nastartováno...
Doc přiložený následující obrázek:
[173.26Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 08:04
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nontas, Vasil a Thomas nás již hladově očekávali, po jídle došlo i na pivo, srdečné klábosení a rozdání různých věcí. Předal jsem jim pasy s iránským vízem, které jsem zařizoval v Aténách, rozdal jsem každému jednu sponzorovanou SIM kartu s volným účtem na tři týdny. Naopak nám předal Nontas trička, která nechal natisknout s logem naší cesty a dokonce i se jmény na zádech. Atmosféra báječná, nemohli jsme se dočkat zítřejšího odjezdu. Spalo se částečně i na podlaze na matracích, ale to nikomu nevadilo, morálka bojovná. Plni očekávání co přinesou následují dny. Jde o Orient, takže exotika a navíc se předpokládá dlouhá trasa, takže se nabažíme kilometrů. Co víc si můžeme přát? Zbývá narychlo vytisknout ještě logo na papír a přilepit fólií na kufry, práce, která se nám moc líbila. To vše patří do těch radostných stránek příprav. Trochu mě tlačí uši, přece jenom helma není ještě dobře roztažená. Naopak spokojen jsem s kšiltem. Snížil jsem sedlo, abych se víc zabořil dolů a kšilt se posunul níž, než je hlavní proud turbulence. Navíc si zadní kolo trochu sedlo díky náloži, takže se směr proudu trochu zvýšil i tím. A najednou je v helmě ticho, jak má být. Jdeme spát, zítra to začíná naostro, dnešní prolog-časovka je vyhrána.
Doc přiložený následující obrázek:
[30.91Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 07:30
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[34.96Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[52.96Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[64.81Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[42.74Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[46.04Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
krásné přípravy
Doc přiložený následující obrázek:
[185.39Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 08:11
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[63.58Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Z A M Y Š L E N Í
Najednou přes všechen ten shon se mi začíná před očima odvíjet jeden známý film. Stačím si uvědomovat, že mi je 45+ (a sakra!), že jsem zkušený řidič, ale přesto mi nebylo souzeno v životě podniknout podobnou cestu dříve. Důvodů je mnoho, ale po medicíně v Hradci Králové jsem stačil pracovat v Česku pouze dva roky, potom jsem se přestěhoval začátkem roku 1988 na Jih a začátky nebyly vůbec lehké. Do toho další studie, specializace, potom potomek a když se vše uklidnilo.... rozházel se osobní život. Rozvod mě zastihá v Larise v roce 1995-6, ale to již mám tehdy motorku, Kawasaki Ninja 400. Ta se ale musí narychlo prodat, jsou potřeba všechny peníze, protože nové přestěhování, tentokrát do Atén a jde o nový začátek, těžký, kolikrát ještě? Vybavení ordinace a celý profesionální přesun do Atén znamená, že jsem finančně (ale bohužel i psychicky...) na dně. Je potřeba zatnou zuby a pochodovat, mobilizovat všechny psychické rezervy a čekat.... na lepší dny. Tak je to v životě, jednou nahoře, jednou dole. Toto černé období trvá dva roky. Tehdy poznávám svůj dnešní „váleček na těsto“, fantastického člověka, se kterým jde vše od začátku tak jak to má být. Upřímně, straight, navíc se po profesionální stránce vyvíjí vše nadmíru dobře a tak po období neklidu a strádání přichazí období sklízení ovoce... Ano, dost jsme procestovali Řecko, ale tady jde o něco jiného. A teď je to tady, začátek nové kapitoly, začátek (doufám) období, kdy budu moci i v budoucnu podnikat takové cesty. Naštěstí mi zdraví víc než dobře slouží, jsem v perfektní fyzické kondici i díky sportovnímu způsobu života a tedy mohu právem očekávat, že toto období bude trvat dlouhou řadu let.
Doc přiložený následující obrázek:
[74.17Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
ale váleček na těsto je přísný...
Doc přiložený následující obrázek:
[73.93Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 07:59
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
pokud nesekám latinu
Doc přiložený následující obrázek:
[76.52Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ráno vstáváme brzo, ale máme ještě poslední řazení na nezbytné fotografie, trocha nervozity a hodně legrace, troubení a hecování. Je mi jedno kolik lidí má rádo Long Way Round a kolik lidí to kritizuje, mě a mnoho jiných každopádně inspirovalo. Mnohokrát jsem viděl první díl, ty přípravy, tu radost z toho rozhodnutí jako takového, enduroškolu vše co se odehrává v rámci předcestovní horečky. Teď není ani „Two days to GO“, ani „One day to GO“, teď je „START!“. S naloženými motorkami, s netrpělivou náladou a nedočkavým očekáváním. Přichází slastná chvíle toho startu. Vše je hotovo, přichází ta pravá chvíle. Nová krásná kapitola začíná!
Doc přiložený následující obrázek:
[118.03Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 09:44
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[119.57Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Počasí pošmourné, ale než dorazíme do Kavaly, je slunce. Pomalu se poznáváme na silnici, trochu se střídáme ve vedení. Africa si vede dobře, pokud je řidič (ten konkrétní...) soustředěn, jedeme kolem 140km/h což je dobrá cestovní rychlost na tak dalekou cestu. Vasil je ale srdcem umělec a tedy i často ponořen do svého světa a zapomíná se. To nám později přinese pár problémů, říkám si..
Zde nám vysvětluje, jak to myslí....
Doc přiložený následující obrázek:
[61.69Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
po 3 hodinách cesty, poblíž města Xanthi v Řecku
Doc přiložený následující obrázek:
[62.15Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Hranice řecko-turecké
Doc přiložený následující obrázek:
[28.2Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Dnešní etapa má za úkol přejet hranice do Turecka a dostat se co možná nejdál do hloubi země. Po řecké straně je to velice jednoduché, nedávno dokončená dálnice se Soluně na východ je s dobrým povrchem. Projíždíme první průtrží mračen, ale stačíme zastavit pod mostem a převléknout se v suchu. Průjezd hranicemi je během několika sekund na řecké straně a asi čtyři až pět kontrol na turecké, což samo o sobě se vleče. Turci mají komisní přístup a velké potíže se zanešením motorky do jejich systému. Jedná se o SPZ. Nechtějí carnet, spokojují se s řeckým techničákem, ale tam je zanešena SPZ ve čtverciferním formátu, např. KAA-0054, ale na našich značkách u motorek se v praxi používají maximálně trojciferná čísla, čili do 999 a to kvůli místu, aby značka nebyla příliš rozměrná. To znamená, že je to psáno jako KAA-054. Turci se s tím nemůžou vypořádat, někdy nás zapisují podle značky na motorce, jindy podle techničáku do svého komputerovího systému. To nám nevadilo při vstupu, ať si nás zapíšou, jak chtějí, ale setkáme se později s problémy když se Turecko opouští a celník tvrdošíjně odmítá nás najít v systému, nechce pochopit, že 054 a 0054 je to samé....
Doc přiložený následující obrázek:
[37.17Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Opouštíme hranice kolem 14.00 a máme před sebou 2.500km neznáma. Někteří z nás v Istanbulu byli, ale hlouběji nikdo. Víme, že často kontrolují rychlost radary (ale i bez nich!!!!) a vyžadují pokuty, většinou na černo do kapes. Ale protože tureckým politickým systémem je kamuflovaná vojenská totalita s prvky byrokracie a jedinec neznamená vůbec nic, není radno provokovat. „Naštěstí“ prší a to je vždy a na celém světě jasné, že policie je zalezlá v autech a nestaví. To pomáhá a tak se dostáváme bez problémů do Istanbulu. GPS a dobré značení nás lehce vedou po okruhu a navedou na hlavní most bez problémů. Projíždíme bez placení, díky tomu, že jsme nedokázali vzít z platícího automatu kartu. Čidlo je necitlivé a motorku nechápe jakožto zákazníka a zatvrzele odmítá vydat kartu. O pár stojanů dál se platí hotovostí, ale není možné se domluvit a tak po čtvrt hodině odjíždíme bez placení, ale lehce rozladěni, zda-li na druhé straně mostu nebudou nějaké problémy. Naštěstí za mostem žádná další kontrola nebyla a tak projíždíme zbytkem Istanbulu v cuku letu a vyjíždíme směrem na Ankaru
Doc přiložený následující obrázek:
[150.46Kb]
Upravil Doc dne 11.10.2008 23:30
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[146.16Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic