raider napsal:
Me by to zajimalo, nemuzes to vlozit sem jako clanek a do diskuze dat pripadne jenom odkaz na nej?
no jo, ale jak to vložit jako článek? Tak daleko jsem ještě nedošel...musíte mi poradit
Označit text CTRL C,vložit do textového pole CTRL V a je to.
hmmm, tak to jsem nevěděl
Bohužel ten popis, resp. srovnání je tak na A4, takže ve formátu, který používá toto fórum to bude moc obsáhlý, ale zkusím to
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Myslim, ze nez to sem stihnes dat, tak tu kecama jestli jo, ne a jak popiseme stranek nekolik
PS: jen se podivej, kde jsi mel puvodne odstavce a pak to odentruj, aby to melo citelnej tvar, dylka je asi lhostejna, hlavne aby to bylo ctivy, coz vypada, ze bude
Maiali nel Fango!
Vzhled - asi netřeba komentovat, mně se ta motorka prostě líbí, mám tu oranžovou kombinaci, k tomu oranžový padáky, ale můžeš mít i černé. Palubka - všechno přehledný, trošku zdlouhavější je vzhledem k té výbavě se k tomu přes BC doklikat, ale zvykneš si hned. Je super ta obrazovka, kam si můžeš navolit oblíbené funcke, já tam mám trip, spotřebu, teploměr, celkové km atd., je tam toho mraky. A umí dva tripy, a nenulují se po 1000 km jak u vzducháče GS, tam to Rakousové ještě nepochopili...spotřeba po 11 tis km je 5,7l, ale jezdím někdy i s dcerou, tak tam je vyšší, Rusko jsem běžně jel za 5,2, rychlost okolo 100-120. Brzdy - na dávkovatelnost GS to nemá, ale fungují stejně dobře, ale GS je prostě nepřekonatelný, brzdíval jsem na něm dvěma prstama jako na kole. KTM má brzdy super, jsou tam radiálky, akorát to chce trochu víc síly. Podvozek - paráda, perfektně filtruje, mám elektronickej, takže se s tím dá hrát. Elektronika funguje, moc se to nepotápí, řekl bych, že nastavení z výroby je tak akorát. Ovladatelnost - tam mne asi nejvíc překvapila, GS mi přišlo dost neohrabaný na místě a v malých rychlostech, nízké těžiště tomu moc nepomáhalo - teda aspoň u mne, KTM je v tomto dokonalá, dokážeš se otočit přes nohu. Kámoš, co jezdí od 15 let a je nám všem už přes 40, říkal, že kam ji pošleš, tak tam jede, že do zatáček jede úplně sama, a to je kluk, kterej má najeto pár stovek tisíc na motorkách a fakt na silnici umí. Pohodlí - víc na ní fouká, a to jsem si dokoupil ten vyšší štít (2500 s daní ), sedlo je tvrdší, tam GS jasně vede, vyměnil jsem řídítka za širší z verze R. Motor - to je ta pravá pecka, kašli na ty kecy tady na fóru, že ten výkon nepotřebuješ, je to prostě rozdíl světelných let proti GS, těch 40 koní je sakra znát, předjíždění je jak na supersportu, prostě jen luskneš a seš pryč, ale můžeš jet i piánko, motor je prostě dokonalost. Můžeš samozřejmě použít mód rain a jet jen na 100 koních. Výborný je mód offroad, kde se trakce dá vypnout úplně včetně ABS na zadním kole (to GS ještě neumí), anebo trakci necháš zapnutou v off modu a meze prokluzu se hodně posune, ale pořád tě hlídá takže nehrozí nějakej problém, navíc se automaticky sníží výkon a odezva na plyn je daleko lepší než v silničním modu. Servis - po 15000 km, v Brně v KTM mají sazbu 330 Kč/hodinu včetně DPH!!!, tam se může bávo zahrabat sto metrů pod zem. V Brně v BMW jsem platil cca litr na hodinu. Doplňky - první motorka, na kterou není třeba nic moc dokupovat, koupil jsem padáky - oranžový , velký štít, velký kryt pod motor a hefty, a už nic dalšího není třeba, takže ušetříš za spoustu chujovin z Toura*** či Wunderbaru, který na bávu jsou poměrně nutnost, abys něco neukopl nebo neulomil. Ceny byly taky poměrně slušný, štít 2500, dekl pod motor 4 mm hliník 4,5 tisíce, hefty 3 litry.
Motorka má jinak už vše ostatní v základu, ostrý široký stupačky, hlavní stojan atd.
Co bych ještě vytkl, není tam moc prostoru vzadu nějak upevnit pavouky, chybí tam ten příhradovej rám, co má GS, teda pokud ti nevadí, že ten krásnej černej elox podrápeš tím pavoukem, tam by to chtělo nějak zapracovat, ale spíš to nepůjde, není tam prostě rám, kam to přichytit. Ale dá se to, není tam ovšem tolik možností jako u GS. Každopádně mám od Bystřy kufry, takže problém s bagáží je vyřešen.
A hlavně, měl jsem GS od roku 2004 celkem 3x, poslední byla 2010 dvouvačka a jedno ST a vždycky mne bavily. Vždycky jsem každýmu říkal, že GS je nejlepší motorka, kterou znám a fakt byla. Byla prostě neuniverzálnější ve všech směrech, kde chyběl výkon, byla ovladatelnost a brzdy, ale to sám víš moc dobře, že je nej...
Ale KTM je tak strašně zábavná motorka, že až teprve teď jsem poznal, že GS bylo fakt trochu sterilní, dokonalé, ale nemělo ty koule, co má KTM.
Jo, a ještě jsem koupil nový výfuk od RP, katalyzátor zůstal a zvuk to má brutální, já si na to potrpím, chci, aby mne auta slyšela, když je předjíždím, tam teda šicí stroj od BMW nemá absolutně konkurenci. Zvuk je srovnatelný s Akrapovičem včetně svodů, což je minimálně dvacet litrů za jetý - měl jsem Akrapa na dvou GS, tak vím, jaký zvuk to mělo. Lauf od RP stál 7 tisíc...
Jinak samozřejmě, pokud chceš jezdit off, což já jezdím polňačky, lesní cesty, ale spíš lehčí, neumím to moc a teprve se učím, a hlavně s ní nehodlám mrsknout o zem, na to ji mám moc rád, takže Radarka je pro mne asi passé, malinkej problém je s gumama, jsou prostě široký, ale dal jsem prakticky vše, co kámoš na GS. Loni v Rusku jsem zadní dost sjel a byl trochu problém sehnat TKC 80 v tomto ****ním rozměru, v Estonsku jsem sehnal jednu, ale bylo to dost komplikované, takže jsem dojel domů, na středu byl asi 1 mm...
Co se týče eRka, tak pochopitelně jsem se hned po koupi liskal po hubě, že jsem si měl vzít eRko (může za to ta ovladatelnost v terénu, kde jsem s GS měl strach, tak s KTM ve stupačkách a polodriftem jezdím bez problémů), jenže - eRko má ještě přísnější sedlo, to je lavice jak z Afriky Twin, plexi neřeším, dá se prohodit za 5 minut, a je přece jenom o něco vyšší, takže si myslím, že bych ho asi neužil. Dalším argumentem byla přední 21", která prý není úplně ideální na palbu v zatáčkách, průjezd zatáčkou je prý horší, táhne to do strany to úzký kolo. Nicméně i to mi pak vyvrátil jeden pašák, starej motokrosař, co říkal, že se ty motorky chovají skoro stejně, říkám skoro, protože Advik obyčejnej sedí o malinko líp díky těm širším gumám. Nicméně, pokud mne ten terén chytne, tak si Erko asi koupím, až budu prodávat tuto, což může být příští rok anebo taky třeba až za 5 let anebo taky nikdy.
Ten rozdíl poznají asi jen borci, co terén fakt umí a nebojí se, což já nejsem, takže jsem vlastně spokojenej.
Cena je asi hodně důležitá, motorka mne stále 385 tisíc včetně DPH a včetně doplňků, co jsem psal nahoře (větší plego, kryt motoru, hefty, padáky v barvě). Tedy o cca 70-85 míň než nové GS, i když ti majitelé LC řeknou spoustu argumentů, že GS má všechno lepší a ten rozdíl skoro 85 litrů je vlastně v pořádku...
Nemyslím si to, myslím, že ty motorky jsou téměř na stejné úrovni, GS má třeba chytrý tlumiče, KTM má zase WP, což je pojem sám o sobě...jenže kačena mne prostě chytla za srdce nejen vzhledem, ale taky tím, co umí.
Pro tento rok připravili další pfčovinu, jelikož všechny modely 2013 mají už v sobě gyroskop s čidlem náklonu, tak Bosch pro ně vymyslel software, který se jen přehraje do řídící jednotky a ABS tvoří s protiprokluzem propojenou soustavu, která funguje i v náklonu, při prudkém brždění v zatáčce nehrozí podklouznutí kola a když se lekneš a náhodou bys to chtěl narovnat a tím pádem pak jedeš rovně, tak motorka stále tvrdě brzdí a přitom můžeš zůstat v náklonu. Tento systém nemám, nemůžu posoudit, jak to funguje, nicméně to stojí 10 tisíc s daní, takže do toho asi půjdu. Na youtubu jsou videa, která ukazují, jak to funguje. Ale je to možná další nesmysl, zejména pro lidi, kteří chtějí motorku syrovou bez elektroniky...
Toť moje hodnocení po roce, psal jsem to pro jednoho kluka tady na fóru a logicky jsem mu tykal. Kdyby to někomu vadilo, můžu to celý přepsat ve zdvořilostním tónu
Upravil kejda dne 17.03.2014 22:54
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Pobavila mě ta poznámka o "sebevyliskání si" za nekoupení vyšší verze. Nic si z toho nedělej. Časem si všimneš, že všichni jezdci nízkých advíků mají na tváři otisk vlastní dlaně.
Upravil cibus dne 17.03.2014 23:01
Pobavila mě ta poznámka o "sebevyliskání si" za nekoupení vyšší verze. Nic si z toho nedělej. Časem si všimneš, že všichni jezdci nízkých advíků mají na tváři otisk vlastní dlaně.
Cena skoro stejná, jiná kola, pouze manuání, ale o třídu lepší podvozek proti elektronickýmu, méně pohodlí...
No zas tak moc se už teď nebiju.
Nechce někdo výměnu?
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
raider napsal:
Me by to zajimalo, nemuzes to vlozit sem jako clanek a do diskuze dat pripadne jenom odkaz na nej?
no jo, ale jak to vložit jako článek? Tak daleko jsem ještě nedošel...musíte mi poradit
Dik za referat, je to prehledny i ve vlakne. Jinak kdyby jsi chtel pridavat clanek tak na vrchni liste das 'clanky', pak jen vyberes kategorii a zvolis pridat novy.
Ja vam sem hodim zkusenost kolegy z kancelare, 1190 kupoval loni v srpnu, ma najeto 3000km, prisel k motorce letos po zime a uz ji nenatocil. Budiky jdou, motorka ani nehrkne. Logicky zkusil baterku, tim to nebylo, volal do ktm, jeste neco zkusili a nic. Tak pro moto prijela odtahovka, odvezli do ktm HK. V sobotu to byl mesic, co to tam stoji, koukaj na to a nevedi co s tim. 27 den na reklamaci se jim podarilo vymenit ridici jednotku, prehrat soft a moto stale nic. Vcera udajne to meli napichnout online s rakusakama, ale vysledek jeste nevim. Dal jim cas do patku, tak jsem zvedavej, jak se pochlapi.. Byt to v plne sezone, asi by byl vic nasranej.. Tolik zkusenosti s ktm a servisem.
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
Po tom, co jsem na ni zazil cca ve 160 v podstate samovolne wheelie, tak se tomu ani nejak nedivim
Jinak za me je to superstroj. Jen by to mohlo byt o neco lehci a ergonomicky vhodnejsi pro dlouhany. Riditka jsem mel u kolen, nohy zalomeny jak na 1150, ale to se resit da, stejne jako to prkno, co to ma misto sedla.
Ale jede to famozne, brzdi zrovna tak, asi bych ten retez i prezil
Maiali nel Fango!
Můj osobní názor-
Kamarád ji má rok, najeto necelých třicet tisíc, samé problémy, netěsnosti, dokonce vyměněný motor a od července do září 2013 v servise- opravdu tři měsíce, katastrofální přístup KTM....
Pojem cestovní enduro je podle mě absolutně nevhodný a srovnávání s GS absolutní nesmysl!!! Podle mě je to oplastovaná, nepovedená motorka....(slušně řečeno)
Podle mě je to nepříliš povedená odpověď KTM na nové GS.
Myslím, že co se týká enduro vlastností tak předchozí 990 nesahá ani po kotníky...
Jezdíte-li alpskými pasy tak potkáte sto nových GS, patnáct Multistrad a čtyři 1190...
Kdyby to byl takový superstroj, tak by jich jezdilo určitě víc.
Ale samozřejmě pokud někomu tluče srdce oranžově tak zprofanované GS by si nikdy nekoupil.
Myslím, že zmiňovaný cenový rozdíl je vzhledem ke kvalitě obou strojů zanedbatelný.
Z nabídky KTM si vyberu pět super strojů, ale 1190 tam určitě nebude... Zdenda
Po tom, co jsem na ni zazil cca ve 160 v podstate samovolne wheelie, tak se tomu ani nejak nedivim
Jinak za me je to superstroj. Jen by to mohlo byt o neco lehci a ergonomicky vhodnejsi pro dlouhany. Riditka jsem mel u kolen, nohy zalomeny jak na 1150, ale to se resit da, stejne jako to prkno, co to ma misto sedla.
Ale jede to famozne, brzdi zrovna tak, asi bych ten retez i prezil
Měl jsem stejný dojem, co mě nepříjemně překvapilo byly vibrace v řidítkách, jsem na to alergický. Díky toho jsem to nakonec rozchodil, podíval se do občanky a uvědomil jsem si, že mladé holky a takové stroje už nejsou pro mě. Po nasednutí zpět na osmikilo v nízkých otáčkách jakoby nejelo ale ten lehký předek....
https://www.zonerama.com/rop1
To máš z vlastní zkušenosti? Já jí chvíli vlastnil a při 146 km/h tachometrových ukazovala navigace 135 km/h, což je podle mě standard jako u ostatních motorek.
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
To máš z vlastní zkušenosti? Já jí chvíli vlastnil a při 146 km/h tachometrových ukazovala navigace 135 km/h, což je podle mě standard jako u ostatních motorek.
Jsem na tom stejně, ukazuje normálně +- 5%, kontrolováno na GPS
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Zdenda napsal:
Můj osobní názor-
Kamarád ji má rok, najeto necelých třicet tisíc, samé problémy, netěsnosti, dokonce vyměněný motor a od července do září 2013 v servise- opravdu tři měsíce, katastrofální přístup KTM....
Pojem cestovní enduro je podle mě absolutně nevhodný a srovnávání s GS absolutní nesmysl!!! Podle mě je to oplastovaná, nepovedená motorka....(slušně řečeno)
Podle mě je to nepříliš povedená odpověď KTM na nové GS.
Myslím, že co se týká enduro vlastností tak předchozí 990 nesahá ani po kotníky...
Jezdíte-li alpskými pasy tak potkáte sto nových GS, patnáct Multistrad a čtyři 1190...
Kdyby to byl takový superstroj, tak by jich jezdilo určitě víc.
Ale samozřejmě pokud někomu tluče srdce oranžově tak zprofanované GS by si nikdy nekoupil.
Myslím, že zmiňovaný cenový rozdíl je vzhledem ke kvalitě obou strojů zanedbatelný.
Z nabídky KTM si vyberu pět super strojů, ale 1190 tam určitě nebude...
Co člověk, to názor. S tou poruchovostí a servisem tři týdny, podívej se do historie fóra, BMW má svoje ležáky...
Já s ní nemám sebemenší problém. A to mi netluče srdce oranžově, 10 let jsem měl bavoráky, prostě se mi líbila. Kupuji si věci, když se mi líbí, ne podle recenzí a názorů. To je 25% mýho rozhodování.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Mám R-ko od března, najeto 4tis.km. Zábavnější motorku jsem nejezdil a to jsem na to přesedl po sezóně na Ducati Multistrada 1200S Sport, tu, na kterou tu Emil dával odkaz, když jsem ji prodával... Zatím žádné problémy, až na pár nepodstatných drobností... Dá se na ní jezdit tak, že si brousím hrany bot a stupaček. A ten motor, to nejde popsat, to se musí zažít. A nadává-li na ní někdo jako na oplastovanou nepovedenou motorku, nejspíš ji dle mého ani nezkusil Veké Báwo se mi vždycky líbilo, ale mému stylu jízdy vyhovuje prostě kTM víc. Až budu v důchodu, možná si to BMW konečně koupím... No, nebo možná ne
KTM 1190 Adventure R
Můj názor je asi zbytečně vyhraněný.
Přeji Vám aby se Vám vyhly všechny problémy a komplikace, jako má s touto motorkou můj kámoš.
V deseti tisících prasklá hlava-motorka tři měsíce v servise, po té nový motor a potom třikrát měněné víko hlavy. Teď má najeto necelých třicet tisíc.
Je pravda, že motorku kupoval hned zkraje minulého roku, tedy jako úplnou novinku a je možné, že šlo o dětskou nemoc, kterou již technici v KTM vyléčili...
Přeji Vám hodně šťastných km!!!
Zdenda
Konečně zase pěkná motorka od KTM(od doby 990)
Škoda jen,že z toho dělají pomale pěknej břichoplaz ...ale to je jediný,co se mi na tom od pohledu nelíbí...
Snad to nebude jako 1190
Jestli to pojede i od spodu a ne až od 6tis a jestli to bude brzdit motorem a ne,jak dvoutakt,tak se těším,až se svezu.Konečně pořádnej tanker,jako GSA YouTube Video Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
ty woe,jen píšu,že je to pěkný na pohled...konečně...po těch hnusech 1190
a jestli to pojede normálně,jako skoro káždej velkoobjemovej dvouvál a ne,jak čtyřkalíšek od hondy,kterej jede až v 16tis.,tak se rád svezu.Ty současný jebky mě neoslovili vůbec ničím,kromě páčky spojky...doslova
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ty woe, ta 1290 to je fakt hnus. Ale pro lidi, co je pro ne super anventura dojet po silnici ve dvou do Nice to bude urcite super. Skoro tak dobry jako velkej V Strom.
Na jaře jsem jí chvíli vlastnil a že by nejela odspodu bych neřekl ani náhodou. Podle mě jela odspodu pěkně a od 6-ti tisíc jak píchlá sv.ně. Předtím jsem měl R12GS '07 a 1190 do 6-ti tis. rozhodně nejela hůř.
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
Ta nová KTM nevypadá v reálu tak hnusně jako ve videu. Ale je to podle mě určené pro lidi, kteří nebudou jezdit offroad. Už jen fakt, že to KTM představila na veletrhu na silničních gumách s blatníčkem, kde je mezera tak 2cm a plastovými kufry..
Jediné, co mi přijde doslova příšerný, je to plexi. Je tam malý tmavý štítek s bočnicemi (taky tmavé) a přes to je velký štít nahoře rozšířený z čirého plastu, který je složený jakoby ze dvou štítů - jeden víc vpředu a druhý kratší vzadu a mezi nimi je mezera. Asi aby vzduch foukal i na jezdce nebo nevím. Prostě je to divný. Plastový kufry jsou klasicky jako na 1190 - takže v reálném adventure prostředí nepoužitelný. Máme tady u nás ve vesnici docela živou zkušenost, protože závodníci z DrK týmu (které někteří mohou znát třeba z enduro závodů v Rumunsku nebo z Erzbergu), mají 1190 koupené a byli s tím v Maroku, kde jeli stejnou trasu jako jsme jeli my na jaře - tedy po stopách Intercontinental Rally. Ty kufry jsou NEPOUŽITELNÝ. Jakmile se do mechanismu tlačítek dostane prach a písek, nedají se zavřít, otevřít a zejména sundat. Nějaké kufry se ulomily a někteří další chtěli kufry naložit na nějaký pickup, kterého potkali cestou aby jim to dovezl do cíle a nešly vůbec sundat a když byly někde sundané, tak nešly nasadit. Prostě peklo. To není výrobek určený vůbec do prašných podmínek - jen na silnici a nesmí se tam prášit.
Jinak ještě k těm reakcím na 1190R - spotřeba mnohem lepší než 990 ale na motorku i s větším štítkem moc fouká a fouká přímo do helmy (lze vyřešit jiným štítem - představeno na veletrhu). Motorka i přes folii nalepenou na vnitřní straně sedla poměrně hřeje "do koulí". Bláto od zadního kola lítá všude možně a hlavně na nohy jezdce. Povolují se dráty v kolech a především - ráfky jsou z nekvalitní slitiny, jsou strašně měkké a po jednom Maroku na vyhození. Staré ráfky LC8 jsou nesrovnatelně kvalitnější. Zázrak prý není ani tlumič a přední vidle, prý stará LC8 byla v tomhle ohledu mnohem lepší. Každopádně minimálně tady kamarád z Modletic jí dává pryč a váhá, co si pořídit. Možná zpátky 990ku.