Mám 1150GSA (r.v.2005, 80 tis.km) a vloni na podzim jsem řešil totéž. Nakonec jsem s ohledem na ceny nových tlumičů nechal udělat repasy obou u Procházky (Čerčany) a koupil u něj rovnou nové pružiny Hyperpro, komplet za necelých 11 tis.Kč. Možná někdo namítne, že repase původního tlumiče je něco zcela jiného, než tlumič nový, ale když nechceš jen do tlumičů dát 20 a víc tis., nic jiného nevymyslíš.
Samozřejmě musí každý zvážit, jak svojí motorku používá. Kdybych se permanentně hrnul mimo silnici, asi bych došetřil na lepší HW.
MoonCZ napsal:
Tome děkuju. Snažím se tady toho načíst co nejvíc a docela mě zarazilo, že někdo dělal repas klidně kolem 80tis a moje pošli asi už tak brzo, ale první pajitel hodně jezdil ve dvou, ne asi off, ale naložený a nevím jaká to byla figura a co měl za pani. Byl to starší němec. Já jezdím tak 97% silnice a off je pro mě tak polní cesta k zahradě nebo k hradu či něčemu pěknému. Jsem turista kochač čumil, takže žádný extra rychlosti. Mám 75kg moje 60kg a nechystám se na žádný veliký dobrodružství. Max Alpy, Francie, "Korzika" a vše spíš silnice. ( Jen my nepiště k čemu mám teda GS )
Já s 1100GS jezdím z 80% ve dvou a naložený a ve 120tis km mám stále původní tlumiče.
Ale už také uvažuji o repasi, i když si v zatáčkách stále hodně věřím. Třeba se v dalších letech k toumuto kroku rozhoupu.
Hrábě, tak jsem Tě předběhl. Nechal jsem letos zadek zrepasovat a dal novou pružinu. Najeto 122000km.
Rozdíl jsem zatím nepoznal, bo mám tlumič v ložnici na zemi.
Předek jsem zatím ještě nechal. Uvidím jaký to bude rozdíl.
Nejsem odborník, ale v 50tis min ještě jednu sezonu vydrží.
Počkal bych až vyjdeš a uvidíš co to dělá. Otázka je s čím tu měkkost porovnáváš, Jetli CBR tak bych pochopil že se ti zdá měkčí.
Každopádně vytoč hydroštel na nejměkčí nastavení a počítej na kolikátý cvaknutí to začne tuhnout. To je taková jednoduchá diagnostika stavu podvozku. Mě to začalo tuhnout až u 13tého cvaku, tak jsem se rozhodl poslat jej na repas.
Jinak jsem taky velký kochač a za jízdy jsem nic nepozoroval. A asi ani nepoznám změnu teď, když jsem celou zimu nejezdil.
Splněný sen moje 1100GS
Caues kluci, ja jen ze tady mluvite o cvakani... ono to o stavu tlumice nic nevypovi - to cvakani jen nastavuje tvrdost pruziny, navic jak tady nekdo uz psal, staci do toho mechanizmu dolit olej a 'cvakam od nuly' ????
Tedy dle meho cvakani vypovida vic o pruzine nez o tlumici jednotce.
Ale jinak musim rict, pan Prochazka je vstricny, ma supr jednani a repasoval mi to za 2850. Pruzinu jsem mel svou.
Na 1150 nebo 1100 bych nove asi neresil, jsou to sice dobre, ale stare stroje, neni to zadna suprsportovni masina a ty puvodni po 90 ne-li 99 procent lidi staci. Treba co mam tak GS kove zname po nemecku, ti jezdi porad puvodni, ani repas
Muj sel na repas ve 100 000, motorka neskakala, ale kdyz jsem na ni sedl, tak dost klesla a to mam jen 80.
Tak cvakání jsem vlastně vůbec neřešil. Přijde mi, že to tuhne až na konci utahování. Měřil jsem jí na desce zadního nosiče a tam má na tvrdo 92cm sama a se mnou 89cm a na měko sama 91cm a se mnou 87cm. Porovnávám to s předchozí Hondou Transalp a novým Varanem tak je to dost těžký porovnat, ale když za mě sedl kamarád s 85ti kg tak už my to přišlo hodně nízký. Normálně stojím na chodidle a víc ke špičce a paty jen tak tak. S 85ti kg za sebou na tvrdo už jsem na patách a mám pokrčené nohy. Ne moc, ale trochu jo a to jsem myslel, že na tvrdo to o tolik dolů nepůjde.
Tak zatím se nejvíc přikláním k repasu a pružině Hyper pro a teď ještě jestli udělat hned předek i zadek a nebo jen zadek a s předkem počkat.
Další dotaz: po repasu to bude mít normálně ten hydroštel, myslím, že jo, ale chci se ujistit
BMW R 1150 GS
MoonCZ napsal:
Tak cvakání jsem vlastně vůbec neřešil. Přijde mi, že to tuhne až na konci utahování. Měřil jsem jí na desce zadního nosiče a tam má na tvrdo 92cm sama a se mnou 89cm a na měko sama 91cm a se mnou 87cm. Porovnávám to s předchozí Hondou Transalp a novým Varanem tak je to dost těžký porovnat, ale když za mě sedl kamarád s 85ti kg tak už my to přišlo hodně nízký. Normálně stojím na chodidle a víc ke špičce a paty jen tak tak. S 85ti kg za sebou na tvrdo už jsem na patách a mám pokrčené nohy. Ne moc, ale trochu jo a to jsem myslel, že na tvrdo to o tolik dolů nepůjde.
Tak zatím se nejvíc přikláním k repasu a pružině Hyper pro a teď ještě jestli udělat hned předek i zadek a nebo jen zadek a s předkem počkat.
Další dotaz: po repasu to bude mít normálně ten hydroštel, myslím, že jo, ale chci se ujistit
radovant napsal:
Caues kluci, ja jen ze tady mluvite o cvakani... ono to o stavu tlumice nic nevypovi - to cvakani jen nastavuje tvrdost pruziny, navic jak tady nekdo uz psal, staci do toho mechanizmu dolit olej a 'cvakam od nuly' ????
Tedy dle meho cvakani vypovida vic o pruzine nez o tlumici jednotce.
To máš pravdu, cvakání je věc hydroštelu předpětí, ale ze zkušeností lidí se to podle toho dá trochu poznat.
Na 1150 nebo 1100 bych nove asi neresil, jsou to sice dobre, ale stare stroje, neni to zadna suprsportovni masina a ty puvodni po 90 ne-li 99 procent lidi staci. Treba co mam tak GS kove zname po nemecku, ti jezdi porad puvodni, ani repas
Starý a repasovaný tlumič je nebe a dudy. I při běžném ježdění ti to o hodně zlepší vlastnosti motorky. Při přechodu na alternativní tlumiče je rozdíl obrovský, prakticky se rovná koupi nové motorky.
Repase tlumičů dnes není zase tak drahá údržba, aby se nevyplatila i u starších modelů.
???? jooo, rymicka a hned pisu jak blb ???? myslel jsem to tak, ze repas samozrejme ano, supr, ale nove tlumice, pokid jsi bezny jezdec neocenis. Mimochodem treba Srsen, coz je asi celkem trida (myslim v jezdeni na silnici, jaka je to osoba nehodnotim ????) u triumphu rikal at se lidi vykaslou na R vezi speed tripplu, ze ty ohlins za bezneho provozu stejne nepoznaji. Proto si myslim, ze pokud je clovek novy n gs, tak to asi stejne monepozna, mozna dokonce ani zkusenejsi jezdec am moc rozdil neuvidi. Jen muj nazor, nikoho neurazim. Pokud to roeznas, tak jaky je subjektivne rozdil? Stoji za to uvazovato investici 40K do treba 1100 GS, ktere ma hodnotu treba 100? Mozna jsem jen ja divny, ale spis setrim na novou, nez prehnane vrazim do stare, na novou koupim ohlins hned To uz zda dam pul mega nebo pul mega a padesat litru mi az takovy rozdil neprijde jako sto a stopadesat... v pomerne castce k cene motocyklu samozrejme. v absolutni hodnote jeto to same (pro rypaly )
radovant napsal:
Pokud to roeznas, tak jaky je subjektivne rozdil? Stoji za to uvazovato investici 40K do treba 1100 GS, ktere ma hodnotu treba 100? Mozna jsem jen ja divny, ale spis setrim na novou, nez prehnane vrazim do stare, na novou koupim ohlins hned To uz zda dam pul mega nebo pul mega a padesat litru mi az takovy rozdil neprijde jako sto a stopadesat... v pomerne castce k cene motocyklu samozrejme. v absolutni hodnote jeto to same (pro rypaly )
Psalo se tu o tom dost, zkusím pohledat. Já osobně měnil staré tlumiče za Ohlins. Po výměně rozdíl obrovskej, je to dokonce lepší, než sériovej tlumič na 1200GSA s málo najetejma kilometrama.
Rozdíl je tím více znát, čím horší je silnice nebo v terénu, tam je rozdíl obrovský.
Dnes jsou ale i jiné možnosti a momentálně nejlepší tlumiče jsou Tractive a stojí méně, než Ohlins.
Jestli se to vyplatí na moto, které má hodnotu 100tis? A proč by se to nevyplatilo? Nezáleží na hodnotě motorky, ale na tom, jestli jí nehodláš brzo prodávat, pak se to nevyplatí na žádnou.
Já mám třeba za 35tis vlastnosti podvozku lepší, než u nové motorky.
Pokud chceš relevantní informaci od člověka, kterej může porovnat repasované originály s Ohlins, tak tady:
Ok, mas pravdu, je to o tomzdaji chces prodavat nebo ne Ale stejne si myslim ze podle toho co pise autor otazky je nejlepsi prvni pojezdit, pripadne repasvat a pak uvidi co dal. Pro me je to jasne, ja dl repas a snad pristi rok budu mit ojra na uctu v takovem mnozstvi abych se jich mohl zbavit v prospech BMW dealera vymenou za motorrad
Jo a zetore, na tlumic uz sroubek u p. Prchazky nepujde, umi to zjevne nejak jinak. to jsme tady resili nedavno
Mám v plánu si bramboru nechat, ale na druhou stranu teď jsem dal +- 70k za pořízení nové a to myslím rozdíl ceny s prodejem staré, k tomu nějaký počáteční servis pro sichr a pár doplňků jako třeba hliníkáče, padáky, mlhovky a poměrně dost dalšího a tak je pro mě cena nového tlumení poměrně dost. Ještě si to nechám projít hlavou, ale zatím se nejvíc přikláním k repasu a nové pružině. Navíc bohužel přijdu i o ten pocit z " nové motorky" protože ani nepoznám ten pocit staré. Pak ještě vymyslet jakou tu pružinu a hlavně jestli komplet nebo jen zadek. No uvidíme
BMW R 1150 GS
MoonCZ napsal:
Mám před sebou dilema. Moje koupená 1150 má nejato 51tis. km a já zatím nenajel vůbec nic, ale mám pocit, že je hodně měkká a to i když šteluju tvrdost. Tím se vlastně skoro nic nemění ( na místě v garáži) nebo je ten rozdíl minimální. Jde mi o to jestli vyměnit jen pružiny, nebo udělat repas tlumiče, nebo obojí popřípadě jít do nových tlumičů. Ty moje netečou vypadají dobře, ale to je jen opticky a nevím jak funkčně. Nemám srovnání s jinými 1150 tak nevím
niekto Ti povie ze podvozok mas po smrti, niekto s nim zacal nieco robit dokonca az po 100-120 tis. km.
Ja by som tipoval ze pri 51 tis. ma svoje najlepsie casy za sebou, ale je to od kazdeho podvozku trochu ine, ide aj o doterajsie vyuzivanie motky.
Vymenit len pruziny je minimum co urobis pre zlepsenie jazdnych vlastnosti ale spolocne s repasom sa dostanes o stupen vysie ako ked boli nove
Avsak opat tu najdes aj takych ktory povedali ze po tejto uprave im progresky nesadli a nevidia v tom prinos
Takze je tu opat faktor kazdeho individuality
Ja som bol na tom rovnako ako Ty + som mal 20 tis km navrch na povodnom podvozku
Prisla ponuka na jazdene tlmice (mali najazdene cca 30 tis.) z 11,5adv. na ne som navliekol progresky Hyperpro a zmena bola citelna !!!
Po jednej sezone ma ten zlepseny podvozok tak zaujal ze som nezavahal ked prisla ponuka na jazdeny podvozok Ohlins s cca 17 tis km. Jazda na tomto podvozku je "BALET"
Takto to vidim ja a z vlastnej skusenosti
Byt tebou urobil by som repas + hyperpro progres pruziny - toto je cenovo najprijatelnejsie a s silne pozitivnym vysledkom, pripadne ak si hodne nerozhodny, kludne si este pojazdi na tomto povodnom podvozku a ked aj pocas jazdenia budes pocitovat nespokojnost a presvedcis sa o nedostatocnom podvozku tak az pak do repasu+pruziny
Vse je vec penazi a ak Ta zlepsovanie podvozku pohlti a s motkou budes mat este plany do buducna mozes ist do komplet podvozku Hyperpro , Tractiv, Ohlins ( vse repasovatelne ) ....
