hele... v manualu pisou, ze to ma ROZDELOVAC BRZDNE SILY(!)
ma to klasicka 12ka taky??
Upravil hicks dne 15.04.2013 08:08
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hele... v manualu pisou, ze to ma ROZDELOVAC BRZDNE SILY(!)
ma to klasicka 12ka taky??
To měla i 1150 od r.2003. Tam to ale bylo vázané na volitelné ABS.
Nevím, jak LCčko, ale u všech modelů dříve to fungovalo tak, že zadní brzda brzdila sama a předek přibržďoval zadní v poměru asi 80/20.
Upravil stepan dne 15.04.2013 08:49
hele... v manualu pisou, ze to ma ROZDELOVAC BRZDNE SILY(!)
ma to klasicka 12ka taky??
To měla i 1150 od r.2003. Tam to ale bylo vázané na volitelné ABS.
pockej.. a ted myslis integral s natvrdo nastavenym brzdnym pomerem, nebo chytrej integral kterej tu brzdnou silu deli podle nejakeho algoritmu?
jo tys to editnul.
podle manualu to proste vypada, ze LC pousti tu brzdnou silu dynamicky.. tj. nema to PEVNY pomer. Zadni brzdi samo (nebo nastesti fakt jen zadni.
Upravil hicks dne 15.04.2013 08:54
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
prijde mi, ze snad i vic nez to DOHC RTcko, co jsme meli predloni pujceny. Resp. mozna by to stalo za porovnani.
Nebyt Rallyecko z cordury, tak uz sbiram utrhany vnady z plexi a pristrojovy desky.
To same.. zadni brzda (narozdil od 12ky) brzdi imho ukrutne. Asi to dela dost i ta 170ka. Nicmene kotouc ma vetsi prumer a celisti jsou TAKE RADIALNI (myslel jsem, ze jsou klasicky -- nejsou).
Jo a tu 170ku vzadu je myslim TROSICKU vic nutny do prudkych obratu a zatacek tlacit.
naopak 120 asi malilinko lepsi vepredu, nez 110. Minimalne v tahlejch zatackach.
Upravil hicks dne 15.04.2013 09:04
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
takze. Obavam se, ze na dalnicni presuny 160kou to moc neni dlouhou sestku.. NEMA.
ve 130ti toci cca 4600.. pricemz od 140 az 150 ten motor uz dela SLUSNEJ KRAVAL.
Dokonce bych rekl, ze tak ve 120ti to je cca prijatelnej hluk. Mozna pomuzou spunty do usi, zkusim. Proc to ma tachometr do 240ti je mi zatim zahadou... nejspis nejaka edice pro dedecky s vytlucenym sluchem.
co je SUPER je prisvecovani -- kdyz pouzijete svetelnej majak kdyz to stoji a chvili to podrzite, LEDky potkavacek + denniho sviceni SVITI (minimalne nekolik minut).
super na staveni garaze nebo stanu. Podotykam, ze sviti jak krava.
jinak spotreba vecer NeuKnin celkem pomalu (zver, tma, unava a tak) -- 4,5 litru:
Upravil hicks dne 16.04.2013 21:43
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ty světla jsou jako u aut bmw , to aby ti posvitili na cestu domu, ale v praglu mate svetlo vsude jestli mas xenony, podrz packu na dalkovy svetla a meli by zustat svitit nejakou minutu. Teda myslim ze to tak bylo
Upravil Milda_Km dne 16.04.2013 22:04
hele, od jisté doby, jezdím dálky a dálniční přesuny zásadně se špunty v uších. Myslím si, že tu dlouhou šestku mají nachystanou pro adventure model. Kdo ví .
Jinak spotřeba je parádní. těžká motorka, s takovým výkonem je krása... Pak kardan přeci jenom má větší odpor než třeba řemen.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
hele, od jisté doby, jezdím dálky a dálniční přesuny zásadně se špunty v uších. Myslím si, že tu dlouhou šestku mají nachystanou pro adventure model. Kdo ví .
