TomasTT napsal:
Hmm, a mě zrovna ty "naše" vůbec špatný nepřijdou. Pochopitelně tady na fotce je nízký topcase, tak pochopitelně by to bylo s tím velkým.
Na obyč LC souhlas, ale na ADV bych si dal ty origo alu BMW.
TomasTT napsal:
Hmm, a mě zrovna ty "naše" vůbec špatný nepřijdou. Pochopitelně tady na fotce je nízký topcase, tak pochopitelně by to bylo s tím velkým.
Na obyč LC souhlas, ale na ADV bych si dal ty origo alu BMW.
Presne tak to vidim.
Jinak na obyc. LC vypadaj tyhle Zegy paradne.
Saturnin napsal:
ty originální kufry BMW bude mít kazdej moula, když si koupíš Zega 2 Pro bez výřezu tak je potom můžeš dát i na jinou motorku az tuhle prodáš...
ale bude to sirsi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Saturnin napsal:
ty originální kufry BMW bude mít kazdej moula, když si koupíš Zega 2 Pro bez výřezu tak je potom můžeš dát i na jinou motorku az tuhle prodáš...
ale bude to sirsi...
Buď širší nebo přijdeš o část kapacity, je to o kompromisu.
Saturnin napsal:
ty originální kufry BMW bude mít kazdej moula, když si koupíš Zega 2 Pro bez výřezu tak je potom můžeš dát i na jinou motorku az tuhle prodáš...
ale bude to sirsi...
Buď širší nebo přijdeš o část kapacity, je to o kompromisu.
no proste origo budou/jsou s vyrezama, pocitam.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
no proste origo budou/jsou s vyrezama, pocitam.
Jojo to by měly být na 100%.. Ty půjdeš do těch plastovejch?
ja do plastovejch? no neblbni.. spis asi do origo hlinikacu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
ja do plastovejch? no neblbni.. spis asi do origo hlinikacu...
Tak já nevidím důvod proč ne i když mě se hliníkový taky líbí víc. Jsou lehčí než ty starý, jak si sám napsal jsou dost pevný a nepotřebuješ nosiče (na LC je už máš). Jo a budou teda vůbec někdy nosiče na obyč LC pro origo Alu kufry?
hicks napsal:
ja do plastovejch? no neblbni.. spis asi do origo hlinikacu...
Tak já nevidím důvod proč ne i když mě se hliníkový taky líbí víc. Jsou lehčí než ty starý, jak si sám napsal jsou dost pevný a nepotřebuješ nosiče (na LC je už máš). Jo a budou teda vůbec někdy nosiče na obyč LC pro origo Alu kufry?
protoze na plastaky NAHORU nic nepridelas a dozadu nedas kanystry.
ad nosice.. identicky s ADV imho. Proc by mely bejt jiny.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
protoze na plastaky NAHORU nic nepridelas a dozadu nedas kanystry.
ad nosice.. identicky s ADV imho. Proc by mely bejt jiny.
No teoreticky přiděláš, ale je to na prd.. Jsem zapomněl kolik serepatiček s sebou vozíš
Já právě nevím jestli tam je rozdíl nebo ne, proto se ptám. Takže pokud tam není rozdíl tak jak přijde ADV tak budou i nosiče na obyč LC..
TomasTT napsal:
Hmm, a mě zrovna ty "naše" vůbec špatný nepřijdou. Pochopitelně tady na fotce je nízký topcase, tak pochopitelně by to bylo s tím velkým.
Na obyč LC souhlas, ale na ADV bych si dal ty origo alu BMW.
Je to věc názoru. Mě přijde v tomhle případě design druhořadý a v případě Adventure už vůbec...
Každopádně originál BMW kufry (resp. tedy Touratech OEM) jsou trošku menší a plastové zavírání, které je neopravitelné. Vlastně všechno je neopravitelné - když se něco poškodí, nedají se kupovat samostatné díly na opravu, musí se koupit celý kufr nový. U ZegaPro a ZegaPro2 je obrovskou praktickou výhodou ten masivní plastový kryt dole - při většině upadnutí pobere celý náraz a kufru jako takovému se nic nestane. Když už je moc omydlený, tak se dají koupit ty plasty náhradní. Víko je zavírané do pevnějšího kovového profilu a především na zadní stěně je mnohem víc místa na držáky čehokoliv, protože ty petlice jsou menší a nezabírají tolik plochy. ZegaPro2 má minimálně dvojnásobnou (psanou) nosnost než origo BMW kufry a ten systém nacvakávacích držáků čehokoliv je geniální. Ty kufry jsou podstatně pevnější - i ZegaPro nejen ZegaPro2 s nerezovými nosníky na zadní stěně.
Jako nejzásadnější rozdíl vidím to, že kufry pro BMW se nedělají anodizované a na prodejně sice vypadají krásně ale po pár měsících používání jsou zašlé a nikdy už nebudou vypadat tak hezky jako když byly nové a uvnitř začnou špinit. Nikdy bych už nechtěl jiný než anodizovaný, je to naprosto perfektní a nejsou na tom vidět ani škrábance jako na tom obyčejném. Tu povrchovou úpravu ZegaPro nebo ZegaPro2 vidím jako nejzásadnější rozdíl.
TomasTT napsal:
Je to věc názoru. Mě přijde v tomhle případě design druhořadý a v případě Adventure už vůbec...
Jenže dnes si všichni kupoujou ADV kvůli vzhledu a né kvůli tomu, že by s tím jezdili někam, kde by to bylo potřeba
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
hicks napsal:
protoze na plastaky NAHORU nic nepridelas a dozadu nedas kanystry.
ad nosice.. identicky s ADV imho. Proc by mely bejt jiny.
No teoreticky přiděláš, ale je to na prd.. Jsem zapomněl kolik serepatiček s sebou vozíš
Já právě nevím jestli tam je rozdíl nebo ne, proto se ptám. Takže pokud tam není rozdíl tak jak přijde ADV tak budou i nosiče na obyč LC..
To si asi musí určit BMW samo. Teoreticky není důvod, proč by nemohly být ale předpokládám že mají plný sklady plastových kufrů a kdyby začali nabízet hliníkové, tak co pak s tím? Držáky na hliníkové kufry kdyby se dokupovaly od BMW, tak je otázka, co by to stálo. Aby pak nebyla sada za 50 tisíc. Každopádně výroba jede zatím jen pro Adventure, alespoň tak je to objednané a počty jsou obrovské. Jsou to řádově tisíce sad měsíčně. Konkrétně v listopadu 4000 sad.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Je to věc názoru. Mě přijde v tomhle případě design druhořadý a v případě Adventure už vůbec...
Jenže dnes si všichni kupoujou ADV kvůli vzhledu a né kvůli tomu, že by s tím jezdili někam, kde by to bylo potřeba
To je pak ovšem něco jiného. Já tím nechci říct, že by ty sériové byly hnusné - to ani náhodou. Stačí srovnat s tím, co nabízí za sériové někteří jiní výrobci, kteří se snaží prodávat v kategorii "adventure" motorek - dají ti klidně plastový kufr potažený hliníkovou folií nebo kufr, kde jsou v rohu díry překryté 2mm plastovou krytkou apod. Řekl bych, že sériové hliníkové kufry BMW pro Adventure motorky byly vždycky na trhu minimálně nadprůměrné - ne li nejlepší. Ono se to těžko hodnotí když třeba KTM prodávalo a prodává léta normální Zega nebo ZegaPro od Touratechu jako své OEM kufry a liší se jen tím, že na to nalepí samolepku s logem. Ale ve srovnání s ostatníma jsou ty hliníkáče BMW solidní výrobek a ty nové mají chytré spony a panty. Ale vývoj jde dál a čekal jsem, že BMW bude od Touratechu chtít třeba černě anodizovanou verzi nebo upraví ty panty na menší zámky nebo něco takového a nic. Je to pořád skoro stejný.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Máš Tome pravdu, že co se týče pevnosti a povrchové úpravy tak Zega je jasně lepší, ale za mne má jedno velké mínus - PUKY. Pokud ty kufry někdo v podstatě nesundavá, tak je to super řešení, ale pokud se s tím má častěji manipulovat, tak je to peklo. Vždycky musím část věcí vyndat, pak si omlátím ruku o ty šrouby jak se snažím ten puk "vystřelit" ven a zpátky je to ještě horší Musí se trefit ta vybrání na zadním puku, aby tam dobře zapadla ta packa, dělat to třeba někde za tmy je v zásadě neproveditelný úkol i pro ruce neurochirurga Ale jak říkám, kdo to nesundavá, nebude mít problém. Uznávám, že je to asi nutný kompromis mezi "user friendly handling" a pevností uchycení. Každopádně já už bych dnes "puka" kufry nechtěl a moje omlácený ruce jsou mi bolestivým svědkem Jestli to má už ta ZegaPro 2 jinak tak jedině dobře.
Tohle maj ty originál kufry fakt pořešený líp. Za mne je závěr jasný, pokud to někdo chce na nějaké "hardcore" expedice, tak ty puky budou určitě festovnější řešení, ale pokud někdo cestuje jen tak nějak "křesťansky" a častěji s těmi kufry manipuluje, určitě bych bral pohodlnější způsob uchycení.
GS 1200 R Adventure