Jestli není lepčí vyplácat na 20 tis 1x řetězovku a nějaký to mazání a čištění - vše celkem tak za 8 tis a mít pořád přehled o stavu než každejch 10 tis měnit olej a preventivně kontrolovat co je v p... a po 50 tis do toho stejně nasypat hromadu peněz .
měli by přestat machovat a udělat oboustranou kyvku a byl by klid ložiska by tam vydrželi hafo kiláků a určitě i kardan by vydržel víc o pevnosti kyvky nemluvě - viz příklad intruder 1400 anebo FJR 1300 .
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Já docela čumim jak tady spousta lidí vidí jednu závadu a už jsou všechny motorky šit. Ložisko se točí a tím se opotřebuje. Když vám odejde v autě v kole komu to napíšete? Nikomu. To je normální. Ale když to je motorka tak tak to je pohroma. Sakra, vždyt se to opotřebovává jako u všeho jinýho. I kardan na autě může prasknout. Tak proč ne na motorce. Já si myslím, že i vada materiálu může být na vině. A nikdo z vás neví co s tim dělal předešlí majitel. Je to smůla a vždy to naštve, ale odsuzovat za to si myslím, že je zbytečný.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
no to jo na renault espace zadní ložisko ve 180 tis na VW T4 296000km a zatím všechny ložiska OK
Neříkám že je vše špatný jen jsem si vzpoměl když jsem byl majitel Japonca jak všicni co měli BMW říkaly jo toto je stroj žádný starosti o řetěz motor co vydrží všechno ne jak japonci po 50 tis KO
Měl jsem v ruce CBR 1000 kterrá měla 90tis Km a GSX 600F se 100tis km a žádnej problém ložiska nevykazovaly vůle , stačilo vyměnit rozvody , sem tam podle opotřebení řetězovku jinak to nic nechtělo .
Neříkám že je BMW špatný ale jen jestli to není přehnaný mýtus .
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
no já osobně si nemyslim že by to byl přehnaný mýtus,je to fajn turistickej stroj a já osobně sem lěpší cestovní motorku neměl a to že se sem tamněco posere to se hold nedá nic dělat a žádnej stroj neni bez závad
ps taky jsem zustal zasekly na dovolene ..na dalnici s bmw f650 gs dakar stejne jako Polaci , tak jsme alespon pokecali..a to jsem delal servis pred dovolenou.nastesti to byla banalita za 140euro v bmw servisu ve Venezia..ale to se stane
WILL RACE FOR FOOD
Neříkám že je BMW špatný ale jen jestli to není přehnaný mýtus .
To není mýtus, ale pravda z dob, kdy Japonci vynalezli kolo, zatímco po Evropě už jezdili na svou dobu vyspělé motorky. BMW dělalo motocykly pro armádu a policii a jejich spolehlivost byla vyhlášená po celém světě. V Rusku, Africe a dalších zemích, když se někdo setkal s jinou motorkou,než místní plečkou, bylo to BMW s kuframa a nějakým cestovatelem za řídítkama. Ještě před 5ti lety v Turecku,když s námi jel kluk s banditem, se Turci divili, že existujou i jiné motorky než BMW,které dojedou tak daleko.
Nyní je už jiná doba. Japonsko nadává na motorky z Číny. Podobný rozdíl byl mezi Evropou a Japonskem před 20-30ti lety.
Jestli klekne jedno BMW v 50ti tis km, tak je to děsně propíraná záležitost. Uvědom si,kolik japonskejch zmrzlin se 50ti tis km ani nedožije a je to zcela normální a není důvod o tom spát. K Hondě s najetými 200tis km se chodíte modlit,kdežto BMW s 200tis km nikoho dalšího nezaskočí.....
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Neříkám že je BMW špatný ale jen jestli to není přehnaný mýtus .
To není mýtus, ale pravda z dob, kdy Japonci vynalezli kolo, zatímco po Evropě už jezdili na svou dobu vyspělé motorky. BMW dělalo motocykly pro armádu a policii a jejich spolehlivost byla vyhlášená po celém světě. V Rusku, Africe a dalších zemích, když se někdo setkal s jinou motorkou,než místní plečkou, bylo to BMW s kuframa a nějakým cestovatelem za řídítkama. Ještě před 5ti lety v Turecku,když s námi jel kluk s banditem, se Turci divili, že existujou i jiné motorky než BMW,které dojedou tak daleko.
Nyní je už jiná doba. Japonsko nadává na motorky z Číny. Podobný rozdíl byl mezi Evropou a Japonskem před 20-30ti lety.
Jestli klekne jedno BMW v 50ti tis km, tak je to děsně propíraná záležitost. Uvědom si,kolik japonskejch zmrzlin se 50ti tis km ani nedožije a je to zcela normální a není důvod o tom spát. K Hondě s najetými 200tis km se chodíte modlit,kdežto BMW s 200tis km nikoho dalšího nezaskočí.....
jo tak pokud to bereš z takový historie tak to jo ale na tak starejch BMW skoro nikdo z lidí tady nejezdí - snad až na vyjímky můj názor byl na motorky co se tu nejčastěji vyskytují .
Jinak že se japonci dožívají někdy sotva 50tis je taky dost často údržbou a použitím motorky .
řekl bych že v 70 tých letech to bylo tak že japonci se dožívaly sotva 50tis a BMW 200 no myslým že ještě pár let a bude to naopak- bohužel.*pissed*
Každopádně si dnes každej říká DOUFÁM že mě to BMW vydrží aspon 100 tis , ne Jsem PŘESVĚDČEN .....................!!!!
ale trochu se to tu zvrtlo tady šlo o kardan tak se omlouvám že jsem to tu zas... tak ať to klidně někdo smázne nebo přesune
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Koukám ta Korsika je začarovaná. Hodně štěstí v uzdravení Remarko a Tvé přítelkyni. To jsou ty ženské, znám to. Už nikdy žádný kompromis, že je horko atd. Prostě pořádně se obléci do moto oblečení ať je horko nebo ne. Je lepší se upéci v hadrech, než se spálit o silnici. S tím oblečením plně souhlasím. Ať je třeba 50C, vždy plně oblečen! Nyní ještě zvažuji, že budu stále jezdit v motokrosových botech místo těch BMW Santiago. Sice mě taky hodně zachránily nohu, ale ty tvrdé motokrosové, by to zvládli o 100% lépe. Komfort je sice komfort, ale zdraví je jen jedno. Vy ostatní se prosím zamyslete v čem jezdíte, bohužel si to uvědomíte, až když je pozdě. Když vidím, jak jede motorkář a za ním sedí jen v kraťasech a pantoflích spolujezdkyně, tak mi jde z toho mráz po zádech.
jo tak pokud to bereš z takový historie tak to jo ale na tak starejch BMW skoro nikdo z lidí tady nejezdí - snad až na vyjímky můj názor byl na motorky co se tu nejčastěji vyskytují .
Jinak že se japonci dožívají někdy sotva 50tis je taky dost často údržbou a použitím motorky .
řekl bych že v 70 tých letech to bylo tak že japonci se dožívaly sotva 50tis a BMW 200 no myslým že ještě pár let a bude to naopak- bohužel.*pissed*
Každopádně si dnes každej říká DOUFÁM že mě to BMW vydrží aspon 100 tis , ne Jsem PŘESVĚDČEN .....................!!!!
ale trochu se to tu zvrtlo tady šlo o kardan tak se omlouvám že jsem to tu zas... tak ať to klidně někdo smázne nebo přesune
Jo maličko mimo téma kardanu,ale....
Mám BMW 1100GS,najeto rovných 100tis km.
A závady za těch 100 litrů: olejový čidlo za 350korun, 2x spojkový lanko a přední a zadní žárofka. Myslím že to jde. A u 1100GS není 100tis bezproblémových km vyjímka, dokonce se vyskytujou kousky,co maj hodně přes 200 a slyšel jsem i i pár kusech co mají přes půl mega. Je to hlavně o tom, že je to stará chrchla, se kterou už někdo měl čas ty kilometry najet.
O 1200GS s tolika km jsem neslyšel,ale jsou to mladý modely a ne každej najezdí tolik km za rok,aby natočil půl mega na nový motorce. Ale kousky se 70tis km bez potíží jsem už viděl a čas ukáže. S dobrým zacházením vydrží 100tis km každá druhá motorka a jde jen o to,zda má cenu jí tak dlouho držet doma.
Japonec za 200tisíc kaček,kterej potřebuje nějakou větší údržbu se udržuje tak, že se "sbastlí na koleni" a prodá někomu jinému. BMW vzhledem k pořizovací ceně a obvykle k tomu, že si jí majitel nechává, tak do ní investije a mění opotřebovanou součást za novou, čili tyto motorky mají lépe našlápnuto na najetí tolika km.
Jinak věřím, že je to jen o údržbě. Výhodou starších BMW je, že mají dost dílů shodných a automobily a vše je jednoduše opravitelné, nastavitelné a relativně bezúdržbové. Trh si ale žádá něco jiného a málokdo si kupuje 1200GS s tím, že s ní zestárne,čili proč by měla v pohodě natočit milion km jako stará K100, když za 10 let bude designově a vlastnostmi tak mimo,že jí každej dá sešrotovat a koupí si novou,která mu nabídne mnohem více komfortu a emocí.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
to : MILAN, Hrabe X : je to opravdu trosku mimo tema, ale....
mam sve 1150 cca rok, najeto 12 000km a musim rict, ze nelituju ( zatim ) tech penez, ktere me to stalo, jak porizeni, tak nasledujici servis. rekl bych, ze me GS posunulo do "jineho rozmeru motorkareni" ( drive: gsf, vfr )
kdyz jsem zacal premyslet o GS, bylo me receno : nesmrtelny, kus zeleza atd ...
bylo pro me dost velke zklamani, kdyz jem musel po 35 000km ( na tacho ) menit loziska v kardanu + gufera.
ale jake bylo zklamani, kdyz jsem zjistil, ze ta svine co mi prodala GS stocila tachec, to uz se neda ani napsat (*pissed**pissed*) vlastne ani nevim kolik ma muj hrosik nalitano. a to byl krasnej, zadna znamka vetsiho opotrebeni ...
takze s vydrzi je to fakt tezky, alespon u me.
to Advik : dneska je to 7let a 9 dni, co se mi prihodilo neco podobneho. a taky jsem byl ve dvou. ten profik co mi vlitnul do cesty nafoukal 1.7´.
a prave jsem mel ty kratasky a tricko a pritelkyne taky ... nastesti jsem mel prilbu a to me asi zachranilo, pristal jsem na hlave. nastesti to bylo par stehu, nejaka zloneninka, pohmozdeni patere, a spouusta odrenin.
uz nejezdim v kratascich ..............
dneska uz ma slusnou vybavu ( subjektivne ), ale je to dost?
....ještě k tomu kardanu a naším motorkám,
musím se přidat tak trochu k Cyclimu a jeho názoru, ložiska dnes vyrábí téměř všude a je to s tou kvalitou na pováženou, posuzujete značku BMW, ale ložiska tam montují dnes od bůh ví odkud, jen se mrkněte na to, co dílů se dělá va východní europě, dřív by němec do motorky nedal jinou součástku, ony se totiž většinou vyráběly u nich, když budeš vyrábět motocykly a vlastně ho z velké části sestavuješ z dílů, koupíš logicky ty nejlevnější, abys mohl konkurovat výslednou cenou levnějším značkám, jsou různé šarže od jednoho druhu součástek a v tom je celý problém, vymontuješ ložisko a zjistíš, že se na něj ani nikdo nepodepsal, raději, tak to je dnes se vším a všude, proto si vážím starých kvalitních výrobků.
Ještě trochu dloubnu to těch offroaďáků, navlíknete si tam ty špunty Mitas a najedete 80% po silnici, dej si na rudlík špunty a pojezdi po asfaltu, večer budeš vibrovat a budeš jak vyklepaná zorka ( to byly cigarety bez filtru), nemůžete čekat, že se to na té motorce nepodepíše, jedete vlastně po roletě.Někde nahoře jsem četl : Jel jsem tisíc km s 09tkama po dálnici. Je fakt, že motorka s tím vypadá drsně, ale moc ji neprospějete.
A ještě ke kvalitě BMW R řady GS, ukažte mně kdo má na japonské motorce okolo sto tisíc kilometrů, neřkuli padesát, je fakt, že já jsem ten, kdo upřednostňuje zpevněné vozovky, ale teď přetočím na BMW R 1150 GS sto tisíc kilometrů a občas dělám servis i kamarádům, že máme jedny z nejkvalitnějších motocyklů, bylo to tak vždy, že jak se s motorkou zachází, tak dlouho bude šloužit a ty offrouďáci, když budu jezdit po válce v blátě, potom to utopím ve vodě a podobně, tak co můžou čekat. Když si pak vytáhnete černého Petra a koupíte, byť naleštenou motorku s podtrženým mládím, co od toho čekat.
Není to tak???
jooo souhlas ja napsal že je o o udržbě myslel jsem tím celkové chování majitele k motorce s těma špuntama taky souhlas ja jezdím a budu jezdit na BW na silnici super a polńačku taky v phodě zvládnou na jiný cesty bych pořídil nějakou kozu.
Jinak hrabě gratuluju ke spolehlivému stroji původně byla moje reakce rejpnutím si do těchco vykřikují na závady 12tek -- stará dobrá 1150 když se posere 1150 tak stará dobrá 1100 atd a to že je motorka vyráběná s tím že esteticky zestárne dřív než se ojede to je smutný ale pravdivý je pravda že si dřív nikdo nerkoupil BMW aby ho po 20tis střelil když už ho měl tak jezdil A NA TO MYSLETE PŘI KOUPI že BMW z roku 90 nebude mít poctivejch 25tis . dnes se s tím kšeftuje jak s lastovýma kelímkama.pul szony a pryč
Jinak všem uživatelům a jejich strojům přeju mnoho zdravých kilometrů
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
bmwivo:Já mám na Kawasaki GTR 1000 najeto bez pár km 190tis!!.Kardan,ložiska,gufera manžety,vše je ještě origo.Ve 180tis jsem ji dopřál novou spojku a letos v zimě ložiska v řízení.Jinak není problém,takže i japonci umí (nebo uměli) dělat spolehlivou a trvanlivou motorku.
Na BMW jsem před pár dny vyměnil gufero na převodovce,ložiska jsou zatím OK,v 50tis se měnila lambda a napínák rozvoďáku.Celkový stav km 76tis,takže zatím s japonskem na body prohrává a to nemluvím o dostupnosti servisu a ND.Tam by to byl těžký průser.
Podtrženo sečteno,je to u BMW hodně o pověsti z dob minulých,ale GS má jednu úžasnou vlastnost.Tou je charisma.Kolikrát jsem nasraný že bych tu motorku shodil do pískovny,ale druhý den mi to nedá a zas na ní vlezu. Zvláštní.
Takové srovnávání nemá moc smysl. Kolikrát jsi jel s GTR 1000 offroad? Jedna jízda na půl dne přitom třeba vyjde jako x tisíc kilometrů pro silnici, protože rázy při pomalém offroadovém ježdění mají na životnost větší vliv než hodiny na silnici. Fakt to nejde takhle porovnávat. A když srovnám to, co známe, tak ve velkých endurech fakt GS 1150 vede. Ono to vypadá jako že KTM nepotřebuje údržbu ale opak je pravdou a jen to čištění řetězu a výměny řetězovky jsou docela znát. Hlavně když člověk přijede z pouště a celá údržba BMW spočívá ve vyčistění vzduchového filtru (pokud se napadalo) a oni čistí, mění kolečka apod. Je nesmysl že BMW je nezničitelné a že nikdy nezklame ale určitě vede v poměru údržba/spolehlivost. A dostupnost náhradních dílů je diskutovatelná - zlomený křížový čep v kardanu na 1200GS se dal sehnat v jižním Maroku ten samý den. Je to náhoda a štěstí že se ten samý typ používá i v nějakých autech. Fakt je to asi taky o štěstí ale neznám motorku, která by v takových podmínkách a v takové zátěži byla bez závad, jen se liší tím, jestli má mnoho malých nebo občas větších závad. Vysypaná převodovka je velká závada ale kolikrát jste jí viděli na vlastní oči? Ohoblovanou zadní rozetu jsem viděl mnohokrát a v principu někde daleko v terénu je to stejně špatná závada jako třeba vyteklý kardan nebo vyteklé přední vidle (taky docela běžná věc). U GS nemá co vytést vpředu ale může vzadu. Co je lepší? Myslím že GS je na takovou tu denní údržbu rozhodně méně náročné a když se něco mega vysype, je to stejně špatný jako když se totéž vysype na jakékoliv jiné značce. Pravděpodobně pak sehnat v sezóně potřebný díl třeba na Moto Morini nebo M.G. Stelvio bude obtížnější než na BMW nebo KTM, zejména když se to stane někde v exotické destinaci.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Takové srovnávání nemá moc smysl. Kolikrát jsi jel s GTR 1000 offroad? Jedna jízda na půl dne přitom třeba vyjde jako x tisíc kilometrů pro silnici, protože rázy při pomalém offroadovém ježdění mají na životnost větší vliv než hodiny na silnici. Fakt to nejde takhle porovnávat. A když srovnám to, co známe, tak ve velkých endurech fakt GS 1150 vede. Ono to vypadá jako že KTM nepotřebuje údržbu ale opak je pravdou a jen to čištění řetězu a výměny řetězovky jsou docela znát. Hlavně když člověk přijede z pouště a celá údržba BMW spočívá ve vyčistění vzduchového filtru (pokud se napadalo) a oni čistí, mění kolečka apod. Je nesmysl že BMW je nezničitelné a že nikdy nezklame ale určitě vede v poměru údržba/spolehlivost. A dostupnost náhradních dílů je diskutovatelná - zlomený křížový čep v kardanu na 1200GS se dal sehnat v jižním Maroku ten samý den. Je to náhoda a štěstí že se ten samý typ používá i v nějakých autech. Fakt je to asi taky o štěstí ale neznám motorku, která by v takových podmínkách a v takové zátěži byla bez závad, jen se liší tím, jestli má mnoho malých nebo občas větších závad. Vysypaná převodovka je velká závada ale kolikrát jste jí viděli na vlastní oči? Ohoblovanou zadní rozetu jsem viděl mnohokrát a v principu někde daleko v terénu je to stejně špatná závada jako třeba vyteklý kardan nebo vyteklé přední vidle (taky docela běžná věc). U GS nemá co vytést vpředu ale může vzadu. Co je lepší? Myslím že GS je na takovou tu denní údržbu rozhodně méně náročné a když se něco mega vysype, je to stejně špatný jako když se totéž vysype na jakékoliv jiné značce. Pravděpodobně pak sehnat v sezóně potřebný díl třeba na Moto Morini nebo M.G. Stelvio bude obtížnější než na BMW nebo KTM, zejména když se to stane někde v exotické destinaci.
Jasně že je to trochu unfér srovnání,ale chtěl jsem říct že japonská motorka nemusí nutně znamenat šrot,který se po 50 tis km rozsype a naopak.Pokud jde o servis a dostupnost dílů,tak jsem měl na mysli spíš tu naši českou (a moravskou ať se někdo neurazí)kotlinu.V Praze to máte o fous jednodušší,ale tady v Ostravě je to průser jako vrata.Pokud potřebuješ nějaký díl,tak zbývá jedině napsat mail do Carservisu a vše poštou (díky jim za to,jsou fakt perfektní a ochotní) ale běda jestli je to nějaká drobnost.Né že bych byl nějaká socka,ale tak nějak z principu mi vadí platit za díl 20kč a za poštovné 110,zvlášť když BMW v Ostravě je a jen díky stupiditě Autecu přestali díly na moto dodávat.Kteroukoliv jinou značku mám v dosahu do 20min.Zrovna tak se to týká servisu.Je to fakt ostuda. *pissed*
Přes to všechno,si rád na Gsu zajezdím a baví mě.Dokonce jsem začal uvažovat o přesedlání na 1200,ale zatím jen uvažuju z důvodů viz.výše.Trochu jsem odbočil,snad autor tématu promine.
Japonec za 200tisíc kaček,kterej potřebuje nějakou větší údržbu se udržuje tak, že se "sbastlí na koleni" a prodá někomu jinému. BMW vzhledem k pořizovací ceně a obvykle k tomu, že si jí majitel nechává, tak do ní investije a mění opotřebovanou součást za novou, čili tyto motorky mají lépe našlápnuto na najetí tolika km.
Trh si ale žádá něco jiného a málokdo si kupuje 1200GS s tím, že s ní zestárne,čili proč by měla v pohodě natočit milion km jako stará K100, když za 10 let bude designově a vlastnostmi tak mimo,že jí každej dá sešrotovat a koupí si novou,která mu nabídne mnohem více komfortu a emocí.[/quote]
S tím nemůžu tak úplně souhlasit. Je to o majiteli. Někdo kupuje JEN nový díly a opravuje tak jak se má. A je jedno jestli Japonce,Itala,Němce. Někdo bastlí buď z nevědomosti nebo z nedostatku prostředků a nebo to je nejhorší případ z nedostatku intelektu a technických znalostí.
Takže s koupě jeté motorky je to tak trochu neznámá. Pokud dobře neznáte předchozího majitele a "styl" jeho péče.
A co se týká výdrže tak je to si myslím zase o údržbě,protože všechno jsou to jen stroje a ten když dostane to co má a zachází se s ním tak na co byl vymyšlen a vyroben,tak funguje. Samozřejmě se může stát chyba v konstrukci a nebo nastat vada materiálu. To se vyloučit nedá. Ale bavíme se o civilizovaných výrobcí a ne o produkci z Hočiminovy stezky.
Jo a já si koupil 12ku s tím,že se mi líbí a že s ní zestárnu. A že budeme oba potřebovat stále více péče s tím se počítá. Rozhodně nebudu měnit po půlce sezony jak se tady píše,protože se objevila atraktivnější a mladší. Mám jí už čtvrtým rokem a najeto máme přes 60.000 km.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
tak to tady čtu a je mi celkem smutno, ja osobně kupoval BMW ne kvuli BMW ale kvuli podvozku ten se prostě nedá s ničím srovnat jezdím s japoncema a když mě "takovýmu přizdisrá..j" ted řikaj že mám jet pomalejc, přitom jedu naprosto v klidu ,je pravda že jsem měl japonce XJ 900 na udržbu víc než dobrá moto ,jak já říkám nic to nechtělo,ale Recko tekoucí přední vidle uklepaný držáky kapotáže,Korsika hotový neštěstí rozklepaný uplně celý. A k BMW ,že je všechno drahý to je relativní věc já se v tom trošku hrabu a např jsem ted dělal ložiska v předním kole investice 250 kč na japonce to je nářez sehnat ložisko ,šrouby normál metrika jap. vithvorty a nevím co ještě kapotáže nový kolem 25000kč kus plastu tak nevím mam bávo pul roku dal jsem co je třeba a uvidíme ale zase bych to tak černě nevidel a hlavně u kačera se dá spoustu věcí zpravit doma na koleně ukažte mě jap. kde vyndáš převodovku nebo rozebereš do mrtě kardan v garáži se svěrákem.i když se mi taky zdá že se některý věci tady na webu dost nafukujou.znova musím říci v jednoduchosti je síla
tak to tady čtu a je mi celkem smutno, ja osobně kupoval BMW ne kvuli BMW ale kvuli podvozku ten se prostě nedá s ničím srovnat jezdím s japoncema a když mě "takovýmu přizdisrá..j" ted řikaj že mám jet pomalejc, přitom jedu naprosto v klidu ,je pravda že jsem měl japonce XJ 900 na udržbu víc než dobrá moto ,jak já říkám nic to nechtělo,ale Recko tekoucí přední vidle uklepaný držáky kapotáže,Korsika hotový neštěstí rozklepaný uplně celý. A k BMW ,že je všechno drahý to je relativní věc já se v tom trošku hrabu a např jsem ted dělal ložiska v předním kole investice 250 kč na japonce to je nářez sehnat ložisko ,šrouby normál metrika jap. vithvorty a nevím co ještě kapotáže nový kolem 25000kč kus plastu tak nevím mam bávo pul roku dal jsem co je třeba a uvidíme ale zase bych to tak černě nevidel a hlavně u kačera se dá spoustu věcí zpravit doma na koleně ukažte mě jap. kde vyndáš převodovku nebo rozebereš do mrtě kardan v garáži se svěrákem.i když se mi taky zdá že se některý věci tady na webu dost nafukujou.znova musím říci v jednoduchosti je síla