Ahoj,tento tyden jsem mel podobny problem se svou 12GSA... Podivej se jestli se ti packa brzdy nedotyka plastoveho krytu. Tim padem by nebyla uplne vymacknuta a brzda by stale tlacila na pistek a pri zahrati se zmeni tlak v nadobce kapaliny a brzdy se kousnou. A mrkni jestli ti stale nesviti brzdove svetlo i kdyz zrovna nebrzdis... Ja jsem sundal ten kryt,svetlo zhaslo,seridil znovu packu brzdy a bylo po problemu..... M.
Diky, no podle vsech priznaku to opravdu vypada na nejakou blbost, zkusim to jeste jednou projit a prozkoumat podrobne vsechny navrhovane moznosti, uvidime. Jestli je to v ABS, jsem v haji, v tom pripade uvitam kontakt na nejaky servis v brne kde by se mi na to mrkli. Nemusim dodavat, ze motorka je tak nejak nepojizdna, takze cim bliz, tim lip, anebo jestli funguje neco jako asistencni sluzba, tak beru taky. Ale dnes odpoledne mrknu na vsechny navrhovane moznosti a dam vedet.
David - Brno, 1150 GS.
Takze update: kryt odmontovan, prosel jsem vsechny viditelne hadice, vsechno se zda v poradku bez poskozeni - problem pretrvava.
Telefonoval jsem do Renocar Brno, tam odhadli ze to bude vadna jednotka ABS, ktera se (samozrejme) neopravuje, ale rovnou meni jako celek - cena asi 45000,-.
Pak jsem jeste zkousel cyrilmoto - tady jsem se setkal s velice prijemnym a ferovym pristupem, bohuzel jsou dost vytizeni, tak nevedi kdy se na to muzou podivat - jeste se mam zkusit ozvat a mozna se domluvime (prvni navrh byl zkontrolovat/vymenit pistek v pacce brzdy, pak by se videlo co dal, teoreticky oprava co bych zvladl doma, ale netroufnu si stelovat a odvzdusnovat abs system).
Tak teda, priznam se, ze jsem si zivot majitele BMW predstavoval trochu jinak
Upravil David_BO dne 01.07.2008 18:38
David - Brno, 1150 GS.
podle mě ne, to by to ani další kapalinu nenasálo (přes zavřenej kanálek) - to platí když se kousne po zahřátí. Myslím že to bude v abs .
Dakar 650, HusaberG
Nemyslím, že by to bylo v abs, už jsem viděl na moto něco podobného i když to byl japonec. Vzhledem k tomu, že to byl dovoz a bůh ví jak to dlouho stálo, podíval bych se na nádobku co je v ní brzdová kapalina(zřejmě stará nebo nějaký bordel se tam asi dostal). Jsou tam 2 díry jedna tlačí kapalinu k třmenům a druhá od třmenů do nádobky. Předpokládám, že bude jedna ucpaná. Sundat vyčistit, zkusit profouknout tlakem vzduchu (pusou bude asi málo). Popřípadě proštournout, jestli to pude. Byť jsem nádržku měl rozdělanou, nevím přesně jak to pude, ale sázím že to bude tam ucpaný. Oba kanály by měli fungovat jako zpětný ventil, tam jo ale zpátky ne (jeden tam a drůhý zpátky).Jestli toto funguje je třeba hledat chybu jinde. Zkus to a uvidíš.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Diky za vsechny rady. Problem jak jsem psal uz driv - sam si netroufnu ty brzdy rozebirat, protoze ani nevim jak se ABS brzdy odvzdusnuji. Takze budu muset pockat az se uvolni misto v nejakem servisu. Kdybyste kdokoli vedel o nekom kolem brna, budu rad.
David - Brno, 1150 GS.
Nemusís rozebírat brzdy jen bych zkusil sundat nádobku z řidítek, odpojit hadici a zkusit vyčistit. Myslím, že bude problém tam.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Tak dalsi upgrade. Zkusil jsem sundat nadrz, a nasledujici:
vychazel jsem zeshora od packy brzdy, a zkousel hledat kde je chyba. Zkusil jsem jen vizualne posoudit jestli se pistek brzdy hybe nebo ne - hybal se. Nasledne jsem zablokoval brzdy a rekl si ze zkusim, pri kterem ukonu povoli. Zkusil jsem povolit sroub spojky mezi hadici a nadrzkou u rucni packy, tlak nepovolil>chyba bude patrne niz. Pod nadrzi v ABS jednotce jsem zkusil povolit odvzdusnovaci sroub, tlak nepovolil. Bohuzel dal jsem se nedostal, protoze dalsi sroub kterym by slo upustit kapalinu je mezi trubickou co vede od ABS a hadici co vede k trmenum (uchyceno na krku ramu), a ten se mi nepovedlo povolit. Takze muj zaver prozatim je: nevypada to na zavdadu rucni packy nebo pistku, ani hadice packa>ABS. Zavada je bud v ABS samotnem, nebo v hadici co vede od ABS do trmenu (resp. do mista kde se hadice rozdvojuje do leveho a praveho trmenu). Ted je to 50 na 50. Bud menit abs, nebo jenom hadici, ani z jednoho nejsem nadseny...
navic - u spoje kde konci trubicka co vede od ABS a kde zacina hadice co vede ke trmenum - tam jsem si na hadici vsiml pomerne vyrazne boule. nevim jestli tam patri ale me se moc nelibila. Nezpozoroval jsem jestli je mekci nebo tvrdsi pri zakousle brzde, kazdopadne by to mohlo svedcit o opotrebeni hadice. Pristi tyden v utery jedu do servisu, tak uvidime na co prijdou (a to jsem dneska dostal papiry a znacky a tesli se na prvni vyjizdku...
