Jak už bylo řečeno výše: Může se to stát i na jiné značce. Myslím, že "z ničeho nic" se to nestalo. Před jízdou má řidič zkontrolovat vozidlo, zřejmě to neudělal. Na druhou stranu - Mitas má hodně pláten, takže se dá nouzově dojet. Každopádně je to "hustý". Jezdím sedmičky a budu jezdit dál.
Upravil hobr dne 22.08.2013 11:39
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
ja mam na 07kach 40tis na 1V a 22tis na 800ce a nidky zadny problem - az se mi ti takhle urve tak popremejsil jeslti nevymenim ale ted neni duvod :-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Ja Mitas jezdival na krosce asi vic nez cokoli jinyho. V celku ku spokojenosti v relaci cena, vykon, moje schopnosti. Nicmene tam je to trochu specifictejsi pouziti.
Na velkym enduru mam ale dve zkusenosti s E09 dakar (teoreticky jedina varianta, co pro mne prychazi v uvahu). Loni krvi vykoupenou v rozmeru 150 a ted cerstovou na 140ce (vzdy jen zadni). V obou pripadech z toho byl pri mem jizdnim stylu trhaci kalendar po cca 1500km a po 2000km to bylo prakticky na platno (coz je paradoxne o neco horsi, nez u konkurencnich zahranicnich pryzi, ktere by naopak mely vydrzet o neco min...). Guma nebyla v terenu ani spatna, ale ani vylozene dobra a na asfaltu, zejmena mokrem a zvlast za nizsich teplot to bylo doslova o strach. Cenovy rozdil mi za to tudiz rozhodne nestoji a to ani kdyz vezmu, ze jezdim nejakych 8 zadnich za rok.
Dost mi taky vadi nekonsistentnost produkce. Neustale resit kdy ze byla pneu vyrobena, protoze jeden mesic uchazi, druhej z toho litaj spunty, treti je tvrda jak puk, ctvrta mizi pred ocima, atd, atd... Ruda je sympatak a jeho pristup je rozhodne super a je skvely, ze se da ledasco vyresit, ale nekde dleko od domova je mi to prd platny, nemluve o tom, ze mi to zdravi taky nevrati. Ac netrpim nejakym prehnanym vlastenectvim, tak by mne rozhodne tesilo jezdit na ceskych pneu a byl bych hrdej kdyby se vyrovnaly zahranicni konkurenci. Snaha videt je, ale nejak mi porad prijde, ze to je takovej hokus pokus a to ja na sobe zkouset uz nehodlam.
Mitasu bych tedy moc pral, aby se stal vyrobcem skutecne svetove top urovne, ale zatim to bohuzel vidim jen na zbozne prani a tedy budu nadale a asi dlouho, ne-li vecne, jen z povzdali drzet palce, ale nikoli obouvat...
PS:Jen pro porovnani uvedu priklad, ze kdyz pominu par ks dalsich vyrobcu a to co jsem zkousel na pujcenych motorkach, tak za posledni tri roky jsem odjel +- 25ks Karoo a KarooT a ta guma byla co do vlastnosti (navic lepsich) vzdy jedna jak druha.
Upravil morabo dne 22.08.2013 13:54
Maiali nel Fango!
glock7 napsal:
Emil má pravdu. Ak má niekto negat. skúsenosť tak je to "náhodou" vždy Mitas Tu na fóre aj na MR je dosť prípadov, doteraz som ale nečítal, že by sa niečo podobné stalo s napr. TKC ( aj keď samozrejme nikde nie je napísané, že sa to nemôže stať. ) Každopádne ja osobne žiadnu mit. neobujem, tých pár evri za to nestojí.
A vsim sis na fotkach z odkazu te Michelin Anakee2? Ta nestoji to co Mitaska a je to u vetsiny lidi goood guma a stejne je na fotce orvana jako ta Mitaska!! Pevne verim ze se podobna vec muze stat na jakekoliv gume!! Nikdo nevi co bylo pricinou ale vykriku typu Mitas nahovno a nebrat je hned plno
Nenapísal som to, ale myslel som na špunty. Morabo to zhrnul celkom výstižne
Glock-plastik fantastik :-)
glock7 napsal:
Emil má pravdu. Ak má niekto negat. skúsenosť tak je to "náhodou" vždy Mitas Tu na fóre aj na MR je dosť prípadov, doteraz som ale nečítal, že by sa niečo podobné stalo s napr. TKC ( aj keď samozrejme nikde nie je napísané, že sa to nemôže stať. ) Každopádne ja osobne žiadnu mit. neobujem, tých pár evri za to nestojí.
A vsim sis na fotkach z odkazu te Michelin Anakee2? Ta nestoji to co Mitaska a je to u vetsiny lidi goood guma a stejne je na fotce orvana jako ta Mitaska!! Pevne verim ze se podobna vec muze stat na jakekoliv gume!! Nikdo nevi co bylo pricinou ale vykriku typu Mitas nahovno a nebrat je hned plno
Nenapísal som to, ale myslel som na špunty. Morabo to zhrnul celkom výstižne
Nevím co jančíte,podívejte se kolik se válí kolem cest rozervanejch gum z aut a taky nikdo nevyšiluje. Prostě je to věc,která se u gumy vobčas stane,samozřejmě u gumy s velkou tloušťkou gumy/masa je to pravděpodobnější,proto se tohle věčinou nestane na tourance,protože namá na sobě tolik matrošu,kterej by se odstředivou silou snažil oddělit od kostry. Stejně tak je to u gum na náklaďákách a třeba zimáky na osobáku sou taky náchylnější,než letní slupky. Mě třeba praskl vzorek na silniční conti kterou sem jezdil na banditovi a praskla na 3 zadních gumách po sobě. Dunlopy to třeba nikdy neudělaly....
LukyGs...klasické pokračovanie debaty niekam k ho.nu ako je tu pravidlom. Uzavriem to tak, že ja Mitasy neobujem , ty ich obuješ a obaja budme happy
Glock-plastik fantastik :-)
No pěkný........ To nevypadá moc normálně........ Mám normální 07, ne Dakary. Najeto cca 7000 km a zatím v pohodě. Samozřejmě jsem na ní teď velmi podrobně koukal.... Sem tam drobná prasklinka, ale ne tak velká, jako na fotce. Asi špatný kus, nebo co. Taky se nechám překvapit vysvětlením.
Upravil newman dne 22.08.2013 18:21
newman
glock7 napsal:
LukyGs...klasické pokračovanie debaty niekam k ho.nu ako je tu pravidlom. Uzavriem to tak, že ja Mitasy neobujem , ty ich obuješ a obaja budme happy
Na mitasech mam najezdeno 40tis. Problem jsem mel jen jednou letos s unikem predni pneu a i tak na ne neplivu. Kazdej at obouva co chce ale nemusi se hned odsuzovat....,ted mam Anakee3 a jak je ojedu tak zase vezmu Mitas E07, ne k vuli cene ale pro me je to proste kompromisni guma na me jezdeni.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
V současné době se tento případ řeší přes reklamaci. Ta pneumatika měla za sebou asi 5 tkm. I přez hrůzné utržení běhounu ta pneumatika neušla ani o desetinu ze svého původního tlaku, což už samo hovoří za vše a to, že se to někdy stane i u jiných značek je fakt, ale bohužel na to rychle zapomínáme.
Nebudu tady dělat žádné závěry až přijde zpráva z fabriky tak to tady zveřejním. Nejprve musím pneumatiku stahnout k sobě.
Za poslední dobu jsem viděl několik docela zničeních pneumatik bez figur nebo popraskané atd. Ve většině případech došlo k těmto případům chybou vysoké rychlosti při jízdě a následnému vyhoření pneumatiky, samozřejmě se jedná o pneumatiky z hrubou figurou. Co je na tom ale podstatné, že ve všech případech ty pneumatiky dovezli motorku a jezdce do cíle i když v ex. případě byly zničeny už po 160 km a přesto odjely dalších asi 3 tkm.
V tomto konkrétním případě si nemyslím, že příčinou je vysoká rychlost.
Při testu Metzeler Sahara Enduro se mi podařilo dosáhnout efektu vyhoření úplně stejně jak na Mitasce a došlo k popraskání figur.
Upravil joe dne 22.08.2013 18:09
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
tak to je jasne selhano materilalu a nebo chyba zensky co to chnacala. Protoze se tyto pneumatiky delaji rucne, tak bych to typoval na to. Proste spatne upeceny, coz se proste bohuzel stane, z poctu vyrobenych pneumatik je to male procento ale proste je. Nemam iluze ze se jine pneumatiky delají jinak, zvlaste kdyz na stejne lince stejny lidi pecou pneumatiky treba Michelin. Kdo trochu cte zahranocni fora, tak Mitas je ve svete pomerne oblibena pneumatika mezi enduristy, ale my si vlastni vyrobky budeme hanit samy, to uz je takovy folklor. Je jasny ze to je nebezpecny, ale to asi k jizde na motorce patri a musime si prat at toho je co nejmin na jakekili znacce a at to vzdy skončí dobre.
