kubas napsal:
Díky za rady.mám představu tak 50% silnice a 50 off...a vzhledem k mé velikosti by to asi opravdu chtělo tu 1150... Přítelkyni se bude dobře sedět a já na ní snad projedu Skotsko jak mám už nějakej ten pátek v plánu...
V tom pripade bych doporucil 1150. Ale standard, ta ma lepsi sedlo pro spolujezdce (u adv je vzadu uzky), navic se da lip resit treba zvyseny pro tebe, coz by se pri ty vysce hodilo. Mensi nadrz ma realnej objem nejakejch 24l, coz neni takovej rozdil, ale je daleho min na rane. Nadrz adv je pri padech v terenu daleko vic na rane. Normalni 1150 taky muze mit dlouhou sestku, coz je parada a vyrazne to snizuje spotrebu pri dalnicnich presunech, mne to treba pri rychlostech 140-160 zere jen lehce pres 5l (ve dvou, s kuframa a na spuntech). Dal by bylo vhodny dat dopredu 21 kolo, coz se da vyresit prepletenim rafku a v terenu to pomuze moc, na silnici nijak zvlast neutrpi, navic to zlepsi vyber pneu. A konecne podvozek. Tlumice jsou zamenitelny u obou modelu. Pri tom veku a nejakejch tech km budou stejne mrtvy, navic nejsou od prirody repasovatelny, takze bych tam dal nejaky lepsi pro adv (idealne Tractive) a mas naprosto ultimatni stroj, co se asi nejvic trefi do toho cos popsal
Upravil morabo dne 10.08.2013 10:53
Maiali nel Fango!
50% off je silene moc...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Neee..dělám si srandu.samozdrejme nejlepší by bylo ty motorky vyzkoušet na živo ale vzhledem k tomu že doteď jsem jezdil silnice tak nemám známé na endurech co by je měli..
Neni. To je cca to co jezdim ja, pokud ne co do vzdalenosri, tak casove urcite.
Jasne, jsou tu nejaky dalicni presuny, atd, ale jde taky o to, kam cilene miris a to je u mne krom beznyho popojizdeni off v naprosty vetsine. Jako, ,ze bych si rekl, ze pujdu projet jen po silnici se mi deje uplne okrajove...
Netvrdim, ze je na tohle pouziti 1150 zrovna nejlepsi na svete, ale pokud chce dotycnej zaroven cestovat a vozit za sebou drahou polovicku a nemuze, nebo nechce na to mit dve motorky, tak pri jeho postave je to po tech upravach, co jsem napsal jedno z nejlepsich reseni.
Maiali nel Fango!
Ovšem do Tvého výběru bych zařadil ročník ADV 2002. Tento rok byl bez posilovače a měj jen jednu svíčku na válec. Tzn. NE twinspark.
U 1150 obecne (u obou modelu) byl zlomovy rocnik 02 (v tom jsou obe varianty - jedno i dvojsvice). S tim, ze dve svicky a posilovac, zadne zaznamenatelne zlepseni neprinesly. Posilovac bzuci a sem tam nekomu zpusoboval problemy. Twinspark jede stejne, ,zere stejne, jen je potreba menit dvakrat tolik svicek...
Jinak stara verze ma rucni "sytic" a zapinani svetel (mozna spis vypinani, protoze zapnuty se to da nechat furt), dvojsvicka ma uz oboje automaticky.
Jo jedna potencialni vyhoda verze s posilovacem mne napadla, ma to integral, takze na packu brzdi i zadek a netreba se na silnici tolik zabyvat brzdenim nohou. I kdyz na ostrejch spuntech to az tolik neplati, tam se beztak vyplati vic pribrzdovat zadkem a chranit predni gumu od oskakani.
Jianak bych pro toto pouziti opravdu preferoval "normal" verzi, tak jak jsem popsal vyse. Pripadne bych dal na adv mensi nadrz a mozna pouzil ten touratesi doplnek na prodlouzeni a rozsireni sedla, pokud bude spolujezdkyne nachylnejsi.
Maiali nel Fango!
Rozumnej názor..a když už jsme u těch úprav tak to co jsi psal se pohybuje přibližně v jaké cenové relaci??a. Jak bylo zmíněno tak spíš šlo o čas strávený v offroadu než o najete kilaky..
Cena uprav muze bejt dost ruzna. Treba vyssi sedlo se da bud presit za relativne par korun, nebo poridit nejakou top variantu cca za desitku. A tak je to se vsim. Nicmene pocitej ze budes nejspis davat sirsi a idealne i nizsi stupacky za 2 - 3. 21 kolo z novejch nahradnich dilu das dohromady cca za 10-12 (rafek ze 100PD a prepleteni), muzes ho ale nekde trefit jetej, pripadne obcas nekdo motorku uz s 21 koupi a pak tu smenuje za uplatek za 19ku, ale na to bych nespolehal.
Nejdrazsi budou samozrejme tlumice. Ale nebral bych to jako investici jen pro tu upravu, protoze jak rikam, origo bude tak jak tak na vsem bud po smrti, nebo blizko ni, takze pro rozumny jezdeni a zvlast off to bude potreba resit na vsem.
Za ideal bych povazoval tractive (http://shop.toura...e=1107_821), predni za 15 a zadek bud taky (ovsem bez moznosti hydraulickyho rychlostelovani predpeti koleckem), nebo za 22 s tim stelovanim, coz se hodi, kdyz jezdis na stridacku v jednom a ve dvou. Repase staryho origo tlumice vyjde pokud vim cca 10 za kus (ta uprava na repasovatelnost a nova pruzina). Ale vysledek se dost podstatne lisi. Ohlins je jeste drazzsi, driv naprosty top a ted stale spicka, ale tractive, alespon za mne funguje dnes lip. Wilbers a podobny bych radsi zapomnel a zbyva hyperpro, ktery je ovsem ladeny vic do cestovna a cenove je temer v urovni tractive.
Jo, muze se to zdat hodne, ale investice do podvozku te bohuzel bude cekat (pokud ji nekdo nevyresil pred tebou), prakticky u vsech bmw, pokud to budes myslet vazne. I proto bych radsi koupil normal verzi a usetreny peniz oproti adv bych investoval prave sem. Repase jako takova (vzdy cca po 20ti tisicich km) uz je pak par korun mas tak vlastne skoro novou motorku, co te prezije.
Maiali nel Fango!
No a třeba já mám 1150GSA,ročník 03,klasickou dvojsvíčku,ale bez posilovače,duálu,ABS a s malou nádrží,světla už mě vypnout nejdou,ale ruční plyn(sytič) mám pořád,takže se nedá jednoznačně říct,že rok 03 je zlomovej,zřejmě se ta výroba ruznejch verzí s ruznejma novinkama dost překrývala. Do terénu je to celkem fajn,teda kdyš je sucho. Dá se s tím zvládnout klasická motokrosová trať,ale buhvíjakej požitek to není a člověk je rychle utahanej z té váhy. Teďka mám cca2000km na mitaskách E07 a musím si je zatím pochvalovat. Předtím tam byly anakee,na asfaltu jednoznačně lepší,ale byla to fakt moc silniční pneu. Jediný co je naprt,tak manipulace na místě,mám nějakejch 183-5cm a je to na mě dost vysoký.
Vikec napsal:
No a třeba já mám 1150GSA,ročník 03,klasickou dvojsvíčku,ale bez posilovače,duálu,ABS a s malou nádrží,světla už mě vypnout nejdou,ale ruční plyn(sytič) mám pořád,takže se nedá jednoznačně říct,že rok 03 je zlomovej,zřejmě se ta výroba ruznejch verzí s ruznejma novinkama dost překrývala. Do terénu je to celkem fajn,teda kdyš je sucho. Dá se s tím zvládnout klasická motokrosová trať,ale buhvíjakej požitek to není a člověk je rychle utahanej z té váhy. Teďka mám cca2000km na mitaskách E07 a musím si je zatím pochvalovat. Předtím tam byly anakee,na asfaltu jednoznačně lepší,ale byla to fakt moc silniční pneu. Jediný co je naprt,tak manipulace na místě,mám nějakejch 183-5cm a je to na mě dost vysoký.
Vypínač na světla nemá ani dvanáctka....vypíná se to kombinací zmáčknutí vypnutí blinkrů které se podrží na dvanáctce cca 8-12sekund a pak hned zmáčkneš tuším oba blinkry naráz na dobu cca 5sekund a mělo by být vypnuto.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Vikec napsal:
No a třeba já mám 1150GSA,ročník 03,klasickou dvojsvíčku,ale bez posilovače,duálu,ABS a s malou nádrží,světla už mě vypnout nejdou,ale ruční plyn(sytič) mám pořád,takže se nedá jednoznačně říct,že rok 03 je zlomovej,zřejmě se ta výroba ruznejch verzí s ruznejma novinkama dost překrývala. Do terénu je to celkem fajn,teda kdyš je sucho. Dá se s tím zvládnout klasická motokrosová trať,ale buhvíjakej požitek to není a člověk je rychle utahanej z té váhy. Teďka mám cca2000km na mitaskách E07 a musím si je zatím pochvalovat. Předtím tam byly anakee,na asfaltu jednoznačně lepší,ale byla to fakt moc silniční pneu. Jediný co je naprt,tak manipulace na místě,mám nějakejch 183-5cm a je to na mě dost vysoký.
Tak si jeste jednou precti co jsem napsal. Predel je v puli roku 02. Jinak tim ze nemas abs, nemas ani posilovac a dual, to je v poradku
Jen tam nekdo dal malo nadrz.
A zkus nejaky terenni gumy
Maiali nel Fango!
Vikec napsal:
No a třeba já mám 1150GSA,ročník 03,klasickou dvojsvíčku,ale bez posilovače,duálu,ABS a s malou nádrží,světla už mě vypnout nejdou,ale ruční plyn(sytič) mám pořád,takže se nedá jednoznačně říct,že rok 03 je zlomovej,zřejmě se ta výroba ruznejch verzí s ruznejma novinkama dost překrývala. Do terénu je to celkem fajn,teda kdyš je sucho. Dá se s tím zvládnout klasická motokrosová trať,ale buhvíjakej požitek to není a člověk je rychle utahanej z té váhy. Teďka mám cca2000km na mitaskách E07 a musím si je zatím pochvalovat. Předtím tam byly anakee,na asfaltu jednoznačně lepší,ale byla to fakt moc silniční pneu. Jediný co je naprt,tak manipulace na místě,mám nějakejch 183-5cm a je to na mě dost vysoký.
Tak si jeste jednou precti co jsem napsal. Predel je v puli roku 02. Jinak tim ze nemas abs, nemas ani posilovac a dual, to je v poradku
Jen tam nekdo dal malo nadrz.
A zkus nejaky terenni gumy
Nic hrubšího jak ty 07ky tam nechcu,rád se svezu svižně po silnici a tohle je pro mě ideální kombinace. Do žádných extrémů se s gsa nepoušťím a na ty polní a lesní cesty mě to bohatě stačí Kdyš už bych něco vobouval do chlupatejch gum,tak by to byl dvouventil
NEBOJ SE TOHO, DÁ SE HODNĚ A TEN POCIT KDYŽ SE VRÁTÍŠ I PO HODINĚ JEŽDĚNÍ ZA BARÁKEM LESEM,POLEM STOJÍ ZA TO. DAL JSEM OSTRÝ KAROO A BAHNO už NENI TAK HROZNEJ PROBLÉM JAK NA ZAČÁTKU. TAKY I MOTYKU DOSTANEŠ DO RUKY.
VYDRŽÍ HODNĚ.
Nevím jak jste přišli na to, že novější ročníky R1150 mají automatický "sytič" (zvýšené otáčky při "studeném" startu). V tomhle není u žádné 1150 rozdíl - ruční plyn mají všechny ročníky (od 1999 až po poslední 1150ADV v roce 2005). Jediné starší "čtyřventily", které mají krokové motorky na volnoběh jsou cruisery R1200C a CL.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Nevím jak jste přišli na to, že novější ročníky R1150 mají automatický "sytič" (zvýšené otáčky při "studeném" startu). V tomhle není u žádné 1150 rozdíl - ruční plyn mají všechny ročníky (od 1999 až po poslední 1150ADV v roce 2005). Jediné starší "čtyřventily", které mají krokové motorky na volnoběh jsou cruisery R1200C a CL.
Aha, no vidis, ja si to na dvojsvici nikdy neuvedomil a nekde jsem to tady kdysi cetl, tak jsem to bral za fakt, i kdyz jsem pritom na twinsparku kolikrat jezdil.... Tedy se omlovam za sireni desinformace.
PS: jsem jinak na tu packu tak zvyklej, ze mam tik neustale kontrolovat prstem, jestli je uplne dole, treba 40x denne a delam to uz i na motorkach, co ji skutecne nemaji a nikdy nemely, nevim, jestli se toho jeste nekdy zbavim
Upravil morabo dne 13.08.2013 23:27
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
PS: jsem jinak na tu packu tak zvyklej, ze mam tik neustale kontrolovat prstem, jestli je uplne dole, treba 40x denne a delam to uz i na motorkach, co ji skutecne nemaji a nikdy nemely, nevim, jestli se toho jeste nekdy zbavim