to marthi....mal som podobny problem, riesil som to sposobom "vsak to je GSko, to musi rachotit" :-), az kym sa mi minuly mesiac nerozsypal kardanovy kriz. Bolo to ale sposobene neodbornou "opravou" predoslym IT majitelom, ktory poskodenie tej manzety medzi kyvkou a koncovym prevodom riesil zapatlanim silikonom, lenze to bolo zospodu, tak som si to nevsimol a cca 50000km sa mi tam tadial dostaval prach, ktory potom zadrel ihlickove loziska v krizi. Asi pred poslednymi 5000km sa mi asi aj vysypalo jedno z lozisk na krizi, co sa zacalo prejavovat rachotom kardanu o stenu kyvky priprepruzeni zadku (kardan mal zrazu volu) napr pri jazde vo dvojici s kuframi, ale bez problemov som dosiel z GR domov, kde samotny kriz uz potom dobrusil a neskor roztrhol oko na kardane v ktorom bolo niekedy ulozene lozisko. Pozor, ak by si mal podobny problem, robia sa 2 druhy tisichranov v samotnej tyci kardanu, tak aby si nezhanal na dva krat ako ja, ale zober si tu poskodenu cast zo sebou :-), inak pasuje to aj z RT...teda ak budes mat ten druhy kriz v poriadku....kazdopadne skontroluj stav manziet a prachoviek, 1100ka este pouzivala kvalitne komponenty, takze je mala pravdepodobnost "vyrobnej vady bez priciny"
marthi napsal:
opravde,kdyby vsichni okolo mne nemeli endura a hlavne bmw,vim neuslysite to radi kopl bych ji do prde.....,pred tim co jsem jezdil za motorky jsem mnel uz vse vychytane atd,jsem fakt nasranej,clovek nemuze mit z niceho radost. vim koupil jsem babu,neni to nic noveho,asi se stim musi pocitat.
To opravdu neslyšíme rádi, nakopat můžeš bývalé majitele, motorka za to nemůže. R1100GS je jedna z nejspolehlivějších motorek na světě, rozbít se může, no tak se spraví a je od toho dalších 150 tisíc km pokoj. A že se bojíš ceny za opravu? To Ti neporadím, snad jen "máš-li na opici, musíš mít i na banány". Doporučuji prodat a vrátit se k dřívějím, vychytaným motorkám, co se na nich nic dělat nemusí.
Zdravím ve spolek
BMW r 1150r má teprve první sezónu, ale nelíbí se mi zvuk převodu. Protože v okolí nikoho s bmw nemám chtěl bych vás požádat jestli někdo nezkoušel motorku postavit na stojánek tak aby zadní kolo bylo ve vzduchu, nastartovat a pak zaadit rychlosti. Při volonoběžných otáčkách se mi ozývá opravdu nezdravé rachocení z míst kde kde přechází převodovka na kardan, když zatáhnu sytič něbo přidám trochu plyn o dost se to zlepší. Bude tu někdo tak hodněj a zkusí to na své motorce abych mě srovnání. V minulosti jsem měl tři Yamahy s kardanem a takovej rachot nedělali. Díky
Možná je K.O velké ložisko a nebo vymezení zubů je už taky K.O. Tam nevím jak to přesně je...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Jan Ebermann napsal:
Zdravím ve spolek
BMW r 1150r má teprve první sezónu, ale nelíbí se mi zvuk převodu. Protože v okolí nikoho s bmw nemám chtěl bych vás požádat jestli někdo nezkoušel motorku postavit na stojánek tak aby zadní kolo bylo ve vzduchu, nastartovat a pak zaadit rychlosti. Při volonoběžných otáčkách se mi ozývá opravdu nezdravé rachocení z míst kde kde přechází převodovka na kardan, když zatáhnu sytič něbo přidám trochu plyn o dost se to zlepší. Bude tu někdo tak hodněj a zkusí to na své motorce abych mě srovnání. V minulosti jsem měl tři Yamahy s kardanem a takovej rachot nedělali. Díky
Ahoj, odkud jsi? Jestli chceš, můžeš si poslechnout moji, ale to je koncert.
jo, a kámoš takhle onehdá mazal řetěz na gsxr750 na stojánku na nějakej vyšší kvalt na volnoběh a vlivem neopatrnosti mu projely tři prsty mezi řetězem a rozetou. Krásná práce. Může bejt rád, že mu je doktoři nějak poslepovali :-)
~ R1100GS ~
Díky za odpovědi, jsem od Liberce a žádný bmw v okolí neznám. To že jsem zkoušel kolo bylo nejdřív kvůli tomu abych zjistil jestli mi hází guma nebo ráfek, poslední týden v srpnu jsme jeli výjezd na Alpy a v Berchtesgadenu jsem to musel dát vyvážit, naštěstí je to šišatá guma. Je to přesně jak píšete motorek už jsem měl dost něco najeto taky mám, ale ty bmw jsou prostě úplně jiný......budu muset od někoho nějakou na zkoušku prostě splašit aby měla dušička pokoj
Zdravím páni ,som tu nový, moje R1100gs 1996/6 mám asi 4mesiace a postupne zbieram informácie a servisujem.
Chcel by som sa spýtať na problém s prevodovkou ktorý sa vyskytuje u ročníkov 1995 a 1996 (ak som správne vyčítal) . Bola na to zvolávačka ? Mám istotu že sa mi ta prevodovka skôr či neskor rozsype alebo sa to stáva len občas ?
bubak1100 napsal:
Zdravím páni ,som tu nový, moje R1100gs 1996/6 mám asi 4mesiace a postupne zbieram informácie a servisujem.
Chcel by som sa spýtať na problém s prevodovkou ktorý sa vyskytuje u ročníkov 1995 a 1996 (ak som správne vyčítal) . Bola na to zvolávačka ? Mám istotu že sa mi ta prevodovka skôr či neskor rozsype alebo sa to stáva len občas ?
Vďaka za info.
Svolávačka nebyla. Koupil sis 21let starou kaši, takže máš naprosto stejnou pravděpodobnost, že se ti vysype starší i novější typ převodovky. Bohužel o jistotě se u takhle starý mr*ky, kterou neznáš nedá hovořit, dokud to nezkontroluješ a případně nezrepasuješ.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ja mam uz 180t. a este to nebylo rozdelany... a to se obcas ozve pekna mrda dyz to malo na jednicku vytocim nez tam dam dvojku..
Kupredu spatki ni krok...
Bohumil napsal:
Ja mam uz 180t. a este to nebylo rozdelany... a to se obcas ozve pekna mrda dyz to malo na jednicku vytocim nez tam dam dvojku..
Ale ty máš novější typ převodovky. :-)
Já mám ten problémový a teda 135tis km vydržel bez náznaku opotřebení. Krom oleje vše původní. Snad není ještě v polovině životnosti.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Zdar. Ve firemním manuálu BMW je uvedena repase převodovky u R80/100GS po 60.000 km. Stejné to bude i u ostatních novějších typů. Otáztka je jen kdo to dělá. Materiál na repasi cca. 5.000Kč. pokud se to vysere jste tam za 25.000 - BEZ PRÁCE. Převodovky u BMW jsou prostě slabina a pokud se k nim někdo chová nedobře, tak se mu to i vrátí.
Upravil MirosBMW dne 25.09.2017 16:52
Někdo má auto, někdo moto.....já si zvolil BMW....aneb co má kola musí mít i modrou vrtuli(na kapotě)
Viem že je to už stare železo ale tak je ešte z čias keď sa na vyrobe toľko nešetrilo. Moja vysnivana je 1200vka ale keďže som boxera nemal chcel som sa zoznamiť a naučiť na niečom lacnejšiom. Na prevodovke mam označenie 0002920DAU takže je to m94.. takže ta problemova ..
Upravil bubak1100 dne 25.09.2017 18:52