Přeplétal jsem si kolo na 21", a ono je s tím pánové docela dost práce, vycentrovat to do roviny. V Každém nyplu, který musíte před centrováním povolit, je dotažený červíček na imbus. Jdou samozřejmě podle stavu ven dost blbě a když nepovolíš červa, ale rovnou celý nypl, může se zlomit drát (viděl jsem už takový případ), anebo stačí žvejknout závit, a nypl se zatuhlým červem už příště nejde použít. Chce to tedy všech 36 nyplí odčervit a rozhýbat, anebo vyšroubovat a vyčistit odmočením, namazat závity aby chodily pěkně volně a příště se nechaly povolit, vrátit nyple do náboje na dráty a zlehka rovnoměrně dotahovat při protáčení kola ve stojanu. Je třeba odměřit si vzdálenost od obou krajů náboje, aby centrování ráfku vyšlo přesně na střed. Pak je dobré si kolmo k ráfku na přípravek s osou upevnit křídu, aby zanechala stopu v místě, které je nejvíce vykloněné při otáčení kolem, a pěkně postupně zrcadlově nyple dotahovat. Myslím, že jsem tím mohl ztrávit tak 10hodin a s finálním centrem mi musel stejně pomoci kamarád, co v tom má praxi, jinak bych to musel ještě několikrát opakovat Dobře vycentrované kolo má rovnoměrně napnuté dráty a v tónu při ocinkání šroubovákem nejsou dramatické rozdíly. Pakliže je rozdíl v napnutí jednotlivých drátů velký, je třeba provést centrování znova.
Doporučit můžu Motoservis Juričič. Děpoltovice 33 (K. Vary)
Melizoy přiložený následující obrázek:
[190.64Kb]
Upravil Melizoy dne 24.08.2013 22:00
Wer später bremst, fährt länger schnell.