V mym pripade..
0-10000km spotreba oleje nulova
10-20000km spotreba oleje nulova
20-26000km - prave na to cucim, jsem nepatrne pod pulkou okynka a zitra vyrazim na cestu cca 3500km. Proto bych prosil odpoved - dokud olej v okynku uvidim (na hlavnim stojanu) je to OK nebo to mam resit?
Ze začátku hodně..přesl litr na výměnu, tedka v 50kkm už o něco méně..možná se časem dostanu na ten vysněný půllitr ale výšku hladiny pokud se jezdí jen ONroad bych skoro neřešeil... sací koš je dostatečně nízko aby to funkovalo i s 3litry ve vaně a klidně i méně..jen pak je úměrně tomu snížená tepelná setrvačnost olejové náplně
To kolísání hladiny po každé jízdě u mě dělá taky.. podle mě za to může olejový chladič..někdy z něho olej vyteče..někdy tam zůstane a určo tam tak deci i dvě oleje bude.. a to může s hladinou už poměrně hodně zahýbat
Myslím když zavoláš Bychlovi co ti tam leje tak stačí nalejt ten se samým číslem jinak já mám v manualu že olej je od spodní do horní části olejoznaku správně a tak pokud máš půlku tak si myslím, že to je v pohodě když ti to stačí na 3000 KM
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
No na fakture od Bychla mam GP 20W50. Tak kdyz bude nejhur, snad bude nekde na pumpe k sehnani.
Navod mam od Bigra na 04, tam taky pisou ze pokud je nekde v kontrolnim kolecku videt, je to OK, tak predpokladam, ze je to stejny, tam snad neni co menit.
Nejak to dopadne, diky za rady.
Alda> Castrol GP 20W50 je snad nejbeznejsi motocyklovej olej kterej znam
Mimochodem, jak jsou na tom se spotrebou oleje stary jedenactky (takovy roky 95 a 96?
jb napsal:
u bmw je ta hladina znacne promenliva... jeden den je skoro plno a druhy pulka.. zadna teorie se zatim neosvedcila proc to dela
merim furt na stejnem miste.. rovna garaz a na hlavnim stojanu
Taky sem si všiml, moje zpráva ze včerejška už neplatí. Dá se říct, že je tam víc než před tím je to ňáký divný
To se u me deje taky, na zacatku cervence jsem jel rakousko, rano jsem v okynku sotva videl olej, byl jsem z toho dost nervozni, ale BC hlasil oil OK tak jsem to neresil. Momentalne jezdim jen do prace a olej byl na 1/4.
Nicmene jsem pro zichr dolil 1/4l a mam cca 3/4 okynka. Doufam, ze do pristi vymeny (jeste 4tis km) to bude stacit. Koupil jsem Castrol GP 20W50 (jak psal Slavek-xxx). Jinej tam asi BMW nedava (resp. jinou znacku nez Castrol - u aut to maj primo na vicku oleje dokonce vyrazeny ) )
Alda napsal:
Slavek: no joo, ja vim kulovy. V garazi se mi vali plna syntetika Castrol RS4 15W50 jeste po zmrzlinach, to je tak jediny, co vim.
Tak si tam tu syntetiku RS4 kludne dolievaj do dalsej vymeny (ak je teda v origo obale a nie je stara/zvlhnuta,zoxidovana), nic sa nestane. Ja si vozim na dolievanie olej co lejem do auta - je to syntetika 5W30 a toho pollitra/liter, co tam dolejem na 10.000km sa ani nepozna.
Upravil marek321 dne 09.08.2008 21:40
jb napsal:
u bmw je ta hladina znacne promenliva... jeden den je skoro plno a druhy pulka.. zadna teorie se zatim neosvedcila proc to dela
merim furt na stejnem miste.. rovna garaz a na hlavnim stojanu
Taky sem si všiml, moje zpráva ze včerejška už neplatí. Dá se říct, že je tam víc než před tím je to ňáký divný
Tak na to bacha, hladina je sice premenliva, to je pravda, i na mojej masine kolise, ale moze sa stat u starsich strojov, ze pri opakovanych studenych startoch (a tym vacsich volach v tesnosti medzi piestom a valcom) vzhladom k netesnosti kruzkov prenika cast benzinu do olejovej naplne v motore, ktoru takto znehodnocuje. Toto je problem hlavne u karburatorom plnenych motorov, u striekaciek uz menej, kedze tam bohatost zmesi riadi elektronika s lambda sondou narozdiel od karbeca, ktory motor pri spusteni sytica obcas zachlasta. Ak vam vyrazne a samovolne stupa hladina oleja, treba skontrolovat kompresiu vsetkych valcov (v nasom pripade dvoch :-) )
Co mám 1200GS dělám vždy to samé:
-přijedu, vypnu a dám na boční stojan,
-otevřu bránu, pak garáž, sundám přilbu, dotlačím před garáž a dám na hlavní stojan,
-vysleču se a mrknu na olejoznak.
Ve středu stav oleje, stejně jako od února, v polovině.
Ve čtvrtek ale olej na minimu! (děs a hrůza, ujeto jen 170 km)
V pátek zde pročítám příspěvky - asi pomalu vytéká z chladiče.
V sobotu za studena nic, objedu čtvrť 6km, zahřeju na provozní teplotu a vidím zase minimum.
Doliju na polovinu, ujedu 20 km, vypnu, počkám, je tam polovina.
Ujedu 100 km, vypnu, počkám, ja tam MAXIMUM!
Kde to k sakru bylo dva dny a asi 100 km?
Loni jsem používal olej Motul 5100 ester 15W-50 a při každé ostřejší jízdě jsem nějaký olej doléval. Někdy to vycházelo i na 150ml na 250-300 km, při normální klidné jízdě jsem doléval stejné množství asi na 500-600 km.
Letos používám Castrol ActEvo 20W-50 a při cestě na Slovensko a zpět cca. 1600 km jsem dolil 200 ml.
Najeto cca. 63 tis.km
Ostřejší jízdou myslím řazení kolem 6-7 tis. rpm a cestovní rychlost kolem 190-220 km/h
Upravil berka dne 25.05.2014 13:40
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350