mam v ruke mazaci plan vytlačeny v BMW prevodovka sae 90 API GL5 a to je SAF -XO ten je len 20L balenie ale v BMW servise ti ho predaju aj na litre asi 600.-sk a ten samy olej diferak.....boli taky laskavy mi to všetko ochotne vytlačili len aby som tam nedajbože nenechal motorku na servis.....takysto som si objednal original olej BMW 20w 50 lebo som nikde nemohol zohnat a čuduj sa svete cena 300.-sk liter čo sa mi vidi fajn
Wing napsal:
Mám 08 a ta vypoušták má, a nalejvá se olej do rozvodovky po sundání zadního kola, dírou po vyjmutí zadního ABS senzoru z vnitřní strany kardanu pod zadním brzdičem.
výpušták má i 07 ale s tím nálýváním to nevím nechceš to zkusit když vyšroubuješ tu zatku je před čidlem ABS
v autec 75W140
v renocaru maj taky 75W140
ve výše uvedeném odkazu valvoline 75W140
v BMW SK 75W90 saf-xo
car servis saf-xo
v manuálech je jedou to jednou zas to
já mám v kardanu cas SAF-X 75W140 po 1300 km ani ne sračka ale nějaké borbel tam byl - zřejmně si to sedá .
Zahřívání no kontroloval jsem to a po průjezdu nějakého toho průsmyku to bylo teplý při jízdě púo dálnici - cca hodina 120-140 km/h typuju tak 50-60 stupnů teplý ale ruku na tom udržím najeto cca 3000 km pro porovnání R1100R kde už je to urřitě trochu volnější byl kardan zahřáty taky nedokážu přesně úposudit ale k 40-50 ti stupnům se to blížilo taky a tao je tam zas trochu více matrošu na prohřátí navíc motorka naložená tak na půl oproti mojí.
Wing napsal:
Mám 08 a ta vypoušták má, a nalejvá se olej do rozvodovky po sundání zadního kola, dírou po vyjmutí zadního ABS senzoru z vnitřní strany kardanu pod zadním brzdičem.
výpušták má i 07 ale s tím nálýváním to nevím nechceš to zkusit když vyšroubuješ tu zatku je před čidlem ABS
Tou to taky jde,ale je to menší díra a hůř se to tamtudy nalejvá.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
aj v navode na obsluhu mam v technickej prilohe konkretne Castrol SAF XO
a ked si pozriete katalog nahradnych dielov tak pri diferagu figuruje položka olej 75W9O GL5 čo zodpoveda SAF XO.......ja tu nijak nechcem nikoho presviedčat ale toto som sa dočital a mam to na papieri ....ja neviem možno to XJ je lepši olej a može tam ist ale nikde som to na papieri nevidel...takže babo raď
Tak jsem schválně hleděl do servisky a o kardanu tam nemám ani písmenko, ale u převodovky je psán saf-xo 0,8L - r.v. 2004 (měsíc nevím) v servisce je až datum prodeje 4.2005
pak sem hleděl do RepROM a origo převodovky 0,8L, od 10.2004 už 0,9L - s poznámkou, že má vyšší plnící hrdlo, a nějaká změna s ložiskem a kdoví co ještě. specifikace SAE90 API GL5 hypoidní
zítra jdu po Zlíně poshánět to XO, po už to má nalítáno skoro 50k a za poslední 3roky na kardan nikdo nešáhl ani v Renocaru
Otasek napsal:
Tak jsem schválně hleděl do servisky a o kardanu tam nemám ani písmenko, ale u převodovky je psán saf-xo 0,8L - r.v. 2004 (měsíc nevím) v servisce je až datum prodeje 4.2005
pak sem hleděl do RepROM a origo převodovky 0,8L, od 10.2004 už 0,9L - s poznámkou, že má vyšší plnící hrdlo, a nějaká změna s ložiskem a kdoví co ještě. specifikace SAE90 API GL5 hypoidní
zítra jdu po Zlíně poshánět to XO, po už to má nalítáno skoro 50k a za poslední 3roky na kardan nikdo nešáhl ani v Renocaru
i kdyby tak v renocaru ti nalijou saf-x 75w140 a to i do převodovky
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Milan >
Nemalijou - zajel sem si do Synotauta ve Zlíne a tam mě bez problémů a velmi ochotně prodali do vlastní flašky 0,5L SAF-X0 za 300,- - cena by byla asi jinde nižší, ale mám to 15km...
Do Renocáru do Brna sem jezdil na servis.. ale ani při 40.000 když mě měnili olej v převodovce a brzdovku na kardan nešáhli.. a diagnostiku mají nefunkční, tak sem si začal servisovat sám.... no a nepojedu do Brna po 1/4L oleje, když můžu do Synotu...
