mrmic napsal:
Větší pohodlí bych i ocenil, ale na erku si nemám na co stěžovat, takže o to mi až tak nejde...
A ten sen právě teď a tady řeším :-) . Prostě si nejsem jistej, jestli ten sen nepřišel už s erkem. Balancuju a potřebuju pomoct naklonit se na jednu stranu...
Ad. pohodli - myslim ze tady vyhrava C1
Sen - podle me pokud pokukujes po jine, tak sen je nekde jinde. Ale porad plati ze svezeni je dulezite. Ja treba ted zkusil Rko a musim rict ze rozdil v posezeni je, v pohodli moc ne. Proste na 11 fouka (pokud nedas skutroidni sklo), sice ne moc, ale je to motorka. Pokud na erku mas nejaky rozumny stitek tak s tim vetrem budes asi podovne. GS ma nohy min ohnute, ale to nemusi kazdemu vyhovovat. Pak ruce mas vic natazene dopredu a vic vahy na prdeli nez na prackach. Pokud neplanujes cestu mimo silnice, tak Rko staci.
Co se tyce pohodli pokud chces zustat u boxera, tak pak RT To je superbomba a sam ted po nejake 1150 RT pokukuju, ale to je off topic pro tuhle diskuzi
Já určitě doporučuji přechod na GS 11xx. xx dle finančních možností a stavu a co se ti víc líbí. Ten přechod mám za sebou (4,5 roku zpět) a výrazná změna k lepšímu v uvolněnějším posazu. Zdaleka mě tolik nebolí záda a ruce. Druhá věc je změna v preferencích co se týká silnic. Na erku jsem potřeboval kvalitní silnice, kde byl bohužel daleko větší provoz. Teď vyhledávám co nejzapadlejší silničky a proti erku si je dokážu dokonale vychutnat. Přitom kvalitní silnici taky ocením. Prostě pro ČR je cestovní enduro podle mě nej. Jasně, že GS je první volba, ale jinému stroji bych se nebránil, ale to je zase jiná debata.
Ještě jedna věc mě kdysi pomohla. Podívej se na výběr gum pro erko a pro GS. GS jasně vede a většinou je i dost podstatný rozdíl v jejich ceně.
A pokud je to tvůj sen, tak není vůbec co řešit.
Upravil JirkaVorel dne 17.09.2013 16:06
R1100GS
Ale secti si dobre co te ta motorka bude stat - ono koupit GS je supr, pak ale zacne hlodat co by se dalo dokoupit, co vymenit, co vylepsit a tak. Ted si mozna reknes: ja na to kaslu mi ta motorka takhle staci. NESTACI! Ja jsem do motorky dal vic penez nez jsem za ni zaplatil Jako fakt. Treba takova blbost, by si clovek rekl - dal jsem repasovat tlumice. No ale ejhle, ono to neni ono, tak sup ho Wilbersy, pak ze v cem ty veci povezes, ze? Tak kufry. No a pak zacnes resit prkotiny jako nove sedlo, protoze prdel mas jen jednu ikdyz ma dve pulky, dojdes k tomu ze nutne potrebujes treba tamhleto, neho ono a jsi na castce prevysujici kupni cenu. Jen kouni co se tady resi v diskusich. Treba ted hned vedle diskuse o tractive a tak podobne.
Koupe GS je jen zacatek
Ale secti si dobre co te ta motorka bude stat - ono koupit GS je supr, pak ale zacne hlodat co by se dalo dokoupit, co vymenit, co vylepsit a tak. Ted si mozna reknes: ja na to kaslu mi ta motorka takhle staci. NESTACI! Ja jsem do motorky dal vic penez nez jsem za ni zaplatil Jako fakt. Treba takova blbost, by si clovek rekl - dal jsem repasovat tlumice. No ale ejhle, ono to neni ono, tak sup ho Wilbersy, pak ze v cem ty veci povezes, ze? Tak kufry. No a pak zacnes resit prkotiny jako nove sedlo, protoze prdel mas jen jednu ikdyz ma dve pulky, dojdes k tomu ze nutne potrebujes treba tamhleto, neho ono a jsi na castce prevysujici kupni cenu. Jen kouni co se tady resi v diskusich. Treba ted hned vedle diskuse o tractive a tak podobne.
Koupe GS je jen zacatek
Tak aspon ze v tom taky nejsem sam Nekdy premyslim zda bych se na to uz nemel vy... Kazdy mesic kouknu na ucet a premyslim ze kde ty penize mizi. Pak zajdy do garaze a dojde mi to - nejhorsi je ze to na te motorce ani neni videt, vsechno pekne schovane. Ale hlavne ze ta moje potvora jede!
mrmic napsal:
Zdravím, jsem čerstvým vlastníkem motocyklu BMW a už jsem na to velmi hrdý :-) . Mám dost rozložitý a komplikovaný dotaz. Můj životní sen je R1150GS, ale neměl jsem na něj dost financí a navíc jsem při pohledu na něj trpěl silným respektem až strachem (z velikosti). V minulosti jsem měl Jawy, Volusii, V-Stroma, TDM 850 apod. Teď mám doma BMW R1150R a jsem přímo nadšenej :-) . A teď už k věci. Díky erku jsem strach a respekt z GS ztratil a dost jsem toho o GS 1100 a 1150 pročetl a začínám mít pocit, že 1100 z toho vychází snad pomalu líp než 1150 (a rozdíl v počtu převodů se mi řešit moc nechce, protože boxer jede ve všech otáčkách stejně :-D ) . Navíc když zapomenu, že je erko na můj vkus dost malý, tak vlastně ani nevím, jestli GS ještě tak vyžaduju. Už i ten design nějak nechci moc řešit, líbí se mi všechny tři...
Takže: má vůbec smysl uvažovat o prodeji erka a koupit géeso? A pokud ano, tak 1100 nebo 1150? Co by mi které oproti erku přineslo nebo ubralo?
Chtel jsem hned hlasovat pro 1150, nicmene procetl jsem si tvoje dalsi reakce a rozhodne bych ve tvem pripade zustal u eRka a nic neresil.
Edit: a kdyz ted koukam na vysledky ankety, pochybuju ze si nekdo precetl cokoliv krome uvodniho prispevku..
Upravil Alda dne 17.09.2013 16:51
JirkaVorel napsal:
to je samozřejmě pravda, ale to by už měl přece znát. to se řeší na jakékoliv motorce.
Jak tak procitam diskuze jinde, tak nejvic tady resime drazsi hracky my - zmrzlinari kteri maji moto vyrobenou pred 5 a vice lety moc neinvestuji Mozna se ale pletu, jen jem nabyl takoveho dojmu. Neznam treba nikoho mimo GS komunitu co by vyplazl 30 litru za tlumize do motorky ktera ma 17 let
Předminulý víkend jsem byl v alpách s kamarádem na 1150 a v klidu jsem mu stačil, říkal že jsou chvíle kdy mi 5 kvaltů zavidí, jsou prostě jinak rozložený. Spojku mam na lanko, což beru jako výhodu, protože už pár lidí problém s hydraulikou mělo. Mám "plnou výbavu" takže si myslím že jsem na tom líp. Rozhodoval bych se ale spíš podle toho co je zrovna na trhu pěkná 1150 je lepší než 1100 a obráceně. Ani s jednou nešlápneš vedle. V běžným provozu rozdíl nepoznáš. Jinak já za to dal loni 80000,- plus alu kufry 10 plus podvozek hyperpro 12 plus teď spojka se setrvákem 15 plus starter plus baterka plus gumy plus bastry plus mlhovky plus přečalounění starý sedačky plus plus plus... ale jsem ve finále rád ;-)
Upravil firefly dne 17.09.2013 16:48
https://www.facebook.com/vaclav.kubat.3958
Trochu mi připomínáš sebe. Strašně jsem chtěl GSA ale nedařilo se mi prodat minulou moto. Až se naskytla výměna ale za RT. Řekl jsem si že ho teda zkusím, je to taky boxer a super cesťák a za přijatelnější cenu. Jo jsem spokojený, spotřeba jaké bych na GS asi nedosáhl, pohodlí i pro manželku, a spousta dalších plus ale ...... někdy se jedu jen tak projet a najednou se cesta za vesnicí zužuje a zužuje až plynule přejde v polňačku, zhorší se povrch, sem tam kámen, vyjeté koleje a bahno, nejpozději v tomto momentě to obracím a nasraně hledám cestu jinudy. V ten moment si vždy vzpomenu kam mě srdce původně táhlo a k čemu jsem se kvůli okolnostem musel jinak rozhodnout při výběru. Zatím stále vítězí rozum a RT zůstává doma, ale kdybych neměl ještě starou XL500R a nebál se dalších finančních ztrát při výměně tak nevím nevím ... rozhodnout se musíš sám
Tak já jsem z toho jelen :-) ... Pokud do toho půjdu, asi bych si měl obrnit nervy a peněženku. Erko se asi jen tak neprodá a když, tak s prodělkem, že? A vybrat správný GS by byly další nervy...
teda, když se dívám na tvoji poslední reakci, tak se přidávám k názoru Aldy. Neřeš to, jezdi erko co máš a výměnou se začni zabývat až teprve v tobě pevně uzraje rozhodnutí, že opravdu potřebuješ GSo. Mezitím si užívej co máš, když bude příležitost, tak se svez na něčem jiném a čas ti ukáže..
R1100GS
radovant napsal:
Ale secti si dobre co te ta motorka bude stat - ono koupit GS je supr, pak ale zacne hlodat co by se dalo dokoupit, co vymenit, co vylepsit a tak. Ted si mozna reknes: ja na to kaslu mi ta motorka takhle staci. NESTACI! Ja jsem do motorky dal vic penez nez jsem za ni zaplatil Jako fakt. Treba takova blbost, by si clovek rekl - dal jsem repasovat tlumice. No ale ejhle, ono to neni ono, tak sup ho Wilbersy, pak ze v cem ty veci povezes, ze? Tak kufry. No a pak zacnes resit prkotiny jako nove sedlo, protoze prdel mas jen jednu ikdyz ma dve pulky, dojdes k tomu ze nutne potrebujes treba tamhleto, neho ono a jsi na castce prevysujici kupni cenu. Jen kouni co se tady resi v diskusich. Treba ted hned vedle diskuse o tractive a tak podobne.
Koupe GS je jen zacatek
Dá se to také řešit tak, že si koupíš moto, které má už tyto problémy vychytané a v závěru to vyjde levněji...
Dokupoval jsem jen kufry a nakonec bych se obešel aj bez nich...
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Dá se to také řešit tak, že si koupíš moto, které má už tyto problémy vychytané a v závěru to vyjde levněji...
Dokupoval jsem jen kufry a nakonec bych se obešel aj bez nich...
No ja netvrdim ze ne, ale taky treba ty tlumice bys stejne nechal pak udelat, sice levneji ale... A motorka je vasen, ja rad montuju, olejuju, zlepsuju Takze jsem rad ze jsem koupil moto co nemela na sobe hned vsechno
Jde mi spis o to ze GS je trochu specificke tim, ze se da toho co nutne potrebujes koupit mraky. Ja ji jeste porad rikam polotovar
Upravil radovant dne 18.09.2013 14:58
Rado Ty jsi ale blázen
No ale taky jsem utopil spoustu peněz do doplňků, ale jelikož jsem chudej, tak vše z druhé ruky a tlumiče šly na repas.
Jinak jsem to vše pročetl a můj názor je takový, že s naháčem můžeš být spokojený ale jak psal namork1 jak se zhorší cesta je cestovní enduro k nezaplacení.
Mám 11ku a jsem spokojen. Před tím jsem měl vfr a na GS (platí i pro jiná cestovní endura) jsem poznal tu pohodu cestiček III. třídy a navíc co já nejvíce oceňuji cestování skoro bez omezení.
Ale rozhodnout se musíš sám.
Splněný sen moje 1100GS
Já bych si nechal eRko na silnici a k tomu si koupil F 650 Dakar.Když bych jel někam na východ vzal bych si eFko a když do Alp tak eRko.O této variantě přemýšlím.
Nojo, ale kdyz ja nemuzu odolat - uvidis neco co NUTNE ale NUTNE potrebujes a pak se neda zastavit A ty necum na to forum a dodelej fotky, at mam motivaci dostrihat tech sto hodin videa taky
Tak jsem si poseděl na 1100 i 1150 a moc mi to nedalo. Snad jen, že sotva dosáhnu na zem. Jinak jsem ještě víc rozpolcenej :-). Ale zatím to vypadá, že erko zůstane doma. Jen vyřeším přiblížení řídítek a hlavně musím laborovat s plexi - všechen vzduch mi lítá přímo na helmu (a to mám origo turistický plexi). Napadá mě jedině deflektor...
mrmic napsal:
Tak jsem si poseděl na 1100 i 1150 a moc mi to nedalo. Snad jen, že sotva dosáhnu na zem. Jinak jsem ještě víc rozpolcenej :-). Ale zatím to vypadá, že erko zůstane doma. Jen vyřeším přiblížení řídítek a hlavně musím laborovat s plexi - všechen vzduch mi lítá přímo na helmu (a to mám origo turistický plexi). Napadá mě jedině deflektor...
Znal bych levnější řešení. Schovej helmu do kufru a nebude na ní foukat
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz