nojo to je sice pravda, ze voda se drzi na dne, ale kdyby mi sla do motoru voda tak bych mel mokry svicky ne? Sem objednanej k panu Žlábkovi, tak sem zvedavej co mi na tom zjisti....
myslím, že voda v tom průvanu při startování nemusí přilnout na svíčky, jako benzín,kterej má mnohem větší vzlínavost....ale třeba kecám,já na vodu nikdy nejezdil
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
ahoj kluci tak ste meli pravdu. Je to vodou v nadrzi. Takze zejtra zajedu koupit filtry a rovnou ho vymenim i v nadrzi. Dik moc za vsechny rady - moc pomohly. Jen jeste jedna otazka, nechodi mi blinkry, nevite kde maji nejaky konektor ci pojistku?
paulik78 napsal:
Čau Pepo, jsem doma celý víkend, tak se stav jak se ti to bude hodit. Sobota je dobrá. Doufám, že sobota ráno není v 7 hodin? Ale od deviti budu už určitě při smyslech
Cau Pavle tak vypada to ze bych se spis stavil v sobotu odpoledne nebo v nedeli odpoledne, jeste ti napisu sms jak to bude vypadat
Jak už tu bylo psáno: Voda na rozdíl od směsi vzduchu s trochou paliva je nestlačitelná. Pokud se do spalovacího prostoru dostane kapalina která jej zaplní (voda, olej, benzin atd), dopadne to tak, že se ohnou ojnice. Z aut to mám několikrát potvrzené. Může to být i po nasátí vody po brodění a v jednom případě dokonce po projetí dlouhou hlubokou kaluží, nebo spíš mělkým záplavovým rybníkem. Všimněte si, kam až mají vyvedeno sání auta pro brodění přizpůsobená...
Může to být i po převrácení auta na střechu. Proto je nutné před opětovným pokusem o nastartování vymontovat svíčky a několikrát dlouze startovat, aby se spalovací prostor "vyvětral". Po ohnutí ojnic motor občas nastartovat lze, ale jeho výkon je mizerný a netáhne.
Držím Ti palce, ať nic z toho není Tvůj případ...
Emilio napsal:
S těma ojnicema je to pravda,ale stává se to větčinou u nafťáku nebo šetnácti ventilu....Nafťák má větčinou hlavu ve spalovacím prostoru rovnou,tak tam je to jasné,proto taky každej nafťák se potká,benzín je trošku jinej tam záleží na provedení,u báwa jsem sice hlavu ve spalovacím prostoru neviděl,ale ohnutí ojnice bych netypoval,přeci soudruzi z něnecka nejsou tak blbý,aby hlavu konstruoavali tak,že při každém druhém projetí vodou se bude dělat motor.....
Vyskytne-li se problém jak to popsal Radosek,nejjednoduší je změřit kompresy a je to jasné......
Myslim,že tvar spalovacího prostoru nemá na zmíněné nasátí vody vliv.Když ta voda nemá kam tak ti něco zkurví ať máš tvar jakej chceš.A s tou kompresí bych si taky nebyl tak jistej.Při malém ohnutí ojnice bude normální.To by to muselo prohnat kroužky pod píst a to bys sakra slyšel.
TomasTT napsal:
Blinkry myslím jsou plně elektronický, nebo ne?
no myslil sem si to taky a mechanik u pana Žlábka mi řekl, že tam je pod sedlem na ně relé, tak na to kouknu. Pokud sou plně elektronický, tak buď bude chyba ve spinacich na riditkach nebo v moditechu coz bych nerad
takže jak jsem pochopil tak už startuješ??? Ty blinkry bych vyděl na to jak jsi byl ve vodě a slejzal jsi z moto tak jsi o ně brnknul a spálilo se přerušovací relé pod sedlem je pojistková skřín nevím který to je,ale když je vyndáš tak bude smrdět když k tomu čuchneš spáleninou i opálený kontakty mužou bejt záleží jak to bylo dlouho pod vodou než jsi vypnul zapalování?!!!
