To né - "tělo karbecu" určitě néé - karbec je přece "retro" Ještě si někdo "neznalej" bude myslet, že čtyřventilový boxery od BMW jsou 100 let za vopicema a nemají vstřikování paliva - raději tedy "hrdlo škrtící klapky"
...ale jinak samozřejmě vím o čem mluvíš
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Já jsem klapky shodou okolností rozhodil předevčírem. Nalisoval jsem nová pouzdra a teď řeším dilema co dál. Pouzdra po nalisování mají rozměr 8,02 až 8,05. Když jsem změřil osu,tak ta je na obou stranách stejná, má 7,95. Vůle je tedy cca 0,08mm. A to stačí aby tam osa hrkala. Co s tím, jedna možnost je tedy naletovat na osu stříbro, ale to se mi moc nechce, protože osa není v tak špatném stavu. Druhá možnost, nová futra vyhodit a udělat na soustruhu jiná s otvorem cca 7,98mm. Jde mi oto, z jakého matroše. Napadl mě teflon. Máte s tím někdo zkušenost.?
Pak je ještě třetí možnost-nech to klepat. Dřív jsem to taky řešil,ale potom co to na chvíli ztichne,tak najdeš jinej zvuk a zase budeš řešit. Takže moc neposlouchej a jezdi. Já na 1100 najel 80,000km,celkem má najeto 145,000km a klepe to furt stejně. A ve 200,000km to zase bude klepat. Tak to prostě je. Já mám motorku na ježdění a ne na poslouchání. A slouží mi dokonale
Upravil L dne 28.12.2012 19:21
Palk napsal:
Jde mi oto, z jakého matroše. Napadl mě teflon. Máte s tím někdo zkušenost.?
Ja som to robil s delrinu, je to taky samomazny plast z ktoreho sa vyrabaju zvačšia ozubene kolieska kvoli dlhej životnosti. Da sa kupiť aj v kulatine o priemeru cca 12-15mm teraz už neviem presne.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Palk napsal:
Jde mi oto, z jakého matroše. Napadl mě teflon. Máte s tím někdo zkušenost.?
Ja som to robil s delrinu, je to taky samomazny plast z ktoreho sa vyrabaju zvačšia ozubene kolieska kvoli dlhej životnosti. Da sa kupiť aj v kulatine o priemeru cca 12-15mm teraz už neviem presne.
OK. díky zkusím to poshánět. Teď jsem zagooglil co je to vlastně ten delrin. Pokud se nepletu, je to POM- bílý plast, který se dnes už běžně používá v průmyslu. Je to tak?
Upravil Palk dne 28.12.2012 20:02
Pájení stříbrem - určitě by to šlo, ale je jistá deformace hřídelek, životnost podle mě nic moc, má s tím někdo zkušennosti - tedy s životností?
Když pominu novou výrobu, což bych cca za půl roku až dodělám dílnu zvládnul, je možno nechat místo ložiska vyhrubovat, nastříkat tvrdokovem a obrousit na cendrdlesu, popř i suportovou bruskou by to šlo. Pak by se už vyměňovala jen pouzdra
bobGS napsal:
Pájení stříbrem - určitě by to šlo, ale je jistá deformace hřídelek, životnost podle mě nic moc, má s tím někdo zkušennosti - tedy s životností?
Když pominu novou výrobu, což bych cca za půl roku až dodělám dílnu zvládnul, je možno nechat místo ložiska vyhrubovat, nastříkat tvrdokovem a obrousit na cendrdlesu, popř i suportovou bruskou by to šlo. Pak by se už vyměňovala jen pouzdra
To by šlo určitě taky, ale pokud jsou osy stejnoměrně opotřebené, tak je asi lepší udělat nová pouzdra s rozměrem do mínusu.
Dělám taky v kovo, s nástřikem tvrdokovu jsem se ještě nesetkal. Jak silná vrstva se dá nastříkat a jak je to s cenou(přibližně) a kdo to dělá?
to bude normální tvrdochrom, dělali jsme desetinu na klikový čepy nějaký tuším...ale dá se udělat i větší vrstva. a je to celkem levný. pak se to musí pochopitelně brousit nakulato. Přijde mi to jako jít s komárem na vemblouda, prostě tam nalisuju futra a vytočím hřídelku 8mm z kusu mosazi, pak se to prořízne kotoučkem na frézce a upraví se konce hřídelky. A pokud to vydrží zase 50 tisíc, budu spokojenej, pouzdra stojej 7 pětek všechny 4 Je tu nějaká tucha, jak je tlustá klapka a jakej má průměr?
