Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R80G/S-PD, R65GS, R80GS, R100GS-PD ...
Strana 2 z 2:   1    2  
 
Problém s dobíjením
houska
#21 
Přidané 25.04.2016 16:36

Příspěvků: 177
Registrace: 19.08.09
Tak došlo i na moji diodovou desku.V pátek první jízda po zimě a po vypnutí zapalování,stále svítí kontrolka GENERATOR.Motocykl jel naprosto normálně a šel i nastartovat.Ale v poloze klíčku pro start kontrolka dobíjení zhasla.Po vypnutí a vyndání klíčku trvale svítí,deska je napojena natvrdo.Po vymontování desky jsem zjistil,že jedna z těch menších diod je upálená.Dal jsem to na přeměření a výměnu diod-y.Je tady šikovnej elektromechanik,tak uvidím jak se s tím popasuje.Když ne ,tak koupím novou.Dám vědět jak to dopadlo.
Když houska, tak se salámem, když salám, tak turistický!
 
houska
#22 
Problém s dobíjením
Přidané 03.05.2016 13:35

Příspěvků: 177
Registrace: 19.08.09
Tak opraveno. Diody vyměněny.Všechno funguje jak má.Náklady 400 kč.
Když houska, tak se salámem, když salám, tak turistický!
 
DAGR
#23 
Problém s dobíjením
Přidané 08.01.2017 14:36

Příspěvků: 1419
Registrace: 14.09.11
Na dovolené se mi přerušilo vinutí rotoru, stalo se to hned druhý den, a 7dní před námi, nakonec po pár telefonátech jsem jel dál a odjel dovolenou na baterii, v Rakousku jsem koupil nabíječku a přes noc jsem pokud to šlo baterku nabil v kempu, nejhorší byla jízda trajektem (to jsem nenabíjel), musel jsem jet dva dny na baterku. Každopádně na baterku 30Ah jde bez problému ujet 700km a cca 15 startů. Ujel jsem takhle cca 3tis km a baterka pořád slouží. Věřím, že by bez dobití dala v pohodě 1tis. km. Samozřejmě vše jsem jel bez světel. Kontrolka se pří přerušení vynutí nerožně, ani při otočení klíčku do startovací polohy (po startu má zhasnout), tak na to pozor. Závada co jsem se dozvěděl se projevuje kolem 60-70tis km, mě potkala při 63tis (jestli nebyl stočený tachometr nevím).
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy

https://www.grube...
 
https://www.gruber-moto.cz/
Adolf
#24 
Problém s dobíjením
Přidané 09.07.2018 19:13

Příspěvků: 252
Registrace: 20.07.09
Snad sem píšu správně. Kolega, kterej tady nemá registraci, má problém s kontrolkou dobíjení u 1150. Prý mu svítí pořád a naplno (ne že by jen žhnula), světla mu normálně fungujou, startuje to taky prej normoš. Baterka je cca rok stará. Nevíte co by to mohlo být? Díkes.
 
paja1
#25 
Problém s dobíjením
Přidané 26.04.2020 12:14
Avatar člena


Příspěvků: 2066
Registrace: 02.02.09
Tak se mi také projevil problém s dobíjením.

Po zimě nabitá baterka = start super.
3x najeto po cca 200km a motorka za studena startuje hůř a hůř, přitom baterka je nová.
Včera jsem málem ráno nenastartoval.

Doma jsem hned změřil napětí na baterce Co vím má být při běhu motoru 13,5-14,2V.
Vyplý motor 12,3V
Motor 2-5 tis. 12,5-13,0V
Motor + světla max 12,4V
Kontrolka sice hned zhasne a nesvítí ani při světlech, ale napětí je malé hlavně při spotřebě.

Našel jsem info o diodovém usměrňovači a řekl si bude to on.
Dneska jsem ho ráno vytáhnul, přoměřil Diody a jsou všechny OK.
tak jsem rozebral altík a proměřil.
Stator přes 2 cívky 1,3Ohmu (má být 0,62 ohmu), přes jednu cívku 0,9Ohmu..(u všech vinutí stejně). na kostru 0 Ohmu.
Rotor. 6,4 Ohmu (Má být 3,4 Ohmu), na kostru 0 Ohmu.
(větší ohmy beru s rezervou, mám starý hoby multimetr se starou baterkou)

Kontrola všech drátů a konektorů u altíku negativníSad

Nevím jak se dá kontrolovat regulátor, můžete poradit?

Nebo další tip kde hledat závadu?

Na usměrňovači bylo vidět, že někdo ho už kdysi měřil, protože lak u spojů Diod byl seškrábnutý.
Upravil paja1 dne 26.04.2020 12:21
Pája
 
Bohumil
#26 
Problém s dobíjením
Přidané 26.04.2020 14:34
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
Zkus toto
Bohumil přiložený následující obrázek:


[152.24Kb]
Kupredu spatki ni krok...
 
paja1
#27 
Problém s dobíjením
Přidané 26.04.2020 20:06
Avatar člena


Příspěvků: 2066
Registrace: 02.02.09
Bohusu díky za tip. Jakmile bude čas tak usmernovac namontuju pak start u a zaměřím napětí na baterie a mezi D+ k regulátoru a B+ k startéru. Kontrolka mi zhasina takže tam bude určitě malé napětí.
Pája
 
paja1
#28 
Problém s dobíjením
Přidané 29.04.2020 08:53
Avatar člena


Příspěvků: 2066
Registrace: 02.02.09
Dneska ráno složeno a znovu změřeno.
Na baterce
12,4 V před startem.
volnoběh....13 V
2-5tis.....13,5-13,6 V...(Má být mezi 13,5-14,2 V)
2-5tis+světla.....13,4-13,6 V
12,5V na bat. 20 min. po testu a po vypnutí motoru.

napětí D+, B+
Volnoběh... 0,2 V
2-5tis.....změřím odpoledne až budu mít asistenta aby držel plynSmile
2-5tis+světla......změřím odpoledne až budu mít asistenta aby držel plynSmile

Zatím to vypadá, že pomohla rozborka, možná to byly konektory, nebo uhlíky. Uvidím až to doměřím v otáčkách a jak se bude chovat dobíjení po delší jízdě zahřáté.


Možná hloupý dotaz, jaké má být rozsah napětí mezi B+ a D+ pokud je vše OK?
Pája
 
paja1
#29 
Problém s dobíjením
Přidané 29.04.2020 17:29
Avatar člena


Příspěvků: 2066
Registrace: 02.02.09
paja1 napsal:
Dneska ráno složeno a změřeno. odpoledne změřeno
na baterce
12,4 V před startem. 12,4V
volnoběh....13 V 12,6-13,6V
2-5tis.....13,5-13,6 V...(Má být mezi 13,5-14,2 V) 13,4-13,6 V
2-5tis+světla.....13,4-13,6 V 13,3-13,6V
12,5V na bat. 20 min. po testu a po vypnutí motoru. 12,6 v

napětí D+, B+
Volnoběh... 0,2 V... lítá 0,2-0,6V....problikává dobíjení kontrolka
2-5tis.....0,01-0,2 V
2-5tis+světla.....0,01-0,2 V

Moc chytrý z toho nejsemhmm!secret, nicméně podle Bohoušova návodu jsem naměřil mezi D+ a B+ 0,01-0,6V a to by znamenalo regulátor.
Zaráží mě, že 0,2 V je tam i když to dobíjí na dolní hodnotu tolerance, no nic, asi půjdu do nového regulátoru.


Pája
 
paja1
#30 
Problém s dobíjením
Přidané 06.09.2020 08:15
Avatar člena


Příspěvků: 2066
Registrace: 02.02.09
Zatím problém stále nevyresen.
Už mám vyměněny regulátor za nový. Potom jsme. Vyměnil rotor na klíče. Starý měl odpor vinutí 6,8ohm a nový má 3,7ohmu čili je v toleranci 3,4+0,34. Stator má 0,62ohmu což je OK.
Veril jsem že to bude ono ale bohužel.

Chování mého dobíjení je takové že za studena dává 13,7V ale po pořádnem prohráti jízdou aspoň 100km klesne napětí na zhruba 12,7V.

Jeste vymenim diodovy usmernovac a jeho upevnění opět za nové. Jsem zvědavý jestli to už zabere. helpless
Pája
 
paja1
#31 
Problém s dobíjením
Přidané 06.09.2020 12:49
Avatar člena


Příspěvků: 2066
Registrace: 02.02.09
Ocenil bych pokud by někdo změřil pro porovnání napětí na baterce na nějaké vaší 100 GS bez úprav dobíjení.

1. studené moto před jízdou při 3 tis. ot a zapnutém tlumeném světle.
2. Prohřáté moto hned po jízdě při 3 tis. ot a zapnutém tlumeném světle.
Pája
 
paja1
#32 
Problém s dobíjením
Přidané 12.09.2020 13:30
Avatar člena


Příspěvků: 2066
Registrace: 02.02.09
paja1 napsal:
Zatím problém stále nevyresen.
Už mám vyměněny regulátor za nový. Potom jsme. Vyměnil rotor na klíče. Starý měl odpor vinutí 6,8ohm a nový má 3,7ohmu čili je v toleranci 3,4+0,34. Stator má 0,62ohmu což je OK.
Veril jsem že to bude ono ale bohužel.

Chování mého dobíjení je takové že za studena dává 13,7V ale po pořádnem prohráti jízdou aspoň 100km klesne napětí na zhruba 12,7V.

Jeste vymenim diodovy usmernovac a jeho upevnění opět za nové. Jsem zvědavý jestli to už zabere. helpless


lol
Vyměna diodoveho usměrńovače za nový Siebenrock zabrala.
Za studena se zapnutym i vypnutym světlem 3 tis. 13,7V.
po 100km 3tis bez světla 13,7, se světlem 13,2-13,4Vlol
To na dobíjení už stačí.Smile
Co je starému usměrňovači netuším, za studena testovaný se chová jam má. No, hlavně, že to už funguje.
Pája
 
Strana 2 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R80G/S-PD, R65GS, R80GS, R100GS-PD ... :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 49
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,709
Nejnovější člen: romandodge

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.21 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI