Tak ten CTEK MXS 5.0 je doma. Mate s ni nekdo zkusenosti? Rezim MOTO, by mel byt pro male aku do 14 Ah. Mam gelovku 19 Ah. Mam nabijet na rezim MOTO, AUTO, nebo je to jedno. Pri rezimu MOTO se bude jen nabijet dele?
Upravil spea - ToM dne 17.11.2012 11:12
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Baterie (a navíc gelovky) s kapacitou 14 Ah a více by se měly dobíjet na režim AUTO. Udržovací nabíjení můžeš taky nechat na AUTO, tzn. nemusíš nic přepínat. Jednou nabíječku nastavíš na režim AUTO a o nic dál se nestaráš. Jinak na webu www.ctek.cz je český manuál.
Upravil matis dne 17.11.2012 13:43
Béé eM Wéé
Obecně se má dobíjet desetinou kapacity, tzn. v tvém případě 1.4 A.
CTEK dáva v režimu Auto 5A, já bych raději volil Moto, s tím že těch 0.8A bude nabíjet déle.
Jinak podle mne pro moto stačí MXS 0.8 za výrazně nižší cenu.
Překvapilo mne, že ten Oxford, sice vybaven pěkným displejem, nabíjí jen v režimu I, za ty prachy nic moc.
Chce to alespoň IU nebo ještě lépe IU1U2 (což umí Optimate, CTEK, H-TRONIC Al 600 plus...)
Moc pěkné počteníčko o různých typech olověných baterií, jak nabíjet atd je tady
Upravil Suky dne 18.11.2012 11:36
spea - ToM napsal:
Tak ten CTEK MXS 5.0 je doma. Mate s ni nekdo zkusenosti? Rezim MOTO, by mel byt pro male aku do 14 Ah. Mam gelovku 19 Ah. Mam nabijet na rezim MOTO, AUTO, nebo je to jedno. Pri rezimu MOTO se bude jen nabijet dele?
ty jo... CTEK se mi vzdycky libil. Bohuzel uz mam nabijecek dost :)
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tu je sice ta najslabšia zo serie, ale na naše baterky je uplne dostačujuca! http://www.pentas...76084.html... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Ahoj, mam Optimate 4 a jsem spokojen. Navila mi nezudrzbovku i normalni baterku. Nabijeci proud je myslim 0.8A coz ale celkem postacuje a alespon to nenici baterku. Neni to moc na nabijeni autobaterie, ale taky se da. Myslim ze je to takova normalni nabijecka, celkem robustne zpracovana a ma ty zakladni funkce, proti prepolovani, obnovu baterie, udrzovani baterie (zimovani) a navic pekne blika, ze je hned na prvni pohled jasne co se deje, vekle kontrolky a nazorne obrazky. RAdovan je spokojen
CTEK MXS 5.0 je použitelná i pro větší baterie, takže pokud hodláš nabíjet i auto je výhodnější.
Má i teplotní čidlo (což má Optimate u těch větších také), takže pokud to chceš pro nevytápěnou garáž je to lepší.
Akorát bacha, kroky 1 a 8 můžeš použít jen v případě odpojené baterie od motorky, krok 1 by mohl zničit elektroniku, krok 8 zblbne řídící modul (ten si myslí, že dokolečka zapínáš a vypínáš nabíjení) a z brzdového světla je "barevná hudba" (osobně vyzkoušeno).
Upravil Suky dne 08.10.2013 15:42
Já když jsem sháněl nabíječku, tak jsem nakonec dal na doporučení specializovaného obchodu a zakoupil u nich tohle. Není to sice oplastované a hezké jako výše diskutované (o kterých jsem také přemýšlel), ale radši kupuji věci funkční a věřím, že jsem neudělal špatně. Nabíjím s tím všechno a spokojenost.
Přemýšlím o optimate 4 canbus hlavně kvůli udržování (zazimování ) přes zásuvku na přístrojovce . Mate s ni někdo zkušenosti v tomto režimu na 2011 12gs ?
Minime napsal:
Auto jsem dlouho nedobijel :-) , takze asi bude stacit je na moto.
A optimate 4 zvladne i auto ne ? Akorad to bude trvat delsi dobu.
V aute mam 77Ah.
Optimate se po 48 hodinach bypne pokud neni baterka jeste plne nabita. Staci ji pak vytahnoit se zasuvky a znovu ji tam strcit a pokracuje vesele dal Takze zvladne v pohode i auto. Pokud se baterka stihne dobit tak prejde do udrzovaciho rezimu - az dokud ji neodpojis... Realne jsem ale auto nabijel jen jednou, normalne to spis nahazuju pres kabel, tedy pokud jak naposled zapomenu rozsvicenou cteci lampu a dva mesice k autu nepachnu
slamak70 napsal:
Přemýšlím o optimate 4 canbus hlavně kvůli udržování (zazimování ) přes zásuvku na přístrojovce . Mate s ni někdo zkušenosti v tomto režimu na 2011 12gs ?
Ahoj mám zkušenost na F800GS 2010 a funguje jak má.Jen se po vytažení z krabice spojí svorky podle návodu a je přeplá do cam-bus režimu nacvakneš do zásuvky a už to frčí.
Já ji používám již tři zimy právě na údržbu akumulátoru. Přepnutá na režim CAN, zapojená do zásuvky na motorce pod sedlem a s akumulátorem nemám problém.
Upravil maser dne 08.10.2013 19:36