Tak som sa schvalne podival aky olej mam v diferaku mam 54000km a tiekol s toho hnusny čierny maglajz takže idem menit a aby som nič neposral tak ho objednam v BMW on totiž figuruje ako položka nahradny diel v katalogu nahr dielou a ma objednavacie čislo tak myslim že dostanem to čo tam patri
Tak jsem se dneska hecnul, když už mám ten olej doma, že ho rovnou vyměním a nebudu čekat až po dovolené... 4roky provozu 49k km a výsledek, černý sajrajt páchnoucí spáleninou - jak kdyby tam někdo nalil hermetik, no prostě děs - objem souhlasil-něco přes 2dl, ale ten stav katrastrofický, tohle nevypouštím ani z traktoru - jak to tak pozoruju tak hodně lidí vypouští olej v tak šíleně zbídačeném stavu - nevíte někdo čím to je? trvalým přetížením tak malé náplně?
no tak honit 2 deci 50 tis se nediv ještě od záběhu , ja to vypustil po 2tis a už tam byl šedej kal a namagnetu kovovej prach
Jinak studoval jsem castrol velkoobchodní katalog a je tam
SAF-X 75W140 API GL 5 - pro silně zatížené napravy s nebo bez diferenciálů
- splnující nějaké spec normy - vhodný i do SCANIA
SAF-XJ 75W140 API GL5 - vpodstatě to stejné jen je tam ještě pro samosvorné diferenciály - zas nějaký spešl normy - myslým že taky nějaká značka MB ,VW
SAX-XO 75W90 API GL 5 - taktéž jako XJ jen je tam ještě pro jinou značku vozu a pro diferencialy a samosvorné dif vozidel BMW tak že o motorkách taky nic
Každopádně by ten X nebo XJ neměl být horší
ostatní převodáky od cas jsou už jen API GL4 nebo 4+
Dále je v nabídce
MTX 75W 140 API GL 5 blabla bla - mimo jiné zlepšující řazení snižující hluk a vhodný do převodovek odělených s přenosem síly pomocí kloubového hřídele
Jinak pokud to vydrželo 50 tis na tu sračku co tam měl Oťas a ta tam není posledních pá set tak už to musí šlapat i na řepku
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
http://www.r1200gs.info/howto/reardrive.html
No to je bomba Mrkněte na opravdu super popsaný postup výměny oleje. Všechno OK, ale rozesmál mě obrázek 13. Na předchozích všechno nobles, ale potom si asi chudák kopl do toho oleje a všude okolo se válí mastné papírové ubrousky a na podlaze ropná katastrofa
Jinak o výměně oleje se psalo v některé zdejší sekci. Na garančce mu slováci v autorizovaném servisu u nové 08ky skřípli gumičku u čidla ABS. Jednalo se tam o firmu Tempus Bavaria na Slovensku. Při cestě ze servisu olej vytékal na pneumatiku a majitel málem hodil "mrchu"... Z toho jsem usoudil, že vypoušťák tam být musí...
Jo našel jsem i ten článek: Autorem je Wing, a jmenuje se to "Jak dlouho jste čekali na 08" Ten jeho článek je na stránce 02...
[quote]Otasek napsal:
Tak jsem se dneska hecnul, když už mám ten olej doma, že ho rovnou vyměním a nebudu čekat až po dovolené... 4roky provozu 49k km a výsledek, černý sajrajt páchnoucí spáleninou - jak kdyby tam někdo nalil hermetik, no prostě děs - objem souhlasil-něco přes 2dl, ale ten stav katrastrofický, tohle nevypouštím ani z traktoru - jak to tak pozoruju tak hodně lidí vypouští olej v tak šíleně zbídačeném stavu - nevíte někdo čím to je? trvalým přetížením tak malé náplně?
Hele, Otasku, jak to děláš, že Tě nechaj (podle fotek tak soudím) motorku servisovat v obejváku??? To Ti závidím! Já sotva ji dotáhnu jen do chodby, už mě moje paní žene koštětem ven...
Upravil radosek dne 30.07.2008 18:09
Radosek napsal:
http://www.r1200gs.info/howto/reardrive.html
No to je bomba Mrkněte na opravdu super popsaný postup výměny oleje. Všechno OK, ale rozesmál mě obrázek 13. Na předchozích všechno nobles, ale potom si asi chudák kopl do toho oleje a všude okolo se válí mastné papírové ubrousky a na podlaze ropná katastrofa
Jinak o výměně oleje se psalo v některé zdejší sekci. Na garančce mu slováci v autorizovaném servisu u nové 08ky skřípli gumičku u čidla ABS. Jednalo se tam o firmu Tempus Bavaria na Slovensku. Při cestě ze servisu olej vytékal na pneumatiku a majitel málem hodil "mrchu"... Z toho jsem usoudil, že vypoušťák tam být musí...
Jo našel jsem i ten článek: Autorem je Wing, a jmenuje se to "Jak dlouho jste čekali na 08" Ten jeho článek je na stránce 02...
jo četl jsem ale nechápu proč někdo sundává čidlo když je tam výpušták i nalejvací otvor!!!
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Radosek napsal:
Hele, Otasku, jak to děláš, že Tě nechaj (podle fotek tak soudím) motorku servisovat v obejváku??? To Ti závidím! Já sotva ji dotáhnu jen do chodby, už mě moje paní žene koštětem ven...
To není obývák..máme v dílně-garáži na motorky na zemi staré lino z baráku.. a tos ještě neviděl místo kde se parkují naše stroje..tam je koberec.. jen GS se mě tam už nevleze, tak mám kus jekoru pod hlavním stojanem: nedělá dírky do lina + krásně se po tom linu klouže, takže GS posouvám na hlaváku sem a tam jak na kolečkách..popř,. když si ten kousek hodím pod zadní kolo, tak s tím můžu šoupat jak s kolobrndou
Emilio napsal:
Jak pod zadní kolo,já když mám GS na hlavním stojanu,tak mám zadní kolo ve vzduchu,ty né???
Sem tu svou myšlenku asi málo názorně popsal... když shodím ze stojanu-tak dám kousek koberce pod zadní kolo a můžu si s tím krásně posouvat do boku... hlavně se nesmí připlést pod nohy.. to pak lehám já a GS na mě