Ano termostat je nalevo, podívej se do manuálu jak se to vyndává, ale je to jednoduchý. Myslím že budeš mít zlomené těleso termostatu co drží vrtanou pružinu, mrkni sem: http://www.bmwgs....ost_245412
Nový termostat pasuje z VW golf III generace a dalších aut, viz. zde: http://katalog.mj...grnsdg5ca2S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
takže termostat jsem výpačil ( překvapilo mě, že je i v přímo dílenském popisu vypáčit šroubovákem - páčení těch plastů totiž nevzbuzuje moc důvěru .. )
no a termostat vypadá takto, plastové pouzdro je rozlámané
Takže zatím moc děkuju za pomoc a někdy v týdnu zkusím sehnat ten termostat ze seznamu.
raketa přiložený následující obrázek:
Jen možná malá rada, pokud jde okruh složit dokupy bez termostatu a na termostatu nenajdeš viditelné poškození, zkus to projet bez něho. Nebudeš muset třeba zbytečně kupovat novej.
UPS, pozdě... Nicméně pokud to složit jde, můžeš to aspoň vyzkoušet, než koupíš novej jestli je to fakt stejný s VW termostatem, koupíš třeba v AK, který má kopec poboček http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBp5NVgSdSuQgTIQI5DXUzGGXvv0g8TyQeaTi9fJfFC0/nNXI5nM9uzDskbG8TICDF51EXSaIa7VQVJySOUYvuJ276LMj1XJH6L/NN/bC4uOaT3sIzTYeaFMjVKcyJu3L1i82QsanTQDTf710MS48KUHosUw6pZ88JkEmugWjAeTaV
Upravil puchyyla dne 01.08.2013 13:28
chjo, tak ani bez termostatu to asi moc netlačí vodu přes chladič. Teď jsem to vyzkoušel .. na volběh po zahřátí spíná větrák, chladič napůl studený, hadice k neudržení rozpálené, po chvíli začíná svítit kontrolka. .
vody dávám po víčko chladiče, promačkám hadice, vše se zdá být ok, ale jak nechám motor běžet a chci jej odvzdušnit, tak hadice jsou natlakované, ale z odvzdusnovaku jde jen para jak z tlakového hrnce .. asi teda bude vážně v háji to těsnění pod hlavou? Nebo by to mohla být i vodní pumpa ? Napadá mě, jestli ji nemohly poškodit kousky plastu z rozsypaného domečku termostatu ..
Upravil raketa dne 01.08.2013 15:00
raketa napsal:
chjo, tak ani bez termostatu to asi moc netlačí vodu přes chladič. Teď jsem to vyzkoušel .. na volběh po zahřátí spíná větrák, chladič napůl studený, hadice k neudržení rozpálené, po chvíli začíná svítit kontrolka. .
vody dávám po víčko chladiče, promačkám hadice, vše se zdá být ok, ale jak nechám motor běžet a chci jej odvzdušnit, tak hadice jsou natlakované, ale z odvzdusnovaku jde jen para jak z tlakového hrnce .. asi teda bude vážně v háji to těsnění pod hlavou? Nebo by to mohla být i vodní pumpa ? Napadá mě, jestli ji nemohly poškodit kousky plastu z rozsypaného domečku termostatu ..
všechno je možný, ten bordel to mohl i někde ucpat. Pumpu můžeš buď otevřít a kouknout do ní, zda se točí a je OK, čímž budeš měnit/shánět/vyrábět nový těsnění, nebo můžeš pomocí hadic vyrobit na moto otevřený chladící okruh třeba přes kýbl pověšenej na řídítka a sledovat v něm průtok. tam bys i mohl poznat, jestli je v háji to těsnění pod hlavou, protože téměř vždy se pak dělají kurevský mastný oka na hladině chladící kapaliny...
mimochodem, jak jsem psal s tou mokrou svíčkou, nezkoušels to?
svíčku jsem bohužel nezkoušel, ale sundal jsem víko vodní pumpy a ta se netočí .. ani kdyžt zkusím startovat motor. .je jak zalitá v betonu, a to je asi špatně ?
raketa napsal:
svíčku jsem bohužel nezkoušel, ale sundal jsem víko vodní pumpy a ta se netočí .. ani kdyžt zkusím startovat motor. .je jak zalitá v betonu, a to je asi špatně ?
Nevím, jak u tohohle krámu, ale většinou pumpy mívají plastový ozubený kolečka, takže budou asi zuby nebo celý kolo utržený z klínku/pera/závlačky/dutinky nebo čím je to tady zajištěný...
Každopádně postup je myslím jasný, hoď moto na bok, shoď víko spojky a koukni na to ozubení.
Pak než tu pumpu zase zaklopíš, tak bych osobně pro jistotu (kvůli těm úlomkům termostatu) propláchl ten vodní okruh. Normálně bych rozházel hadice a postupně proti směru toku chladícího okruhu to prohnal vodou z hadice pokud možno trochu tlakem.
