Tu podložku jsem rozehnul samozřejmě, ale ohřát to nemůžu, protože tam pod podložkou mám gumu, která kreje kromě zubů celé kolečko, ale jaké je tam stoupání závitů, pravé nebo levé, abych to třeba neutahoval místo povolování, protože na té matce to není vidět, jaký závit to je.
Sory, zapomnel sem napsat ze je tam obyc pravy zavit. Me se to prave podarilo, ze jsem zabiral klicem nahoru a tim vic nohou primackaval brzdu. Nemusel jsem teda pridrzovat motor tim inbusem pod plastovou zatkou altiku.
Díky informaci, že matka má pravý závit se mi podařilo konečně tu potvoru povolit, ale selhalo naprosto všechno, až když jsem asi 40mm dlouhý šroub M8 opřel hlavou o zub kolečka a druhou stranou o karter motoru, tak se mi teprve pomocí 1m dlohé trubky nasazené na ráčně podařilo matku povolit, byla skutečně dost obstojně zalepená v závitu lepidlem. Teď už je tam nové kolečko 17 zubů, akorát mě mrzí, že nemá to oboustranné pogumování jako to origo, proto ta guma mohla docela schopně působit jako tlumení. Už jsem i vyzkoušel jízní vlastnosti a splnilo to moje očekávání. Otáčky na stejnou rychlost klesly podle otáčkoměru asi o 400-420 ot/min, což je pro mne vyhovující, protože víc jezdím silnice než terén a motor, řekl bych tu změnu asi ani nezaznamenal. Zatím jsem spokojen a díky za vaše pomocné rady.
Jo ještě jsem zapomněl dodat, že to pobraly napínáky a nemusel jsem dávat jiný řetěz, jen jsem vrazil kolo k motoru, nasadil, dopnul a paráda. V té dráze kola je kolo posunuto asi o 1cm blíž k motoru.
Taky jsem laboroval a dvou sezonách mě nejvíc vyhovuje 16=43. Jezdím jenm silnici. Ta 17 ve dvou nebo z báglem,budeš furt řadit 4=5 a je to otravné. Jinak fandím za info, je dobré si takto pomáhat, ušetříme hromadu peněz.
bubak
Souhlasím se Sharkim... Nejhorší je to neustále řazení. Se standartním převodem tam v cca 80 kopneš pětku a jedeš. Když půjdeš do těžšího převodu, tak okolo 90-100km/h neustále řadíš 4-5.
Navíc jsem vypozoroval, že se mi s těžším převodem taky o nějakého půl litru zvedla spotřeba. Ať jsem dělal cokoliv, víc jak 310km (spíše 280km) jsem po hladové oko neujel. Teď zpět na originál převodu neni problém dát 360km po hladové oko.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
jak se bude kolečko povolovat přes brzdu a tyčkou, tak si akorát zničíš řetěz. Nejlépe je to povolit rázovým utahovákem a jelikož ho určitě nemáš doma, tak zajeť kamkoli do servisu, kde dělaj gumy a máš vystaraný. Hlavně to u nich nedotahuj!
www.motovaky.cz,
facebook Motovaky
Ten rázový utahovák doma mám, ale ani ten nebyl nic platný, protože pokud není kolečko zablokonané natvrdo, aby se uplatnil ten úder, tak to nepomůže, řetěz přes brzdu ty rázy nechytil a přes zařazenou rychlost jsem se bál, aby neprdnul nejaký zub v převodovce. Pomohla až metoda, kterou jsem psal. Ještě dodám , že dnes jsem najel něco kolem 300 km a opravdu je třeba více řadit 4-5, jak píše Scharki, ale ten převod 16-43 mi přijde ještě těžší než 17-47.