Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F650GS
Strana 2 z 3:   1    2    3  
 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
kubishta
#21 
Přidané 30.10.2013 11:38

Příspěvků: 21
Registrace: 23.10.13
JarinHK napsal:
Řešení na 10 min práce . Ať je někdo hodí do svojí motorky. A budeš mít jistotu.


Na tohle už jsem předběžne domluvený. Samozřejmě bych to řešil, až se na druhé mašině s mými budíky ukaže stejny problém jako u mě.
Pokud by jste meli nekdo tip na nějaký servis v moravskoslezském kraji, či někde poblíž, budu rád za info.
http://www.automotoelektronika.cz/ tihle jsou až z Tábora.
 
looker
#22 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 30.10.2013 13:24
Avatar člena


Příspěvků: 119
Registrace: 04.09.13
ahoj,
to počítání po rozjezdu je vod nuly nebo ti to naskočí (celkové km) a přičítá?
Jinak v budících často používá eeprom.

čistá spekulace :-)
Pokud není už ta KO tak je možné, že máš jen přerušený kontakt k té eeprom...
Pak by to odpovídalo tomu, že neumí ani přečíst ani zapsat....
 
kubishta
#23 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 30.10.2013 19:30

Příspěvků: 21
Registrace: 23.10.13
looker napsal:
ahoj,
to počítání po rozjezdu je vod nuly nebo ti to naskočí (celkové km) a přičítá?
Jinak v budících často používá eeprom.

čistá spekulace :-)
Pokud není už ta KO tak je možné, že máš jen přerušený kontakt k té eeprom...
Pak by to odpovídalo tomu, že neumí ani přečíst ani zapsat....


ahoj, zapnu zapalování a jakobych vyjel z fabriky...všude nula a postupně to načíta dokud nevypnu zapalování. Tedkom začíná byt hnusne tak to rozhodím a mrknu jak to tam vubec vypadá. Za každou radu budu vděčný.
 
JarinHK
#24 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 30.10.2013 20:02

Příspěvků: 56
Registrace: 12.07.13
No pokud se ti nechce čekat než to s někým prohodis...podle mne tu bylo vlákno tak 5měsíců zpátky kde někdo popisoval snad naprosto to samé co ty. Ale to už sme ti psali. Nejsem si jistý zda jsi to vlákno četl. Končilo to tím, že byla vadna pojistka. A dotyčný s divil jak snadno lze o**** najete km. Ty jsi popsal jinak zakoncenou diskusi. Vada v budikach. Jestli jsi to co myslím já četl tak sorry.. jestli ne najdi vlákno zkontaktuj zeptej co to bylo za pojistku. Zmer ji průchodnost vizuální kontrola není stoprocentní. Popřípadě jdi po kabelu.. nevim jestli cokoli jiného je v našich silách vymyslet. Přeju hodně štěstí.
 
looker
#25 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 31.10.2013 10:29
Avatar člena


Příspěvků: 119
Registrace: 04.09.13
kubishta napsal:
looker napsal:
ahoj,
to počítání po rozjezdu je vod nuly nebo ti to naskočí (celkové km) a přičítá?
Jinak v budících často používá eeprom.

čistá spekulace :-)
Pokud není už ta KO tak je možné, že máš jen přerušený kontakt k té eeprom...
Pak by to odpovídalo tomu, že neumí ani přečíst ani zapsat....


ahoj, zapnu zapalování a jakobych vyjel z fabriky...všude nula a postupně to načíta dokud nevypnu zapalování. Tedkom začíná byt hnusne tak to rozhodím a mrknu jak to tam vubec vypadá. Za každou radu budu vděčný.


Esli to rozebereš, pořádně to ofoť. Třebas něco vymyslíme hmm!
No a s tou pojistkou to zní logicky... prostě paměť nepracuje. Ale taky to může být spousta dalších věcí rolleyes
 
MarekHK
#26 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 31.10.2013 11:08

Příspěvků: 699
Registrace: 30.09.11
Vyfotil jsem vám jak to vypadá vevnitř. Budiky jsou z roku 2000-2003. Je to focený telefonem, takže spíše ilustrativní say cheese! kdyby jste chtěli přečíst nějakej chip tak dejte vědět.
www.email.cz/download/i/RDsvrFFTI5kPwYHAMhw509AaQc7thEHKNwByrVQU4fsMyuvbLyP7zwlcEyaVaJ8yEHQrPp4/2013-10-31%2010.52.20.jpg
F 650 GS (00)
 
looker
#27 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 31.10.2013 11:43
Avatar člena


Příspěvků: 119
Registrace: 04.09.13
zkus mrknout po těch 8vývodovejch švábech (4nohy na každé straně).
A jak to máš s časem, neresetuje se taky?
 
MarekHK
#28 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 31.10.2013 16:29

Příspěvků: 699
Registrace: 30.09.11
looker napsal:
zkus mrknout po těch 8vývodovejch švábech (4nohy na každé straně).
A jak to máš s časem, neresetuje se taky?

Já tydle neměl ani na motorce. Koupil jsem je jako nefunkční kvůli něčemu jinýmu... na jednom je Atmel 118 a druhej 07AN 2951 Acma.
F 650 GS (00)
 
kubishta
#29 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 01.11.2013 08:53

Příspěvků: 21
Registrace: 23.10.13
looker napsal:
kubishta napsal:
looker napsal:
ahoj,
to počítání po rozjezdu je vod nuly nebo ti to naskočí (celkové km) a přičítá?
Jinak v budících často používá eeprom.

čistá spekulace :-)
Pokud není už ta KO tak je možné, že máš jen přerušený kontakt k té eeprom...
Pak by to odpovídalo tomu, že neumí ani přečíst ani zapsat....


ahoj, zapnu zapalování a jakobych vyjel z fabriky...všude nula a postupně to načíta dokud nevypnu zapalování. Tedkom začíná byt hnusne tak to rozhodím a mrknu jak to tam vubec vypadá. Za každou radu budu vděčný.


Esli to rozebereš, pořádně to ofoť. Třebas něco vymyslíme hmm!
No a s tou pojistkou to zní logicky... prostě paměť nepracuje. Ale taky to může být spousta dalších věcí rolleyes


Jasně, pak to nafotím a pošlu. Nicméně pořád nechápu jak to souvisí s pojistkou? Pokud by to bylo v pojistce, tak displej s KM nejde vůbec ne? A myslíte pojistky pod sedlem? Nebo ty budíky maj někde ještě svoje?
 
kubishta
#30 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 01.11.2013 08:55

Příspěvků: 21
Registrace: 23.10.13
looker napsal:
zkus mrknout po těch 8vývodovejch švábech (4nohy na každé straně).
A jak to máš s časem, neresetuje se taky?


S časem nic, ten fičí pořád. Jediná věc je ta pamet km po vypnutí zapalování.
 
looker
#31 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 01.11.2013 12:26
Avatar člena


Příspěvků: 119
Registrace: 04.09.13
Nechci strašit, ale tohle moc neodpovídá na problém s pojistkou. Když hodiny fičí i po vypnutí klíče, znamená to, že furtproud tam jde. No a když se po zapnutí klíče objeví i počítadlo a počítá, tak tam jde i 12V z klíče.

Ještě mě napadlo, můžete někdo potvrdit, že když se vymění budíky změní se i km?
Jen tak pro jistotu, jestli se to náhodou neukládá a nečte do/z řídící jednotky.
Upravil looker dne 01.11.2013 13:58
 
looker
#32 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 01.11.2013 14:19
Avatar člena


Příspěvků: 119
Registrace: 04.09.13
Našel jsem nějaké užitečné tipy, možná stojí zato vyzkoušet:

1. A continually resetting TRIP metre and resetting clock indicates you have a blown fuse. This is also characterised by your dash making a 'buzz' every time you turn the key to the on position.
2. If ONLY the TRIP metre is failing, then this is likely a failure in the dash unit. Try a BMS-C reset
3. If your TRIP and/or Odo are behaving strangely, probably a dash problem, or a BMS-C problem. Reset your BMS-C.
4. Also note the BMS-C also keeps track of the milage of your bike. So messing with the values stored in the dash unit will not remove the evidence of how far your BMS-C has been.

My advice in these cases:

1. Check your fuses
2. Reset your BMS-C
3. Start disconnecting things you have done to your electrics, and work your way through to the fault.

A jak resetnout BMS-C:
http://faq.f650.com/GSFAQs/FuelInjectionFAQ.htm#Resetting

Method 1: Removing the BMS-C connector (easy-ish)

1. Turn your key / ignition switch to the OFF position first!
2. Remove the seat from your bike
3. Undo the large multi-pin connector off the BMS-C itself.
4. Wait 15 minutes, then reconnect the BMS-C
5. Note: If you are staying somewhere and you do not want anyone to ride your bike away, you can even take the whole BMS-C unit with you!

The multi-pin connector is the big black connector with the red plastic thing on the end. Pull the red plastic thing to release the connector. Remove the connector, wait 15 minutes, plug it back in.
 
kubishta
#33 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 03.11.2013 11:44

Příspěvků: 21
Registrace: 23.10.13
looker napsal:
Našel jsem nějaké užitečné tipy, možná stojí zato vyzkoušet:

1. A continually resetting TRIP metre and resetting clock indicates you have a blown fuse. This is also characterised by your dash making a 'buzz' every time you turn the key to the on position.
2. If ONLY the TRIP metre is failing, then this is likely a failure in the dash unit. Try a BMS-C reset
3. If your TRIP and/or Odo are behaving strangely, probably a dash problem, or a BMS-C problem. Reset your BMS-C.
4. Also note the BMS-C also keeps track of the milage of your bike. So messing with the values stored in the dash unit will not remove the evidence of how far your BMS-C has been.

My advice in these cases:

1. Check your fuses
2. Reset your BMS-C
3. Start disconnecting things you have done to your electrics, and work your way through to the fault.

A jak resetnout BMS-C:
http://faq.f650.com/GSFAQs/FuelInjectionFAQ.htm#Resetting

Method 1: Removing the BMS-C connector (easy-ish)

1. Turn your key / ignition switch to the OFF position first!
2. Remove the seat from your bike
3. Undo the large multi-pin connector off the BMS-C itself.
4. Wait 15 minutes, then reconnect the BMS-C
5. Note: If you are staying somewhere and you do not want anyone to ride your bike away, you can even take the whole BMS-C unit with you!

The multi-pin connector is the big black connector with the red plastic thing on the end. Pull the red plastic thing to release the connector. Remove the connector, wait 15 minutes, plug it back in.


Chápu to tak, že je třeba sundat sedlo a někde pod ním je ten červený nesmysl, který se má na 15 minut odpojit?
 
cechi
#34 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 03.11.2013 15:53
Avatar člena


Příspěvků: 514
Registrace: 13.06.08
To nema smysl odpojovat,ridici jednotka motoru s tim nema nic spolecneho.Pokud se ti po vypnuti klicku resetuje ODO,tak je problem v pristrojovce.Nez to vymenis tak to odnes nekomu sikovnemu kdo se zabyva opravami elektroniky,muze tam byt jenom nekde studenak na desce.KM se ukladaji v pristrojovce,takze kdyz koupis jinou pristrojovku budes tam mit tolik km,kolik mela najeto ta motorka z ktere ten budik pochazi.To same kdyz se ti to podari opravit,budes zacinat od 0km.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
 
looker
#35 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 04.11.2013 10:43
Avatar člena


Příspěvků: 119
Registrace: 04.09.13
cechi napsal:
To nema smysl odpojovat,ridici jednotka motoru s tim nema nic spolecneho.Pokud se ti po vypnuti klicku resetuje ODO,tak je problem v pristrojovce.Nez to vymenis tak to odnes nekomu sikovnemu kdo se zabyva opravami elektroniky,muze tam byt jenom nekde studenak na desce.KM se ukladaji v pristrojovce,takze kdyz koupis jinou pristrojovku budes tam mit tolik km,kolik mela najeto ta motorka z ktere ten budik pochazi.To same kdyz se ti to podari opravit,budes zacinat od 0km.


Když to bude jen studeňák, tak ti nejspíš naskočí KM před tím, než se to začlo nulovat.
K těm čipům jsem nic nenašel, chtělo by to vidět, jak jsou zapojené a kam vedou cesty. Pak by se dalo přesněji hledat, co jsou zač.
 
kubishta
#36 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 07.11.2013 18:52

Příspěvků: 21
Registrace: 23.10.13
looker napsal:
cechi napsal:
To nema smysl odpojovat,ridici jednotka motoru s tim nema nic spolecneho.Pokud se ti po vypnuti klicku resetuje ODO,tak je problem v pristrojovce.Nez to vymenis tak to odnes nekomu sikovnemu kdo se zabyva opravami elektroniky,muze tam byt jenom nekde studenak na desce.KM se ukladaji v pristrojovce,takze kdyz koupis jinou pristrojovku budes tam mit tolik km,kolik mela najeto ta motorka z ktere ten budik pochazi.To same kdyz se ti to podari opravit,budes zacinat od 0km.


Když to bude jen studeňák, tak ti nejspíš naskočí KM před tím, než se to začlo nulovat.
K těm čipům jsem nic nenašel, chtělo by to vidět, jak jsou zapojené a kam vedou cesty. Pak by se dalo přesněji hledat, co jsou zač.


tak jsem to zkoušel a nic, pořád stejné... ale vypadá to pod tím sedlem trochu jinak než na te fotce u toho článku, tak jsem na 15 odpojil celý ten konektor na mojí fotce.
kubishta přiložený následující obrázek:


[47.03Kb]
 
kubishta
#37 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 26.11.2013 12:37

Příspěvků: 21
Registrace: 23.10.13
Tak mám potvrzeno, že to žádnou pojistkou není. Je to čistě záležitost v budíku.
 
MarkPear
#38 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 02.01.2014 12:49

Příspěvků: 3
Registrace: 02.01.14
Ahoj, nevím jak moc je téma ještě aktuální, ale jsem si na 100% jist že problém je v budíkách. Zmíněný Atmel 118 je microprosesor. Ten obsluhuje budíky i paměť Km. Nelze jej opravit, je naprogramovaný. Jak už tady někdo psal, je možné, že na desce plošných spoju vznikl otřesem studený spoj, který brání zapsání najetých kilometrů do paměti.

katalog_list: http://www.atmel.com/Images/Atmel-8857-CryptoComp-AT88SC118-Datasheet.pdf
 
looker
#39 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 02.01.2014 19:51
Avatar člena


Příspěvků: 119
Registrace: 04.09.13
a čistě hypoteticky ten 2951 by mohl býti stabilizátor LP2951, s funkcí Logic-controlled electronic shutdown.
Tam by mohl být, ale zase čistě hypoteticky Wink , problém.
 
puchyyla
#40 
po zapnutí zapalování najeto 0 km
Přidané 03.01.2014 02:01
Avatar člena


Příspěvků: 391
Registrace: 08.07.13
MarkPear napsal:
Ahoj, nevím jak moc je téma ještě aktuální, ale jsem si na 100% jist že problém je v budíkách. Zmíněný Atmel 118 je microprosesor. Ten obsluhuje budíky i paměť Km. Nelze jej opravit, je naprogramovaný. Jak už tady někdo psal, je možné, že na desce plošných spoju vznikl otřesem studený spoj, který brání zapsání najetých kilometrů do paměti.

katalog_list: http://www.atmel.com/Images/Atmel-8857-CryptoComp-AT88SC118-Datasheet.pdf

To, že problém je v budíkách, bylo jasný. Tim hledáním jinde se podle mě jen tonoucí stébla chytal. U toho procesoru je dost nepravděpodobný, že by nefungoval pouze částečně, takže pokud počítá kilometry za běhu stroje, měl by být OK.
Upravil puchyyla dne 03.01.2014 02:53
 
Strana 2 z 3:   1    2    3  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 110
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.35 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI