TomasTT napsal:
z chudý směsi by o nestrilelo. je tam málo vzduchu nebo moc paliva. s palivem bez úpravy mapy nic neudelas tak bych zkusil otevřít vzduch filtrem s větším flow a menším odporem. otázka je jestli to není na hranici nastavení váhy vzduchu. pak by to nepomohlo. ale za zkoušku to stojí.
mě to začíná střílet jakmile mám kn špinavé - docela přesně to poznám. molitan to řeší ale mám s nim v kombinaci se sebringem horší křivku kroutaku
To chceš říct,že molitanovej filtr má lepší průchod vzduchu než KN?
...ten molitaňák od vás s tím chobotem?
Kupodivu ano.
Já střídám oboje, takže to můžu porovnat a fakt KN má nižší flow. Sice jen o 3% ale já tomu nevěřím, protože ono záleží na tom, jaký se používá olej (na filtr). Každopádně jedna věc je měřit čistý filtr a druhá jak se to chová při jízdě když se práší atd. Málokdo čistí filtr během dne, maximálně večer a většina lidí spíš po řadě dnů, když už je to fakt kritický. No a v těhle situacích je KN téměř nepoužitelně zasekaný už po jednom dnu kdežto "molitan" dává pořád ještě dost vzduchu. Podle nějakých měření prý u středně znečištěných dává molitan o 20% víc než K&N. Svojí roli taky hraje primární ponožka, ta když tam je, tak pochytá bordel, který by jinak chytil až hlavní filtr ale díky té větší ploše to má pořád menší restrikci.
Jinak když jsou ty filtry čisté, tak to má odpor o 24-27% nižší ve srovnání s papírovým. UNI filtruje prachové částice až na 4 mikrony, papír chytá do 30 mikronů a hodnotu pro K&N jsem nikde nenašel.
Jo a ty hodnoty jsou z 1150 ale předpokládám že to bude podobný i na ostatních motorkách.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Palk napsal:
Mám vše orig. vejfuk i vzducháč. Zvažuju KN, má cenu do něho investovat? Je opravdu znát, že s ním motka lepši tahá od spodu?
Podle mě to je naprostý nesmysl. Když otevřeš vzduch a necháš zavřený výfuk, tak to rozhodně nepojede líp. Leda si rozhodíš průběh výkonu/krouťáku.
Neměřil jsem 1150 ale tak asi 100x měřil jiné motorky a pochopitelně jsme zkoušeli dát na velkoobjemový motor různé filtry a různé airboxy a ve 100% případů to je změna naprosto k ničemu, dokud neotevřeš i výfukovou soustavu. Každá motorka pracuje s nějakým nastavením poměru vzduch/palivo. Když je to karburátorová, tak se to řeší nastavením karburátoru, u stříkačky palivovou mapou. Ty docela radikálně zvedneš tu hodnotu "air flow", tedy objem vzduchu, co do motoru vstupuje ale standardní výfuková soustava není navržená na to, aby to vyplachovala v takovém objemu ven. Ty výfukový plyny se tam různě motají, sériová koncovka je labyrint a má na to dost zásadní vliv i katalyzátor. To je přesně to, co nechceš. Klidně si to můžeš vyzkoušet ale rozhodně to není správná cesta. Jediný pozitivum, který by to mohlo mít, je že nemusíš kupovat nový filtry, protože tenhle bude po vyčištění a napuštění zase jako nový a vydrží ti prakticky napořád.
Moje zkušenost s 1150 je prostě taková, že výměna svodu za Y byl vopruz - pekelně to střílelo ale fakt pekelně - to znamená rána každou minutu apod. Moc příjemný na cestách a třeba v noci...
Teprve až jsem vyměnil i laděnou koncovku (k tomu mému svodu funguje kupodivu líp starý Sebring než novější typy Remus), tak se to dost radikálně změnilo a po celkem krátké době jsem vyměnil i filtr a teprve pak to přestalo prakticky střílet a táhne to odspodu úžasně. Nemám měření samotného filtru a samotného svodu ale mám měřenou celou sestavu na 1150 i 1200GS a ten nárůst krouťáku v nízkých otáčkách je obrovský. Na 1200GS je to ještě markantnější než na 1150 ale prakticky odpadá podřazování a přeřazování ve výjezdech apod.
Kdybys to chtěl vyzkoušet a neměl to k nám na jaře daleko, tak ti nabídnu ať se stavíš s motorkou a můžu ti půjčit KN i UNI na porovnání a jel by ses projet a uvidíš sám co to bude dělat. Já už to nevyzkouším, mám tam svody i výfuk a sériové věci už jsou dávno někde ve světě...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
lysak napsal:
10l pri te rychlosti se na adv ani nedivim. Ja mel nejdriv orig. a spotreba 6,5-7 pak Y svod + koncovka komplet remus, odspoda lepsi, to mam rad, ale trochu dirka kolem 4500ot tam je. Mam i KN a je tam. Spotreba mozna stejna kdyz se clovek snazi jet "normalne" ale asi trochu vic taham jak se mi libi zatah, tak spotreba je spis o fous vyssi
Mám podobnou zkušenost..
normální jízda - spotřeba tak 5l
rychlejší jízda po okreskách, v horách, atd.. 5,5-6l
jízda po dálnici předpisově / off - 6,5
jízda po dálnici nad 150 - cca 10l
1150GSA s krátkou šestkou.. jsem rád, že tak vysokou spotřebu nemám sám
jo přiznávám jel jsem jak **** auta předjížděl zprava i z leva, nabalenej na cestu na Maltu, neboť jsem měl sraz na který jsem nechtěl přijet pozdě ( pak jsem tam stejně půl hoďky čekal na......)
spíš mi šlo taky o to, co to dělá dlouhodobě, neboť někteří tvrdí..že ten motor na ty změny není stavěnej, kur.ví se a pálej se ventily....
všude dobře.....doma GSA
Ja jezdim zahranicni dovolene ve dvou s KN+Y svod+Origos koncovku. Spotreba vzdy pod 6. Cca 5.5l. Spodek trosku lepsi nez origos..... Ale sam vetsinou KN+Y svod + Remus s homolog. ucpavkou a spodek opravdu radikalne lepsi a kolem 4 tis jak kdyz bouchnou saze. Takze u me dobry a bez strelby. Jen obsacne odplivnuti pri prudkem deceleraci. Spotreba stale 5.5-6l. Pod 5l nejezdim protoze se asi malo kocham Jo Y svoda mam taky REMUS
I pád na hubu je pohyb kupředu
1150 mám len od konca minulej sezóny, od predchádzajúceho majiteľa tam mám KN + KAT + serióvý výfuk. Po presedlaní z 29 na 62kW prvú sezónu asi nejaké úpravy robiť nebudem, spotrebu som meral 2x a vyšlo to niečo málo cez 6l.
pepanek1150 napsal:
mě asi někdo taky nastavil bohatou směs u origo sestavy..od nás do Brna cca 220 km 10l/100 km rovných. Je fakt, že rychlost byla kolem 180
Já bych to odhadnul na špatnou lambdu. Dělalo mi to taky. Spotřeba 11 l.
Když jsem jel před mnoha lety z Batislavy s kuframa, spolujezdkyní, plně naloženej z dovči, nasadil jsem cestovních, tachometrových 180-190km/h, páč na mě 3tí den pršelo a chtěl jsem být brzy doma.
Spotřeba byla 10-12l/100km.
Normálně na dálnici do 6,5l/100km, mimo dálnici 5-5,5l/100.
Takže lambdu bych do toho netahal. Prostě v té rychlosti už to žere, jak ruskej vrtulník při útoku.
Upravil Hrabe_X dne 30.01.2013 13:14
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
pepanek1150 napsal:
mě asi někdo taky nastavil bohatou směs u origo sestavy..od nás do Brna cca 220 km 10l/100 km rovných. Je fakt, že rychlost byla kolem 180
Já bych to odhadnul na špatnou lambdu. Dělalo mi to taky. Spotřeba 11 l.
Když jsem jel před mnoha lety z Batislavy s kuframa, spolujezdkyní, plně naloženej z dovči, nasadil jsem cestovních, tachometrových 180-190km/h, páč na mě 3tí den pršelo a chtěl jsem být brzy doma.
Spotřeba byla 10-12l/100km.
Normálně na dálnici do 6,5l/100km, mimo dálnici 5-5,5l/100.
Takže lambdu bych do toho netahal. Prostě v té rychlosti už to žere, jak ruskej vrtulník při útoku.
Samoze s tou moji spotrebou trvale pod 6 pocitam, kdyz jezdim do 130km/h. A spis je to tak, ze jezdim trvale 110km/h at je to normalni silnice nebo dalnice. Motor se nad 5tis zacina chvet a neni to prijemne ani me. Spis se drzim kolem 3500,- +-
Upravil milanosor dne 30.01.2013 14:06
I pád na hubu je pohyb kupředu
pepanek1150 napsal:
mě asi někdo taky nastavil bohatou směs u origo sestavy..od nás do Brna cca 220 km 10l/100 km rovných. Je fakt, že rychlost byla kolem 180
Já bych to odhadnul na špatnou lambdu. Dělalo mi to taky. Spotřeba 11 l.
Když jsem jel před mnoha lety z Batislavy s kuframa, spolujezdkyní, plně naloženej z dovči, nasadil jsem cestovních, tachometrových 180-190km/h, páč na mě 3tí den pršelo a chtěl jsem být brzy doma.
Spotřeba byla 10-12l/100km.
Normálně na dálnici do 6,5l/100km, mimo dálnici 5-5,5l/100.
Takže lambdu bych do toho netahal. Prostě v té rychlosti už to žere, jak ruskej vrtulník při útoku.
Samoze s tou moji spotrebou trvale pod 6 pocitam, kdyz jezdim do 130km/h. A spis je to tak, ze jezdim trvale 110km/h at je to normalni silnice nebo dalnice. Motor se nad 5tis zacina chvet a neni to prijemne ani me. Spis se drzim kolem 3500,- +-
Regis napsal:
1150 mám len od konca minulej sezóny, od predchádzajúceho majiteľa tam mám KN + KAT + serióvý výfuk. Po presedlaní z 29 na 62kW prvú sezónu asi nejaké úpravy robiť nebudem, spotrebu som meral 2x a vyšlo to niečo málo cez 6l.
za 3500 bych to bral, ale nějak neumím ebayovat...ještě mi nikdo neřekl zda to nemá dlouhodobě vliv na ty ventily ? nebo životnost motoru ?
všude dobře.....doma GSA
Hele, tady v česku je borec co dělá ty Y svody na 1150 a vychází kolem dvojky. Kupoval ho kámoš (mimochodem je reg. zde na foru jako AlfGS) .
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Donedávna som jazdil len remus bez DB - spotreba 5,2 dlhodobo , nedávno pribudol KN ( dôvod bol hlavne viacnásobné použitie - papierak 20 €, KN 40 , výkon nepotrebujem ,neriešim ) , pocitovo žiadna zmena . Za 35000 km ani jediná " šupa" z výfuku.
Chystám ale výmenu za Zach + Y ( je menší a má homolog + db ) , uvidíme čo to urobí .
Glock-plastik fantastik :-)
Palk napsal:
Mám vše orig. vejfuk i vzducháč. Zvažuju KN, má cenu do něho investovat? Je opravdu znát, že s ním motka lepši tahá od spodu?
Podle mě to je naprostý nesmysl. Když otevřeš vzduch a necháš zavřený výfuk, tak to rozhodně nepojede líp. Leda si rozhodíš průběh výkonu/krouťáku....
Díky za vysvětlenou, tak zatím na to kaš.. Je asi pravda, že když je tam vše orig. tak by to asi měli mít hoši v DDR odladěné a nemá cenu za každou cenu laborovat.
Palk: jediný důvod proč jít do jiného filtru by byla ta údržba na dlouhé adventure cestě, kde čekáš spousty brodů apod. Pak má logiku jít do "pracího" i za cenu, že to nebude optimální co se týká křivek.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
z chudý směsi by o nestrilelo. je tam málo vzduchu nebo moc paliva. s palivem bez úpravy mapy nic neudelas tak bych zkusil otevřít vzduch filtrem s větším flow a menším odporem. otázka je jestli to není na hranici nastavení váhy vzduchu. pak by to nepomohlo. ale za zkoušku to stojí.
mě to začíná střílet jakmile mám kn špinavé - docela přesně to poznám. molitan to řeší ale mám s nim v kombinaci se sebringem horší křivku kroutaku
To chceš říct,že molitanovej filtr má lepší průchod vzduchu než KN?
...ten molitaňák od vás s tím chobotem?
Kupodivu ano.
Já střídám oboje, takže to můžu porovnat a fakt KN má nižší flow. Sice jen o 3% ale já tomu nevěřím, protože ono záleží na tom, jaký se používá olej (na filtr). Každopádně jedna věc je měřit čistý filtr a druhá jak se to chová při jízdě když se práší atd. Málokdo čistí filtr během dne, maximálně večer a většina lidí spíš po řadě dnů, když už je to fakt kritický. No a v těhle situacích je KN téměř nepoužitelně zasekaný už po jednom dnu kdežto "molitan" dává pořád ještě dost vzduchu. Podle nějakých měření prý u středně znečištěných dává molitan o 20% víc než K&N. Svojí roli taky hraje primární ponožka, ta když tam je, tak pochytá bordel, který by jinak chytil až hlavní filtr ale díky té větší ploše to má pořád menší restrikci.
