Snížili váhu o 24kg. Myslel jsem, že to bude o víc ale prý to je hodně znát a bez zásadních úprav to o moc víc snížit už nejde.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ještě mě napadlo podělit se o pár informací, které jsem si poznamenal během akce... Pro někoho můžou být celkem zajímavé.
Katalog 2014 bude k dispozici od 10. ledna 2014 a bude mít 1782 stran (+128 oproti letošnímu). Budou v něm doplňky pro deset nových nebo inovovaných modelů motorek a přibližně pět set nových výrobků.
Touratech má k letošnímu podzimu 37 regionálních distributorů a dodává výrobky do celkem 95 zemí světa. Letos se uskutečnilo 16 travel eventů a firma se prezentovala na 20 veletrzích.
Letošní obrat Touratechu překročil už v září hodnotu 27 milionů EUR (to je téměř 3/4 miliardy Kč), což je meziroční nárůst o 15%. Za posledních 10 let to je šestinásobný nárůst. I když letošní evropská výroba nových motocyklů spadla o 15% a za posledních 10 let jde o pokles o 50%, tak Touratechu se daří růst. Touratech je největší evropský výrobce doplňků na motocykly a jeden z největších celosvětově - i v porovnání s americkými výrobci doplňků na H-D. Aktuálně mají 290 stálých zaměstnanců + 20 v dceřinné firmě TT3D a 18 brigádníků. Zaměstnanci jsou celkem 25 národností!
Výroba od léta 2013 jede na tři směny včetně sobot a nedělí. To je především z důvodu OEM výroby pro BMW a KTM. Pro představu - letos odeslali z továrny 45 tisíc zásilek. Touratech odebírá energii od dodavatelů, kteří jí vyrábí ekologicky. Díky tomu je stojí třeba elektrika víc, než by stát mohla ale považují to za důležité. Předělali letos vytápění továrny a využívají systém nějaké sousedské firmy, která vytápí okolní průmyslové podniky pomocí bioplynu nebo tak nějak.
Jen pro představu - letos prodali 35 tisíc držáků na Zumo 660.
Nějaké stručné informace o novinkách na příští rok:
- Touratech začne dodávat levné hliníkové kufry, které nahradí staré kufry Zega. Budou vyráběné v Německu v továrně (nikoliv ve švýcarsku jako staré Zegy), budou mít korpus podobný ZegaPro ale bez plastových doplňků a nebudou mít závěsný systém jako ZegaPro2 pochopitelně. Cenový rozdíl by měl být výrazný a kufry by měly být zajímavou alternativou pro ty, kdo mají staré nebo starší motorky a nechtějí investovat do špičkových anodizovaných kufrů apod.
- jak jsem už psal, na výstavě představili nové čistě trilaminátové oblečení Companero Borealis, které je určené pro ježdění v oblastech s častým deštěm. To je jen první část celého plánu. Chtějí představit další výrobky z řady Companero - oblečení do horka (Desert), oblečení Monzoon, vlastní enduro boty a přilbu a další. Mimochodem dámská verze oblečení Companero Borealis je navržená ženou - designérkou s mnohaletou zkušeností s navrhováním dámského motocyklového oblečení, kterou Touratech přetáhnul od konkurence a která nyní pracuje v Niedereschachu. Dámská verze tedy bude mít výrazně odlišný střih od pánské, což se o původní verzi (která se nyní jmenuje Companero Worldwide) nedalo moc říct.
- Touratech se stal oficiálním dodavatelem lifestyle oblečení s logem Rallye Dakar. Pro představu, za práva použití loga Dakar na 3 roky zaplatili více než 20 milionů korun! Nicméně si myslí, že to bude velmi úspěšné a první kolekce, kterou jsme viděli v reálu, byla skvělá a okamžitě bych si koupil minimálně pět nebo šest věcí, které byly prostě úžasné. Menší část (personifikovaná na Dakar 2014 a vyráběná v Evropě) bude dostupná do vánoc, ostatní až v průběhu roku 2014. Aktuálně se řeší výroba u jiného dodavatele v jižní Evropě.
- Touratech letos prodal více než 1000 tlumičů Touratech Suspension by Tractive. Je to nejlepší výrobek ze všech OEM věcí, které dělají a dělali. Procento reklamací je neuvěřitelné - 0.7%. Měli letos sedm reklamací z 1000 prodaných. Ve většině případů se jednalo o omyl při výrobě - špatný typ pružiny, chybějící nářadí apod.
- Touratech v ČR prodáváme již desátým rokem ale první rok jsme neměli status distributora. Takže příští rok to bude výročí. Obratem jsme přibližně na patnáctém místě z těch asi 40 zemí, což považujeme za velmi dobré. V některých kategoriích máme vzhledem k velikosti trhu skvělé výsledky (např. ty tlumiče nebo držáky GPS). Každopádně je smutné poslouchat kolegy, kteří prodají ročně třeba 260 padacích rámů na nové R1200GS LC nebo 300 sad kufrů ZegaPro apod.
- elektrické aktivní tlumiče řady Touratech Suspension DDA (plug and ride) jsou připravené k prodeji, skladem a čeká se jen na zařazení do shopu. Jsou to tlumiče určené pro R1200GS LC, které se prostě přehodí namísto originálu, veškeré řízení zůstává jak bylo, jen namísto semiaktivních jsou plně aktivní s rychlejším vybavováním a širší charakteristikou. Pochopitelně plně servisovatelné.
- tytéž tlumiče s řízením ACE by měly být do konce roku homologované a v prodeji. Z legislativních průtahů se opozdil prodej a Touratech bez toho prodej nezahájí.
- Během první poloviny roku 2014 budou v prodeji jak klasické cartridge řady Touratech Suspension, tak elektrická verze s řízením ACE. Oboje výroba Tractive. Cenová kategorie u těch klasických (budous se dodávat jen v plně stavitelné verzi) by měla být 1200EUR vč. daně. Je to víc než jsme čekali (původně se mluvilo taky o tom, že jedna vidle bude mít stavitelnou kompresi a druhá odskok).
- letos v lednu bychom se měli stát jedním z prvních servisních míst tzv. Level Expert v Evropě. Touratech chce, aby všichni distributoři nabízeli minimálně základní servis, výměny pružin atd. Někteří, kteří investují do školení personálu a poměrně drahého vybavení, budou nabízet i kompletní repase. Cílem je, aby zákazník s Touratech Suspension měl jistotu, že ve všech 40ti zemích světa, kde má Touratech zastoupení, bude nejméně jedno místo, kde bude možné udělat servis na cestě a pokud to bude možné, v každém regionu by měl být i specialista na náročnější opravy a repase bez nutnosti odesílat tlumiče někam daleko. Byli jsme zařazení hned do první skupiny firem, které budou tento servis poskytovat v Evropě (spolu s Německem a Holandskem). *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, uprimne ta motorka vypada obludne. Coz je problem BMW, ne TT. Jedni udelaj masu, co nema v terenu co delat a druhy se to snazej zachranit a namluvit svetu, ze to neni pravda. To leseni je desny...
TY VOLE TY VOLE TY VOLE TY VOLE TY VOLE TY VOLE TY VOLE TY VOLE !!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
frantisek napsal:
Tome, uprimne ta motorka vypada obludne. Coz je problem BMW, ne TT. Jedni udelaj masu, co nema v terenu co delat a druhy se to snazej zachranit a namluvit svetu, ze to neni pravda. To leseni je desny...
Hele to je věc názoru. Mě se moc nelíbí ani R1200GSA předchozí generace.