Upravil no_-_name dne 29.12.2012 00:00
~ R1100GS ~
Palk napsal:
Pokud se nepletu, je to POM- bílý plast, který se dnes už běžně používá v průmyslu. Je to tak?
Ano je to tak, akorat ja som mal čierny.
Upravil JRM66 dne 29.12.2012 00:44
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
no_-_name napsal:
to bude normální tvrdochrom, dělali jsme desetinu na klikový čepy nějaký tuším...ale dá se udělat i větší vrstva. a je to celkem levný. pak se to musí pochopitelně brousit nakulato. Přijde mi to jako jít s komárem na vemblouda, prostě tam nalisuju futra a vytočím hřídelku 8mm z kusu mosazi, pak se to prořízne kotoučkem na frézce a upraví se konce hřídelky. A pokud to vydrží zase 50 tisíc, budu spokojenej, pouzdra stojej 7 pětek všechny 4 Je tu nějaká tucha, jak je tlustá klapka a jakej má průměr?
Hřídelka z mosazi asi nebude to pravé ořechové.
Tvrdochrom jsem nemyslel, psal jsem nastříkat - místo se vyhrubuje nastříká podkladem a pak se nastříká vrch jinou směsí, jsou to 2 druhy prášku, stříká se to plazmovým nebo dřív acetyléno kyslíkovým hořákem. Pak se to obrousí jak jsem psal. Klikové čepy jsem dělal na Hondu, ale vydrží to jen otáčky se zárukou do cca 8500, pak se to loupe, nicméně povrchy hřídelů na čerpadla a stroje se tím běžně dělají, jestli by šla tahle hřídelka se zkusím zeptat. Ale na tvrdochrom jsem zapoměl, tím jdou asi malé věci líp, navíc pokud to tím uděláš, je to navěky.
Mě pouzdra měnil servisák, hřídelky byly dobrý a motorka šlape jak hodinky. Myslím že nemá cenu z toho zase dělat takovou vědu a hledat setiny milimetruJ.C.
Upravil Jara Cimrman dne 29.12.2012 18:54
bobgs: tak o tom jsem neslyšel, no člověk se asi pořád učí. Každopádně stránku dřív mi tvrdí, že osička je mosazná. I na různejch karbech a klapkách z aut byly mosazný (nebo nějakej bronz?) kadopádně bych to moc nehrotil, ty futra skf mají uvnitř stejnak vrstvu plastu (telfon?)
~ R1100GS ~
no_-_name napsal:
bobgs: tak o tom jsem neslyšel, no člověk se asi pořád učí. Každopádně stránku dřív mi tvrdí, že osička je mosazná. I na různejch karbech a klapkách z aut byly mosazný (nebo nějakej bronz?) kadopádně bych to moc nehrotil, ty futra skf mají uvnitř stejnak vrstvu plastu (telfon?)
Hřídelky JSOU z mosazi!!
SKF pouzdra mají vrstvičku teflonu proti prodření. Ty klapky jsem si repasoval na 11ctce a bylo to celkem v pohodě. Repas jsem dělal před skoro rokem, mosazné osičky už dost klapaly a po rozebrání bylo vidět na straně od kladky celkem znatelný úbytek jak se vybrousily o pouzdro které tím taky vzalo za své,no a po výměně od té doby je od klapání pokoj.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
proto mě fascinujou různý nástřiky, navařování stříbra a a další technologický postupy, který tu padají Prostě nalisovat nový futra a případně vytočit osičku a proříznout drážku. ~ R1100GS ~
Abys udělal osičku a bylo to co k čemu, chtělo by to výkres, samozřejmě zbastlit to problém opravdu není, že to bude fungovat, to jo, ale jak a jak dlouho. Renovační technologie jsou normálním postupem při opravách.
Ona ta osička bude opruz to dělat je to titěrný a nekdo se stím bude babrat oni to dělají na automatech.. Ja to nechám navařit stříbrem osoustružím a je to jako nový... Bouchnu nový futra a klapka je jak víno.
... servis a diagnostika BMW Motorrad