Jinak když jsou ty filtry čisté, tak to má odpor o 24-27% nižší ve srovnání s papírovým. UNI filtruje prachové částice až na 4 mikrony, papír chytá do 30 mikronů a hodnotu pro K&N jsem nikde nenašel.
Jo a ty hodnoty jsou z 1150 ale předpokládám že to bude podobný i na ostatních motorkách.
No,já totiž mám taky oba a když jsem tam dal ten váš i s tou "ponožkou" tak to skoro tisíc km nechtělo jet vůbec!! Bylo to zdechlý,jak nějaká babetta a trvalo to dva dny,než se to protáhlo(asi to vycuclo ten olej na tom molitanu) a začalo to normálně jet a nedusilo se to.To samý se opakovalo až jsem se vrátil z dovolený a vyměnil tu ponožku za tu náhradní.S KN se to nedá vůbec srovnat,protože s tím to jede normálně od začátku i po naolejování.A kdybych měl podle tebe čistit ten molitaňák každej den a každej den ho i naolejovat,tak to nepojede nikdy vůbec a asi bych to vyhodil rovnou.Je logický,že to čistí mnohem líp,než každej jinej filtr,ale udělat z 12ky 650ku to taky každej filtr neumí
Do prašnýho prostředí je to ideální a asi to chrání opotřebení motoru mnohem líp.Proti tomu nemůžu říct ani slovo,ale to jak to jede...spíš nejede...s tím filtrem(naolejovaným) je teda extrém
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ahoj všem, jelikož se mi množí emaily a PMka ohledně výroby a prodeje Y svodu, tak to tady musím uvést asi na pravou míru. Já svody nedělám a nikdy sem je nedělal (ale umět bych to chtěl ) LukyGs psal, že svody dělá člověk s nickem AlfGS jeho nick je ALF-gs a je to ten správný člověk na kterého by jste se měli obrátit. Asi vás mate můj email který je velmi podobný jeho nicku alfgs(zavináč)centrum.cz jeho email je po rozkliknutí v jeho profilu a je úplně jiný. Takže se obracejte na něj já vám moc nepomůžu. A s Alfem to budeme muset nějak vyřídit aby to nebyla nekalá soutěž
Jinak abych přispěl něco věcného, tak na mojí byválé 1150 ADV sem si nechal dělat Y svod od pana Creptuse a jen podle původních svodů. A fungoval výtečně bez jakéhokoli propadu a zlepšil se spodek, kombinace byla s origo výfukem.
Alf napsal:
Ahoj všem, jelikož se mi množí emaily a PMka ohledně výroby a prodeje Y svodu, tak to tady musím uvést asi na pravou míru. Já svody nedělám a nikdy sem je nedělal (ale umět bych to chtěl ) LukyGs psal, že svody dělá člověk s nickem AlfGS jeho nick je ALF-gs a je to ten správný člověk na kterého by jste se měli obrátit. Asi vás mate můj email který je velmi podobný jeho nicku alfgs(zavináč)centrum.cz jeho email je po rozkliknutí v jeho profilu a je úplně jiný. Takže se obracejte na něj já vám moc nepomůžu. A s Alfem to budeme muset nějak vyřídit aby to nebyla nekalá soutěž
Jinak abych přispěl něco věcného, tak na mojí byválé 1150 ADV sem si nechal dělat Y svod od pana Creptuse a jen podle původních svodů. A fungoval výtečně bez jakéhokoli propadu a zlepšil se spodek, kombinace byla s origo výfukem.
Jen podotknu, ze s Creptusem u me taky spokojenost. Delal mi na pockani ucpavku do vyfuku jeste na predchozi moto.Ale jestli uz ty svody dela nekdo tady,bude to asi rychlejsi.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Co se týče molitanových filtrů.Po čištění a aplikaci spec.oleje je bezpodmínečně nutné motorku ihned po montáži nastartovat.Vzduch si vytvoří kanálky a nehrozí
utemování filtru.Taky je třeba toho oleje dát přiměřeně.Toť mé dlouholeté zkušenosti.