David - Brno, 1150 GS.
je to ta hadice jednou jsem to zazil u auta
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Jo myslím taky - dobrej postřeh - v hadici by mohla být uvolněná vnitřní stěna a ta by dělala jednocestný ventil - to ti udělají v každém servisu vč. výroby nový hadice. Určitě ji obědnej - boule tam nemá co dělat.
Dakar 650, HusaberG
a kdyz uz budes davat novy hadice tak dej pancerovky... ja si od zacatku myslim, ze bude nekde nejak prepousteni do druhyho trmene ucpany nebo spatna hadice...
myslim, ze v ABS to nebude nechapu proc by melo
a kdyby jo a cena 45tis .... tak bych tam asi pod nadrzi ty hadice spojil ABS vyhodil a misto nej si dal treba autoradio
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Zdar, zdá se, že mám podobnej problém s tím rozdílem, že se mi nejdřív z ničeho nic zablokovala zadní brzda. Mám 1150GSA 2003 s posilovačem, ABS a duálem.
Motorka stála 1,5 hod. na slunku a když jsem odjížděl už byla lehce bloklá a po ujetí 500m se kousla úplně. Uvolnil jsem to odpuštěním brzdovky přes odvzdušňovák, ale po zapnutí zapalování se to zase kouslo. Pokud jsem šlápl na zadni brzu, začal bzučet posilovač, ale někdy bzučel dál i po uvolnění páky. Šel jsem od toho a když jsem se za půl hodiny vrátil, tak všechno fungovalo bez problémů jako předtím. Ještě jsem ujel 30 km a všechno v poho.
Druhej den jsem se vydal na výlet a dojel jsem do sousední vesnice s hulící zadní brzdou. Když jsem tam tak stál a různě mačkal zadní a přední brzdu, tak se začaly blokovat i přední brzdy, ale ty se samy po vypnutí klíčku uvolnily. Zadní, ale zůstala zablokovaná pořád.
Páčka přední brzdy je tvrdší než obvykle, z posilovaču se ozývají podivný zvuky, kontrolky chyb blikají jak na Vánoce. Moto je 300 km po 40ti tisícové prohlídce. Otázka je, jestli někdo někdy měnil brzdovku, bo z toho vypustili nějakej hnědej humus (servisní knížka samozřejmě říká, že jo - už nevěřím ničemu). Diagnostika nic rozumnýho, kromě vysokýho tlaku v systému, neříká (ještě něco o brzdovým světle).
Poslední věc. Zdá se, že brzdovka (DOT4) nějak zhoustla, jak kdyby zreagovala se zbytkem té původní nebo co. Nikdy jsem o ničem podobným neslyšel. Možná je toto jedinej problém, pokud se tím nedosralo ještě něco dalšího. Otázka je, jak z toho dostat všechnu původní, aby se mi to po 500ti km nestalo zase.
Máte někdo nějaký poznatky? Dík.
Upravil c0 dne 27.08.2008 15:01
Jen z toho co píšeš bych nejezdil s motorkou kde z brzdovýho systému teče hnědej humus. Klidně je možný, že máš zoxidovaný součásti ABS pumpy a kouše se to tam. Bůhví jak to je s tou brzdovkou. Jakmile není kapalina perfektní, je to o život s tím jezdit myslím.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Šak já s tím taky nejezdím. Ani to nejde, bo zadní kolo se moc netočí. Dnes jsem potupně přivezl mašinu v dodávce.
Ta hnědá sra*ka tam už není, ale nová DOT4 po 5ti dnech a max. 400km nějak zhoustla a zrosovatěla. Nikdo to nechápe.
Před tím to normálně fungovalo, ale tu brzdovku bylo potřeba vyměnit a takhle to dopadlo.
Viděl bych to že v systému byla DOT3 a nalitím DOT4 nějak zbytky zareagovaly s novou kapalinou. Opravdu to při plnění dělali tak, jak se to má dělat? Myslím tím odvzdušnění ABS a nechat část kapaliny protéct aby tam 100% nezůstaly zbytky té pochybné? Je to největší pravděpodobnost...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nevím nemám zkušenosti s duálem, ale na 1150 nemám posílovač ABS se dá vypnout tak bych to logicky viděl s diskuze jsem nepochopil jestli vzhledem k článku Davida Bo jde o 1150 s ABS a posilovačem ,že je problém v hadičce v pravý nebo levý hadičce brzdy jestli nikdo nekontroloval kap. tak tam je hnuj když povolíš odvzdušnovák tak to povolí 2krát zmáčkneš je to na tvrdo vyměnit kap. 2až 3 krát nejlepší by bylo profouknout to tlakem ale kapaliny ne že se do systému nažene vzduch to by bylo v pr...i a zavzdušníš ABS a to je pakec odvzdušnit skus pro začátek na odvzuš. šroub nasadit hadičku ,aby těsnila na odvzdušnovák a druhý konec dej do nádobky s kapalinou s trochou kapaliny a ponoř ji ,aby se tam nedostal vzduch povolit odvzdušnovák a nechat protíkat nahoře v nádobce pruběžně dolívat kap no prostě dolivat až i dole teče uplně čistá kap. až 3 nadobky vyměnit a vyskoušet všechno dotáhnout!!!! i nadobku pístky se nesekaj že by byli rezatý protože by se to nevracelo když povoliš odvzduš šroub. Po této operaci jestli to nebude fungovat měl bych měl bych další řešení, ale nemalujme čerta!! PS jestli jsi povolil odvzduš.šrouby a hejbal jsi s páčkou ta jsi tam natáh vzduch a je to v pr...i musíš odvzdušnit celej systém,což obnaší diskuzi na dlouhý lokte NO skus to tak jak jsem to napsal a kdyby to samý tak dej vědět?