Ta motorka není navržená jako motorka do terénu ale jako motorka na dálkové cestování. Oni všichni moc dobře vědí, že 90% majitelů s tím třeba bude cestovat a daleko ale ne offroad. Jen pár bláznů jezdí s těmito motorkami mimo silnice. Běžný němec, ital nebo španěl se zděsí, když vidí jak zachází lidi s GS u nás na travel eventu nebo jak blbnou s motorkami téhle řady v USA. Považují nás za magory. Bez legrace. Myslím to naprosto vážně. My jsme letos s partou lidí přijeli ke café na začátku M´Hamidu z toho fešfešového pole a tam bylo pět italů a ti se s náma fotili a naprosto nevěřili, že jsme přijeli z FoumZguidu pouští. Ačkoliv trávili v maroku měsíc, tak je ani nenapadlo jet do pouště s GS. Na sales meetingu minulý víkend jsem promítal pár fotek z travel eventu, který byl pravda masakrální (to bahno v ďolíčku bylo extrémní). 20-25 distributorů z různých zemí po mě chtělo poslat odkaz na ty fotky, protože u nich je nepředstavitelné, že by tohle lidi dělali s drahým BMW.
Nicméně - ten vzhled je subjektivní. Někomu se nelíbí ani vzhled 1200GS LC a natož když tohle naroste o tu nádrž. Jinak to je celkem klasika - jsou tam nerezový nosiče kufrů, zadní nosič a kufry, základní padák a ta velká nádrž. Zase tak moc se to od LC neliší. Je to pořád to samé. Problém je ta nádrž - rozhodli se udělat jí z hliníku aby to bylo co nejlehčí (zkus si zvážit prázdnou nádrž z 1200GSA předchozí generace) ale je jasný, že když se člověk svalí na pařez nebo kámen, že je zle a ta nádrž se prorazí - což se dřív nestávalo. 1150GSA měla nádrž ocelovou a docela odolnou, ty další plastovou ale taky hodně odolnou. Všechny byly děsně těžký. Tohle je lehoučký, s tou motorkou se manipuluje jako s obyčejnou 1200GS LC, nepoznáš rozdíl - ale jde to promáčkout i loktem. Ne že by tam byla díra ale prostě je to tenký hliníkový plech. Proto je tam to poměrně rozsáhlé lešení nahoře. Ne každý to bude potřebovat. Ale jinak se s tím v terénu jezdí prý líp jak s předchozím 1200GSA a to tak, že výrazně líp.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Viděl jsem jak nové GSA tak tuto upravenou a osobně se mi více líbí tato upravená od TT, bohužel u ní bylo strašně moc lidí, proto se chci zeptat, jesli bude i k vidění v ČR na motosalonu?
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
hicks: dostupnost (fyzicky na skladě) bude od poloviny prosince. Bude to vč. tzv. evropské homologace pro silniční použití. Cena by měla být 3040EUR + doprava do ČR (cena je vč. 21% DPH).
D-A-G-R: pokusíme se to příští rok dovézt třeba na výstavu (ještě sami nevíme jestli na některé z výstav budeme nebo nebudeme). Uděláme pro to všechno, aby se to předvedlo v rámci nějaké akce - třeba kdyby to nešlo hned jak budou výstavy, kde je každoročně překryv termínů v rámci evropských výstav, tak třeba na náš květnový Travel Event nebo to přivezeme i extra a uděláme nějakou předváděcí akci u nás. Mluvíme opravu o GSA? Tedy o té motorce co přijela z Afriky z testování atd? Nemluvíš o Rallye, protože to není GSA ale GS! Rallye zkusíme dovézt taky ale tam to bude obtížné, protože ta motorka se bude používat na testování podvozku a nevíme, kdy vůbec bude dostupná, každopádně to nebude někdy do jara, protože se veze do jižní afriky.
Upravil TomasTT dne 18.11.2013 14:56
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Sorry myslel jsem GS Rallye, s tím, že pro mě je více atraktivnější než nové neupravené GSA
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad