Trochu, to tu osvěžim a vrátim se k tématu. Myslím si, že čas od času vyčistit olejovou soustavu od usazenin není nic špatného, tak bych rád znovu položil otázku pro ty, co už někdy něco podobného dělali. Který přípravek Vám nejlépe fungoval?
Je vám jasný,že když máte spojku v oleji a dáte aditiva do motoru,tak si zaděláváte na klouzající spojku?
Ale komu není rady...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
TomR1 napsal:
Je fakt,že jsem ho(Motorex) dvakrát za sebou dal do GS1200 a ten Motorex je v něčem jinej-motor běží víc potichu a čistě subjektivně mi přišlo, že jsem měl menší spotřebu oleje(ale neměřil jsem to ve stejných podmínkách).Potom jsem od něj ustoupil jen kvůli jeho ceně....
jako u svoji motorky?
to nechapu.. vzdyt to je rozdil par stovek..
Jojo u mojí motorky...šlo oto, že jsem jel do Maroka chtěl jsem dát novej olej a věděl jsem že ho po Maroku 4000km chci dát zase novej-tak jsem se vrátil ke Castrolu....
Dá se koupit okolo 130Kč za litr a Motorex už nevím ale něco lehce pod 400Kč myslím...
chm.. to jsou skoro 2 litry na jednu vymenu, co?
nebo kolik mate napln?
Máme náplň cca 4l....
Mám i osobní zkušenost-na motardech jsme udělali spojku na Husaberg FE650 museli jsme vyměnit lamely a olej a bohužel jsme neměli sebou olej Motorex jen Castrol GPS....Nalili jsme ho tam a to jak ten motor byl hlučnej bylo neuvěřitelný začali jsme kontrolovat ložiska na spojk.koši a vačce a nic jsme nenašli-motorka musela na start a odjela rozjižďku 20minut,ale hned potom jsme si pujčili v depu Motorex,vyměnili a byl klid....nechápu,nevím,ale prostě tím fakt bylo....
BIGR napsal:
Je vám jasný,že když máte spojku v oleji a dáte aditiva do motoru,tak si zaděláváte na klouzající spojku?
Ale komu není rady...
Ano tohle je pravda!!Bacha na to to jsem zapoměl napsat jak pořád mam v hlavě jen 1200GS...
Může nastat problém s mokrou spojkou a to zejména u těch přípravků co dávají do nového oleje....tam je čance na klouzající spojku fakt vysoká,zejména pokud to obsahuje silicu.....
U těch výplachů problémy nejsou-tam se Silica všeobecně nepoužívá-je to založený na principu čistit-nikoliv líp mazat.Kamarád to dává každejch 6000km do KTM LC8 an vyčištění a žádnej problém...
Jak jsem psal musí se to umět použít a využít výhody tohot přípravku...ne to koupit na benzině a čekat od toho zázraky...
Tom
Asi to tu blbě píšu ale nemám na mysli dávat do nového oleje přípravek na zlepšení vlastností. Na konci sezony chci vyměnit olej a existuje jakýsi přípravek, který se naleje do olejové soustavy nechá se to nějakou dobu běžet a olej se vypustí. Spolu s olejem by se měli uvolnit i karbonové úsady a o toto mi jde. Toť vše.
Tomyz napsal:
Asi to tu blbě píšu ale nemám na mysli dávat do nového oleje přípravek na zlepšení vlastností. Na konci sezony chci vyměnit olej a existuje jakýsi přípravek, který se naleje do olejové soustavy nechá se to nějakou dobu běžet a olej se vypustí. Spolu s olejem by se měli uvolnit i karbonové úsady a o toto mi jde. Toť vše.
OK..asi mě ukamenujou tady ale zkus... TEC2000...zní to jako z reklamy od Horsta Fuchse,ale je to Anglický výrobce,který se zabývá pouze tímto,jeho konkurence je PROTEC- v podstatě to samé v nižší koncentraci...
Všeobecně se dá říci, že jsou dobré přípravky značky Wynns....
Musím pochválit Toma, pěkně to tam vysvětlil s těma aditivama taky jsem se na to chtěl zeptat. Mám koupenou F650 GSku a má najeto 21000km taky řešim jestli to na jaře vypláchnout nebo ne. Co si o tom myslíte. Původní majitel tam dával CASTROL
zadanyjan napsal:
Musím pochválit Toma, pěkně to tam vysvětlil s těma aditivama taky jsem se na to chtěl zeptat. Mám koupenou F650 GSku a má najeto 21000km taky řešim jestli to na jaře vypláchnout nebo ne. Co si o tom myslíte. Původní majitel tam dával CASTROL
Kamarádi , jsem ze staré školy ale můj názor na olej do 650 GS je ten , že je třeba dodržet specifikaci oleje podle výrobce motoru a vůbec nezáleží zda tam dáš motocyklový olej pro čtyřdobé motory od Motorexu , Shellu , Castrolu nebo Mogulu. Motor Rotax vůbec nepotřebuje nějaké předražené oleje a v žádném případě nějaké další přísady.
zadanyjan napsal:
Musím pochválit Toma, pěkně to tam vysvětlil s těma aditivama taky jsem se na to chtěl zeptat. Mám koupenou F650 GSku a má najeto 21000km taky řešim jestli to na jaře vypláchnout nebo ne. Co si o tom myslíte. Původní majitel tam dával CASTROL
Kamarádi , jsem ze staré školy ale můj názor na olej do 650 GS je ten , že je třeba dodržet specifikaci oleje podle výrobce motoru a vůbec nezáleží zda tam dáš motocyklový olej pro čtyřdobé motory od Motorexu , Shellu , Castrolu nebo Mogulu. Motor Rotax vůbec nepotřebuje nějaké předražené oleje a v žádném případě nějaké další přísady.
Oline,
myslím, že máš pravdu že pro takovéto motory je to vcelku jedno a je důležité pouze dodržet specifikaci a pokud se mění pravidelně olej ani aditiva na proplachy nemají extra velký význam.
Ale rozhodně je rozdíl mezi oleji jenodtlivých výrobců a u některých je zcela zásadní přestože se může jednat o stejnou specifikaci oleje.
Rozdíly se projeví spíše u sportovnějších motorů nebo v určitých režimech jízdy-vysoká teplota,zátěž,spojkování apod....
zadanyjan napsal:
Musím pochválit Toma, pěkně to tam vysvětlil s těma aditivama taky jsem se na to chtěl zeptat. Mám koupenou F650 GSku a má najeto 21000km taky řešim jestli to na jaře vypláchnout nebo ne. Co si o tom myslíte. Původní majitel tam dával CASTROL
Kamarádi , jsem ze staré školy ale můj názor na olej do 650 GS je ten , že je třeba dodržet specifikaci oleje podle výrobce motoru a vůbec nezáleží zda tam dáš motocyklový olej pro čtyřdobé motory od Motorexu , Shellu , Castrolu nebo Mogulu. Motor Rotax vůbec nepotřebuje nějaké předražené oleje a v žádném případě nějaké další přísady.
Oline,
myslím, že máš pravdu že pro takovéto motory je to vcelku jedno a je důležité pouze dodržet specifikaci a pokud se mění pravidelně olej ani aditiva na proplachy nemají extra velký význam.
Ale rozhodně je rozdíl mezi oleji jenodtlivých výrobců a u některých je zcela zásadní přestože se může jednat o stejnou specifikaci oleje.
Rozdíly se projeví spíše u sportovnějších motorů nebo v určitých režimech jízdy-vysoká teplota,zátěž,spojkování apod...
Tom
Tome plně s Tebou souhlasím.
Upravil Olin dne 07.12.2013 18:53