Jen na doplnění - z naraženého žebra se u jednoho kolegy vyklubaly tři žebra zlomený Takže fakt nesimuloval Nicméně s tím horský offroad zvládnul!
Radkův support asi vyšel dost ztrátově, ve Francii mu praskl rozvoďák, takže hlava motoru v ****u. Čekal do včerejší půlnoci na odtahovku, která by odvezla naložené auto a příves s motorkama, poslali nějaké mini auto, které vyvinulo z kopce i 80km/h a občas drhnul podvozkem. Pochopitelně to bude stát raketu. Je otázka, jestli bude ještě někdy nějaké Maroko s takovým supportem
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jinak my jsme využívali spojení 5ks Interphone F5. Ideální jsou ale podle mě max 3, kdy je maximální kvalita přenosu signálu a dosah. Od 4ks už došlo ke znatelnému zhoršení a u 5ti to bylo místy na hraně se srozumitelností hovoru. Vzdálenost mezi jednotlivci se hodně zkrátí a pokud se někdo v terénu zadrhne, dojde stejně k rozpojení skupiny.
Ve třech to bylo fajn, první - prostřední a poslední a zbylí dva mezi námi se bavili sólo
3X - přesně tak jsme to měli taky. 3 lidi s F5 a ostatní měli různě spojené F4 a F5 a schuberthy mezi sebou ve dvojicích. Ale já jsem věděl že se něco za mnou stalo, protože hned volali zezadu interkomem že mám zastavit apod. Na to je to super mít spojení první + poslední.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jo jo na to Jaffaru sjme to byli bohužel my. Bylo to cca po 7 km když začínal off směrem z druhé strany jako do Mideltu. Usek nebyl nijak obtížný, kolega prostě nějak zazmatkoval na kamenech. Byl to úsek, který končil serpentinou přes potůček a místní tam zrovna něco stavěli. Což byla klika, neb nevím, jak bysme to vytáhli bez nich. Foum Zguis jsme jeli nevím jak, neb asi po 50 km jsme absolutně netušili, kde jsme. Ale z Fz jsme jeli ješčtě cca 20 km po asfaltu a pak sjížděli. A pak jsme ještě sjeli směr jih a pak už byli v řiti. Směr jsme měli dobrý, ale žádná cesta tam nebyla : - ) Tak jsme to vzali nadivoko přes takové menší kopčky a dostali se časem na nějaké jezero ( o tom jsi asi mluvil ). To jsme ještě měli chvíli elán pokračovat, pak jsme se zahrabali asi pětkrát za 2 km a pak jsme ohnul ten stabilizátor a tím jsme dojeli. Ale i tak super.
Bmw GS ADV
Jaffar byl průjezdný, jen se tam muselo jet kousek potokem a bylo tam pár míst, kde i Landcruiser měl co dělat, řekl bych že to byl fakt offroad. Ale průjezdné to bylo a u mě to je jeden z nejhezčích horských offroadů v té oblasti. Fakt se mi to líbilo. Krásná krajina, zajímavá cesta..
Aleš: z toho FoumZguidu je těch cest víc, po 20km doleva je evidentně vidět odbočka na pistu, jsou tam kamenné jehlany. Jednou jsme tam jeli. Lepší je jet ještě o kus dál, protože tam dost často mívají vojáci kontrolu, která se dá o kopec dál objet a neztržuješ se. Ty pisty se směrem k jezeru opravdu ztratí ale stejně se to mění podle toho jak fouká vítr a jak se posouvají duny, tak to je prostě o tom najít cestu na jezero. Uprostřed jezera - asi tak po 30-40km je café a takový miniaturní auberg, to je výrazný orientační bod. Od něj pak vedou jen dvě cesty - vlevo podél hor nebo víc na jih přímo na Chegagu. V mapě Topo Maroc V2 jsou pisty vidět ale v několika místech šla reálná pista jinudy a ta z navigace vedla do dun. Ale dalo se podle toho jet.
No někde jsme zkrátka zabloudili. Ale zas to byl hezký moment, kdy jsme přejeli asi 4 řeky, 4krát hrabali motorky a pak jsme zjistili, že jsme úplně v řiti. Takže rozhodování...1 zpátky - ani náhodou, 2 - doprava - to bysme byli za chvíli v Alžíru 3 - rovně, smaý písek , tak jsme koukli doleva a byli tam takové menší kopce. Tak jsme na oko vybrali nejmenší sedlo a tím jsme to prostě přejelili, přetahali apod :-) Hezký zážitek.
Jinak Jaffar mám stejný názor. Krásná cesta. Ten traverz s tou klopernou cestou byl báječný. Vlevo skála, vpravo díra a silnice je klopená směrem do díry. Vsedě to jet nejde, vestoje je to na srdíčko. Ale taktéž paráda. Jinak po tomto traverzu se dalo jet v tom údolí buď doeleva a nebo pokračovat zas hned nahoru naproti do hor. My jeli do těch hor,ale pak jsme svrchu viděli nějaké džípy přijet z toho údolí. Tak ani nevím, co je správně. Ale bude to určitě super oboje...
Bmw GS ADV
Aleš: po tom treverzu jsme sjeli dolů do koryta řeky, kousek do kopce takový prudší výjezd a pak jsme jeli prudkým svahem doprava. Díval jsem se do GPS a ty cesty se stejně protnou o kus dál nahoře.
Za tím Foum Zguidem jsme takhle jeli před několika lety s Milanem. Nějací frantíci v autech nám poradili jak objet tu vojenskou kontrolu a řekli nám, že se máme držet kopců co mají pilovitý tvar a mít je po pravé ruce. Tak jsme jeli a jeli - až jsme zapadli, tak jsme se kus vrátili a zkusili to jinudy a takhle jsme se probojovali na jezero. Letos jsme jeli na druhé straně toho hřebene co vypadá jako zuby pily a měli jsme ho po levé ruce. Asi 50km víc na jih. Alžírsko tam je ještě hodně daleko Ale na té trase co jsme jeli my je Alžírsko v jednom místě hodně blízko a vojáci na jedné hlídce nám řekli, že mají pohotovost a jestli pojedeme rovně, že střílejí bez varování a nemůžeme jet po pistě dál a objížděli jsme to sousedním údolím. Podle GPS tam je nejasná hranice. Kdo ví, třeba kecali ale když proti tobě stojí nějaký obrněný auto, tak se nedá moc diskutovat. Vojáci pochopitelně v trenkách a bez uniforem
Upravil TomasTT dne 02.05.2013 16:41
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jaffar : Tak to je asi to stejný. Byly tam takový dva prudký výjezdy cestou. Jeden dole kratší a po chvíli jeden delší.
FZ : Alžírsko je sice možná dál, ale když nevíš, kde jsi, jeví se pojem daleko lehce mlžně :-)
Bmw GS ADV
Tady je rychlý sestřih různých záběrů z kamer účastníků..
Většina je z mého Driftu Ghost (720p/50fps), části z Contour Pro, Panasonic a jeden klip z GoPro...
Kterou myslíš? Je tam víc cest.
NA půl cesty mezi Ait Hani a Tamtetouchtem se dá najet do hor a je tam horská pista do Msemriru. Přijdeš tím jak o Todru, tak Dades a je to pořád na jedno brdo jako cesta do AitHani z Mhamidu přibližně v tom stylu. Dole jsem viděl cesty z údolí Todry na západ do hor ale přišlo mi to spíš tak na ostrý enduro, pekelný hory. A dole vede pista přes Ait Sidi Ali ou Bourk do Ait Ouglif na začátku Dades, to by se mi líbilo ale nikdo známý tam nikdy nejel, chtělo by to vyzkoušet.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
nebo se dá jet přímo z Tamtatouche (odbočíš vlevo u fotbalového plácku), potom tě šotolina dovede do hor, jak je přejedeš, dostaneš se do koryta vyschlé řeky, cca 10-15km v korytu pěkného kamení a potom zase po šotolině až do 2700m do passa, potom to je už jen z kopce po šotolině a v kamení až na hlavní asfalt, co vede do Dades. Odhadem to je méně než 70km. Asi 50, max. 60km . Jeli jsme o vloni a bylo to super.
kolem té šotolinové cesty uvidíš opravdu chudobu. Pastevci žijící ve skalních puklinách nebo pod stany s dobytkem. Není tam elektřina, voda a ani dřevo na oheň. Tráva tam taky neroste.
3X napsal:
nebo se dá jet přímo z Tamtatouche (odbočíš vlevo u fotbalového plácku), potom tě šotolina dovede do hor, jak je přejedeš, dostaneš se do koryta vyschlé řeky, cca 10-15km v korytu pěkného kamení a potom zase po šotolině až do 2700m do passa, potom to je už jen z kopce po šotolině a v kamení až na hlavní asfalt, co vede do Dades. Odhadem to je méně než 70km. Asi 50, max. 60km . Jeli jsme o vloni a bylo to super.
To by mělo být ono,akorát my to jeli opačně,projeli jsme Dades(ne asi celý),pak odbočili na zkratku,skoro to nešlo najít,vypadalo to jako vjezd na smetiště,pak následovalo koryto vyschlé řeky,cestou jsme potkali pouze zpočátku pár pastevců s oslama svážející seno,pak už nikoho,později to začlo stoupat,kolega tvrdil že jsme jednu dobu byli ve výšce 2630 m.nm.Ke konci příjemná šotolina,a vyjeli jsme na hlavní u Tamtatouche.
Řekl bych že jsem nic šílenějšího v životě nejel..
To by mělo být ono,akorát my to jeli opačně,projeli jsme Dades(ne asi celý),pak odbočili na zkratku,skoro to nešlo najít,vypadalo to jako vjezd na smetiště,pak následovalo koryto vyschlé řeky,cestou jsme potkali pouze zpočátku pár pastevců s oslama svážející seno,pak už nikoho,později to začlo stoupat,kolega tvrdil že jsme jednu dobu byli ve výšce 2630 m.nm.Ke konci příjemná šotolina,a vyjeli jsme na hlavní u Tamtatouche.
Řekl bych že jsem nic šílenějšího v životě nejel..
To by mělo být ono,akorát my to jeli opačně,projeli jsme Dades(ne asi celý),pak odbočili na zkratku,skoro to nešlo najít,vypadalo to jako vjezd na smetiště,pak následovalo koryto vyschlé řeky,cestou jsme potkali pouze zpočátku pár pastevců s oslama svážející seno,pak už nikoho,později to začlo stoupat,kolega tvrdil že jsme jednu dobu byli ve výšce 2630 m.nm.Ke konci příjemná šotolina,a vyjeli jsme na hlavní u Tamtatouche.
Řekl bych že jsem nic šílenějšího v životě nejel..
jj, to je určitě ono, paráda, že?
Jsem si říkal že když jsem projel tohle,projedu už všechno,mazec..
Spíš je zajímavější cesta potom nad Imilchilem na západ k přehradě Bin El Ouidane. Kousek na jih od Imilchilu vede na západ cesta směrem na Energui ale pak to údolí k La Cathedrale jsme ještě nikdy neprojeli. Je to tam docela masakr. Ušetřilo by se tím tak 250km... Ta první část jsou mega brody, docela náročné a závěr z "energie" je na hranici možností s motorkou ale mám track kamaráda, který to jel vloni v říjnu s 690KTM a projel to sám bez pomoci (údajně). Autem to je neprůjezdné resp. bylo vloni, letos jsme tam nejeli, přišlo nám to ztráta času zkoušet to zase znova a zase se vracet.