- benzín dle mého neparafinuje, pouze nafta a to vlivem nízké teploty
- z benzínu se vysráží voda a může v nádrži dělat problém, prodávají se přísady do nádrže, které na sebe vodu vážou
- čerpací stanice garantuje kvalitu paliva (nezměněné vlastnosti) po dobu 6ti týdnů
- dle doporučení ze servisu (Žlábek) jsem zaparkoval s plnou nádrží ;o)
www.jantruhlar.cz
lako napsal:
plastová nádrž nerezaví ale benzín čase parafinuje a kazí se
parafinuje?? Vy máte dieslove bavoraky?
ano ztrácí na qalitě, učili nás to ve škole
no ano při nesprávném skladování, což nádrž motocyklu je, dochází vlivem vzduchu k degradaci paliva. Co se stává s palivem je to, že spolu se vzduchem oxiduje, odpařuje se, a zároveň chytá vodu z okolí(jen do určité míry). Pravdou taky je že obsahuje parafiny, jenže taky obsahuje antioxidanty a inhibitory které sraženinám zabraňují. Rozhodně bych pojem parafinace k benzínu moc nepřiřazoval, tohle je dominantní pojem u nafty.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
dle meho selskeho rozumu (je pravda ze kvalitu benzinu vyrobce garantuje cca 1 mesic, jak uz tu nekdo psal) byh tam nechal jen zbytek (cca 1/4 nadrze max) abych prvni jizdu na jare dojel k nejblizsi pumpe a namichal to s cerstvym.
ešče je řešení na podzim prodat motorku a na jaro kůpit novů odpadne vám spousta starostí. Já se byl neska projet
P.S. vy než to višpekulujete tak bude jaro
Upravil Bohumil dne 25.11.2012 19:09
Kupredu spatki ni krok...
Nechal jsem v malé nádržce u lodního motru benzin přes zimu a na jaře jsem nejezdil, nevim přesně co se stalo, ale rozebirali v servisu karbec.... V motorce to neřeším, někdy zaparkuju před zimou s plnou, jindy s poloprázdnou a nikdy jsem probém neměl.
Taky zalezi na tom,kolik tech motorek mate a kolik zrovna mate volnych penez.Me se proste letos plnit na zimu 3 nadrze nechteji.Ale loni jsem to udelal.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Cidas napsal:
Nechal jsem v malé nádržce u lodního motru benzin přes zimu a na jaře jsem nejezdil, nevim přesně co se stalo, ale rozebirali v servisu karbec.... V motorce to neřeším, někdy zaparkuju před zimou s plnou, jindy s poloprázdnou a nikdy jsem probém neměl.
U lodního motoru probíhá zazimování ještě konzervací. Probíhá to tak že motor nastartuješ a do vzduchového sání stříkáš konzervační sprej dokud motor nechcípne. Na jaře pak nemáš problém.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Z předchozího mi vyplývá idealní zimování...odstavit motorku s cca 5 litry benzínu, 20. prosince dolít čerstvý benzín doneseny v kanystru, toto opakovat 20. ledna a naposledy 20. března. Zmenší se tak nebezpečí degradace benzínu...Pruběžně je ještě dobré občas do garáže zajít a s motorkou zahoupat na hlavním stojanu, tak aby se benzín v nádrži rozšplouchal, tím mimo jiné nehrozí nebezpečí nefunkčního čidla na jaře. Ale hlavně - bych to ty čtyři měsíce bez motorky nevydržel.
tomtom napsal:
Z předchozího mi vyplývá idealní zimování...odstavit motorku s cca 5 litry benzínu, 20. prosince dolít čerstvý benzín doneseny v kanystru, toto opakovat 20. ledna a naposledy 20. března. Zmenší se tak nebezpečí degradace benzínu...Pruběžně je ještě dobré občas do garáže zajít a s motorkou zahoupat na hlavním stojanu, tak aby se benzín v nádrži rozšplouchal, tím mimo jiné nehrozí nebezpečí nefunkčního čidla na jaře. Ale hlavně - bych to ty čtyři měsíce bez motorky nevydržel.
ja myslim, ze cim mensi vzduchovou kapsu tam nechas, tim lip.
Takze aby se tech prvnich 5L nenasaklo vodou vic, nez full celou dobu.. nevim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
bohumil napsal:
ešče je řešení na podzim prodat motorku a na jaro kůpit novů odpadne vám spousta starostí. Já se byl neska projet
P.S. vy než to višpekulujete tak bude jaro
Mluvíš mi z duše.
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
S BMW jsem nikdy neměl po zimě problém, ani 1150 ani 1200. Ale Yamaha dělala problémy a obrovský. Během zimy se ve starším Mikuni odpařil benzín z těch všelijakých kanálků a trubiček a trysek a prostě to nefungovalo, nedrželo to volnoběh, nešlo to za plynem. Bylo potřeba celý karbec rozebrat, nechat potopený v nějaký chemii a zase složit. Pak mi expert řekl, že to je docela běžný, že jak se benzín odpaří, že tam zůstane humus z těch aditiv a ty jemný trysky to zalepí a nazdar.
Vloni jsem zkusil do benzínu v nádrži nalít takový modrý stabilizační přípravek od motorexu, který má těmhle stavům zabránit. Nalije se to do nádrže (benzín zmodrá ale tak, že příšerně) a pak to chce chvilku projet nebo alespoň nastartovat aby se to dostalo do motoru. 1200 nastartovala napoprvý v pohodě, jsem zvědavý na tu yamahu, jestli to nějak pomohlo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jak tady již bylo řečeno, plnou a to z důvodu absorbování vody ze vzduchu. Nejhorší uchování je s nádrží kde je malá hladina a velká změna teplot. Při nižší teplotě se do nádrže nasaje vlhký vzduch, voda se vysráží a klesne ke dnu, takže se již nemůže odpařit. při ohřátí suchý vzduch se roztáhne a část se ho vytlačí ven. Pak při dalším ochlazení se tento jev opakuje. Jeden rok při úpravě domu jsem dal své CB750 na půdu. Nejhorší co jsem mohl udělat. Na jaře bylo v nádrži na dně 2,5 litru vody. Takže plnou a nejlépe ještě trochu velfobinu. Samozřejmě kdo má úplně stálou teplotu to nemusí řešit, snad jen kvůli palivoměru. A ještě na závěr. mám pár veteránů a i dvouletý benzin /pokud tam není voda/ jezdí. Potom je ještě kapitola dvoutakty: tam se musí zavřít benzin a z karburátoru ho nechat vyjet, jinak se benzin odpaří a olej ucpe karbec. Jedná se hlavně o pily křoviňáky apod. Možná to sem už nepatří, ale třeba to někomu pomůže