Jinak spotřeba je parádní. těžká motorka, s takovým výkonem je krása... Pak kardan přeci jenom má větší odpor než třeba řemen.
ja jezdim se spuntama taky furt.. ale ted na zajizdeni je nemam
s advikem uvidime.. ono je FAKT, ze se soucasnou sestkou je HODNE legrace i na okreskach a jednickach. Nicmene proste na rychlou dalnici se mi to zatim.. nepozdava.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
milda_km napsal:
Ty světla jsou jako u aut bmw , to aby ti posvitili na cestu domu, ale v praglu mate svetlo vsude jestli mas xenony, podrz packu na dalkovy svetla a meli by zustat svitit nejakou minutu. Teda myslim ze to tak bylo
v Praglu mame vlastni slunce. Nekdo rika, ze se okolo nej toci snad uplne vsechno
kazdopadne dik za info.. na nasem BMW aute xenony nemame. Zkusim to s nexenonem.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
VojtechPolicky napsal:
hele, od jisté doby, jezdím dálky a dálniční přesuny zásadně se špunty v uších. Myslím si, že tu dlouhou šestku mají nachystanou pro adventure model. Kdo ví .
Jinak spotřeba je parádní. těžká motorka, s takovým výkonem je krása... Pak kardan přeci jenom má větší odpor než třeba řemen.
ja jezdim se spuntama taky furt.. ale ted na zajizdeni je nemam
s advikem uvidime.. ono je FAKT, ze se soucasnou sestkou je HODNE legrace i na okreskach a jednickach. Nicmene proste na rychlou dalnici se mi to zatim.. nepozdava.
Chceš tím říct, že jakmile vyleze dlouhá šestka... tka ji necháš vyměnit? :-D
Kolik ta motorka váží mokrá a s tebou nahřbetu.. po jídle před vyprázdněním? :-) A hezky to rozpočítej...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
hele, od jisté doby, jezdím dálky a dálniční přesuny zásadně se špunty v uších. Myslím si, že tu dlouhou šestku mají nachystanou pro adventure model. Kdo ví .
Jinak spotřeba je parádní. těžká motorka, s takovým výkonem je krása... Pak kardan přeci jenom má větší odpor než třeba řemen.
ja jezdim se spuntama taky furt.. ale ted na zajizdeni je nemam
s advikem uvidime.. ono je FAKT, ze se soucasnou sestkou je HODNE legrace i na okreskach a jednickach. Nicmene proste na rychlou dalnici se mi to zatim.. nepozdava.
Chceš tím říct, že jakmile vyleze dlouhá šestka... tka ji necháš vyměnit? :-D
to asi ne, nebo nevim. Muselo by se to vyzkouset.
je fakt, ze soucasna sestka ma asi sirsi spektrum pouziti.
NICMENE... proste mi zatim prijde, ze nad 130 je sice aerodynamicky hluk naprosto minimalni (merim 175cm), nicmene motor zacina rvat teda radne. Takze na akceleraci SUPER, na dlouhodobou jizdu.. no... nutno vyzkouset.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
VojtechPolicky napsal:
hele, od jisté doby, jezdím dálky a dálniční přesuny zásadně se špunty v uších. Myslím si, že tu dlouhou šestku mají nachystanou pro adventure model. Kdo ví .
Jinak spotřeba je parádní. těžká motorka, s takovým výkonem je krása... Pak kardan přeci jenom má větší odpor než třeba řemen.
ja jezdim se spuntama taky furt.. ale ted na zajizdeni je nemam
s advikem uvidime.. ono je FAKT, ze se soucasnou sestkou je HODNE legrace i na okreskach a jednickach. Nicmene proste na rychlou dalnici se mi to zatim.. nepozdava.
Chceš tím říct, že jakmile vyleze dlouhá šestka... tka ji necháš vyměnit? :-D
to asi ne, nebo nevim. Muselo by se to vyzkouset.
je fakt, ze soucasna sestka ma asi sirsi spektrum pouziti.
NICMENE... proste mi zatim prijde, ze nad 130 je sice aerodynamicky hluk naprosto minimalni (merim 175cm), nicmene motor zacina rvat teda radne. Takze na akceleraci SUPER, na dlouhodobou jizdu.. no... nutno vyzkouset.
Chtěl jsem ty váhy proto, aby jsme spočítali, kolik to vlastně chce benzínu na kilo a kolik kilowat k tomu poměru jako takovému. prostě 4,5 litru je paráda. Nasadit špunty, hodit kufry travel bagy a vyrazit A v pohodě max 130 ... sicher je sicher a uvidíš :-)
jinak servisní interval po 10 000? nebo 15?
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
hele, od jisté doby, jezdím dálky a dálniční přesuny zásadně se špunty v uších. Myslím si, že tu dlouhou šestku mají nachystanou pro adventure model. Kdo ví .
Jinak spotřeba je parádní. těžká motorka, s takovým výkonem je krása... Pak kardan přeci jenom má větší odpor než třeba řemen.
ja jezdim se spuntama taky furt.. ale ted na zajizdeni je nemam
s advikem uvidime.. ono je FAKT, ze se soucasnou sestkou je HODNE legrace i na okreskach a jednickach. Nicmene proste na rychlou dalnici se mi to zatim.. nepozdava.
Chceš tím říct, že jakmile vyleze dlouhá šestka... tka ji necháš vyměnit? :-D
to asi ne, nebo nevim. Muselo by se to vyzkouset.
je fakt, ze soucasna sestka ma asi sirsi spektrum pouziti.
NICMENE... proste mi zatim prijde, ze nad 130 je sice aerodynamicky hluk naprosto minimalni (merim 175cm), nicmene motor zacina rvat teda radne. Takze na akceleraci SUPER, na dlouhodobou jizdu.. no... nutno vyzkouset.
Chtěl jsem ty váhy proto, aby jsme spočítali, kolik to vlastně chce benzínu na kilo a kolik kilowat k tomu poměru jako takovému. prostě 4,5 litru je paráda. Nasadit špunty, hodit kufry travel bagy a vyrazit A v pohodě max 130 ... sicher je sicher a uvidíš :-)
jinak servisní interval po 10 000? nebo 15?
hele tech 4,5 je fakt celkem POMALY tempo za tmy.
Nicmene zatim najeto tisic... spotreba klesla razantne od zacatku, treba to jeste sleze.
interval podle mne 10 tisic. Zatim jsem to neoveril.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
paráda, nadále testuj... A pak k těm brzdám...jak citlivé je ABS? předek zadek.. ty radiálky asi zabrzdí na 5 ti metrech, není pravda?
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
A na co by to bylo dobry?? Kdyz najedes 15 tis. za dva mesice,tak se stejne prd stane. Ale kdyz ti daj takovej interval dost lidi to menilo klidne po dvou letech a to dobry moc nebude.
Tak ja uz jsem si na Pomnence taky najezdil svoje a myslim, ze je cas se podelit o prvni snad trochu podlozeny dojmy.
I kdyz vlastne je to spis rozsireni toho, co uz jsem psal. Ve zkratce, projev to ma proste jednoznacne geesovatej. A jede a brzdi to zase o kus lip.
Nastaveni rezimu motorku opravdu dost meni. Podvozek, reakci plynu i abs a kontroly trakce. A vlastne vsechny ty rezimy davaji smysl, ale vzhledem ke stavu ceskych vozovek vzdy nejvic s preferenci esy na soft. Dynamic ma hodne rychlou reakci plynu, tuhej podvozek a vlaznejsi abs a asc. Idealni na chuliganskou jizdu po meste, kdy jen lehounke vrknuti plynu vas dostane do mezery pred auto, kam by jste se normalne urcite nepustili. Elektronika do toho zbytecne nekeca a nejake to lehke klouznuti po koleji, kanalu, care vam nesebere pul vykonu, ani neprodlouzi brzdnou drahu a pul avie. Na zakroucenou okresku to bude taky fajn, ale nejbliz tak v alpach, protoze tady pod Ripem vam by to za chvili odrazilo ledviny. Road je takovej jakoby normalni rezim a tak se i chova. Plyn uz neni tak ostrej, abs a asc zasahne driv (mozna az moc) a podvozek je porad relativne prkenej. Moc mne zatim neba. Rain ve mne nejdriv vzbuzoval despekt, ale smysl ma. Citlivej plyn, mekci podvozek a ultravybuzeni elektronicti pomocnici se na vode fakt budou hodit. Idealni i pro zacatecniky, zeny, duchodce, nebo pro vecerni navraty domu upracovanych manazeru. Takovy na pohodu a zaroven je pomoc na blizku. Enduro udela z vodnika mavnutim kouzelneho proutku takovou rychlejsi a lehci 1150. Podvozek i plyn jsou tak srovnatelny, mekky a pozvolny a abs i asc to berou prijemne s rezervou. Mimochodem to umoznuje i rozjezd po zadnim. Kazdopadne na bezne tempo a beznou ceskou okresku je to asi idealni varianta a ja se k tomuhle nastaveni vracim nejcasteji, vlastne at uz jedu jakkoli.
Zbyva jeste rezim enduro pro, ktery ale jeste neni k dispozici. Nevim jestli jsem slysel dobre, ale tusim, ze to nejak souvisi s prvni garanckou. Nejzajimavejsim prvkem tohohle nastaveni bude offroadacky abs jen na predni kolo a vypla stabilizace. Parada. Pochopitelne jsme ale jeste nemeli tu cest.
Jinak podvozek je zatim dost prkenej, ale mam dojem, ze se to zlepsuje, tak snad se to brzy usadi do stavu, kdy si pujde, resp. bude mit smysl si hrat i s Esou... Zatim to ma smysl vlastne jen na mekko...
Z ostatnich postrehu musim vyzdvihnout skvelou spojku, citlivou, lehouckou, idealni na dva prsty i na rozjezd. Bomba.
Dal se budu opakovat s brzdama a to nejen s predni, ale taky zadni funguje jako blazen.
A uzasny je i plexi, jeho nastavovani koleckem a konecne vlastne cela aerodynamika je excelentni a turbulenci prosta. Mistrovskym dilem jsou z tohoto pohledu blastery.
A konecne se nemuzu nezminit o ficurce, ktera mi jizdu na LCcku zprijemnuje snad nejvic. Tempomat. Konecne. Dalnice uz neni takovej opruz, unava radove klesa a i cim dal castejsi, nesmyslny prujezdy po viceproudovkach mestem, s nejakym nelidsky nizkym limitem a krveziznivymi prislusniky opodal, uz se da daleko lip uhlidat a psychicky prezit.
Jednoduse zatim shrnuto, dokonale GS, u ktereho si vzdy tezko dovedeme predstavit, ze by se dalo vylepsit, se zase posunulo o nekolik delek vpred a konkurenci pripravilo dlouha leta bezesnych noci.
PS: a ze to jezdi na vzduch uz Hicks zminoval
Maiali nel Fango!
To vse co jsem napsal, plati pro jizdu po ropnych derivatech a jinem sajrajtu, kde opravdu lepsiho stroje pohledat. Ale jeste musim prinest jiz ne tak jednoznacne nadseny pohled offroadaka...
Dluzno ovsem podotknout, ze zatim ne zcela objektivni, protoze diky Hicksove konfiguraci - tuhy litaky, tvrdy a hladky gumy, tenky stupacky a riditka nekde u kolen - se proste z toho stroje nedaji dostat vykony, kterych by byl teoreticky schopen a tudiz i celkovy pohled na disciplinu mimo zpevnene povrchy je ponekud pokriven.
Kope to. Kope zadek, neuveritelne kope predek, kope cela motorka. Strouhy, koreny, kameny jsou jeste vetsi nocni murou. Navic cervicek v hlave co neustale pripomina kolik toho v pripade odlozeni nejspis rozstipu a ulamu prilis duvery nedodava.
ALE. Nizsi hmotnost a teziste prinasi oproti tomu lepsi manevrovatelnost a duveru ve slozitejsich pasazich a co je prekvapivejsi, taky relativni cit do televeru, takze uz clovek celkem tusi po cem ze to jede.
Kdyz k tomu pridam avizovane offroad abs a uzkou stavbu umoznujici prijemny stani ve stupackach, oblozim moto trochou tech ochranych doplnku, uz to tak pesimisticky nevypada. Draty, spunty a lehke podhusteni by taky pridaly svuj podstatny dil do mozaiky. Potom uz jen chybi, aby si podvozek trochu sednul, resp. zmeknul. A jestli ne, tak Tractive snad brzy s necim prijde a hned bude veseleji.
Takze to zase az takova hruza neni, ale presto na tuhle pro mne podstatnou disciplinu budu radeji tunit svou tezce a bolestive proverenou, vzdy verne slouzici a ke mne a dzinam pasujici 1150.
EDIT : jak pisu dale, po porovnani s progranitovym strojem se pozdeji potvdila domenka, ze vyse zminene chovani je skutecne dusledkem silnicniho obuti a foukani. Na dratech a spuntech je to stale chova zcela v norme a mozna i lip nez u starsich modelu (se standardnim podvozkem).
Upravil morabo dne 19.04.2013 00:26
Maiali nel Fango!