munsterland napsal:
Diky Rudovi..pneu dorazily a(i se samolepkami...dekuji ) včera nazuto...zatím spokojenost (250 km)...myslim z prvniho dojmu k memu ucelu spravna volba....jen jsem ted pre chvili koukal a jsem trochu zmaten...snad me někdo vyvede z omylu.....tam kde se pneumatiky dotykaji vozovky tak (pneumatiky mají sipovy vzorek- 07mitas) u zadni pneu sipy v u vozovky smeruji dozadu (coz je tak domnivam se spravne), ale u predni pneu sipy smeruji dopředu...docela mi to prekvapilo....(dle mého fyzikálního usudku...tak sipy dozadu vytlacuji vodu apod. do stran pneu...kdezto dopředu jakoby nabiraji vodu pod sebe. Samzrejme jsem dodrzel sipku rotace při obouvani pneu...obou pneu........nejsem z toho moc moudrej...JAK TO JE?
Neboj přední se točí obráceně.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Vikec napsal:
Předním kolem brzdíš,zadním zrychluješ,tudíž na gumu působí opačná síla,proto sou vzorky vobráceně.
....o tom jsem taky premyslel....,ale i když brzdis...tak se proste ten vzorek otaci danym smerem...a ten vzorek proste nejakym urcitym smerem ma tendenci vodu nekam tlacit....nezavisle na tom jestli jestli brzdis nebo se kolo jen toci..eventulne by bylo jako hnaci kolo ....ciste teoreticky a pro priklad....pokud bych na hamstnul...a zablokoval kolo tak se urcite od stredu pneu (osu vertikalni) tlaci voda ven, ale to jen v pripade ze kolo bude zablokovane.....pokud se kolo toci.....hm...tak z toho nejsem moudrej...asi dal kolo do vanicky s vodou ..nasypu pilinu na hladinu..kolo roztocim.....a uvidim kam to bude hnat ty piliny...:-)..asi to fakt zkusim....nejsem z toho moudrej
No odvod vody není jediná věc,která rozhoduje o tvaru a uspořádání vzorku. Při záběru/brždění se má každej ten špunt snahu ohýbat a tím,jak se ta "šipka" natvaruje se tomu ohybu dá zabránit,nebo to omezit. Od čeho myslíš,že sou drapáky voskákaný do špiček? No právě z toho ohýbání figur...