Tonda napsal:
Už hrozně dlouhou dobu používám impragnační vosk na kožené boty s membránou Gore-tex (je i na jiné membrány), který kupuji v Hudy sportu. Naprostá spokojenost. Používám je manželce na FormyGT a používal jsem je na své Oxtar Infiniti (dnes TCX), budu je používat i teď na nové BMW Santiago.
Hoď sem Tondo odkaz na něj jestli máš možnost.
Používám od této firmy: http://grangers.cz/ tenhle výrobek: http://www.hudy.c...ioner.html
Postup mám stejný jako psal jezura: boty by měly být ohřáté, aby se do nich impregnace lépe "dostala" - tak mi to tenkrát poradili kluci v Hudy (zrovna ten jeden kluk z Brna jezdí na expedice do hor - Pamír, Himaláje apod.). Nejlíp se to dělá v létě - boty vystrčím ven na slunce, za 20 minut jsou nahřáté a vetřu do nich ten přípravek. Když to dělám v období, že není intenzita slunce taková jak bych potřeboval, tak je hodím na chvíli na radiátor nebo je ohřeji manželčiným fénem na vlasy a je to.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
...nejhorší je když novou botu ošetříš něčím co pro ní není ideální, protože už to z ní nikdy nedostaneš...na jedny své pracovní boty jsem od novoty naplácal SNO SEAL....botu ohřát (jak píše Tonda na slunku je to ideál) já slunko neměl tak jsem vzal horkovzdušnou pistolu, aby se otevřely póry a natírat to tím SNO SEALEM do té doby než se to přestane vsakovat do boty a pak už se to jen udržuje dle používání...jako levnější náhradu jsem na své druhé pracáky zvolil toto: http://www.teguvu...op-goretex
a dobré....máš tam dokonce na těch stránkách i zásady údržby obuvi
Upravil mencas dne 08.02.2013 10:54
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Jenže je taky dobrý vědět,že na ten vosk(pokud je fakt včelí) nesmí působit vyšší teplota než myslím 42°C (přesně si to nepamatuju),protože pak vosk žlukne a ztráci ty svoje potřebný schopnosti.Takže,když to vokotlíš horkovzduškou,tak je to pěkně na houno Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
kim napsal:
Ten olej jen na počáteční uvolnění,protože nové kožené boty většinou extra moc nesedí a je potřeba si je roztáhnout na svoji nohu a použití oleje to usnadní; ten fčelí vosk není moc penetrační záležitost a trvalo by to déle a bylo by to možná i trochu bolestivé samo že stálé a časté používání i spec. oleje taky udělá z kůže na botách ,,jelenici"
PS ošetřování obuvi je trochu alchymie,mě to začalo bavit na vojně-dřív jsem nikdy nevěřil jak se dají vyleštit kanady do chromového lesku za použití např. přepáleného krému -ti co tam byli jistě ví
Já tu alchymii provozoval už před vojnou po vandrech. Taky jsem zjistil, že když máš opravdu dobře nacucané boty olejem, tak můžeš chodit sněhem i vodou, ale nikdy je nevyleštíš, aní tou černou hořlavinou. Takže v armádě jsem měl kanady dvoje, jedny "na parádu" pro gumy a druhý, ve kterejch sem lítal po tankáči aj. Prostě nic univerzálního není. Použije ochranu a impregnaci na účel, který potřebuješ a nejlépe i ve shodě s materiálem a je to občas o kompromisech. Stejně jako s motorkama
Mr GS napsal:
Jenže je taky dobrý vědět,že na ten vosk(pokud je fakt včelí) nesmí působit vyšší teplota než myslím 42°C (přesně si to nepamatuju),protože pak vosk žlukne a ztráci ty svoje potřebný schopnosti.Takže,když to vokotlíš horkovzduškou,tak je to pěkně na houno
neboj strejdo, pochopitelně jsem ohříval botu, né "vosk" a teplotu do 50°C poznáš rukou když na botu sáhneš (udržíš na jejím povrchu trvale ruku) takže jsem měl vše pod kontrooolou bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Jak uz psali borci nahore, kup SNO SEAL treba tady http://www.haniba...doza-200g/ botu dej do predehrate trouby na max 50stupnu (vypnute) a vtirej tolik vosku co to snese.
Teda já na nějaký mazání se*ru, santiaga budu mít 6 sezonu a porád netečou. Možná to bude i tím, že jsou furt špinavý...ještě abych boty pucoval
předtím jsem mazal Formy s nějakou šitmembránou včelým voskem na kůži a stejně tekly permanentně, z Makedonie do Brna jsem jel v igelitkách v každé botě 2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10