Novinkou je Tractive, ktory pozitivne vyzdvihuju importeri a ja sam bych rad vyskusal rozdiel medzi podvozkom mojim (Ohlins) a podvozkom Tractive
Zaver:
pytas sa: Vymena alebo repas?
za mna: zacni repasom (ale i s new pruzinami) a potom uvidis ci pojdes do vymeny
stepan Ti dal odkaz na vlakno kde je tato tema diskutovana, podla mna je tato tema uz i "vycerpana" s vynimkou skusenosti Tractive - tie su na trhu kratko a skusenosti sa zbieraju
Najdes tu od jednoduchych az po zlozitejsie/fundovanejsie vysvetlenia ako ma podozok fungovat ako zistit v akom je stave/opotrebeni treba si to preluskat a sam sa rozhodnut
Tolko moj pohlad na vec a moje skusenosti evolucie podvozku na 11,5GS
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
VLK - tak to bylo naprosto vyčerpávající a jsem rád za každou zkušenost. Vídím to tak nějak stejně. Udělám repas a pružiny a pak se za pár let uvidí co dál. Doufám, že to po repasu nějakou chvíli vydrží a nebude to jen na chvíli. Teď jen vymyslet co za ty pružiny
BMW R 1150 GS
MoonCZ napsal:
VLK - tak to bylo naprosto vyčerpávající a jsem rád za každou zkušenost. Vídím to tak nějak stejně. Udělám repas a pružiny a pak se za pár let uvidí co dál. Doufám, že to po repasu nějakou chvíli vydrží a nebude to jen na chvíli. Teď jen vymyslet co za ty pružiny
Rado sa stalo, milerad napisem o niecom s cim mam skusenosti a co som zazil na vlastnej kozi a podvozku
Tiez ked som riesil podobnu dilemu, naslo sa tu zopar ludi ktory mi vycerpavajuco radili a reagovali na moje dotazy, teraz mozem skusenosti posuvat aj ja
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Tak už je to asi jasný. Repas a HyperPro. Teď už jen poslední myšlenka jestli rovnou celé ( předek zadek) nebo začít zadkem a s předkem se uvidí BMW R 1150 GS
toz to je dilema, ale mozna Ti ju pomoze vyriesit Tvoj rozpocet, pises ze este Ti treba nejake doplnky (kufre, padaky..) a vstupny servis co je zopar tis. Kč
Ak mas v plane "jazdit" tak bych ako rozumnejsiu investiciu videl tie kufre s padakmi a trosku usetrit na tom predku - podmienujem to vsak niekym kompetentnym kto by Ti na to juknul a zhodnotil ze mas predok v uspokojivom stave.
Ale ak ta rozpocet pusti urob to na komplet, az tak velky narast ceny tam nie je a zmenu budes mat fakt citelnu a myslym ze to neolutujes - budes spokojny
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
To zalezi na stavu tvych tlumicu a to ti od PC asi nikdo nerekne. Ja treba na 1150 repasoval zadek s novou pruzinou a vysledek jsem poznal hned,bylo to o dost lepsi. Pak jsem udelal i predek a rozdil uz jsem nepoznal zadnej. Jestli to budes mit stejne ti ale nereknu
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal:
To zalezi na stavu tvych tlumicu a to ti od PC asi nikdo nerekne. Ja treba na 1150 repasoval zadek s novou pruzinou a vysledek jsem poznal hned,bylo to o dost lepsi. Pak jsem udelal i predek a rozdil uz jsem nepoznal zadnej. Jestli to budes mit stejne ti ale nereknu
.... podpisujem sa k uvedenemu
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
člověče,o tom vůbec nepřemejšlej!Když tlumiče,tak oba,né?Snad mají najeto stejně,tak potřebujou vyměnit stejně.Jasně,že ten zadní je třeba víc zatěžovanej,ale o to,je ten předek zase měkčí a celkově menší tlumič.Řeš to vždycky současně.Co pak,až vyřešíš zadek a zjistíš,že předek ti oproti zadku odskakuje?Zase ti bude motorka nejmíň 3 týdny stát a budeš čekat na další repas?...blbost.Na tomhle nešetři.To je ,jak někdo řeší,jestli vyměnit jen jednu pneu,když druhou má dobrou a přitom starý má TKC a nový chce silniční.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA