KUKY - Orlando jsem zavrhl protoze ma malej kufr.
jpbmw - kolik stoji kterej dil (karoserie) je jedno protoze to pujde z pojisteni. Bouzel normalni auta - kombajny jsou male.
Proto se divam na MPV auta co vypadaji jeste jako auto a ne jako dodavka
3/6 Marines SEMPER FI
Nevim, kazdej na francouze nadava. Ja jezdim 10 let s peugeotem,kupoval jsem ho novej a krom senzoru tlaku v pneu a el.zpetneho zrcatka zadnej problem a ze na 607 se snaselo hodne kritiky. Nevim jak je to s kvalitou ale dnes. Ono nemce novyho velkyho za ty penize asi nesezenes.
Z tehle dvou bych bral peugeota, citroen bude asi jeste horsi a palubovka uprostred??
1,6 HDI asi nebude uplna vyhra,ale uplne blby to taky nebude,jel jsem s tim v citroenu ma to snad 110koni a bylo to pomerne i svizny,jen tahle C4 grande uz bude asi tezsi. Spotreba u osobaku byla do 6l a 150tis. km bez problemu.
Ono dnesni novy auta je srot skoro vsechno,ze si moc nevyberes.
Na francouze nadává ten, kdo to nikdy neměl, ale chlapy v hospodě říkali... Mám Peu Exp Tepee 2,0HDI dva roky od nova-najeto 130t km a měnil jsem kvůli našim cestám jenom uložení stabilizátoru. Abych byl objektivní, tak mám ještě Sharana 1,9TDI PD pro manželku se stejně najetýma km a BMW 330xdTouring-to má zase malý kufr a je to něco trochu jiného... Když bych měl srovnat VW/Peugeot,tak se mi zdá ten francouz lepší-pořád se bavíme o ceně o které jsi mluvil. Navrhuju:běž k prodejci a svez se s 3008 nebo 5008 a pak zkus třeba Tourana. Všichni se můžou z něm. aut pos...at, ale ti frantíci přece nejsou idi..oti,aby dělali pořád mr..dky, navíc když otevřeš kapotu, tak je všude napsané BOSCH...
Upravil Mikes dne 17.02.2013 22:08
Mikes
Nově s KTM... :-)
1.6-ka v dieselu na take to auto je dosť rakovina, ked tak by som rozhodne šiel aspon do tej 2-ky, cenu PZP by som neriešil lebo mi pride absolutne komicke ked niekto kupi auto skoro za pol mela a šetri 500 kaček ročne na poistke. Ja mam staršiu 2.2-ku v nafte 125ps-290Nm, a ked som raz šiel z kamošovym Volvom V-40 1.6HDI na dlhšiu cestu tak som bol v šoku ako sa to mizerne ťahalo. Udajne to bolo lahšie od mojho asi o 200kg a vykonovo iba minus 5 kobyl, ale aj tak som mal pocit, že to nema viac ako 80 kobyliek. Krutak je kruťak a ničim ho jenoducho nenahradiš iba poctivim objemom. Auto pod 2litre nieje auto teda krom Smartu, ale to je ine kafe, u vanu by som bol rozhodne za vačši objem ako 1.6l
Upravil JRM66 dne 18.02.2013 00:36
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
To: mosguito- Orlando má kufr veliký, nesmíš mít ale rozloženou tŕetí ŕadu sedaček. Po Captivě (300tis km bez jediné závady) jsem koupil Orlando a naprostá spokojenost (nyní 50 tis. Km) mám to v automatu, plný výbavě a za ty peníze nic lepšího neseženeš. Je to 2litr a spotŕebu mám 7,4 lt/100 . Pŕijeď se svézt a uvidíš. Poradím i s cenou.
KUKY se vrací
Taky bych sel do Orlanda....Captivu mam a za 130 tis.km sem platil jen brzdove desticky. Manzelce u Avea taky jen bezny servisni intervaly a auto taky bez investic. Ted budu brat dalsi Chevrolet a to bud prave Orlando nebo Cruze. Libi se mi Malibu...super kocar ale je to jen sedan.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Z tým prvých dvoch je to asi šumafuk, technika bude identická, len si ich vyskúšaj a rozhodneš sa podľa toho čo ti viac ergonomicky sadne.
Reči typu ziadneho taliana, francuza... neber vážne nakoľko sú to skoro všetko len drby typu jedna pani povedala...
rick napsal:
si se asi nesvez,řazení konečně v pohodě přečti si nějakej test na 5008 a o němcích,konkrétně vw mi nemluv,byl jsem rád,že sem se 3-letýho zbavil,furt v servise,a to jsem měl při prodeji najeto necelejch 90000 km.
dobra, nechme razeni stranou, kazdymu vyhovuje neco jinyho, ale o bezpecnosti bych se bavil, rozebral a opravil jsem uz stovky aut vsech znacek a co muzu rict za sebe, tak francouzi a italove jsou ta nejvetsi pakaz, ktera by auta nemela vubec vyrabet, vsechno tezce poddimenzovany, vsude plastovy prichytky plastovejch prichytek a podobny kulisarny, oktavka srazi prase a vymenis svetlo a naraznik, citroen C4 ma ohnuty nosniky a pritom zvenku nevypada nijak poskozene, to zjistis az pri pasovani predku, ve dverich jsou jen jednoduche plechove vyztuhy proti rouram v oktavii,golfu,passatu, nejni v nich ani kapka vosku, hlavne ze maj 50 airbagu, pak te vezme tramvaj tagem do boku a ses mrtvej nebo chromej, ceny dilu naprosty nesmysly, ted predni naraznik na 208 slozis ze vseck ko.kotin za 25 tis? nevericne cumis, nedivim se ze krachujou slavny francouzi a italove, at delaj sejra a vino
Reči typu ziadneho taliana, francuza... neber vážne nakoľko sú to skoro všetko len drby typu jedna pani povedala - ted uz to nejsou drby, mam dost pratel, kteri vlastnili tato slavna auta a nenechali si poradit, ted uz maj vetsinou koncern vw
řazení nenechám stranou-sra.o mě to kdysi u Citroena a tak jsem si dával dobrej pozor a teď fakt srovnatelný s třeba kámošovou ochcávkou.Co se týče bezpečnosti,asi porovnáváš starší auta,vždyť musejí mít všechny testy NCAP.Díly neřeším,protože mám pojistku a po 3 letech auto měnim.
oranžová dvanáctka
rick napsal:
řazení nenechám stranou-sra.o mě to kdysi u Citroena a tak jsem si dával dobrej pozor a teď fakt srovnatelný s třeba kámošovou ochcávkou.Co se týče bezpečnosti,asi porovnáváš starší auta,vždyť musejí mít všechny testy NCAP.Díly neřeším,protože mám pojistku a po 3 letech auto měnim.
ty tomu nerozumis, proti tagu tramvaje te zadny airbag nezachrani, jasne ze dostanes v testu 5 hvezd kdyz vsechny vystreli, ja bych v plechovce na sardinky nejezdil, takovych obhajcu francouzu uz jsem zazil, pak ti breci na rameni co s tim maj delat, ze jim odesla spojka a ze nova s dvouhmotakem stoji 30 litru
Jojo francouzský auta ty mě baví nic hnusnějšího snad neexistuje, šaltrpáka je jak klacek když snim mícháš brambory .Beze slova se to rozebírá za jízdy no prostě nic takovýho nesmí do chalupy.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
to rick: pokud auto po trech letech menis, tak prosim nerad lidem co si maj koupit, je jasny ze 3 roky vydrzi kazdy, ptej se lidi co ho maj treba 8 let, kazdy neni bohaty jako ty aby si to mohl dovolit
Nevšim sem si,že by chtěl kupovat auto za mega-to považuju za držáky,sám jednoho méďu mám,ale píše cca za 450 litrů,takže tudy cesta nevede.
Spíš si mě nepochopil,díly neřeším při bouračce,protože mám pojištěno-viz tvoje světla.
A jestli píšeš při bouračce s tramvají,chtěl bych docela vidět rozdíl mezi vw a peugeotem,myslim si,že na sračku budou oba.Otázka zněla 5008,nebo C4,takže jsem psal ,že po 2 letech ok,
oranžová dvanáctka
mozem porovnavat 307 sw 2.0HDI i octaviu 2 1.9 PD kombi, podla mna obe dobre auta, ale ked je francuz taky srot, preco ma hadam o 100 kil vyssiu vahu pritom je to samy plast (blatniky, kapota...) co ma na octavi vadi, je ergonomia ovladania, to by sa pani v skdoovke mali co ucit.
cena nahradnych dielov, bola pri oboch zrovnatelna...co sa neda povedat o napriklad toyote, tam co kus to raketa.
No dám svoje zkušenosti. Měl jsem auta od koncernu VW, Golf combi, Polo classic, Škoda fabia combi, Citroen Berlingo 2,0 HDi - neskutečnej pracant ,Octavia 1,9 Tdi automat, Octavia 1,9 tdi, PeugeotSW 307 2,0 HDI. 407 SW 2,0 HDI 135 . Zatím asi nejpohodlnější a nejpříjemnější auto na ježdění je zcela určitě 407. S Octavií bych to nesrovnával. pohodlí a klid ve voze tak odpovídá Superbu. Je to francouz, ale za 3,5 roku jen běžná údržba.Nevím proč by se měl bát 5008. Má to soused cca 2 roky a zatím to chválí. Objektivně ti každej přizná že dvoulitry u Octavky nejsou to co byly 1,9.
Prohlížel jsem u známého Fiat Freemont, tuším že ve spolupráci s Chevroletem ,velký auto za poměrně slušný kačky ,ale dělá se to krátce. Zkušenosti nemám.Šťasný výběr
Upravil sved63 dne 18.02.2013 13:11
Jak už někdo zmínil - chce to svézt se v obou autech a porovnat. 5008 má lepší jízdní vlastnosti, proti picassu je to z tohoto hlediska jiné auto a ano, ne všechny nadchnou futuristické fíčurky ala Citroen. Toho Orlanda bych se z principu nebál, ale je to korejec se vším všudy takže antikorozní ochrana podvozku není ideální, výfuk tak na 2 - 3 roky při provozu v zimě, levnější plasty - v interiéru tvrdší, venkovní ochranné občas flekatí apod. U motorizace jde většinou o výběhové motory z Opelu, na druhou stranu funkční, 2,0 VCDi asi nejlepší volba (jednooký mezi slepými králem).
U frantíků bych z 1,6 HDI (112k) obavu neměl, ono to jede velice slušně, dokonce je to živé, spíš pocitově musí řidič pořád řadit, bo jsou ty rychlosti hodně rozdělené kvůli šestikvaltu, navíc ten motor je nejúčinější ve spektru max. 1100 otáček (1700 - 2800), takže se hodně řadí. Jedinou slabost této motorizace 1,6 HDI vidím v tom, že s množstvím najetých kilometrů ztrácí dech, po 150.000 km už je to lenoch - samozřejmě je otázka na jak dlouho resp. kolik kilometrů to auto má prvnímu majiteli sloužit. 2,0 HDI je sice jistá volba, ale je tam tuhá spojka a s rostoucími najetými kilometry zatuhává ještě víc (když s tím někdo jezdí pravidelně, tak si to neuvědomuje, ale proti té 1,6 HDI je to rozdíl asi jako místo spojky vyšlapávat brzdu) + řazení u 2,0 HDI je fracouzsštější (ještě nepřesnější).
Bez ohledu na Peugeot i Citroen se občas u obou vozů vyskytují drobnější problémy, např. s elektromechanickou brzdou, ale není to žádný extrém.
S tou bezpečností / nebezpečností je to velmi jednoduché - koncern PSA věnoval nemalé finance na vývoj prvků zvyšujících ochranu chodců, proto má 5008 plastové přední blatníky, a sníženou přední část (komplet plast) - aby to případného chodce nevtáhlo pod auto a kapota a jiné části podud možno absorbovali náraz - za účelem přežití sraženého chodce. Pokud tento jistě šlechetný úmysl převedu na běžného řidiče, který srazí srnu - je mu zcela u zadku, že srna má pouze "povrchová zranění" ale on má na autě škodu 80.000 Kč.
To, že by spousta řidičů chtěla mít na autě ochranné rámy nejlépe ze všech stran - než ochraňovat chodce je na jednu stranu sobecké, na druhou ekonomicky obhajitelné. A bezpečnost posádky je na tom u Citronu i Pazoutu konkurence schopně např. proti VW a jiným automobilkám. A ano, jako u jiných nových vozů je třeba mít havaríjní pojištění a pak člověk tak nějak neřeší kolik stojí oprava nárazníku apod. ... když jsme u toho, svého času jsem sháněl pro sousedku nárazník na Thalii a cena dílu v originále byla cca 20t. kč, a to je řeč o autě za 145t. Kč - to mě točilo mnohem víc.
Toyota verso je super, nebo opel zafira. Frantíky neber. C4 je fakt hnus i uvnitř. Ta 5008 je pohodlná a pěkně zpracovaná ale pořát se něco sype a to jsou mladé auta