JarinHK napsal:
Řešení na 10 min práce . Ať je někdo hodí do svojí motorky. A budeš mít jistotu.
Na tohle už jsem předběžne domluvený. Samozřejmě bych to řešil, až se na druhé mašině s mými budíky ukaže stejny problém jako u mě.
Pokud by jste meli nekdo tip na nějaký servis v moravskoslezském kraji, či někde poblíž, budu rád za info.
http://www.automotoelektronika.cz/ tihle jsou až z Tábora.
ahoj,
to počítání po rozjezdu je vod nuly nebo ti to naskočí (celkové km) a přičítá?
Jinak v budících často používá eeprom.
čistá spekulace :-)
Pokud není už ta KO tak je možné, že máš jen přerušený kontakt k té eeprom...
Pak by to odpovídalo tomu, že neumí ani přečíst ani zapsat....
looker napsal:
ahoj,
to počítání po rozjezdu je vod nuly nebo ti to naskočí (celkové km) a přičítá?
Jinak v budících často používá eeprom.
čistá spekulace :-)
Pokud není už ta KO tak je možné, že máš jen přerušený kontakt k té eeprom...
Pak by to odpovídalo tomu, že neumí ani přečíst ani zapsat....
ahoj, zapnu zapalování a jakobych vyjel z fabriky...všude nula a postupně to načíta dokud nevypnu zapalování. Tedkom začíná byt hnusne tak to rozhodím a mrknu jak to tam vubec vypadá. Za každou radu budu vděčný.
No pokud se ti nechce čekat než to s někým prohodis...podle mne tu bylo vlákno tak 5měsíců zpátky kde někdo popisoval snad naprosto to samé co ty. Ale to už sme ti psali. Nejsem si jistý zda jsi to vlákno četl. Končilo to tím, že byla vadna pojistka. A dotyčný s divil jak snadno lze o**** najete km. Ty jsi popsal jinak zakoncenou diskusi. Vada v budikach. Jestli jsi to co myslím já četl tak sorry.. jestli ne najdi vlákno zkontaktuj zeptej co to bylo za pojistku. Zmer ji průchodnost vizuální kontrola není stoprocentní. Popřípadě jdi po kabelu.. nevim jestli cokoli jiného je v našich silách vymyslet. Přeju hodně štěstí.
looker napsal:
ahoj,
to počítání po rozjezdu je vod nuly nebo ti to naskočí (celkové km) a přičítá?
Jinak v budících často používá eeprom.
čistá spekulace :-)
Pokud není už ta KO tak je možné, že máš jen přerušený kontakt k té eeprom...
Pak by to odpovídalo tomu, že neumí ani přečíst ani zapsat....
ahoj, zapnu zapalování a jakobych vyjel z fabriky...všude nula a postupně to načíta dokud nevypnu zapalování. Tedkom začíná byt hnusne tak to rozhodím a mrknu jak to tam vubec vypadá. Za každou radu budu vděčný.
Esli to rozebereš, pořádně to ofoť. Třebas něco vymyslíme
No a s tou pojistkou to zní logicky... prostě paměť nepracuje. Ale taky to může být spousta dalších věcí
Vyfotil jsem vám jak to vypadá vevnitř. Budiky jsou z roku 2000-2003. Je to focený telefonem, takže spíše ilustrativní kdyby jste chtěli přečíst nějakej chip tak dejte vědět. F 650 GS (00)
looker napsal:
ahoj,
to počítání po rozjezdu je vod nuly nebo ti to naskočí (celkové km) a přičítá?
Jinak v budících často používá eeprom.
čistá spekulace :-)
Pokud není už ta KO tak je možné, že máš jen přerušený kontakt k té eeprom...
Pak by to odpovídalo tomu, že neumí ani přečíst ani zapsat....
ahoj, zapnu zapalování a jakobych vyjel z fabriky...všude nula a postupně to načíta dokud nevypnu zapalování. Tedkom začíná byt hnusne tak to rozhodím a mrknu jak to tam vubec vypadá. Za každou radu budu vděčný.
Esli to rozebereš, pořádně to ofoť. Třebas něco vymyslíme
No a s tou pojistkou to zní logicky... prostě paměť nepracuje. Ale taky to může být spousta dalších věcí
Jasně, pak to nafotím a pošlu. Nicméně pořád nechápu jak to souvisí s pojistkou? Pokud by to bylo v pojistce, tak displej s KM nejde vůbec ne? A myslíte pojistky pod sedlem? Nebo ty budíky maj někde ještě svoje?
Nechci strašit, ale tohle moc neodpovídá na problém s pojistkou. Když hodiny fičí i po vypnutí klíče, znamená to, že furtproud tam jde. No a když se po zapnutí klíče objeví i počítadlo a počítá, tak tam jde i 12V z klíče.
Ještě mě napadlo, můžete někdo potvrdit, že když se vymění budíky změní se i km?
Jen tak pro jistotu, jestli se to náhodou neukládá a nečte do/z řídící jednotky.
Upravil looker dne 01.11.2013 13:58
Našel jsem nějaké užitečné tipy, možná stojí zato vyzkoušet:
1. A continually resetting TRIP metre and resetting clock indicates you have a blown fuse. This is also characterised by your dash making a 'buzz' every time you turn the key to the on position.
2. If ONLY the TRIP metre is failing, then this is likely a failure in the dash unit. Try a BMS-C reset
3. If your TRIP and/or Odo are behaving strangely, probably a dash problem, or a BMS-C problem. Reset your BMS-C.
4. Also note the BMS-C also keeps track of the milage of your bike. So messing with the values stored in the dash unit will not remove the evidence of how far your BMS-C has been.
My advice in these cases:
1. Check your fuses
2. Reset your BMS-C
3. Start disconnecting things you have done to your electrics, and work your way through to the fault.
A jak resetnout BMS-C:
http://faq.f650.com/GSFAQs/FuelInjectionFAQ.htm#Resetting
Method 1: Removing the BMS-C connector (easy-ish)
1. Turn your key / ignition switch to the OFF position first!
2. Remove the seat from your bike
3. Undo the large multi-pin connector off the BMS-C itself.
4. Wait 15 minutes, then reconnect the BMS-C
5. Note: If you are staying somewhere and you do not want anyone to ride your bike away, you can even take the whole BMS-C unit with you!
The multi-pin connector is the big black connector with the red plastic thing on the end. Pull the red plastic thing to release the connector. Remove the connector, wait 15 minutes, plug it back in.
looker napsal:
Našel jsem nějaké užitečné tipy, možná stojí zato vyzkoušet:
1. A continually resetting TRIP metre and resetting clock indicates you have a blown fuse. This is also characterised by your dash making a 'buzz' every time you turn the key to the on position.
2. If ONLY the TRIP metre is failing, then this is likely a failure in the dash unit. Try a BMS-C reset
3. If your TRIP and/or Odo are behaving strangely, probably a dash problem, or a BMS-C problem. Reset your BMS-C.
4. Also note the BMS-C also keeps track of the milage of your bike. So messing with the values stored in the dash unit will not remove the evidence of how far your BMS-C has been.
My advice in these cases:
1. Check your fuses
2. Reset your BMS-C
3. Start disconnecting things you have done to your electrics, and work your way through to the fault.
A jak resetnout BMS-C:
http://faq.f650.com/GSFAQs/FuelInjectionFAQ.htm#Resetting
Method 1: Removing the BMS-C connector (easy-ish)
1. Turn your key / ignition switch to the OFF position first!
2. Remove the seat from your bike
3. Undo the large multi-pin connector off the BMS-C itself.
4. Wait 15 minutes, then reconnect the BMS-C
5. Note: If you are staying somewhere and you do not want anyone to ride your bike away, you can even take the whole BMS-C unit with you!
The multi-pin connector is the big black connector with the red plastic thing on the end. Pull the red plastic thing to release the connector. Remove the connector, wait 15 minutes, plug it back in.
Chápu to tak, že je třeba sundat sedlo a někde pod ním je ten červený nesmysl, který se má na 15 minut odpojit?
To nema smysl odpojovat,ridici jednotka motoru s tim nema nic spolecneho.Pokud se ti po vypnuti klicku resetuje ODO,tak je problem v pristrojovce.Nez to vymenis tak to odnes nekomu sikovnemu kdo se zabyva opravami elektroniky,muze tam byt jenom nekde studenak na desce.KM se ukladaji v pristrojovce,takze kdyz koupis jinou pristrojovku budes tam mit tolik km,kolik mela najeto ta motorka z ktere ten budik pochazi.To same kdyz se ti to podari opravit,budes zacinat od 0km.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
cechi napsal:
To nema smysl odpojovat,ridici jednotka motoru s tim nema nic spolecneho.Pokud se ti po vypnuti klicku resetuje ODO,tak je problem v pristrojovce.Nez to vymenis tak to odnes nekomu sikovnemu kdo se zabyva opravami elektroniky,muze tam byt jenom nekde studenak na desce.KM se ukladaji v pristrojovce,takze kdyz koupis jinou pristrojovku budes tam mit tolik km,kolik mela najeto ta motorka z ktere ten budik pochazi.To same kdyz se ti to podari opravit,budes zacinat od 0km.
Když to bude jen studeňák, tak ti nejspíš naskočí KM před tím, než se to začlo nulovat.
K těm čipům jsem nic nenašel, chtělo by to vidět, jak jsou zapojené a kam vedou cesty. Pak by se dalo přesněji hledat, co jsou zač.
cechi napsal:
To nema smysl odpojovat,ridici jednotka motoru s tim nema nic spolecneho.Pokud se ti po vypnuti klicku resetuje ODO,tak je problem v pristrojovce.Nez to vymenis tak to odnes nekomu sikovnemu kdo se zabyva opravami elektroniky,muze tam byt jenom nekde studenak na desce.KM se ukladaji v pristrojovce,takze kdyz koupis jinou pristrojovku budes tam mit tolik km,kolik mela najeto ta motorka z ktere ten budik pochazi.To same kdyz se ti to podari opravit,budes zacinat od 0km.
Když to bude jen studeňák, tak ti nejspíš naskočí KM před tím, než se to začlo nulovat.
K těm čipům jsem nic nenašel, chtělo by to vidět, jak jsou zapojené a kam vedou cesty. Pak by se dalo přesněji hledat, co jsou zač.
tak jsem to zkoušel a nic, pořád stejné... ale vypadá to pod tím sedlem trochu jinak než na te fotce u toho článku, tak jsem na 15 odpojil celý ten konektor na mojí fotce.
kubishta přiložený následující obrázek:
Ahoj, nevím jak moc je téma ještě aktuální, ale jsem si na 100% jist že problém je v budíkách. Zmíněný Atmel 118 je microprosesor. Ten obsluhuje budíky i paměť Km. Nelze jej opravit, je naprogramovaný. Jak už tady někdo psal, je možné, že na desce plošných spoju vznikl otřesem studený spoj, který brání zapsání najetých kilometrů do paměti.
a čistě hypoteticky ten 2951 by mohl býti stabilizátor LP2951, s funkcí Logic-controlled electronic shutdown.
Tam by mohl být, ale zase čistě hypoteticky , problém.
MarkPear napsal:
Ahoj, nevím jak moc je téma ještě aktuální, ale jsem si na 100% jist že problém je v budíkách. Zmíněný Atmel 118 je microprosesor. Ten obsluhuje budíky i paměť Km. Nelze jej opravit, je naprogramovaný. Jak už tady někdo psal, je možné, že na desce plošných spoju vznikl otřesem studený spoj, který brání zapsání najetých kilometrů do paměti.
To, že problém je v budíkách, bylo jasný. Tim hledáním jinde se podle mě jen tonoucí stébla chytal. U toho procesoru je dost nepravděpodobný, že by nefungoval pouze částečně, takže pokud počítá kilometry za běhu stroje, měl by být OK.
Upravil puchyyla dne 03.01.2014 02:53