Volnoběžnej ventil je taky možnost hodně pravděpodobná jinak mě odešla lambda když do rozpálenýho vejfuku chrstla voda- jako uplně dovnitř protože sem to téměř utopil.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Ahojte, tak včera jsem v podvečer zkusil natočit s připíchlou baterkou a drželo, za 3x ani jednou nechcíplo.
Dnes ráno, baterka celou noc na nabíječce, chcíplo 4x. Poprvé a podruhé tak po 1-2s.
Potřetí to drželo tak 6s, počtvrté ještě o pár vteřin déle.
Podotýkám, že včera odpo. sucho - 15stupňů
dnes ráno, mlha - vysoká vlhkost, 9stupňů
Předvčerem jsem to byl projet, motor jako takový šlape jako hodinky. Po cca 1/2hodinové jízdě to hoďku odpočívalo. Pak jsem startoval - motor chytl, pak jakoby jednou vynechal (už jsem myslel, že to chcípe) a než se stihl dotočit, tak zase chytl
Zkusím ještě jednou zítra ráno, za stejných podmínek, jestli se to stane s tou extra baterkou, jestli to nebyla trochu náhoda.
Orientační měření včera, baterka v klidu 13,5V při startu (starter točí) 9,5V dobíjení 14V
což mi příjde vpořádku.
Dnešní start, opět 2x chcípla po cca 3s chodu. Otáčky vyjely nad 1500 (odpovídalo by to sytiči) a pak pomalu šla rafička o kousek dolu až to chcíplo.
Napotřetí otáčky pěkně držely a už se nesnižovaly, takže to drželo.
Baterkou to není, připíchnul jsem při ranním startování autobaterku.
Vyndej celou vstřikovací jednotku a celou jí pořádně vyčisti.Klapku,volnoběžnej ventil+kanály kudy je veden vzduch volnoběhu a dej si záležet.Pořádně nabij baterku,očisti kontakty baterky a musí to makat normálně.Měl jsem úplně ty samý problémy co popisuješ.
Volnoběžnej ventil je po pravý straně vstřikování - taková černá oválná věc na dvou šroubech.Bejvá to fest zanesený a pak to právě nedrží volnoběh. Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Počistil jsem i klapku, co šlo i ten kanál jak tam zajíždí ten ventil. Celý jsem to ale nechal na moto, nevymotovával jsem to.
Prostříkal jsem kontakty a složil.
Chcípá to stejně dál
Dá se nějak vyzkoušet ten ventil volnoběhu? Třeba že to budu mít venku na drátek a po zaputí to zajede a vyjede?
Na naší bývalé 650 to byl naprosto normální jev. Nastartovat na poprvé se povedlo vždy jen, když v ten den byl motor jednou nastartován.
Jinak to bylo pokaždé start-chcíp-strart-chcíp… prostě je to asi vlastnost.
Neobviňte mě ze šarlatánství ale zdálo se mi, že se startování povedlo na poprvé, když jsem podržel tlačítko startéru ještě o dvě – tři vteřiny déle po naskočení motoru, to je sice hodně zvláštní, nevím, jak by to mohlo pomoct. Prostě zdálo se mi, že to funguje, motor naskočil a zůstal vrčet bez chcípnutí.
Tuto metodu jsem si ověřil několikrát, asi to ale byla náhoda.
Raději jsme, zůstali u klasického startování na víckrát. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
To těleso s klapkou se mi moc vymontovávat nechtělo... Je to moc složité? Přišlo mi, že budu muset toho rozebrat dost... odpojovat lanko,hadici atd...
Ještě takový postřeh, při nakopnutí (i při podržení cca 3s starteru) to jelo cca 5-6s otáčky byly cca těch 1700, ale slyšel jsem, jak to lehce pšouká, udělalo to tak 3x, mezitím normální zvuk. Jako by to párkrát špatně pálilo (nebo pozdě) a pak to chcíplo.
Jak jsem měnil olej, tak na vypoušťáku bylo par šponeček... Jestli ony ty mrchy nejsou i na snímači! Moc mi to sice nesedí k tomu mému problému (že to chcípe jen za studena a nikdy ne za jízdy), ale kdo ví.
Předchozí majitel měl hodně startů denně, takže kontrola volnoběžky ně nemine.
Když už o tom píšu, kde seženu těsnění pod to víko a tu volnoběžku?
Dík
looker napsal:
To těleso s klapkou se mi moc vymontovávat nechtělo... Je to moc složité? Přišlo mi, že budu muset toho rozebrat dost... odpojovat lanko,hadici atd...
Ještě takový postřeh, při nakopnutí (i při podržení cca 3s starteru) to jelo cca 5-6s otáčky byly cca těch 1700, ale slyšel jsem, jak to lehce pšouká, udělalo to tak 3x, mezitím normální zvuk. Jako by to párkrát špatně pálilo (nebo pozdě) a pak to chcíplo.
Do výfuku to ale nestřílí.
Příště to natočím
Jestli ti to pšouká tak bych se určitě mrknul na tu gumu mezi hlavou a vstřikováním.Často se stává že praskne a pak to tudyma saje a dělá brikule.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Labus01 - Tenkrát jsem někam do fóra dával výkres toho stahováku. Zkus pohledat. Pro šikovnýho soustružníka práce na hodinku.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...