Tonda napsal:
Někdy je ta větší vůle (víc než 1mm - měřeno úchylkoměrem na ráfku) způsobena jehlovým ložiskem na uložení konc. převodu ke kyvce (číslo dílu BMW 33117684640). Mezi čepem (číslo dílu BMW 33177665148) a ložiskem je takový těsnící kroužek (číslo dílu BMW 33117684996), který má spousta motorek za ty roky a najeté kilometry totálně rozpadlý a do jehlového ložiska se potom dostává voda. Někdy díky tomu porušenému těsnícímu kroužku pěkně vyrezne i samotný čep - pak se tam dovede udělat větší vůle (malá nepatrná vůle je tam skoro vždy - ta je naprosto normální). Spousta lidí, kteří si mění v "koncáku" ložiska a celej konc.převod sundají z kyvky o tom těsnění mezi čepem a jehl.ložiskem ani neví (jelikož je měli už totálně rozpadlé a při demontáži jim ani nepřijde, že to je těsnění - myslí si, že je to nános špíny).
jj přesně toto jsem měl na mysli, jestli někde tam není problém když se vůle objevila prakticky z ničeho nic. Pokusím se to trochu nastudovat a při příští výměně oleje to rozeberu. Díky
Upravil namork1 dne 23.03.2014 21:32
Tonda napsal:
Někdy je ta větší vůle (víc než 1mm - měřeno úchylkoměrem na ráfku) způsobena jehlovým ložiskem na uložení konc. převodu ke kyvce (číslo dílu BMW 33117684640). Mezi čepem (číslo dílu BMW 33177665148) a ložiskem je takový těsnící kroužek (číslo dílu BMW 33117684996), který má spousta motorek za ty roky a najeté kilometry totálně rozpadlý a do jehlového ložiska se potom dostává voda. Někdy díky tomu porušenému těsnícímu kroužku pěkně vyrezne i samotný čep - pak se tam dovede udělat větší vůle (malá nepatrná vůle je tam skoro vždy - ta je naprosto normální). Spousta lidí, kteří si mění v "koncáku" ložiska a celej konc.převod sundají z kyvky o tom těsnění mezi čepem a jehl.ložiskem ani neví (jelikož je měli už totálně rozpadlé a při demontáži jim ani nepřijde, že to je těsnění - myslí si, že je to nános špíny). Potom to namontují zpět bez těsnění a za nějaký čas je "vymalováno".
Přesně to se mně dneska stalo. Při skládání jsem si nahodou všiml, že mně něco chybí pod čepem.
Vůbec jsem si toho kroužku při čištění nevšiml.
Mám objednaný nový.
Z čeho ten kroužek je? Dal by se v nouzí vytočit na soustruhu, anebo někde narychlo koupit?
Tonda napsal:
Někdy je ta větší vůle (víc než 1mm - měřeno úchylkoměrem na ráfku) způsobena jehlovým ložiskem na uložení konc. převodu ke kyvce (číslo dílu BMW 33117684640). Mezi čepem (číslo dílu BMW 33177665148) a ložiskem je takový těsnící kroužek (číslo dílu BMW 33117684996), který má spousta motorek za ty roky a najeté kilometry totálně rozpadlý a do jehlového ložiska se potom dostává voda. Někdy díky tomu porušenému těsnícímu kroužku pěkně vyrezne i samotný čep - pak se tam dovede udělat větší vůle (malá nepatrná vůle je tam skoro vždy - ta je naprosto normální). Spousta lidí, kteří si mění v "koncáku" ložiska a celej konc.převod sundají z kyvky o tom těsnění mezi čepem a jehl.ložiskem ani neví (jelikož je měli už totálně rozpadlé a při demontáži jim ani nepřijde, že to je těsnění - myslí si, že je to nános špíny). Potom to namontují zpět bez těsnění a za nějaký čas je "vymalováno".
Přesně to se mně dneska stalo. Při skládání jsem si nahodou všiml, že mně něco chybí pod čepem.
Vůbec jsem si toho kroužku při čištění nevšiml.
Mám objednaný nový.
Z čeho ten kroužek je? Dal by se v nouzí vytočit na soustruhu, anebo někde narychlo koupit?
Je to niečo ako filc .... je to makké, ohybné, svetložltej farby, kým je to nové. Staré sa zvyknú lámať ...