Kdo by to byl řekl... Já sem sice antitalent ale když sem repasoval klapky vstřikovačů tak sem tu na fóru vyzvěděl že se ty šroubečky mají pak zakápnout barvou?
Otázka je kam vletěl ten červíček, jestli do výfuku nebo ....
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
palciatko - no tak teď už víš, co máš dělat. Hlavu a válec dolů a posoudit škody, které tam ten šroubek nasekal.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Sundal bych válec a zkouknul jak to vypadá dál - jestli se tam ten šroubek někde "neobtisknul", když si hrál na "ťukanou". Taky bych sundal a zkontroloval sací ventily a zkontroloval sedla - když byl šroubek vcucnut dovnitř, jestli se tam na chvíli nevzpříčil a neobtisknul. Podle fotek toho spalovacího prostoru v hlavě je to jen taková "povrchovka", která by nemusela ničemu vadit (jen soudím podle fotek). Píst bych určitě vyměnil.
Upravil Tonda dne 23.10.2012 09:33
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Viděl bych to jako Tonda, na výměnu pístu a kontrolu ventilů a sedel. Vyndej si ventily a sleduj, jestli nejsou ohnutý...
Mimochodem, ty šroubky se zakapávají barvou? Já myslel, že se to spíš nějak rozklepne, anžto nevím jak moc se líbí barvě v té benzínové atmosféře Čeká mě to taky, až seženu osičky, tak abych nedopadl podobně...
~ R1100GS ~
Ak vymením ľavý piest, tak potom rovo aj s piestnymi krúžkami, keď už sa to predáva spolu.
Nerozhodím tým vyváženie tlakov na kľuku - tým, že ľavý valec bude potom mať pravdepodobne vyššiu kompresiu ako pravý? Alebo rovno vymeniť už aj pravý piest?
Dá sa označenie piestov nejak dešifrovať a určiť, aký piest mi treba?
Tlaků bych se nebál, dej ventil do soustruhu za dřík a hodiny axiálně na ventil, ale pokud naliješ na otočenou hlavu se zavřenými ventily t. benál uvidíš poměrně rychle pokud to bude zlé. Proteče.
S typem ti neporadím, šel bych po zadání vinka do fishe.
Všechno máš v dílenském manuálu - rozměry, hmotnostní kategorie pístů /A,B,AB/, jak co změřit. Tam si vše najdeš. Musíš použít stejný píst. Nemůžeš použít na motoru dvě rozdílné váhové kategorie pístů.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Mňa ani nenapadlo, že to je váha piestov v gramoch, až kým JRM66 nevybral digitálnu váhu.
Skúšali sme ventile, zatiaľ len narýchlo, bez sústruhu (dík), s riedidlom - nič nepretekalo.
Piest má zaklepaný prvý krúžok v drážke. Budem mať aspoň peknú dekoráciu na stôl. Valec je OK.
Pozeral som servisný manuál (miery v mm, váhy v gramoch), asi mám starý manuál, ale valec v rozmerovej triede AB sa tam nespomína.
Vôľa po nainštalovaní (Installed clearance): 0.005 ... 0.029
Váhové triedy:
+,-, rozdiel váh v jednej triede -> 10g (complete with pins and rings)
+ 584-594
- 574-584
Identifikácia veľkostí piestov:
On piston crown A, B, AB (for either A or B cylinder), and on cylinder A, B.
Rozmerová trieda:
Podľa webu sa dajú objednať len valce a piesty v rozmerovej triede A/B (valec/piest rozmerovej triedy A/B má len jedno objednávacie číslo, teda to vyzerá na triedu AB ).
Ak dobre vidím, tak moj valec a piest je rozmerovej triedy A - ale asi rozmerovú triedu A nie je možné objednať.
Podľa manuálu piest AB môže ísť do valca A (ale môže v ňom byť "tesnejší" ). Piest AB je zároveň označený ako AntiBluesmoke, tak neviem, či to bola nejaká snaha BMW o zníženie spotreby oleja. Ak by som mal Ačkový valec vyrobený v dolnej tolerancii, a nový piest AB by bol vyrobený v hornej tolerancii
(100.992 - 100.987 = 0.005), tak je to stále v norme (0.005 ... 0.029).
ABčkový piest má rozsah tolerancie 0.008, Ačkový a Bčkový piest 0.012
Hmotnostná trieda:
Je vyznačená aj na pieste?
Mám problém s preložením vety "complete with pins and rings" - čo myslia pod pojmom "pins"? Je to len samotný čap (pin), alebo aj poistné krúžky?
palciatko přiložený následující obrázek:
Rozmerová značka na pieste, v ľavo je nejaké "+" - je to hmotnostná kategória?
Ten výstupok/dodatočný materiál na spodku (na foto vpredu) pravého otvoru pre piestny čap - to je značka orientácie piestu?
palciatko přiložený následující obrázek:
palciatko - ten výstupek je vlastně značka orientace pístu směrem k výfuku - vše ostatní si změříš a zvážíš a porovnáš s manuálem - tak jak jsem ti psal výše. Váží se to komplet (píst, pístní kroužky, čep, segerovky /tj. pojistné kroužky/).
Upravil Tonda dne 24.10.2012 07:30
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
"complete with pins and rings" komlplet čep i kroužky...myslím že by je vůbec nenapadlo že z toho vytáhneš pojistné kroužky. Prostě bych vycházel z toho komplet