martyn : to se na mě nezlob ale to je pěkná pitomost (ta první část)
S tou druhou souhlasím plně, HP pružina je na tuhle motorku tvrdá. Offroadaři jí ocení, velkocestovatelé tak, ale normálně se na tom jezdit nedá.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
martyn napsal:
Tak takhle nějak funguje placebo. Ve skutečnosti tahle úprava pouze spustí motorku o něco níž, ale na tuhost pružiny nemá žádný vliv. Ano, sníží se předpětí v nezatíženém stavu, ale jakmile se spustí motorka ze stojanu, už jen její vlastní vahou se stlačí pružina víc, než je její montážní předpětí v nezatížené poloze, ten první "progresivní" závit se uzavře - a s tuhostí jsme tam, kde jsme byli.
Za mě je řešením podobná pružina, ale s lépe navrženou progresí - tak, aby závity na sebe dosedly někde v polovině pracovního zdvihu.
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Bohuzel, jsem tento problem taky nedoresil. Tlumic mel 60tis/km a tak jsem udelal repas a pruzinu dal puvodni. nastesti jsem jezdil prevazne jen solo a cestu,takze neni extra vytahana,ale dalsi repas uz by to chtelo i pruzinu.Tak jsem zvedav jestli se neco vyvrbi. Zatim jsem na nic neprisel
I pád na hubu je pohyb kupředu
tak chlapci ja neviem.. mal som tie hyperpra aj na mojej 1150GSA aj na 12GSA a jedine na 12GSA som mal obcas pocit ze predny tlmic nestiha pruzine
takisto ludia ktorym som tie hyperpra predaval mi davali iba pozitivne feedbacky
ale zas na druhej strane je pravda ze ak na vydýchaný tlmič dáš novú progresívnu pružinu tak to moc kóšer nebude ale so situáciou kedy na tlmič po repase išla nová progreska a nebolo to dobre som sa ešte nestretol
ono najlepšie je kúpiť celý nový tlmič (hyperpro, ohlins, wilbers atd) a nerobit polovicne riesenia ale to uz sa bavime o inaksich peniazoch a to sa hned kazdy zacne skrabat za hlavou a vacsina skonstatuje ze "jó ta progreska to bude dobrý"
Upravil raptor dne 15.10.2013 15:17
live fast, die young be wild, have fun
Psát sem zkušenosti s novou pružinou a vyjetým tlumičem bych si nedovolil. Vloni jsem jezdil HP pružinu a původní leč dobře fungující tlumič - tlumič lehce nestíhal, hlavně při jízdě ve dvou. Letos mám nový tlumič od H+P sporting nastavitelný v širokém rozmezí, ale stejně se mi nepodařilo najít optimum pro sólo jízdu bez kufrů. Zato ve dvou lidech s kuframa jsem si lebedil.
Kdo už jednou koupil HP pružinu, jejich tlumič separátně k tomu dokoupit nelze, neb ta pružina má jiný průměr, z toho vyplývá, že když se koupí komplet HP pružící jednotka je tam jiná pružina než pro origo tlumič a asi to funguje líp, ale to už je jiný téma.
raptore však já třebas mám celý tlumiče od HP, sice ty levnější, ale komplet nový (a shodou okolností od Tebe ) a stejně to je hrozně tvrdý, když sem vyměkčil pružinu jak šla a ještě si po nějakých 10 tkm sedla tak je to už prima (ale hodně znát je útlum, na HP tlumiči je potřeba nešetřit otáčkama )
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Pro všechny, kterým se zdá zadní pružina HP pro jízdu solo příliš tvrdá a originální zase pro jízdu ve dvou příliš měkká:
Navrhnul jsem progresivní pružinu, co bude skutečně fungovat - a ne jako HP. To znamená do poloviny zdvihu bez hydraulického předpětí měkká jako original, s hydraulickým přestavěním a větším zatížením tvrdá jako HP.
Našel jsem i výrobce s přiměřenou cenou. Otázka zní: má o ni někdo zájem, pokud by cena vycházela cca na 1.500,- Kč? Provedení k montáži na seriový tlumič R 1150 GS. (Jestli je shodný s R 1100 Gs, to nevím.)
Pokud ne, nechám si vyrobit jen pro sebe (a cenově to bude pořád únosné) - no problem .
martyn napsal:
Pro všechny, kterým se zdá zadní pružina HP pro jízdu solo příliš tvrdá a originální zase pro jízdu ve dvou příliš měkká:
Navrhnul jsem progresivní pružinu, co bude skutečně fungovat - a ne jako HP. To znamená do poloviny zdvihu bez hydraulického předpětí měkká jako original, s hydraulickým přestavěním a větším zatížením tvrdá jako HP.
Našel jsem i výrobce s přiměřenou cenou. Otázka zní: má o ni někdo zájem, pokud by cena vycházela cca na 1.500,- Kč? Provedení k montáži na seriový tlumič R 1150 GS. (Jestli je shodný s R 1100 Gs, to nevím.)
Pokud ne, nechám si vyrobit jen pro sebe (a cenově to bude pořád únosné) - no problem .
.... tak totok Ti prajem. Ja som to cca pred 2-3 rokma riesil rovnako, vse vybavil nasiel rozumneho vyrobcu, pomerali sme origo a hyperpro pruziny a naordinovali vyrobu podla mojho zadania.
Problem bol v tom ze bolo treba najst min. 10 zaujemcov na predok + zadok aby sme sa dostali na akceptovatelnu sumu. Bohuzel sa zaujemci nenazbierali a skor som bol okomentovany ako snilek, ze to nie je mozne ....
Kdybych nemal Ohlins-y tak sa Ti hlasim do fronty
Upravil vlk dne 05.02.2014 14:11
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
-> Martyne, a není lepší se na pokusy s progresí vykašlat a namotat lineární pera, nějaké vyzkoušené tuhosti. Když originál na 1150 prý má 120N/mm, což je žalostně málo, tak třeba se inspirovat podle katalogových údajů výrobců pružin, kde 140N/mm je standart pro běžné zatížení a 160N/mm pro přesmetrákovce s bagáží. U lineárních per máš totiž jednu jistotu, že k nim půjde dobře nastavit tlumení a bude fungovat správně v celém zdvihu při jízdě po silnici, tak jako při jízdě po šotolině, kde využíváš téměř celý rozsah tlumiče. S progresí můžeš dobře fungovat v měkkém rozsahu na silnici, ale ve tvrdém rozsahu pera při velkých zdvizích budeš málo tlumený. Dost jsem si s nastavováním progrese hrál a výsledek byl, že jsem jezdil skoro bez tlumení a na šotolinu jsem musel hodně přitvrzovat. Za mě tedy progrese není moc univerzální bez progresivního tlumiče. Což originální není.
Upravil Melizoy dne 05.02.2014 14:58
Wer später bremst, fährt länger schnell.