Tak došlo i na moji diodovou desku.V pátek první jízda po zimě a po vypnutí zapalování,stále svítí kontrolka GENERATOR.Motocykl jel naprosto normálně a šel i nastartovat.Ale v poloze klíčku pro start kontrolka dobíjení zhasla.Po vypnutí a vyndání klíčku trvale svítí,deska je napojena natvrdo.Po vymontování desky jsem zjistil,že jedna z těch menších diod je upálená.Dal jsem to na přeměření a výměnu diod-y.Je tady šikovnej elektromechanik,tak uvidím jak se s tím popasuje.Když ne ,tak koupím novou.Dám vědět jak to dopadlo.
Když houska, tak se salámem, když salám, tak turistický!
Na dovolené se mi přerušilo vinutí rotoru, stalo se to hned druhý den, a 7dní před námi, nakonec po pár telefonátech jsem jel dál a odjel dovolenou na baterii, v Rakousku jsem koupil nabíječku a přes noc jsem pokud to šlo baterku nabil v kempu, nejhorší byla jízda trajektem (to jsem nenabíjel), musel jsem jet dva dny na baterku. Každopádně na baterku 30Ah jde bez problému ujet 700km a cca 15 startů. Ujel jsem takhle cca 3tis km a baterka pořád slouží. Věřím, že by bez dobití dala v pohodě 1tis. km. Samozřejmě vše jsem jel bez světel. Kontrolka se pří přerušení vynutí nerožně, ani při otočení klíčku do startovací polohy (po startu má zhasnout), tak na to pozor. Závada co jsem se dozvěděl se projevuje kolem 60-70tis km, mě potkala při 63tis (jestli nebyl stočený tachometr nevím).
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Snad sem píšu správně. Kolega, kterej tady nemá registraci, má problém s kontrolkou dobíjení u 1150. Prý mu svítí pořád a naplno (ne že by jen žhnula), světla mu normálně fungujou, startuje to taky prej normoš. Baterka je cca rok stará. Nevíte co by to mohlo být? Díkes.
Po zimě nabitá baterka = start super.
3x najeto po cca 200km a motorka za studena startuje hůř a hůř, přitom baterka je nová.
Včera jsem málem ráno nenastartoval.
Doma jsem hned změřil napětí na baterce Co vím má být při běhu motoru 13,5-14,2V.
Vyplý motor 12,3V
Motor 2-5 tis. 12,5-13,0V
Motor + světla max 12,4V
Kontrolka sice hned zhasne a nesvítí ani při světlech, ale napětí je malé hlavně při spotřebě.
Našel jsem info o diodovém usměrňovači a řekl si bude to on.
Dneska jsem ho ráno vytáhnul, přoměřil Diody a jsou všechny OK.
tak jsem rozebral altík a proměřil. Stator přes 2 cívky 1,3Ohmu (má být 0,62 ohmu), přes jednu cívku 0,9Ohmu..(u všech vinutí stejně). na kostru 0 Ohmu. Rotor. 6,4 Ohmu (Má být 3,4 Ohmu), na kostru 0 Ohmu.
(větší ohmy beru s rezervou, mám starý hoby multimetr se starou baterkou)
Kontrola všech drátů a konektorů u altíku negativní
Nevím jak se dá kontrolovat regulátor, můžete poradit?
Nebo další tip kde hledat závadu?
Na usměrňovači bylo vidět, že někdo ho už kdysi měřil, protože lak u spojů Diod byl seškrábnutý.
Upravil paja1 dne 26.04.2020 12:21
Pája
Bohusu díky za tip. Jakmile bude čas tak usmernovac namontuju pak start u a zaměřím napětí na baterie a mezi D+ k regulátoru a B+ k startéru. Kontrolka mi zhasina takže tam bude určitě malé napětí.
Pája
Dneska ráno složeno a znovu změřeno. Na baterce
12,4 V před startem.
volnoběh....13 V
2-5tis.....13,5-13,6 V...(Má být mezi 13,5-14,2 V)
2-5tis+světla.....13,4-13,6 V
12,5V na bat. 20 min. po testu a po vypnutí motoru.
napětí D+, B+
Volnoběh... 0,2 V
2-5tis.....změřím odpoledne až budu mít asistenta aby držel plyn
2-5tis+světla......změřím odpoledne až budu mít asistenta aby držel plyn
Zatím to vypadá, že pomohla rozborka, možná to byly konektory, nebo uhlíky. Uvidím až to doměřím v otáčkách a jak se bude chovat dobíjení po delší jízdě zahřáté.
Možná hloupý dotaz, jaké má být rozsah napětí mezi B+ a D+ pokud je vše OK?
Pája
paja1 napsal:
Dneska ráno složeno a změřeno. odpoledne změřeno na baterce
12,4 V před startem. 12,4V
volnoběh....13 V 12,6-13,6V
2-5tis.....13,5-13,6 V...(Má být mezi 13,5-14,2 V) 13,4-13,6 V
2-5tis+světla.....13,4-13,6 V 13,3-13,6V
12,5V na bat. 20 min. po testu a po vypnutí motoru. 12,6 v
napětí D+, B+
Volnoběh... 0,2 V... lítá 0,2-0,6V....problikává dobíjení kontrolka
2-5tis.....0,01-0,2 V
2-5tis+světla.....0,01-0,2 V
Moc chytrý z toho nejsem, nicméně podle Bohoušova návodu jsem naměřil mezi D+ a B+ 0,01-0,6V a to by znamenalo regulátor.
Zaráží mě, že 0,2 V je tam i když to dobíjí na dolní hodnotu tolerance, no nic, asi půjdu do nového regulátoru.
Zatím problém stále nevyresen.
Už mám vyměněny regulátor za nový. Potom jsme. Vyměnil rotor na klíče. Starý měl odpor vinutí 6,8ohm a nový má 3,7ohmu čili je v toleranci 3,4+0,34. Stator má 0,62ohmu což je OK.
Veril jsem že to bude ono ale bohužel.
Chování mého dobíjení je takové že za studena dává 13,7V ale po pořádnem prohráti jízdou aspoň 100km klesne napětí na zhruba 12,7V.
Jeste vymenim diodovy usmernovac a jeho upevnění opět za nové. Jsem zvědavý jestli to už zabere.
Pája
paja1 napsal:
Zatím problém stále nevyresen.
Už mám vyměněny regulátor za nový. Potom jsme. Vyměnil rotor na klíče. Starý měl odpor vinutí 6,8ohm a nový má 3,7ohmu čili je v toleranci 3,4+0,34. Stator má 0,62ohmu což je OK.
Veril jsem že to bude ono ale bohužel.
Chování mého dobíjení je takové že za studena dává 13,7V ale po pořádnem prohráti jízdou aspoň 100km klesne napětí na zhruba 12,7V.
Jeste vymenim diodovy usmernovac a jeho upevnění opět za nové. Jsem zvědavý jestli to už zabere.
Vyměna diodoveho usměrńovače za nový Siebenrock zabrala.
Za studena se zapnutym i vypnutym světlem 3 tis. 13,7V.
po 100km 3tis bez světla 13,7, se světlem 13,2-13,4V
To na dobíjení už stačí.
Co je starému usměrňovači netuším, za studena testovaný se chová jam má. No, hlavně, že to už funguje.
Pája