kouknu dolů a mazací okénko normálně opustilo motorku v podobě výstřelu celého kroužku. Již dříve jsem pozoroval mírnou netěsnost kdy to jen lehce rosilo. Stát se mi to na cestě někde na dálnici jsem v řiti. Okamžitě jsem okénko nasadil zpět a vzhledem ke skutečnosti, že nové jsem měl již u Tondy, výměna se poněkud urychlila je problém vyřešen. Píšu to sem jako upozornění pro případ vyhnutí se problémům. Motorka najeto 135 tkm.
Joe napsal:
Včera před odjezdem do Zlína jsem nastartoval normálně motorku a tlačím ji z garáže. V tom se ozvala rána a motor měl divný zvuk. Zastavím ho a hned mi to došlo. Kouknu dolů a mazací okénko normálně opustilo motorku v podobě výstřelu celého kroužku. Již dříve jsem pozoroval mírnou netěsnost kdy to jen lehce rosilo. Stát se mi to na cestě někde na dálnici jsem v řiti. Okamžitě jsem okénko nasadil zpět a vzhledem ke skutečnosti, že nové jsem měl již u Tondy, výměna se poněkud urychlila je problém vyřešen. Píšu to sem jako upozornění pro případ vyhnutí se problémům. Motorka najeto 135 tkm.
... a příčina ?? ... to tam byl nějaký tlak, či pnutí v tom plastu, nebo špatný těsnění nebo poškozené okýnko ??
(ch)stepan
Unava materialu. prostě už to mebylo pružné a nedrželo to jak má. proto to modely R1200 mají zajištěné ještě pojistným kroužkem.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tiez sa mi stalo, ze rano po nastartovani mi vystrelilo kontolne okienko, nastastie som ho nasiel a dosiel stastne so Srbska domov s motorom omotanym "americkou paskou", drzalo az do dalsieho vychladnutia motora a nastartovania...proste ta guma v ktorej to drzi stvrdla na tolko, ze stratila pruznost. Motorka mala vtedy cca 100000km, zaujimave bolo, ze k novemu okienku, co som kupoval priamo u dovozcu (FM Moto v Bratislave) bol pribaleny aj ten poistny kruzok, neviem na co, ked po zasunuti okienka na doraz (overene predoslym zmeranim) licuje s blokom motora a to ho objednavali podla VIN (R1100GS MY 1994)...kazdopadne doporucujem vymenit preventivne kazdemu co sa na jedenastke chysta na dlhu cestu, stratit to niekde v rychlosti, tak idem domov na dodavke, alebo cakam na nove...
este podotykam, ze ziadne rosenie ani ina vyzva sa pred tym nekonala, proste jedneho pekneho rana....nastastie to uz bolo cestou domov...asi to ma moje bawo so mnou tak vymyslene, rozsypa sa az pre domom :-) , rok pred ty mi vystrelil DB kiler z Akrapovica na obchvate Budapesti (samozrejme som ho uz nenasiel), aj tak som mal potom hlavu jak pilinak kym som dosiel domov s tym hucakom :-)
patol - ten pojistný kroužek u nového okénka je tam pro modely R1200 - je to totiž shodný díl s více modely. U R850, 1100, 1150 ho prostě nepoužiješ
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak jsem se byl dneska projet, chci se podívat na olej a ejhle kontrolni okynko na 1150 mléčny, uplně nepruhledny. Stalo se to někomu jak je to možny??
V souvislosti s tím okýnkem všeobecně, bacha na různý nanotechnologický přísady do olejů, zabarví okénko až na věky. Po předchůdci, který chtěl pro motor jen to nejlepší, jsem jedno okno měnil.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
mara napsal:
V souvislosti s tím okýnkem všeobecně, bacha na různý nanotechnologický přísady do olejů, zabarví okénko až na věky. Po předchůdci, který chtěl pro motor jen to nejlepší, jsem jedno okno měnil.
Okynko bylo normálně pruhledny,najednou prostě po dvou jízdách, cc 300km je mléčny, uplně jako kdyby tam byla emulze. Je to divny, možná to stáří