ahoj kluci, tak uz startuju, vymenil sem olej trikrat, uz ma normalni barvu. Blinkry dopadly tak, ze shorelo relatko pod sedackou, skoda ze sem ho nevyndal hned co sem to dotah domu, protoze to jeste fungovalo, ale nevsim sem si ze nebylo vodotesny. Jinak kdyz sem se rozjel tak se mi rozblikaly kontrolky abs jako na zeleznicnim prejezdu, po resetovani ABS jak je tady nekde uvedeno se to opakovalo. Koukl sem na predni cidlo - v poradku, kouknul sem na zadni cidlo, to v poradku nebylo. Brousil o nej ten kotoucek a ubrousil z nej tak 1mm. nemam poneti jak se to mohlo stat a kdyz tam dam novy cidlo a nicim ho nepodlozim tak se ubrousi zase. Snad mi pan Žlábek v po prodá to relé a pomůže s tim ABS...
Ten kotouč zkroutit dá asi práci... že se pohne čidlo je možné...nebo jsi hnul kolem při výměně pneu a je tam prostě jiná vůle a teď to teprve začalo zlobit.
Ale ABS může zlobit i z jiných důvodů - třeba slabá baterka a teď co jsi neustále točil starterem.......
Doporučuju vymezit správné vůle na čidlech,dobít baterku, pořádně project a pak teprve zpanikařit.
Upravil Hrabe_X dne 11.08.2008 12:37
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tak u pana Žlábka mi prodali relé blinkrů starší za poloviční cenu, nový stojí 2400. Za tu cenu bych aspoň čekal, že h udělaj vodotěsný... Jinak k tomu ABS mi nerekli, proc se cidlo ubrousilo, ale že problém je někde jinde. V samotnym ABS, kde jsou mechanický elektromagnetický části, který při sebemenší vlhkosti zreznou a zaseknou se a pak má ABS problém se aktivovat. Takže mám dvě možnosti, zkusit si to sám rozebrat a podivat se do toho a pak prej to už jen vemu a vyhodim do popelnice nebo si koupit novy za 40 kolíků nebo se pres pana Žlábka pokusit sehnat starší prý za nějakých 8-10. Tak to jen tak abyste věděli jak jsem dopat. Pokud se vám někomu podaří utopit motorku jako mě, což silně nedoporučuju, tak o tom napíšu článek, aby se to nemuselo moc hledat. Tak zdar a hodně štastných kilometrů
Tak to je pěkná blbost nevim kdo je pa ˇzlabek jestli trošku nelakuje kur.a když máš ubrošený čdlo proč by jsi měl mít v pr...i celí ABS nevim co ti mám poradit to je nějaká mechanická vada šutr mezi čidlo zničil čidlo ubrousil nebo urazit nevim zkus www moto jj.com
Tak ještě sem napíši jaké další zkušenosti jsem prodělal po utopení motorky. Jel sem na ni do chorvatska a na začátku cesty mi začal cukat plyn a začalo to zjemna a pak se to zhoršovalo někde okolo 4 tis ot. a do kopce horší než z kopce. Svíčky to nebyli, pak jsem po návratu zjistil že mám vysypanou keramiku v lamda sondě. Tu jsem koupil U pana Křížka univerzální novou za 2000 a myslel si jak to bude bezva a bezproblému, problémy však přetrvaly. Tak sem si myslel že to bude cívkama ve svíčkových kabelech, ale po prohození dnes odpoledne s kamarádem se situace nezměnila. Poslední možnost bylo čidlo natočení škrtících klapek, tam byla po utopení voda a i když sem ji vysušil, tam byl problém. Je tam na keramické destičce odporová vrstva. Z tý sou tam udělaný 4 dráhy, funguje to jako potenciometr. No a nějak mi tam ta voda způsobila, že ty dráhy se v jednom místě spojili, asi se tam vyrobila cesta z uhlíku, kterej je vodivej, proškráb jsem ji a motorka jede parádně, bez výkonových propadů a trhání.Taková srágora problém a tolik starostí to nadělá.*pissed* Diagnostice se to tvářilo, že je v pořádku. No a ABS ještě rozeberu a uvidí se.