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Pardal napsal:
tak to je jasne selhano materilalu a nebo chyba zensky co to chnacala. Protoze se tyto pneumatiky delaji rucne, tak bych to typoval na to. Proste spatne upeceny, coz se proste bohuzel stane, z poctu vyrobenych pneumatik je to male procento ale proste je. Nemam iluze ze se jine pneumatiky delají jinak, zvlaste kdyz na stejne lince stejny lidi pecou pneumatiky treba Michelin. Kdo trochu cte zahranocni fora, tak Mitas je ve svete pomerne oblibena pneumatika mezi enduristy, ale my si vlastni vyrobky budeme hanit samy, to uz je takovy folklor. Je jasny ze to je nebezpecny, ale to asi k jizde na motorce patri a musime si prat at toho je co nejmin na jakekili znacce a at to vzdy skončí dobre.
Jezdil jsem několik let závodně motocrossy , především na drapácích Barum , tratě byly různého charakteru, ale něco takového
jsem nikdy neviděl. Je pravda , že v té době Číza měla něco jen okolo 30- 40 koní , ale zatížení při crossu je taky nesrovnatelně větší jako při hobby enduru. Na druhé straně taky dnešní gumy za těch 40 let by měly být s vývojem úplně někde jinde. Takže já to tipuji za výrobní vadu.
Pardal napsal:
tak to je jasne selhano materilalu a nebo chyba zensky co to chnacala. Protoze se tyto pneumatiky delaji rucne, tak bych to typoval na to. Proste spatne upeceny, coz se proste bohuzel stane, z poctu vyrobenych pneumatik je to male procento ale proste je. Nemam iluze ze se jine pneumatiky delají jinak, zvlaste kdyz na stejne lince stejny lidi pecou pneumatiky treba Michelin. Kdo trochu cte zahranocni fora, tak Mitas je ve svete pomerne oblibena pneumatika mezi enduristy, ale my si vlastni vyrobky budeme hanit samy, to uz je takovy folklor. Je jasny ze to je nebezpecny, ale to asi k jizde na motorce patri a musime si prat at toho je co nejmin na jakekili znacce a at to vzdy skončí dobre.
jj... ja bych Mitas taky tolik nehanel... a navic je rozdil mezi EXCESEM (asi tohle) a NORMOU.
nicmene nutno dodat, ze pro moje pouziti Mitas proste spickovou gumu nevyrabi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pardal napsal:
... Je jasny ze to je nebezpecny, ale to asi k jizde na motorce patri a musime si prat at toho je co nejmin na jakekili znacce a at to vzdy skončí dobre.
nebezpečná je i jízda na kole a z mého pohledu by mělo být motopneu "bezpečnější" než guma na auto - mám na mysli výstupní kontrolu. Teď to dopadlo naštěstí dobře, ale taky z této "výrobní" vady mohli být na výletě i minimálně 2 mrtví. Stát se to na dálnici při přesunu s naloženou motorkou a ve dvou, no nevím. Asi by nebyl důvod k reklamaci nebo spíše by ji neměl kdo reklamovat.
souhlasím s tím, co napsal výše Boris a myslím si, že Mitas nemá vyrovnanou kvalitu výroby. Naštěstí má každý možnost volby a může zvolit pro sebe vhodný typ gumy v poměru cena/kvalita
Já bych nesoudil Mitas za jeden konkrétní případ o kterém většina ví jen to,že se to stalo,ale nikdo neví jak.Minulý rok jsem objel Maroko na Mitas 09,jeli jsme off,písek,zažili jsme v horách i sněžení při -2 stupních C a ta guma byla naprosto v pohodě.Dokonce i ve vyšších rychlostech kolem 150km/h se nechovala jinak,než TKC 80.Moje volba Mitasu nebyla z ekonomických důvodů.Chtěl jsem ji prostě zkusit.Nebyl s ní nejmenší problém.
kamaradovi se na aute roztrhla michelinka s rychlostnim indexem W ve 250km/h a taky to nehnal na to, ze jsou to nahov.no pneumatiky a neumi to vyrabet. Zkratka vyrobni chyba ktera se stane. Ikdyz je to nekdy neprijemny...
Broňo, nesoudí se tu Mitas, kvůli jedné konkrétní vadě. Je to jen malé procento z vyrobeného množství. Nikdo netvrdí, že je 50% výroby špatná. Možná je zmetkovost i nižší než u konkurence, ale to neposoudíme. Já si osobně myslím, že tento konkrétní případ mohl být pěkný průser. Možná má konkurence lepší kontrolní mechanismy a takové gumy se na trh vůbec nedostanou.
Možná by byla zajímavá anketa, kdo jezdí jakou značku, protože je na fóru poměrně velký vzorek motorkářů a nikde tu není vlákno "Utrhla se mi Michelinka" nebo "Problémy s TKC", ...