Ivan napsal:
... a za třetí už jsem použil na motorce i solár, rozložený za jízdy na topcasu...:-).
Solár na motorce ? To jako proč ?
protoze Ivan.
pouzit solar na stroji co ma 600+W alternator je fakt vesely
ja si koupil i SolarGorillu, ale temer ji nepouzivam. I kdyz to ma velkou plochu, tak to nemuze soutezit s ZADNOU zasuvkou. Vhodny max pokud nekde stojis na slunicku celej den a nejedes. Ale staci i jen trochu zamracena plocha, pripadne vetsi sklon paprsku a efektivita jde rapidne dolu.
Upravil hicks dne 23.05.2013 09:11
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já používám toto, když je potřeba: http://www.igo.cz...terii.html
Je fakt, že to jde nabíjet pouze z 220V, ale pro moje potřeby to bohatě stačí. Zatím se mi nestalo, že bych byl bez nabitého telefonu nebo foťáku...
Dobíjet ze soláru na motorce nemá pochopitelně smysl. Jenže jsou situace, kdy moc jiných variant není:
- potřebuju nabít iphone, telefon, interkom a foťák ale mám k dispozici jen jednu zásuvku v kokpitu a jednu na boku u nohy, což při jízdě není úplně ideální. Takže buď mít udělané nějaké prodlužky s rozdvojkou nebo roztrojkou na CL zásuvky a nebo prostě nabíjet postupně. Mě vyhovuje během dne z motorky dobít powerbanky a z nich pak večer když je potřeba dobiju tu techniku.
- večer se někam přijede a spí se v místě, kde není elektrika a motorka není úplně po ruce. Těch situací může být víc ale příklad je, že spíme u berberů ve stanech v poušti ale motorky nejsou přímo u stanů ale někde jinde. Nechávat telefon zapojený pro nabíjení mimo dohled jde ale člověk z toho nemá moc dobrý pocit. Opět bych použil powerbanku a měl to pěkně u sebe.
- No a vtip je v tom, že někdy je potřeba dobít powerbanku a není z čeho a pak se solár může hodit.
- Zajímavá aplikace může být v situaci, kdy se solárem dá dobíjet baterka motorky když má kapacitu že už nenastartuje. I kdyby sluníčko dodávalo 1A/12V, tak to může od rána dobít třeba 4Ah, což může stačit. Když člověk jede s baterkou, která je v háji nebo s nefungujícím dobíjením baterie, tak je rozdíl, jestli během dne do baterie dobiju třeba 10Ah nebo ne.
Jinak když si člověk na powerbanku zvykne, tak není cesta zpět - zejména při používání zařízení, které nemají výměnnou baterku (což je třeba iPhone). Jestli jí dobíjet solárem nebo z 220V nebo z motorky, to je asi celkem fuk. Když ale mám ty zařízení 4 a dejme tomu každý potřebuje 1500mAh na dobití (třeba u foťáku mám baterii 2500mAh, do BB 1900mAh, iphone5 nevím ale určitě alespoň 1500...) tak to je 6-8Ah, které když budu dobíjet z baterie motorky která má třeba 14Ah, tak taky už pak nemusím nastartovat. Takže bych se snažil dobíjet za jízdy ty powerbanky a z nich pak teprve ty věci a když bych potřeboval dobít powerbanku a nechci z vypnuté motorky (nebo nemůžu) a několik hodin ještě bude svítit sluníčko, tak minimálně část můžu dobít bezproblémů ze soláru. A hodit solár na kufr a během dne z něj dobít třeba 10Ah powerbanku není taky žádný problém, když současně využívám palubní zásuvku třeba na dobíjení druhého akumulátoru ke kameře apod.
Ono těch věcí, které se potřebují dobíjet není vždycky málo, když beru jen svojí poslední cestu tak to jsou 2x telefon, 1x foťák se dvojicí baterek, 1x interphone, 3x baterie do kamery. Každý další zdroj energie se hodí - stejně jako mít víc USB adaptérů do zásuvek, rozdvojky na CL zásuvky, prodlužovačku (mám udělanou 7m abych si v pohodě dotáhnul 12V z motorky třeba do stanu) apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak u toho soláru je pekelný rozdíl v efektivitě u nás, dejme tomu někde ve španělsku a třeba v tom maroku. Rozdíl v proudu ze stejného panelu byl téměř dvojnásobek. Prostě na jihu svítí víc a taky tam to člověk víc potřebuje než u nás, kde je zásuvka v každé hospodě.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak tu novou powerbanku interphone (tyčinka 6Ah) mám asi týden a zkouším jí ale zatím se mi pořád víc líbí ten starší typ (kovový - plochý). Jde strčit do kapsičky u košile nebo u bundy a dobíjet z toho iphone i během focení třeba na výstavě, ta tyčka je už docela dlouhá a není to v kapse tak praktický. Navíc se pořád někam kutálí a padá. Je to věc názoru. V autě vozím pořád takovou starší 4300mAh jako rezervu kdyby něco (mám jí zapnutou trvale na nabíječku telefonu) a mockrát se hodilo, že jsem jí tam měl, když někdo potřeboval na nějaké akci dobít telefon. Ta stála tuším 750Kč nebo tak nějak. Rozhodně do 1000Kč.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Dneska přišla Interphone,je fakt,jak píše Tom,že váleček je celkem dlouhý,ale mám to jen na moto,v tankbagu je místa dost a přídavný světlo myslím dostačující.
oranžová dvanáctka
Já jsem se vrátil k tomu plochému provedení 6000mAh. A v autě si nechávám ten starý FIXER 4400 mAh. Jsou to pro mě ideální rozměry pro nošení v kapse.
Ale docela mě láká ta sada 10Ah co je k solární sadě Nomad, ta dorazí koncem týdne. V těle to má rovnou diodu na svícení, takže na to, aby si člověk posvítil ve stanu to stačí a nemusí se nic hledat a líbí se mi to provedení, které připomíná nabíječky na 4xAA články ale s luxusní kapacitou, která asi bude stačit na všechno co by člověk mohl potřebovat nabíjet - včetně tabletu apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Paul napsal:
Zkoušel jsem to tady hledat, ale nenašel jsem, proto se ptám:
používá někdo z Vás powerbanku a pokud ano tak jakou?
Koukal jsem na interphone http://www.motoin...powerbanka, stojí cca 1500Kč, ale taky jsem našel tuhle http://www.czc.cz...216dgvq1bb, která má stejnou kapacitu, ale poloviční cenu. Můžete mi poradit, jestli levnější varianta postačí, nebo by jste doporučili něco jiného? Díky za rady.
Tak co, vybral jsi něco? Taky mě to čeká...
BMW GS = stroj na radost
Tak dnes jsem nabíjení vyřešil snad už definitivně, udělali to kluci z TT, abych se nechlubil cizím peřím 2xUSB v topcase mi vyřešilo častý energetický deficit Ipadu i Iphonu
[img][/img]
chafre přiložený následující obrázek:
Stepan. Hicks - ani jsem nezachytil vaše odpovědi. Proč solár? No, v první řadě protože jsem ho dostal k narozeninám, je nárazuvzdorný, vodotěsný. Za druhé vloni jsem ho použil na cestovatelské Gorille 150ccm v Rumunsku, kdy jsem zásuvkou napájel GPS a na víc el. síť motorky nemá. Na černém topcase se tedy smažil solár, nabíjel baterku a večer jsme z ní nabíjeli co kdo potřeboval. Většinou ale používám jen baterku bez soláru, nabíjím ji ze sítě. Aby se natloukla ze soláru, musí být na přímém slunci celý den, ale koneckonců, když jsem celý den na cestě a svítí slunce, proč ne... Večer u potoka bez elektřiny se hodí, když si celá výprava dobije telefony.
od Eurocase nechci nic ani zadarmo, během roku mi vyhořeli ve 3 PC tři jejich zdroje... fakt ne... tady by to mělo být v pohodě, navíc kapacita super... funguje to parádně...
Je u powerbanky i nějaký adaptér na USB na nabíjení ze zásuvky jako je třeba u iPhone...?? Nebo jsou k tomu jen ty dva kablíky...??
Popřípadě se dá použít ten iPhoňácký...??
Šekuju pěkně...
zetor přiložený následující obrázek: