tak motorka je už zprovozněná, ale musím říct, že když jsem tam dal vypuštěný napínák, tak to byli neskutečné rány z motoru, proto jsem ho vymontoval, a olej opatrně dolil a po opětovném namontování motorka cvakala asi minutu a pak přestala, ale když jsem to projel, tak jsem opět vypozoroval, že při ubrání plynu se z motoru ozývá lehké cvakání, když je motor v záběru tj. jedu s plynem, tak nic neslyším, jenom když ho úplně uberu, a nejvíce to jde slyšet s vymáčklou spojkou.A taky když jsem měřil zasunutí napínáku byl 10-11mm pod tuto mez nešel a max. se v manuálu uvádí 9mm, proto se ptám jaká součástka je nejspíše na výměnu, vím takhle u pc se to nedá určit, ale někdo mí říká ať vymění napínák někdo řetěz. Moje otázká zní, když už to budu mít rozdělaný, jak zkontroluju řetěž potažmo napínák jestli jsou O.K. nebo K.O.?
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
to DAGR:
teď se mi děje úplně to samý jako tobě. Já navíc našel ještě třísky v olejovém filtrum tak to přisuzuju rozvodovému řetězu. No uvidíme, až se to otevře. Už jsem z toho na nervy, tak musim k servisákovi. Před zimou jsem nic nepozoroval ale asi už si to někde škrtalo a když jsem vypustil olej a cca po měsíci a půl jsem ho zase nalil a nastartoval, tak to byly šílený rány.
P.S. Napínák mi měnili někdy v létě za nový.
Upravil Tomyz dne 18.03.2014 20:32
na olej jsem se nedíval, zkusím , tak nějak jsem doufal, že to bude napínák, nechce se mi rozdělávat motor, ale když nebude jiná možnost, na rány z motoru jsem si po výměně oleje zvyknul, ale když děláš napínák, to jsou teprve rány s tím napínákem jsi mě ale nepotěšil
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Uvidim až co řekne servisák. Ale pokud má řetěz možnost se po natáhnutí dotýkat někde v hlavě, tak bych tak na 80% tvrdil, že ty špony budou právě odtamtud.
jen pro info kolik má Dakárek najeto? dneska jsem mluvil s Tondem a doporučil vyměnit jak napínák, tak řetěz, asi to prubnu a vymění vše, protože chci mít klid
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Mam stejny problem, vymenil jsem napinak, a kovovy zvuk z hlavy se ozyva stale.pozitri vezu dakara do carservisu at na to mrknou.vymena napinaku neni az takova pakarna jak tu nekteri popisujou.staci si dostatecne odstrojit veci kolem
Po výměně rozvodů mi to též dělalo, výměna napínáku nepomohla, stále se zasetkával. Podařilo se mi to vyřešit montáži částečně naplněného napínáku olejem spolu se dvěma těsněníma pod šroubem co jej přitlačuje, aby se nedostával do krajní polohy, kde se rád kousl. Korunová blbost a od té doby to dalo pokoj.
Po prečítaní vašich príspevkov som tiež vybral napínak a skontroloval či nie je zaseknutý. Počul som totiž zvuky súvisiace s otáčkami motoru a tym pádom som vylúčil možnosť, že počujem nejaký rezonujúci štítok. Bol to taký zvuk akoby kúsok papiera trepotal v prudkom vetre, ale o čosi silnejší. Po vybratí napínaku a po uvoľnení guličky aby som vypustil z neho olej išiel pekne stlačiť, nejavil známky zaseknutia. Trochu som ho naplnil olejom a dal späť. Po naštartovaní sa mi zdalo, že zvuky nepočuť (ale možno som ich len nechcel počuť a kecal mi do toho brat). Neskôr som sa na to sústredil a boli tam. A teraz babo raď. Vopred Ďakujem za vaše rady.
Inak mám ABS a krytka (skrutka) bola tak dotiahnutá, že pri troche námahy som ju povolil vidlicovým kľúčom a potom odskrutkoval rukou, takže som nemusel nič rozoberať, za čo vďačím aj otcovi, ktorý mi s tým pomohol.
Mel jsem stejny problem.Koupil jsem napinak, dal ho tam a silenej rachot.Ani po ujeti nekolika set metru se nic nezmenilo, tak jsem to odvezl do servisu a tam mi rekli ze to je zavzdusneny.Pokud se to priste stane at povolim ten pritlacny sroub a ze se to ovzdusni
Kouslej nebo vychozenej napinak nejde sluchem moc ani pleslechnout. Nam se kousl na malym GS po ceste z Bosny a byl to hodne velky rachot. Vymenou za novy je ticho po pesine. Tam by stary typ. Novejsi vypadal torsku jinak. Tusim ze byl trosku delsi. Uz si presne nepamatuji.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Ahoj, můžete mi prosím někdo říc, jak poznám špatný napínák? Mam to teď rozebraný, tak bych to rád zkontroloval. Jde zmáčknout normálně, ale nevím, co se na něm měří a jak poznám špatný. díky za rady
Do it my way...
Tak na to jsem taky koukal, jen jsem z toho nebyl zrovna moudrej. Každopádně asi jsem to pochopil tak, že to stejně musim znovu změřit a nejspíš rozdělat až na ty lišty a to se mi nechtělo.. že jsem to **** fakt neudělal loni, když jsem dělal tu vodní pumpu.
Díky ti za radu.
Do it my way...
Ahoj, myslím že není potřeba lišty vyndavat a něco moc rozebírat. jenom odstraň šroub na napínák a měř. Doporučuji konzultaci s Ježkem ADV One, je ochotný a dodává díly za super ceny
Upravil petersky dne 09.06.2015 17:36
Návod jsem luštil několikrát a stejně z toho nejsem moudrej.
Má se napínák zatlačit dozadu a změřit, kolik je na kraj? To mam 8mm.
Na ty lišty bych to rozdělával v případě, že bych tam měl víc než 9mm. Takhle to nechám bejt a někdy za rok znovu zkontroluju, jak se to hejbe. Zatím mi nic necvaká, tak do toho nebudu víc vrtat.
S ježkem budu mluvit, ale kvuli jiné věci..
Zatim moc díky za vysvětlení.
Do it my way...
Pánové, chci se zeptat, kdo jste měnil napínák, jestli jste měnili i ten "krycí" šroub?
Na mém dakaru měl starý šroub ještě kousek tyčinky, který tlačil na napínák, ale na novém již není, Když ale porovnám nové díly se starými, tak mi z toho vychází, že nové složení musí méně napínat.. nebo je to tak v pořádku a mám dát vše nové?
více viz foto:
abych docílil stejné délky musím starý napínak trochu stlačit ..