Jen proč to říkám, to takhle jednou volá kámoš: "Ty, vyměnil jsem turbo na ávii, nastartuju to, chvíli dobrý, najednou rachot jak kráva, rozeberu to a turbo na hadry, nevíš čím to může být?"... No zkrátka nevysypal si zbytky starýho turba z vejfuku. :-)
Upravil puchyyla dne 01.08.2013 16:21
ta vodní pumpa vypadá zvenku vpohodě, ale netočí se .. chladící okruh už jsem vyplachoval hadicí .. takže teď opravdu sundávat celé spojkové víko .. ? Je mi divné - když má uvnitř plastové zuby, že by se v motoru tak kousla a netočila ?
raketa napsal:
ta vodní pumpa vypadá zvenku vpohodě, ale netočí se .. chladící okruh už jsem vyplachoval hadicí .. takže teď opravdu sundávat celé spojkové víko .. ? Je mi divné - když má uvnitř plastové zuby, že by se v motoru tak kousla a netočila ?
Asi úplně nerozumím, co přesně je ti divné, ale zkrátka pokud se netočí, budeš muset hodit oko proč
pomalu se snažím oddělat kryt spojky - vadí tam ta trubka - když ji povolím dole - 22 klíč- teče z ní olej - tzn musím stejně i vypustit olej z motoru ? Motorku mám položenou na boku a doufal jsem, že aspoň ten olej nebudu muset vypouštět ..
raketa napsal:
pomalu se snažím oddělat kryt spojky - vadí tam ta trubka - když ji povolím dole - 22 klíč- teče z ní olej - tzn musím stejně i vypustit olej z motoru ? Motorku mám položenou na boku a doufal jsem, že aspoň ten olej nebudu muset vypouštět ..
no hadici nad trubkou skřípneš vice gripkou, a dolu si připravíš buď špuntík, nebo velkou matku, kterou dáš rychle místo toho očka pod šroub. Něco vyteče, ale to snadno doliješ.
tak přikládám moje brutálně očesaná plastová kolečka vodní pumpy
seženu a vpohodě vyměním to plastové hnací kolečko ? Jak se to mění ?
tu hnanou vrtulku naštěstí mám náhradní ..
pokud by někdo měl, nebo aspoň věděl o někom kdo má navíc to hnací ozubené kolečko .. budu moc rád za tip. Do té doby než to seženu bude muset bawo ležet na boku na zahradě
raketa přiložený následující obrázek:
raketa napsal:
tak přikládám moje brutálně očesaná plastová kolečka vodní pumpy
seženu a vpohodě vyměním to plastové hnací kolečko ? Jak se to mění ?
tu hnanou vrtulku naštěstí mám náhradní ..
pokud by někdo měl, nebo aspoň věděl o někom kdo má navíc to hnací ozubené kolečko .. budu moc rád za tip. Do té doby než to seženu bude muset bawo ležet na boku na zahradě
Nooooo, slušně...
Ještě takovej okamžitej nápad, nevim jak u tohoto stroje, ale většinou se ty zuby neobrbou "jen tak" než to složíš, pořádně prověř zda všechno chodí tak jak má, zejména ložiska té pumpy.
no určitě mám strach aby se toto brzo neopakovalo .. možná mezi ty tuby vletěl nějaký bordel ? Hnací plastové kolečko má na hřídelce vůli .. ale samotné hřídele vypadají vpoho ..
Jak prosím vás dostanu dolů to hnací očesané kolečko ? Stačí mi shánět jen to plastové ozubené kolečko, které pak nasadím na původní hřídelku, nebo jak to je ?
Zdravím
Ať nezakládám nový vlákno, mam teď stejný problém. Svítí mi kontrolka přehřání a pořád jede větrák od první minuty. Hužel jsem na to musel do práce 60km dohromady. Teď jsem to chtěl zkusit odvzdušnit a než jsem to stačil, tak koukám, že v nádobce na kapalinu je vody pod min. a v olejovým víčku mám takovej ten bílej sajrajt.
Znamená to to co si myslím? Ono těsnění pod hlavou? Případně co všecko obnáší oprava v domácích podmínkách bez žádného spešl nářadí?
Díky za radu.
Do it my way...
jj s největší pravděpodobností těsnění pod hlavou.. A co to obnáší? trochu šikovnosti a rozdělat moto sundat hlavu a pak se uvidí v jake to bude stavu
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Toho sem se bál, to asi nebude nic pro mě poseru na co přídu, ale zas na druhou stranu se těma chybama učim no
Takže myslíš rozdělat a pak zjištovat, jaký díly objednat? Mam akorát na výměně oleje, takže ten a nemrznoucí kapalinu chci určitě objednat, tak to těsnění už by k tomu nebylo tak děsný.
Jinak při nandávání zpátky je něco, na co si dávat pozor? V tomdle jsem ještě pana, nikdy jsem rozdělanej motor neviděl. Jen na símovi a ten pak přestal jezdit
Do it my way...
hmm tak to bych se bejt tebou asi moc nepouštěl.Je to potřeba prohlídnout a pak vědět jak to poskládat zpět aby to hrčelo
... servis a diagnostika BMW Motorrad
No kdyby se našel někdo ochotný, kdo by mi s tím v okolí nbk pomohl, tak bych se nezlobil. Chtěl bych to vidět naživo , jak na to.. Zkusim ukecat kámoše nebo bráchu, až někdy přijede, aby mi s tím pomohli. Jak dlouho cca tadle práce zabere středně zkušenýmu člověku? Pár hodin nebo 3 dny?
Do it my way...